Autor Wątek: Atu Plus 1.6 GLI (Bosch) - problem z pracą silnika na benzynie.  (Przeczytany 2109 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Atu Plus 1.6 GLI (Bosch) - problem z pracą silnika na benzynie.
« dnia: Styczeń 19, 2020, 18:02:58 pm »

Offline Bartek028

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.6 GLI 95' / Caro Plus 1.6 GTI 16V 98' / Caro 1.6 GLI 96'
Powitać!

Jako iż nie tak dawno pomogliście mi zdiagnozować usterkę mojego Boscha, tak teraz zwracam się z prośbą o pomoc po raz drugi.
Tym razem problem jest z pracą silnika na benzynie. Auto posiada instalację LPG od nowości, ja jeżdżę nim dopiero od października, z przerwami, dość długimi. Otóż sprawa ma się następująco. Gdy go kupiłem - chodził ok na benzynie i na gazie. Pewnego dnia, jadąc na benzynie (miałem 1/2 zbiornika) zaczął szarpać, dławić się. Najpierw przy ok. 3,5k obrotów, potem coraz niżej, aż w końcu pod domem zdechł na amen i nawet nie chciał odpalić na benzynie. Teraz, po kolejnym długim przestoju w garażu, spowodowanym serwisem hamulców i innymi drobiazgami - problem powrócił. Po tym długim postoju odpalił normalnie na benzynie, przejechałem kawałek, wszystko było ok, przełączyłem go na gaz i tak jeździłem do końca dnia, odstawiłem go pod domem i za godzinę, dwie - wracam, próbuję odpalić na benzynie, a on załapał i zgasł. Podczas jazdy na gazie, gdy przełączę na benzyne - reakcja natychmiastowa, auto gaśnie. Przy przekręcaniu kluczyka na benzynie raz słychać buczenie pompy z tyłu, a raz nie. Czasami buczy dopiero po poruszaniu bezpiecznikami w skrzynce. Wtedy zwykle odpala, ale przy przegazówce najpierw jest buuu, dopiero potem się wkręca. Filtr paliwa nowy, check nie świeci. Czy to możliwe, że zaśniedziałe styki w skrzynce bezpieczników powodują taki cyrk? Na pierwszy rzut oka nie wyglądają źle, ale podobna sytuacja ma u mnie miejsce z podgrzewaniem tylnej szyby, działa dopiero po poruszaniu bezpiecznikiem, a po krótkiej jeździe znowu przestaje. Czy jednak bardziej skłaniać się ku padającej pompie paliwa? Nie uśmiecha mi się teraz ściągać prawie pełnego baku i grzebać przy pompie. Może ktoś miał podobne przeboje?

Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi i sugestie.

Odp: Atu Plus 1.6 GLI (Bosch) - problem z pracą silnika na benzynie.
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 19, 2020, 19:35:03 pm »

Online Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1664
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Styki na pewno do poprawy. Gaz jaki tam masz - niech zgadnę I generacja na śrubie ?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Atu Plus 1.6 GLI (Bosch) - problem z pracą silnika na benzynie.
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 19, 2020, 21:36:30 pm »

Offline Bartek028

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.6 GLI 95' / Caro Plus 1.6 GTI 16V 98' / Caro 1.6 GLI 96'
No niestety tak, I gen. na śrubie, ale jeździ na tym gazie całkiem przyzwoicie.
Podgiąłem i poskrobałem styki w skrzynce bezpieczników, te od pompy paliwa, wtrysku itd. - odpalił i nawet pochodził dłuższą chwilę normalnie.
Zacznę od tego, powymieniam te wtyczki na nowe. Zapobiegawczo - czy ktoś życzliwy mógłby podesłać link do pompy, która będzie pasować do Boscha?

Odp: Atu Plus 1.6 GLI (Bosch) - problem z pracą silnika na benzynie.
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 19, 2020, 22:09:11 pm »

Online Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1664
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Hmm, a spróbuj na noc zdjąć klemy z akumulatora i rano odpalić na PB.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Atu Plus 1.6 GLI (Bosch) - problem z pracą silnika na benzynie.
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 29, 2020, 14:46:05 pm »

Offline Bartek028

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.6 GLI 95' / Caro Plus 1.6 GTI 16V 98' / Caro 1.6 GLI 96'
No i niestety problem powraca. Poprawiłem bezpiecznik, który nie łączył (wymieniłem konektory na nowe), a auto na benzynie nadal kuleje.
Na zimnym silniku w ogóle nie działa automatyczne ssanie, po puszczeniu pedału gazu silnik gaśnie. Jak się zagrzeje to mocno falują obroty (od ok. 600 do 1500). Dławi się podczas jazdy, przy przegazówce robi buuuu zanim się wkręci, przy mocnym depnięciu. Oczywiście na LPG problem nie występuje, idzie bardzo ładnie, wkręca się, trzyma obroty równo.

Klemy kiedyś ściągałem, odpalając potem na benzynie, ale auto stało kilka dni i problem wyleciał mi z głowy. Jeśli taki reset mu pomoże, za co się wtedy wziąć? Wymieniałem filtr paliwa, wszystkie bezpieczniki od wtrysku/pompy, czujnik temperatury do kompa i nic to nie dało. Słyszałem, że Bosch ma problemy ze zresetowaniem komputera po pracy na LPG, czy coś takiego i dlatego zdjęcie klem mu pomaga. Ale nie uśmiecha mi się codziennie po odstawieniu go na parking odłączać akumulatora...

