Autor Wątek: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo  (Przeczytany 11945 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« dnia: Styczeń 18, 2020, 19:21:48 pm »

Offline maciek89

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
Powitać,
jako że ogrom wiedzy się wyciągnęło z tego forum czytając od dzieciaka(zaczynałem być tutaj stały czytelnikiem mając jakieś 10 lat, a konto jest mojego brata Maćka :P) to pasuje wrócić z efektami zbudowanymi po części na ich podstawie.
Chciałem zaprezentować swojego Poloneza Caro Plus który wyszedł z fabryki w roku 1997 z silnikiem 1.4 i kolorem 23E, został zakupiony przez mojego brata
w okolicy roku 2012. Służył sobie dzielnie przez niego kilka lat jako uniwersalne auto studenta czyli dojazdy na uczelnie kilkadziesiąt km, latanie bokiem oraz po prostu jako zwykłe auto.
Kiedy już zaczął odmawiać powoli posłuszeństwa, otrzymałem go w spadku jako totalny złom.
No i zaczęło się. Plan był prosty, chciałem go troszkę podratować, żeby mieć czym śmigać kiedy zdam prawko. Odbywając powoli obowiązkowe naprawy tego
pojazdu okazało się, że skończyłem na tym że zostałem z rozebranym autem do ostatniej śrubki bo po prostu każdy jego fragment nadawał się do naprawy - łącznie z silnikiem.
Mimo wszystko dalej nie wiedziałem co z tym autem mam zrobić, naprawiałem głównie blacharkę przy okazji ucząc się tego,
pojawiły się plany że wrzucę sobie silnik 1.8 rovera jak najtańszym kosztem skoro z 1.4 coś było nie tak.
Zmieniło się niewiele bo wleciał silnik 1.8 rovera z turbiną od rovera 75, którego kupiłem jako całe auto, choć tak naprawdę skończyło się że z niego w obecnej konfiguracji został chyba tylko wał korbowy, korbowody oraz turbina właśnie - choć i ta została trochę przebudowana.
Wcześniej zostały wypiaskowany każdy element zawieszenia, pomalowany proszkowo i osadzony na tulejach poliuretanowych.
Wleciała głowica VVC ze sztywnym wałkiem ssącym oraz prawie pół silnika jako nowe części. Po drodze okazało się że blok z rovera 75 był przegrzany przez
co siadła tuleja cylindra i po paru tygodniach jazdy miałem problem z wyrzucaniem płynu chłodzącego.
Wleciał blok silnika na którym poldek wyszedł z fabryki ponieważ okazał się w idealnym stanie pod względem wysokości tulei.
Silnik został postawiony na sterowniku standalone EE3+, napisana została aplikacja na telefon do komunikacji przez Bluetooth z tym ECU przez mojego
kolegę z GPM Motorsport, żeby mieć wyświetlone wszystkie najważniejsze parametry silnika na jednym ekranie oraz móc zmieniać np. obroty przy których
aktywna jest procedura startu itp. Auto ogólnie zostało przygotowane do sportu. Wleciały, kubełki, pasy 6pkt, bak z nierdzewki we wnęce, swirl pot,
hydrołapa, przełożenie 4.55, skrzynia 5b z mazdy rx8 oraz ogrom modyfikacji których nie sposób teraz tu wypisać ponieważ brakło by ekranu,
a z którymi bujam się od 4 lat :P
Dodam, że przy aucie prawie wszystkie prace zostały wykonane własnoręcznie przeze mnie w przydomowym ciasnym garażu, włącznie z lakierowaniem na które
proszę nie patrzeć - natomiast zlecałem strojenie silnika(dalej nie jest to co bym chciał, za każdym spotkaniem ze stroicielem coś przeszkadzało w uzyskaniu
normalnej mocy), obróbkę głowicy, spawanie i wyważanie wału napędowego, modyfikacje turbiny oraz wykonanie spieku 4 ramiennego wraz z podwójnym dociskiem.
Część prac wykonałem u siebie w pracy, ponieważ mam dostęp do wycinarki wodnej, tokarki, frezarki itp.
Wrzucam parę fotek w chaotycznej kolejności, pokazujące ułamek prac nad autem, które na dodatek nie ukazują tak naprawdę stanu auto na dzień dzisiejszy,
ponieważ nie ma czasu kiedy tego wszystkie sfotografować. Na fotkach auto ma jeszcze dupe wyżej niż przód, teraz jest już prawidłowo :-P
No i sory za te felgii ochydne, ale nie ma pieniędzy żeby kupić coś normalnego takiego jakbym chciał.
Ogólnie proszę wziąć poprawkę na to że nie było funduszy na to żeby żebym zrobił to auto tak jak naprawdę chciałem, ponieważ dopiero co skończyłem
technikum i zacząłem pracować. Dopiero w końcowym etapie robienia tego auta zaczeły się pojawiać jakieś stałe dochody i możliwości dorobienia paru detali, a teraz nie mam już ochoty przerabiania tego wszystkiego.
Choć w sumie użycie określenia "końcowym" jest błędne bo cały czas coś działam, ale to tylko jakieś drobne poprawki.
Jedyne co bym chciał zrobić z "grubszych" rzeczy to wrzucić most volvo z prostowodem watta(skróciłem wnękę koła więc jest miejsce), ogarnąć wizualkę(porządny lakier, i ogarnięcie kokpitu nowym flockiem itp.) i przede wszystkim nauczyć się tym jeździć, ale czas pokaże co się jeszcze wydarzy.
Przepraszam również za chaotyczny opis auta, ale ciężko tak w jeden wieczór przypomnieć sobie co się robiło ostatnie 4 lata i wybrać jakieś sensowne fotki i to opisać.
Mam też taki śmieszny filmik nagrany na kolanie:
https://www.youtube.com/watch?v=_XUe6kzYWtI&t=1s
https://youtu.be/Lr2-vrwam3o
Oraz trochę losowo wybranych zdjęć i w kolejności też niestety losowej, ponieważ tak się wymieszały po uploadzie:



















































