Autor Wątek: Plus Atu 1.6 84KM kilka pytań  (Przeczytany 829 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline krystq

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Laguna I
Plus Atu 1.6 84KM kilka pytań
« dnia: Maj 31, 2020, 15:36:00 pm »
witam, ostatnio wpadł mi w oko polonez plus atu 1.6 84KM z 2000r (jest to chyba GSI). Byłby to mój drugi samochód do jazdy codziennej i głęboko zastanawiam się nad tym czy warto się w to pchać. Dlatego chciałbym zadać kilka nurtujących mnie pytań: jak wygląda sprawa z dostępnością i cenami części? na co przygotować się po kupnie tego pojazdu? na co zwrócić uwagę przy oględzinach? i jak wygląda sytuacja z montażem i działaniem instalacji LPG do tego silnika?

Offline Daniel22#1984

  • Najtańszy olej do poloneza
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2986
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wystarczy podgrzać
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Odp: Plus Atu 1.6 84KM kilka pytań
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 31, 2020, 16:10:59 pm »
Ja śmigam na co dzień wersją abimex, i jeśli stan samochodu w momencie kupna jest dobry, wszystko było robione na czas, olej wymieniany i lany dobrej jakości, zawieszenie doglądane, to jest to dobre auto do jazdy. Masz o tyle lepszy start, że będziesz miał już wspomaganie kierownicy. Części są z zasady wszystkie na tą chwilę dostępne oprócz specyficznych (drążki środkowe marnej jakości), i dość istotnych (np. tylny most coraz ciężej znaleźć), ale nawet te części można załatwić, jak się zaczniesz obracać w środowisku. Podstawowe graty, czyli filtry, przewody zapłonowe, drążki kierownicze, armortyzatory i inne części są do dostania od ręki, tylko trzeba polegać na wiedzy zawartej na forum, a nie zdaniu pana Kazia ze sklepu, bo często ich rady i części wpuszczają w maliny :P.

Na pewno musisz dobrze ocenić auto pod kątem mechaniki i blacharki, zależnie też, ile lat chcesz go użytkować. Jeśli długo, i będzie w dobrym stanie, warto na dzień dobry wykonać konserwację, choćby profile zamknięte fluidolem i jakieś podstawowe zabezpieczenie podłogi, bo plusy najczęściej kończą żywot nie mechanicznie, a blacharsko.

Co do LPG, to te silniki bardzo się lubią z gazem, często chodzą lepiej, niż na benzynie, jeśli to GLI to wybierasz instalacje na bingo-M, a jeśli GSI - sekwencję, także musisz wiedzieć na pewno jaka to wersja silnikowa. Masz na forum opisane, na jakich komponentach zagazować auto, tak jak w przypadku części instalację najlepiej wybrać taką, jaką Ci doradzą tutaj lub na forum lpg, nie warto tej kwestii zostawiać gaziarzom.

Offline Michał M#1985

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 286
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Odp: Plus Atu 1.6 84KM kilka pytań
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 31, 2020, 16:13:22 pm »
Dostępność części dobrej jakości jest gorsza niż kiedyś, ale typowo eksploatacyjne rzeczy da się jeszcze kupić. Najmłodsze egzemplarze mają już 18 lat, więc przy zakupie trzeba zwrócić uwagę tak naprawdę na wszystko. Głównie korozja, w przypadku silnika to czy nie słychać panewek i hydraulicznych popychaczy, wycie mostu itp. Wszystko na forum było opisywane już. LPG do tego silnika to tylko sekwencja. Jeśli samochód jest względnie zadbany to długo jeszcze posłuży. Ja moim ATU przez ostatnie 2 lata przejechałem ponad 40 tys km, głównie na dłuższych trasach i nic szczególnego z samochodem się nie dzieje.

Offline Daniel22#1984

  • Najtańszy olej do poloneza
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2986
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wystarczy podgrzać
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Odp: Plus Atu 1.6 84KM kilka pytań
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 31, 2020, 16:20:43 pm »
Dostępność części dobrej jakości jest gorsza niż kiedyś

Zależy których, typowo eksploatacyjne odwrotnie, są lepszej jakości. 10 lat temu jak szedłem do sklepu po części, do wyboru była tylko moto-technika, sentechy, polfarmery, sprzęgła statim, chińskie krzyżaki, generalnie same badziewie i wszystko co najgorszej jakości i trzeba było w kółko naprawiać i wymieniać, a auto i tak jeździło beznadziejnie. Teraz sporo sprzedawców wystawia się w internecie i części typowo eksploatacyjne można kupić z najwyższej półki, a nie "co jest w sklepie".

Offline Michał M#1985

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 286
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Odp: Plus Atu 1.6 84KM kilka pytań
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 31, 2020, 16:47:57 pm »
Podejrzewam, że 10 lat temu te części były dostępne, tylko praktycznie nikt ich nie kupował. Większość brała to co najtańsze, dlatego w sklepach pełno tego było. Teraz dla przykładu, dobrej jakości pompy wody do OHV kupić się nie da, dostępny tylko Statim.