Odp: Atu Plus 1.6 GLI (Bosch) - problem z pracą silnika na benzynie.
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 29, 2020, 15:05:00 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Ostatnio klient też miał identyczne problemy na Pb. Wymiana sterownika pomogla
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Atu Plus 1.6 GLI (Bosch) - problem z pracą silnika na benzynie.
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 29, 2020, 15:35:07 pm »

Offline Bartek028

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.6 GLI 95' / Caro Plus 1.6 GTI 16V 98' / Caro 1.6 GLI 96'
Odpiąłem akumulator, odłączyłem wtyczkę od komputera (tego po prawej stronie stojąc przodem do silnika) - odpaliłem na benzynce, problem znikł. Odpalił, trzyma obroty równo, wkręca się też w porządku. Ale pojawił się za to check engine. Chyba najprościej będzie zakupić kabel do diagnostyki Boscha i sprawdzić co mu dolega.

Odp: Atu Plus 1.6 GLI (Bosch) - problem z pracą silnika na benzynie.
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 29, 2020, 17:03:23 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jaki masz sterownik gazu ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Atu Plus 1.6 GLI (Bosch) - problem z pracą silnika na benzynie.
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 29, 2020, 17:12:56 pm »

Offline Bartek028

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.6 GLI 95' / Caro Plus 1.6 GTI 16V 98' / Caro 1.6 GLI 96'
Na tę chwilę trudno mi powiedzieć, dopiero jutro rano mogę zobaczyć co i jak. Nie wiem jak to było w Plusach, ale to instalacja Bedini, od nowości - wiadomo, że zmieniana była butla, reduktor, elektrozawór z filtrem itd., ale wiązki raczej pewnie nikt nie tykał, więc powinien być oryginał. Wątpię też, że ktoś jeździł przez 20 lat i za każdym razem na noc ściągał klemy z akumulatora.

Odp: Atu Plus 1.6 GLI (Bosch) - problem z pracą silnika na benzynie.
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 29, 2020, 17:36:11 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli to Bedini z pseudosterownikiem zintegrowanym z centralka to nawet nie ma co do tego podchodzic - trzeba zmienic na normalny,
kasowanie pamieci ECM po stacyjce mozesz zrobic niezaleznie od sterownika, ale nie pamietam juz ktore to kolory przewodow w wiazce boscha sa, wiec trzeba sprawdzic na schemacie,
mozesz tez zrobic odciecie sygnaly sondy lambda dla ECM podczas pracy na gazie, ale kasowanie pamieci jest najlepsze
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Atu Plus 1.6 GLI (Bosch) - problem z pracą silnika na benzynie.
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 29, 2020, 17:44:41 pm »

Offline Bartek028

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.6 GLI 95' / Caro Plus 1.6 GTI 16V 98' / Caro 1.6 GLI 96'
Zapewne taki właśnie jest. Choć na tę chwilę tak jak mówię, trudno mi powiedzieć. Domyślam się, że nikt go nie ruszał.
Znajdę na forum gdzieś instrukcję jak zrobić kasowanie tejże pamięci w Boschu? Chciałbym na weekendzie to ogarnąć, jeśli coś trzeba kupić do tej operacji to przydałoby się najlepiej już, trzymanie gazu przy każdym hamowaniu raczej zbyt bezpieczne nie jest...

Odp: Atu Plus 1.6 GLI (Bosch) - problem z pracą silnika na benzynie.
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 29, 2020, 18:56:47 pm »

Offline Bartek028

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.6 GLI 95' / Caro Plus 1.6 GTI 16V 98' / Caro 1.6 GLI 96'
Przepraszam za post pod postem, ale tamtego nie mogę edytować, a przynajmniej nie widzę takiej opcji.

Obok skrzynki bezpieczników mam dodatkowy przekaźnik, 4 przewody do niego dochodzą. Jakieś idą w stronę stacyjki, reszta wchodzi do komory silnika, bodajże 1 wychodzi zaraz przy wtyczce do komputera. Domyślam się, że to właśnie owe nieszczęsne kasowanie pamięci. Tylko dlaczego nie działa?

Odp: Atu Plus 1.6 GLI (Bosch) - problem z pracą silnika na benzynie.
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 30, 2020, 13:20:53 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli przekaznik jest zalczane ze stacyjki, to faktycznie moze byc to kasowanie pamieci,
rozlaczenie wtryskiwacza, rozlaczanie sondy lambda, czy rozlaczanie kontrolki CE  :] byloby sterowane elektrozaworem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Atu Plus 1.6 GLI (Bosch) - problem z pracą silnika na benzynie.
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 30, 2020, 21:49:02 pm »

Offline Bartek028

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.6 GLI 95' / Caro Plus 1.6 GTI 16V 98' / Caro 1.6 GLI 96'
Przyjrzałem się dokładniej, zdecydowanie to będzie to. Tak jak wspominałem wcześniej - nie wyobrażam sobie, żeby ktoś jeżdżąc na gazie przez 20 lat, codziennie odłączał akumulator...  <lol2>
Przewody idą między pedałami, tam też znajduje się bezpiecznik 10A, nie był spalony, ale bezpiecznik, jak i samo gniazdo jest pokryte takim dziwnym nalotem. Myślę, że ma to związek z eksploatacją auta w zimie + sól, która paruje z butów, dywaników i osadza się na takich elementach. Jutro wymienię gniazdo na hermetyczne, wrzucę nowy bezpiecznik i zobaczymy co i jak. Dziś rano, po wczorajszym resecie, elegancko odpalił, ssanie działało, potem trzymał równo wolne obroty. Po 8-godzinnym postoju ssanie przestało działać, obroty spadały do ok. 500-600/min. Dodam, że dzisiaj w ogóle nie przełączałem go na gaz. Aczkolwiek dławienie się na benzynie już nie występuje, wkręca się też normalnie.