« Ostatnia zmiana: Styczeń 18, 2020, 19:45:41 pm wysłana przez maciek89 »

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 18, 2020, 19:49:16 pm »

Offline qziok

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 601
    • Coupé Plus
Jestem pod wrażeniem ile pracy włożyłeś w auto. Widzę jakieś nowe pomysły, nie znane do tej pory na tym forum. Pozdrawiam.

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 19, 2020, 06:21:39 am »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1160
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Szacun za całokształt.

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 19, 2020, 15:07:38 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 639
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Grubo, ale widać że nie januszowałeś, oby więcej takich projektów.

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 19, 2020, 15:52:04 pm »

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 739
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
Pięknie. Plus w czarnym lakierze powinien być dostępny seryjnie. Felgi wcale nie są takie złe. Nagraj jak to się zbiera 0-100 jak już będzie dobrze wystrojony. Skoro zwykłe VVC potrafi zejść poniżej 8 sekund, tutaj bariera 7 powinna być bez problemu złamana  :)

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 19, 2020, 18:09:57 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Plus w czarnym lakierze powinien być dostępny seryjnie.
Tak, to prawda. Fabryka mogłaby zaoszczędzić na lakierowaniu plastików. 🙂

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 20, 2020, 17:27:47 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Chylę czoła. Ogląda się to jak relację z jakiejś zachodniej firmy budującej samochody rajdowe, a nie z projektu w przydomowym warsztacie.

Jedyne co mi się nasuwa, to żeby do osłony rozrządu jednak dorobić jakieś szybki, bo z doświadczenia wiem że po kilkudziesięciu km. bez osłony koła są już mocno ubrudzone pyłem.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 20, 2020, 22:16:14 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A mnie zastanawia co to jest za wianuszek wewnątrz tarczy hamulcowej?
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 20, 2020, 22:24:07 pm »

Offline maciek89

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
A mnie zastanawia co to jest za wianuszek wewnątrz tarczy hamulcowej?

