Autor Wątek: **** Zmiany w Polonezach podczas produkcji - ANKIETA ****  (Przeczytany 258 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 979
**** Zmiany w Polonezach podczas produkcji - ANKIETA ****
« dnia: Luty 06, 2020, 12:20:12 pm »
Szanowni. Kiedyś juz popełniłem taki wątek na FSO AK. Wkleję go tutaj. Warto by było ustalić kiedy jakie zamiany zostały wprowadzone w Polkach podczas produkcji.
Podaje propozycje dla szerokiego caro i dla plusa - jest ich najwięcej i coś jeszcze można ustalić

Mozna zacytować sekektywnie lub skopiwać ctrl+c ctrl+v sobie tekst z postu źródłowego i wykasować zbędne dane tak aby powstała gotowa odpowiedź.

Przeklepywałem pracowicie te dane do excela - jeśli komuś chcialoby sie zrobić z tego ankietę z prawdziwego zdarzenia (np z wklejonymi próbkami tapicerek) to fajnie by było.

Na początku każdej ankiety zostawie pola informacyjne.

•   NICK
•   VIN :   
•   Nr silnika:   
•   Data pierwszej rejestracji :     
•   Najwyższy nr kodu produkcji na szybach: szybach (z lewej nr miesiaca, z prawej nr roku) np czerwiec 1994 to „6 4” – i taka odp. wystarcza   
•   Kod lub opis koloru:

•   rodzaj zasilania: gaźnik/wtrysk abimex/wtrysk bosch/rover/diesel/inny - uwagi – W uwagach możesz podać model komputera sterującegolub gaźnika
•   OHV kształt wspornika filtra oleju
•   OHV nadlew na pompę wspomagania
•   OHV nadlew na kanał oleju do hydroregulacji (są broki czy surowy?)
•   ROVER wlot filtra dół/róg
•   ROVER kod kompa 101610/103610
•   Rover kształt kolektora ssącego
•   Katalizator: Był fabrycznie czy nie
•   Rodzaj chłodnicy: (mała z korkiem na górze/szeroka miedziana z korkiem na zb. wyrównawczym /Szeroka aluminiowa /szeroka diesel)
•   Ilość wentylatorów chłodnicy : 1/2

•   Poprzeczka zawieszenia – z dopsawanymi oranicznikami Tak/Nie
•   Układ kierowniczy: (mały skręt – regulacja śruby na podłużnicy/duży skręt – regulacja na ramionach przekładni i wspornika)
•   Wieloklin drobny 47 ząbków /gruby 21 ząbków   
•   Otwór przegrody czołowej przy przekładni kierowniczej: (mały okrągły fi ok 10cm/duży prostokątny ok 12x15cm)   
•   Zaślepka na linkę sprzęgła Lucas Tak/Nie
•   Hamulce: (stare/stare zacisk P przed osią/lucas)   
•   Felgi: stal/alusy - opisz jakie (kolor,szprychy,ilosć ramion,zaokrąglone lub nie itp)
•   Kołpaki: starsze wklęsłe z otworami w kształcie || na obwodzie/nowsze 8 ramienne jak w atu/brak/inne - uwagi - jakie   

•   Listwy progowe: (Brak/Starsze-kwadratowe z przetłoczeniem/nowsze – płaskie jak w plusach/orciari/inne - uwagi)
•   Atrapa: Caro/orciari(siatka czy kratka prostokątna )/inna
•   Orciari: - tak/nie   

