Autor Wątek: Polonez 1.8 16V rover gaśnie na wolnych obrotach  (Przeczytany 532 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 398
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Polonez 1.8 16V rover gaśnie na wolnych obrotach
« dnia: Maj 11, 2020, 18:03:59 pm »
Witam
Pacjent to polonez 1.8 16V rover na osprzęcie 1.4. Swap robiony jakieś 7-8 lat temu i do tej pory bez problemu. Od jakichś 2-3 miesięcy mam problem z nie trzymaniem wolnych obrotów. Problem występuje tylko na ciepłym silniku, tak po przejechaniu ok 10 km. Dojazd do skrzyżowania wciśniecie sprzęgła i silnik sam gaśnie. Po ponowny uruchomieniu muszę nogą dodawać gazu żeby nie zgasł. Czasami nie gaśnie ale obroty spadają tak do 500 i powracają na 1000. Na zimnym silniku problem nie występuje.

Rozebrałem silnik krokowy ten bolec nasmarowałem porusza się gładko. Wykonałem adaptację tzn. 5 razy na włączonym zapłonie przepustnice uchyliłem do końca, potem było słychać pracę silniczka krokowego.
Polonez ma założone wspomaganie jeśli to coś zmienia ale tak było od początku i nie gasł.

Możę ktoś ma pomysł co to może być lub co sprawdzić?

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2199
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Odp: Polonez 1.8 16V rover gaśnie na wolnych obrotach
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 11, 2020, 18:28:03 pm »
Było słychać pracę krokowego. A czy było ja widać?
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 398
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Odp: Polonez 1.8 16V rover gaśnie na wolnych obrotach
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 11, 2020, 20:24:18 pm »
Było słychać pracę krokowego. A czy było ja widać?
A jak ją zobaczyć?

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2199
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Odp: Polonez 1.8 16V rover gaśnie na wolnych obrotach
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 11, 2020, 21:06:46 pm »
Skoro masz przepustnice od 1. 4 to po tzw resecie obserwuj dźwignie tam gdzie jest zamocowana linka na przepustnicy. Przepustnica powinna się uchylić poczym zamknąć i delikatnie znów się uchylić
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3574
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci M Sport / Caro Plus 73L / Caro L-122 1.6 16V
Odp: Polonez 1.8 16V rover gaśnie na wolnych obrotach
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 11, 2020, 22:01:00 pm »
Zagrzej auto do otwarcia termostatu, odepnij wentylator i śrubka na kluczyk 7mm przy dźwigni przepustnicy podreguluj obroty. Musi pracować równo, opadać po lekkiej przegazówce bez zawahań na 850-900 i po odpaleniu również wskakiwać płynnie na te obroty. Nie może spadać poniżej 850.
A tak w ogóle to 1.8 na sterowniku z 1.4 to o kant dupy obić. Skok tłoka inny, zapłon z czapy, nie wspominając o AFR w kosmosie. Polecam jednak zmianę przynajmniej na Memsa 1.9 z MGFa. I od razu spokój z gównianym krokowym.
OBRSO "JAZDA PRÓBNA" 73L 1800 VVC in progress... :D

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1241
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Odp: Polonez 1.8 16V rover gaśnie na wolnych obrotach
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 12, 2020, 07:38:53 am »
Wydaje mi się że do zmiany (którą chyba każdy będzie Ci polecał) potrzebujesz koło zamachowe (wymienisz przy okazji sprzęgła) i sterownik "z krzyżem" który przypadkiem mam na sprzedaż z MGF 1.8 własnie. Nawet przepustnicę i kolektor pod to dorzucę :)

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3574
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci M Sport / Caro Plus 73L / Caro L-122 1.6 16V
Odp: Polonez 1.8 16V rover gaśnie na wolnych obrotach
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 12, 2020, 09:21:00 am »
Sterownik musi być z MGFa, bo ten z Landrovera ma mapy dla dziadków, co widać mocno po reakcji na gaz.
OBRSO "JAZDA PRÓBNA" 73L 1800 VVC in progress... :D

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 398
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Odp: Polonez 1.8 16V rover gaśnie na wolnych obrotach
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 12, 2020, 12:24:02 pm »
Skoro masz przepustnice od 1. 4 to po tzw resecie obserwuj dźwignie tam gdzie jest zamocowana linka na przepustnicy. Przepustnica powinna się uchylić poczym zamknąć i delikatnie znów się uchylić
Sprawdziłem działa tak jak piszesz uchyla zamyka i ponownie uchyla. Zauważyłem że jak domknę ręcznie przepustnice tzn cofnę tam gdzie jest mocowana linka przy przepustnicy to obroty jeszcze spadają i potrafi zgasnąć. Dodałem dodatkową sprężynkę domykającą przepustnice i trochę podciągnąłem linkę gazu. Trochę po testowałem i w czasie testów nie zgasł ani razu.

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2199
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Odp: Polonez 1.8 16V rover gaśnie na wolnych obrotach
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 12, 2020, 12:57:33 pm »
Sprawdź jeszcze czy przepustnica nie jest już nadmiernie wytarta
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3574
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci M Sport / Caro Plus 73L / Caro L-122 1.6 16V
Odp: Polonez 1.8 16V rover gaśnie na wolnych obrotach
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 12, 2020, 13:04:32 pm »
To że się przepustnica nie domyka to wina kiepskiej linki, zapewne podłamany Linex. Sprężyn żadnych tej przepustnicy dodatkowo nie potrzeba jeśli jest czysta i pracuje bez oporów.
OBRSO "JAZDA PRÓBNA" 73L 1800 VVC in progress... :D

Offline Michel18

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 45
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro 1.4 94/95
Odp: Polonez 1.8 16V rover gaśnie na wolnych obrotach
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 12, 2020, 21:09:27 pm »
Że tak się wtrącę, co oznacza nadmiernie wytarta? Jak rozpoznać, że nadaje się do podmianki? Prześwit światła na zamknięciu, tylko jak duży?

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2199
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Odp: Polonez 1.8 16V rover gaśnie na wolnych obrotach
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 12, 2020, 21:15:09 pm »
Ciężko określić. Więcej niż połowa przylgni ma przestwit to już się robi problem.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7011
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Polonez 1.8 16V rover gaśnie na wolnych obrotach
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 12, 2020, 23:18:40 pm »
Właśnie dodatkowe sprężynki lub niesymetryczy naciąg fabrycznych przyspieszają wytarcie przepustnicy. Wyrzucać nie trzeba. Trochę zanawy z cyną i idzie ją uratować (przetestowałem na sobie). Prezświt jak słońce podczas zaćmienia. Tylko sprawdzaj bez krokowca bo on lekko uchyla przepistnicę. Wytarta zazwyczaj wygląda jak tuż po zaćmieniu i na wysokości osi jest niesymeyryczny obważamek.

Kolejna sprawa to trzpień od krokowca ten co jest w osłonie gumowej i wychyla przepustnicę. Musi chodzić lekko wręcz grzechotać potrząsając przepustnicą w ręku. Ja zazwyczaj czyściłem go porządnie i wywalałem tą gumę. Od razu lepiej działało. A i nic tam nie smatuj. Ma być swobodny ruch na sucho. Krzywka przy krokowcu też luz i na sucho...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.