Jest to wieniec do zapodawania impulsów z przedniego koła do predkosciomierza z saxo :) Zanim trafia sygnał do licznika to zalicza pobyt w małym ukladzie scalonym który dzieli go przez 2 (do wyboru inne dzielnik gdybym zmieniał rozmiar kół).
Sygnał także jest rozdzielony na samym początku i trafia również do ECU gdzie taka informacja przydaje się np. do procedury startu.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 20, 2020, 22:25:57 pm wysłana przez maciek89 »

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 20, 2020, 22:24:41 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 878
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Tarczka ABS z której sygnał bierze czujnik prędkości do licznika ;)
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 21, 2020, 05:34:52 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tak myślałem...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 21, 2020, 14:27:48 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3011
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
do predkosciomierza z saxo

Super auto gratuluję. Mam pytanie o ten prędkościomierz bo zakupiłem podobny (też od saxo) do testów. Zdradziłbyś który z 3 pinów, którymi jest połączony jest od czego? Ja sam zgaduje, że dolny masa lub +12, środkowy sygnał, górny masa lub +12
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 21, 2020, 18:49:02 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1160
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
A takie zapytanie, z czego wykonana uszczelka pod ssący, może by do MPI taką zrobić i wreszcie by nie ciekło.

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 21, 2020, 19:13:34 pm »

Offline maciek89

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
A takie zapytanie, z czego wykonana uszczelka pod ssący, może by do MPI taką zrobić i wreszcie by nie ciekło.

To tylko przekladka termiczna z teflonu, ją ją złożyłem na silikonie z obu stron i jest wszystko git.

do predkosciomierza z saxo

Super auto gratuluję. Mam pytanie o ten prędkościomierz bo zakupiłem podobny (też od saxo) do testów. Zdradziłbyś który z 3 pinów, którymi jest połączony jest od czego? Ja sam zgaduje, że dolny masa lub +12, środkowy sygnał, górny masa lub +12

nie pamiętam już

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 23, 2020, 00:34:10 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Napiszę również na forum publicznym, prywatnie moje zdanie znasz. Według mnie najlepiej zrobiony streetowy poldek z zacięciem sportowym jaki widziałem, mam nadzieję że uda się spotkać na jakimś zlocie jak skończę swojego :)

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 23, 2020, 08:11:39 am »

Offline wiktorelblag

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 30
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Pickup?
Dobra robota

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 23, 2020, 15:24:01 pm »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
Pisałem już raz, aczkolwiek znikło :/ Powtórzę więc jeszcze publicznie, że to bardzo, bardzo konkretny projekt. Naprawdę profesjonalne, kompleksowe podejście, z nastawieniem na eliminację słabych punktów. Bardzo fajna jest ta skrzynia z RXa. I fajnie, że rzeźbisz Poluneza.
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 23, 2020, 17:30:09 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A pamiętam czasy jak ludzie głowili się jak wsadzić zwykłego 1,8... Obecnie, dostępność części i usług oraz ogrom zdobytej wiedzy pozwalają budować "ładnie cacka".
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 25, 2020, 16:03:53 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Jak widać jest postęp.

Andrzej Jaroszewicz pisze w swojej książce że jak przywiózł z Włoch wałek do szesnastozaworowego silnika, to wszyscy zgodnie twierdzili że to nie ma prawa działać, i tylko profesor Staruch podjął się jakichś prac nad takim silnikiem.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 25, 2020, 22:29:53 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
jak przywiózł z Włoch wałek do szesnastozaworowego silnika, to wszyscy zgodnie twierdzili że to nie ma prawa działać
Bo wszyscy znali tylko układ 8V na jednym walku, więc gdy zobaczyli wałek z DOHCa, gdzie z jego budowy wynikało, że dla jednego cylindra była ta sama faza rozrządu to właściwie mieli rację :p zakładając, że nie wiedzieli o występowaniu drugiego wałka.

Tak jak pisałem poprzednim razem, ten samochód jest MEGA! Mi nie chciałoby się tak dbać o każdy szczegół, ba do tej pory zdobyłem się jedynie na SWAP silnika i hamulców, ale wszystko dopiero przede mną :)
Natomiast po przemyśleniu niektórych zdjęć nie podoba mi się, to że chyba po raz Nty zawias został potraktowany po macoszemu, czyli zrobiony na beton. Nie chcę nic mówić, ale auto które dosłownie katapultuje się do 100 km/h powinno mieć też możliwość szybkiego zatrzymania się, a z zawieszeniem z betonu to może być ciężkie, zwłaszcza na niezbyt równej nawierzchni.
Pytanie, czy modyfikowałeś jakoś przednie zawieszenie pod kątem zmiany jego kinematyki lub chociaż samej geometrii?