•   Fotele: (kanapowe/caro/IG Relax,/IG Standardt/IG Akupresura/inne- jakie?)   
•   Zamki oparcia tylnego - plastikowe haczyki wchodzące w plecy oparcia, czy metalowe zamki łapiące uszy w oparciu
•   Kolor i wzór tapicerki: szaro-czarne paski / szare jasne ciapki / niebiesko-czerwone paski / zielone paski / zielone plamy / czerwone paski / czerwone plamy/ inne - uwagi   
•   Kolor tapicerki boczków: szaro-czarne paski / szare jasne ciapki / niebiesko-czerwone paski / zielone paski / zielone plamy / czerwone paski / czerwone plamy / czarne   
•   Otwory wentylacyjne w tylnych drzwiach: (od przodu w drzwiach i kratka w boczku na wys. siedzenia) TAK/NIE
•   Osłona progu i dźwigni otw. bagażnika: miejsce na jedną dźw. / miejsce na 2 dźwigienki (druga - zewnętrzna zaślepiona)
•   Kalmra pasa bezpieczeństwa – kształt: płaska z 2 dziurami/płaska inna/bolec/inna Jeśli znasz producenta (metka) wpisz w pole uwag.
•   Zamek pasa bezp.: Zamek na sztywnej listwie/zamek na elastycznym drążku/inny - uwagi   
•   Podsufitka: (jak w większości caro – gruba mechacąca sie na styropianie / płaska – jak plusowska)   

•   Włącznik lampy sufitowej: Wahliwy/przesuwny.   
•   Włącznik dmuchawy: Płynny/4 pozycyjny
•   Włącznik wycieraczki tył: Zwykły/czasowy
•   Automatyczne właczenie szyby ogrzewanej: (włacza sie zawsze nawet w lecie/tylko w niskich temperaturach)   
•   Dodatkowa wiązka” ogrzewSiedzenia, elektr luterka
•   Zestaw wskaźników:
•   a)licznik do: 99’999 czy 999’999,
•   b)kontrolka: ssania/klocków,
•   c)kontrolka: bagnetu oleju/haka,
•   d) wskaźnik ciśnienia oleju: TAK/NIE,
•   e)obrotomierz: TAK/NIE

•   Ciekawostki z zakupu, dopłaty z faktury, cena z faktury, jakieś inne dodatkowe FABRYCZNE wyposażenie.


Jeżeli mamy podejrzenia że coś w samochodzie nie jest zgodne ze stanem fabrycznym (wymiana/modyfikacja) to prosze nie wpisywać - lub o ile wiemy to wpisać stan oryginalny. Nie chodzi tu kto co dołożył do samochodu tylko to jaki wyszedł z fabryki. Więc jak ktos ząłożył starter pack to niech wpisze seryjny stan, jeśli nei zna - niech wpisze NN

Jeśli nie znasz odpowiedzi - wpisz ??? Sprawdzisz później i zedytujesz post i wyślesz mi informację.

Można wpisywać samochody których już sie nie posiada. Ale wtedy prosze o dane typu VIN (można spisać ze starych umów K/S) no i to co sie pamięta - szczeólnie z technicznych pytań.

Prosze potraktować wątek jako ankietę i nie zaczynać dyskusji. Dopuszczam pytania jak coś sprawdzić
Jeśli ktoś nie chce podawać szczegółowych danych publicznie - prosze na priva
Jeśli już ktos udzielał odpowiedzi na MN nie musi pisać drugi raz.


[ Dodano: Nie 04 Lut, 2007 09:32 ]
post z danymi źródłowymi: Szerokie Caro (MR 93)

NICK
Szerokie Caro(MR 93)/ATU
VIN :
nr silnika
Data pierwszej rejestracji :
Najwyższy nr kodu produkcji na szybach Mies Rok:
kod koloru: - L xx - z tabl. znamionowej

