Autor Wątek: problemy po zmianie wiązki/diagnostyka rover obd  (Przeczytany 1439 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

problemy po zmianie wiązki/diagnostyka rover obd
« dnia: Styczeń 23, 2020, 21:27:03 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Cześć

podjąłem sie próby zmiany wiązki w poldku na mems3, operacja teoretycznie zakończona jednak auto nie pracuje poprawnie a ja z powodu wyjazdu odstawiłem poldka pod płot. Po przeszczepie wiązki ciężko go odpalić, strzela w wydech czyli ma za bogato, nie wkręca sie na obroty (przy próbie wkręcania gaśnie) W lutym będę dalej grzebał bo cholernie mi zależy żeby był sprawny, zakładam posta żeby sie przygotować do działań.

Podsumowując (silnik 1.8, wałki ostrzejsze):

na memsie 1.9 z kompem od MGF rozrząd był przestawiony wg zdjęc poniżej




ale śmigał w pełni sprawny nawet po zmianie wałków na TF135. Tak było od początku, przy zmianie rozrządu ustawiłem jak było. Później zmieniłem wiązkę, sterownik, kolektor dolotowy, sonde no i sytuacja jak wyżej

Świece wszystkie 4 czarne (za bogata mieszanka?)
zmieniony czujnik wałka rozrządu, podmieniałem też map, krokowy, ustawiłem rozrząd dokładnie na znaki, uszczelniłem gniazdo sondy (po odpięciu sondy bez zmian) i auto dalej chodzi na ucho na 500RPM, nie ma opcji sie wkręcić na obroty i wspomniane strzelanie w wydech. Czujnik temperatury na sterownik nowy, zresztą działał bez zarzutu na poprzednim memsie, jedynie przelutowałem wtyczkę.

Czy sterownikowi brakuje jakiegoś sygnału do prawidłowej pracy? Została mi wtyczka na dwa przewody obok wtyczki do czujnika ciśnienia oleju, jakaś wtyczka dwuprzewodowa (wyglądem przypomina zwykłą polonezowską od kierunkowkazów) i okrągła obok alternatora. Wszystko inne podłączone (cewki, czujnik rozrządu, map, przepustnica)

Pytania:
MAP i krokowy mają identyczne wtyczki, przy próbie podmiany wtyczek silniczek krokowy piszczy jednostajnym tonem, zamienny krokowiec również. Jedna z wtyczek ma po prawej stronie przewód czerwono zielony, tą wtyczkę mam podpiętą pod krokowy (jest też grubsza od tej od MAPa) Która wtyczkę gdzie podpiąć?

skoro 4xświece okopcone (kilkukrotnie czyściłem) = 4 wtryski sprawne?

regulator i dojście paliwa do listwy odwrotnie niż w PN 1.4 ale to nie ma wpływu, chyba że walnięty regulator? Wsadzony używany, roverowski, mniejszy niz polonezowski (?)

Ustawiłem rozrząd idealnie na znaki, bez zmian.

Działania:

kupuje manometr i sprawdzam ciśnienie sprężania, powinno dać odpowiedź na pytanie o ustawienie rozrządu, tak?

Mam w wiązce przewód diagnostyczny więc jak już odpali, diagnostyka? Ale jak się do tego zabrać? Laptop z windows10 ogarnie delphi ds150 albo autocom cdp? Jaki kabel do tego? Potrzebna oryginalna wtyczka roverowska OBD?

Dla tego który pomoże rozwiązać problem konkretna flacha, nawet przywiozę pod dom :) Cholernie mi zależy żeby to auto zagadało a nie mam już pomysłów.

pozdro


Odp: problemy po zmianie wiązki/diagnostyka rover obd
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 23, 2020, 22:57:52 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Nie znam się, więc się wypowiem.
Objawy mogą wskazywać na:
- niewłaściwe wtryski
- źle ustawiony rozrząd
- niewłaściwy moment zapłonu
- znaczny rozdźwięk pomiędzy mapą softwareu a hardwarem zainstalowanym w samochodzie
- kiepską jakością połączeń lutowanych (zbierają zakłócenia z układu WN i komp wariuje).

Odp: problemy po zmianie wiązki/diagnostyka rover obd
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 24, 2020, 00:51:03 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Do krokowego idą przewody : pomarańczowo zielony, pomarańczowo szary, pomarańczowo niebieski i różowo niebieski. Jeśli zamienisz z MAPem, który ma właśnie czerwono-zielony to uwalasz MAPa. Krokowy ma jednostajnie piszczeć, aż sterownik nie wyłączy przekaźnika głównego. Normalny objaw.

Złącze OBD jakiekolwiek. To jest znormalizowane złącze i nie musi być z Rovera. Pin 16 zasilanie, Pin 7 linia K ze sterownika, 4 i 5 masa. Tyle.
Autocom CDP i Delphi DS150 to są interfejsy diagnostyczne, może je nazwać kablem. Program do ich obsługi to Delphi Cars.

Mogę przyjechać i pomóc, aczkolwiek trochę daleko z Radomia. :P

Jedyny wrażliwy sygnał na zakłócenia z WN to indukcyjny czujnik położenia wału.

Regulator z Rovera jest mniejszy, bo ten "starego typu" z Poldorovera nie mieścił się w kolektory plastikowe i VVC.

Koła rozrządu są dobrze założone?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 24, 2020, 00:52:39 am wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: problemy po zmianie wiązki/diagnostyka rover obd
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 24, 2020, 07:29:14 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Obstawiam źle założone koła rozrządu. Odkrec śruby od kółek na walkach i będzie widać. Na ssacym kółek na IN a na wydechu kółek na EX
« Ostatnia zmiana: Styczeń 24, 2020, 07:31:34 am wysłana przez śledzik »
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: problemy po zmianie wiązki/diagnostyka rover obd
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 24, 2020, 23:28:41 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
kiepska jakość połączeń lutowanych odpada, udam że tego nie przeczytałem :P

kółek rozrządu nie ruszałem i samych wałków, poldek śmigał na memsie 1.9 i ostrych wałkach, teraz ruszałem tylko kabelki. Uwaliłem za to MAPa i to nie jednego... :) co mnie cieszy bo jak ma poprawnie chodzićbez tego czujnika?

Odp: problemy po zmianie wiązki/diagnostyka rover obd
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 25, 2020, 01:42:27 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Np. VVC160 z uwalonym MAPem nie odpala w ogóle.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: problemy po zmianie wiązki/diagnostyka rover obd
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 25, 2020, 15:13:03 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
To co ty z nimi robiłeś, że je uwaliles? Może kostki od MAPa zamieniles z kostka od krokowego? Odnośnie rozrządu, to chcesz powiedzieć, że koło pasowe jest na znaku tj na zdjęciu a walki tak na ukos ustawione?


Tak się doczytałem, że masz zamienione kostki od MAPa i krokowego. Multec już Ci napisał, która jest od czego
« Ostatnia zmiana: Styczeń 25, 2020, 15:17:41 pm wysłana przez śledzik »
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)