rodzaj zasilania silnika: gaźnik / wtrysk abimex(kod kompa) / wtrysk bosch / rover(komputer 101610 / 103610)/ diesel / inny - jaki?
Fotele: (kanapowe / caro /inne- jakie?)
Kolor i wzór tapicerki: szaro-czarne paski / szare jasne ciapki / niebiesko-czerwone paski / ziel-żół poziom kreseczki na szarym tle /zielone paski / zielone plamy / czerwone paski / czerwone plamy
Kolor tapicerki boczków: szaro-czarne paski / szare jasne ciapki / niebiesko-czerwone paski / zielone paski / zielone plamy / czerwone paski / czerwone plamy / czarne
Zamki tylnych oparć: plastikowe zaczepy wchodzące w plecy siedzenia z klawiszem w parapecie / boczne zamki bagażnikowe łapiące ucho z drutu z boku siedzenia
Atrapa: zwykła caro (poziome szczeble) / orciari (siatka czy kratka prostokątna) / inna
Orciari: TAK / NIE
Listwy progowe: (Brak / Starsze-kwadratowe z przetłoczeniem / nowsze płaskie jak w plusach / orciari
Hamulce: (stare / lucas) Jeśli stare to gdzie przedni zacisk przed czy za piastą!!!
Kierownica - wieloklin: stary (21 ząbków) / nowszy (47 ząbków)
Otwór przegrody czołowej przy przekładni kierowniczej: (mały okrągły fi ok 10cm / duży prostokątny ok 12x15cm)
Układ kierowniczy: (mały skręt - regulacja śruby na podłużnicy / duży skręt - regulacja na ramionach przekładni i wspornika) wspoma miała już duży skręt
Poprzeczka zawieszenia z dospawanymi wspornikami do ograniczników skrętu TAK/NIE
Otwory wentylacyjne w drzwiach tylnych (od przodu w drzwiach i kratka w boczku na wys. siedzenia) TAK/NIE
Automatyczne właczenie szyby ogrzewanej: (włacza sie zawsze nawet w lecie / tylko w niskich temperaturach)
Rodzaj chłodnicy: (miedziana mała z korkiem na górze / szeroka miedziana z korkiem na zb. wyrównawczym / szeroka aluminiowa) / miedziana dieslowska
ilośc wentylatorów chłodnicy: 1 / 2
Podsufitka: (jak w większości caro - gruba mechacąca sie na styropianie / płaska - jak plusowska)
Lampa sufitowa - włącznik: przesuwany / wahliwy
osłona progu i dźwigni otw. bagażnika: miejsce na jedną dźw. / miejsce na 2 dźwigienki (druga - zewnętrzna zaślepiona)
Pasy bezp przód kształt klamry z dwoma otworami - płaska, prostokątna i sama sie utrzymuje na pasie / z wąskim bolcem i dodatkowym regulowanym elementem podtrzymujacym
zamek pasa bezp. : na sztywnym płaskim / na elastycznym okrągłym (linka w plastiku)
Zestaw wskaźników: a)licznik do: 99 999 czy 999 999, b)kontrolka: ssania / klocków, c)kontrolka: bagnetu oleju / haka, d) wskaźnik ciśnienia oleju: TAK / NIE, e)obrotomierz: TAK / NIE
Włacznik dmuchawy: płynny / 4-ro pozycyjny
Włacznik wycieraczki tył: zwykły / elektronik z pracą przerywaną
Kołpaki: starsze wklęsłe z otworami w kształcie || na obwodzie/nowsze 8 ramienne jak w atu/brak/inne - jakie
Felgi: stalowe/alusy - opisz jakie (szprychy,ilosć ramion,zaokrąglone lub nie itp)

Uwagi dotyczące dodatkowego wyposażenia seryjnego, dopłaty, ciekawostki


[ Dodano: Nie 04 Lut, 2007 09:33 ]
post z danymi źródłowymi: Polonez PLUS MR97

NICK
Caro/ATU plus(MR 97)
VIN :
Data pierwszej rejestracji :
Najwyższy nr kodu produkcji na szybach Mies Rok:
kod koloru: - L xx - z tabl. znamionowej

rodzaj zasilania silnika: wtrysk bosch / wtrysk GSI / rover / diesel / inny - jaki?
Fotele: (caro /inne- jakie?)
Kolor i wzór tapicerki: szare jasne ciapki / niebiesko-czerwone paski / niebieski welur / inne
Wspomaganie: ZF (koło pasowe pompy na 3 śrubach) / JKC (koło pasowe pompy na 1 śrubie / brak)
Układ kierowniczy: regulacja na ramionach przekładni i wspornika / brak śrub regulacyjnych na ramionach
Poprzeczka zawieszenia z dospawanymi wspornikami do ograniczników skrętu TAK/NIE
włacznik kontroli świateł przyczepy - ideogram haka: TAK / NIE
Rodzaj chłodnicy: szeroka miedziana z korkiem na zb. wyrównawczym / szeroka aluminiowa
ilośc wentylatorów chłodnicy: 1 / 2
Zestaw wskaźników: a) podświetlenie cały czas/ ze światłami, b) kontrolka świateł mijania działa / niepodłączona / nie ma wogóle c)cyfry bocznych wskaźników pod kreskami skali / nad kreskami skali
Przednia szyba: z pasem przeciwsł / bez pasa (tylko raster)
podłokietniki małe / z kombi
kierownica: carowska / kombi
Nagrzewnica: polska (3 opcje rozdziału nadmuchu) / koreańska (podciśnieniowa, 5 opcji rozdziału nadmuchu)
Włacznik wycieraczki tył caro: zwykły / elektronik z pracą przerywaną
Klamki: prostokątne / owalne
stacyjka: stary typ / nowy typ kluczyka
Kołpaki: "turbina"/brak/inne - jakie
Felgi: stalowe/alusy - opisz jakie (szprychy,ilosć ramion,zaokrąglone lub nie itp)
ATU raster dookoła 3 stop tak/nie

POMÓŻCIE! Nie znam plusów aż tak dobrze. Propozycje pytań na priva.
« Ostatnia zmiana: Luty 18, 2020, 13:07:04 pm wysłana przez jimo#1921 »
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Offline deser

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 92
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldek
Odp: **** Zmiany w Polonezach podczas produkcji - ANKIETA ****
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 13, 2020, 07:26:07 am »
sta1416/deser
MR 93
VIN : ?
nr silnika: ?
Data pierwszej rejestracji : 11.10.1995
Najwyższy nr kodu produkcji na szybach Mies Rok: ?
kod koloru: - L xx - z tabl. znamionowej (platyna metalic, kod uzupelnię)

rodzaj zasilania silnika: wtrysk abimex, pod katalizator, katalizator usunięty w 2005.
Fotele: Caro
Kolor i wzór tapicerki: szaro-czarne-zielone paski
Kolor tapicerki boczków:  czarny skaj (dokładane, fabrycznie taka jak fotele)
Zamki tylnych oparć: mix (siedzisko starego typu, góra nowego typu z zagłówkami i przełożonymi mocowaniami, kolor tapicerki identyczny jak kanapa bez zagłówków)
Atrapa: zwykła caro
Orciari: NIE
Listwy progowe: nowsze płaskie jak w plusach
Hamulce: (lucas)
Kierownica - wieloklin:nowszy (47 ząbków)
Otwór przegrody czołowej przy przekładni kierowniczej: (duży prostokątny ok 12x15cm)
Układ kierowniczy: (duży skręt - regulacja na ramionach przekładni i wspornika)
Poprzeczka zawieszenia z dospawanymi wspornikami do ograniczników skrętu: NIE
Otwory wentylacyjne w drzwiach tylnych (od przodu w drzwiach i kratka w boczku na wys. siedzenia): NIE
Automatyczne włączenie szyby ogrzewanej: (tylko w niskich temperaturach)
Rodzaj chłodnicy: (szeroka aluminiowa)
Ilość wentylatorów chłodnicy: 1,
Podsufitka: (jak w większości caro - gruba mechacąca sie na styropianie),
Lampa sufitowa - włącznik: przesuwany (oryginalnie, teraz nowszy typ),
Osłona progu i dźwigni otw. bagażnika: miejsce na jedną dźw.
Pasy bezp przód kształt klamry z dwoma otworami - płaska, prostokątna i sama sie utrzymuje na pasie,
zamek pasa bezp. : na sztywnym płaskim
Zestaw wskaźników: a)licznik do: 99 999 , b)kontrolka: klocków, c)kontrolka: bagnetu oleju, d) wskaźnik ciśnienia oleju: TAK, e)obrotomierz: TAK,
Włacznik dmuchawy: nie pamiętam, średnio pada po 2 latach.
Włacznik wycieraczki tył: zwykły,
Kołpaki: brak
Felgi: alusy - 3 ramienne, kanciaste.

Dołożyłem el lusterka z 1996 roku, (rok produkcji wybity na spodzie), komplet był tylko z regulacją, ogrzewanie dołożyłem we własnym zakresie, kupione nowe,
                 el szyby wyjęte z plusa z 1997 roku, instalacja i właczniki custom,
                 centralny zamek i autoalarm Patrol Line HPS 619, kupiony nowy,
                 podświetlenie schowka z lampki bagażnika z atu -,
                 zbiornik płynu chłodniczego "szerokie caro" z przetłoczeniem pod czujnik, czujnik poziomu zamontowany,
                 panele kontrolek z Lublina 3.

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 979
Odp: **** Zmiany w Polonezach podczas produkcji - ANKIETA ****
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 13, 2020, 12:33:14 pm »
Dziękuję za odpowiedź. Ale przypomnę że to nie jest wątek "chwalę się co dołożyłem", tylko o tym co fabryka wypuszczała FABRYCZNIE.

Napisz mi proszę
- jakie miałeś seryjnie zamki oparć - plastikowe haczyki wchodzące w plecy oparcia, czy metalowe zamki łapiące uszy w oparciu
- jaki był seryjnie włącznik lampy oświetlenia wnętrza - wahliwy czy przesuwany
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Online Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3519
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci M Sport / Caro Plus 73L 1800 16V / Caro 1.6 16V
Odp: **** Zmiany w Polonezach podczas produkcji - ANKIETA ****
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 13, 2020, 13:08:13 pm »
Multec
Szerokie Caro(MR 93)
VIN : SUPB01ELBTW836384
nr silnika 14K4FK75 335157
Data pierwszej rejestracji : 08.08.1996
Najwyższy nr kodu produkcji na szybach Mies Rok: Nie wiem, na ktory patrzeć, OLO doradź to zedytuję. Chodzi o 6 F 6 ?
kod koloru: - L 122 - z tabl. znamionowej
Rodzaj zasilania silnika: Rover (komputer 103610) z katalizatorem i  z pochłaniaczem par paliwa, kolektor ssący bez garba
Fotele: Zwykłe Caro MR93
Kolor i wzór tapicerki: szare z niebiesko-czerwonymi nitkami/paskami
Kolor tapicerki boczków: Ten sam co foteli
Zamki tylnych oparć: boczne zamki bagażnikowe łapiące ucho z drutu z boku siedzenia
Atrapa: zwykła caro (poziome szczeble)
Orciari: NIE
Listwy progowe: Nowsze płaskie jak w plusach
Hamulce: Lucas, korektor przy lewej poduszce amortyzatora
Kierownica - nowszy (47 ząbków)
Otwór przegrody czołowej przy przekładni kierowniczej: uży prostokątny ok 12x15cm
Układ kierowniczy: duży skręt - regulacja na ramionach przekładni i wspornika
Poprzeczka zawieszenia z dospawanymi wspornikami do ograniczników skrętu TAK
Otwory wentylacyjne w drzwiach tylnych (od przodu w drzwiach i kratka w boczku na wys. siedzenia) TAK
Automatyczne właczenie szyby ogrzewanej: tylko w niskich temperaturach
Rodzaj chłodnicy: szeroka miedziana z korkiem na zb. wyrównawczym
ilośc wentylatorów chłodnicy: 1
Podsufitka: płaska - jak plusowska, kolor "stalowy"
Lampa sufitowa - włącznik: przesuwany
osłona progu i dźwigni otw. bagażnika: miejsce na 2 dźwigienki (druga - zewnętrzna zaślepiona)
Pasy bezp przód kształt klamry z dwoma otworami - płaska, prostokątna i sama sie utrzymuje na pasie
zamek pasa bezp. : na sztywnym płaskim
Zestaw wskaźników: a)licznik do: 99 999 b)kontrolka: klocków, c)kontrolka: haka, d) wskaźnik ciśnienia oleju: NIE, e)obrotomierz: TAK
Włacznik dmuchawy: płynny
Włacznik wycieraczki tył: elektronik z pracą przerywaną
Kołpaki: Nie mam pojęcia, auto kupione na stali bez kołpaków
Felgi: stalowe

W wolnej chwili opiszę mojego ex i obecnego Plusa.
OBRSO "JAZDA PRÓBNA" 73L 1800 VVC in progress... :D