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 734
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Odp: Plus Atu 1.6 84KM kilka pytań
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 31, 2020, 17:04:15 pm »
Może mnie zlinczujecie ale uważam że w 2020 roku Polonez to auto dla pasjonata. Za cenę kupna egzemplarza w przyzwoitym stanie można kupić auto bardziej nowoczesne, bardziej komforowe itd.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 12575
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Plus Atu 1.6 84KM kilka pytań
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 31, 2020, 17:54:01 pm »
Może mnie zlinczujecie ale uważam że w 2020 roku Polonez to auto dla pasjonata. Za cenę kupna egzemplarza w przyzwoitym stanie można kupić auto bardziej nowoczesne, bardziej komforowe itd.
.... bardziej awaryjne  :d
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 251
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro + V6
Odp: Plus Atu 1.6 84KM kilka pytań
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 31, 2020, 19:30:38 pm »
Może mnie zlinczujecie ale uważam że w 2020 roku Polonez to auto dla pasjonata. Za cenę kupna egzemplarza w przyzwoitym stanie można kupić auto bardziej nowoczesne, bardziej komforowe itd.
To teraz Ty mnie zlinczujesz ale w pełni świadom przesiadłem się dwa tygodnie temu z audi A6 na atu i to w dodatku z roverem. Ba,latam tym teraz cały czas nacodzień a niemiecki wynalazek naszpikowany bajerami stoi pod płotem  <spoko>
« Ostatnia zmiana: Maj 31, 2020, 19:39:37 pm wysłana przez Morfina »

Offline Daniel22#1984

  • Najtańszy olej do poloneza
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2986
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wystarczy podgrzać
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Odp: Plus Atu 1.6 84KM kilka pytań
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 31, 2020, 21:12:17 pm »
Tales weź sobie odpuść decydowanie za kogoś znowu czym ma jeździć, bo znowu zaczynasz ten sam temat, a może autor ma okazję kupić ten wóz za jakieś grosze, albo chce po prostu śmigać polonezem. To jest forum dla takich dziwnych zboków, co właśnie często wolą sobie wsiąść do 20-letniego wozu, niż do fury naszpikowanej elektroniką i tysiącem systemów do wiązania krawata, i to nawet na co dzień  :d

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 734
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Odp: Plus Atu 1.6 84KM kilka pytań
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 31, 2020, 21:24:19 pm »
Przecież ja nie narzucam nikomu czym ma jeździć. Mówię tylko o realiach rynkowych.

Offline Daniel22#1984

  • Najtańszy olej do poloneza
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2986
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wystarczy podgrzać
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Odp: Plus Atu 1.6 84KM kilka pytań
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 31, 2020, 21:39:00 pm »
 :d Chyba (od)realia z OLX-a, atu w plusie to  ̶n̶a̶j̶l̶e̶p̶s̶z̶a̶ ̶b̶u̶d̶a̶  najmniej pożądany i najcięższy polonez do sprzedania, i ciągle się da wyrwać fajne egzemplarze za grosze.

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 734
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Odp: Plus Atu 1.6 84KM kilka pytań
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 31, 2020, 21:48:24 pm »
Daniel, w tej kwestii się nie dogadamy bo mamy inny punkt widzenia. Ja poloneza jako dupowozu w 2020 roku bym nie kupił. Już wolałbym Seicento. Ty jeździsz Polonezem, spoko Twoja sprawa. Ja poloneza traktuje hobbystycznie.

Offline Daniel22#1984

  • Najtańszy olej do poloneza
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2986
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wystarczy podgrzać
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Odp: Plus Atu 1.6 84KM kilka pytań
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 31, 2020, 22:08:56 pm »
No to zdecyduj się o czym rozmawiamy. O twoich uprzedzeniach motoryzacyjnych, realiach rynkowych, czy znowu wchodzimy na temat Skody z salonu, serwisowania auta w ASO i niemożności jeżdżenia polonezem w 2020 roku, jakiś czwarty czy piąty raz w ciągu pół roku, czy rozmawiamy z autorem o tym, co on chce kupić, bo może chodzi o atu z zapomnianego garażu od dziadka za 700zł.

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 734
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Odp: Plus Atu 1.6 84KM kilka pytań
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 31, 2020, 22:19:49 pm »
Nic nie pisałem w tym temacie o Skodzie, bo sorry ale skoda z drugiej dekady XXI wieku A polonez z lat 90 xx wieku to zupełnie inny temat. Te samochody łączy chyba tylko to że mają po 4 koła.
A w temacie to nie znamy żadnych szczegółow odnośnie egzemplarza który autor tematu chce kupić. Bo taki atu plus może być kompletnym trupem A może być w stanie igła. Eksploatacja może być lekka, łatwa i przyjemna A może być też tak że trasa 30km będzie wyzwaniem.

Offline Michał M#1985

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 286
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Odp: Plus Atu 1.6 84KM kilka pytań
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 31, 2020, 22:27:46 pm »
Już wolałbym Seicento.
A to niby pod jakim względem Seicento będzie lepsze od Poloneza? Ani to bezpieczne, ani szybkie, bagażnika nie ma... Nie jeden raz jeździłem Polonezem trasy po 800 a nawet 1400 km na raz i naprawdę jeździ się jak każdym innym samochodem. Wystarczy kupić sensowny egzemplarz, a nie trupa.


Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 734
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Odp: Plus Atu 1.6 84KM kilka pytań
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 31, 2020, 22:33:44 pm »
Skoro mówimy o dupowozie to raczej szukamy auta które będzie ekonomiczne, tanie, bezawaryjne A jak nie to tanio naprawialne itd. Dwa lata jeździłem Seicentem i uważam że to dobre auto do jeżdżenia wokół komina. Przynajmniej takie mam zdanie.

Offline Daniel22#1984

  • Najtańszy olej do poloneza
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2986
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wystarczy podgrzać
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Odp: Plus Atu 1.6 84KM kilka pytań
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 31, 2020, 22:39:32 pm »
A w temacie to nie znamy żadnych szczegółow odnośnie egzemplarza który autor tematu chce kupić. Bo taki atu plus może być kompletnym trupem A może być w stanie igła.

...No i wreszcie kapujesz, o co mi chodzi! Może poczekamy, aż autor napisze coś więcej, zamiast znowu iść powoli w kierunku jałowej dyskusji typu "nie wiem, jak wy tym możecie jeździć, bo ja np. nie wyobrażam sobie jazdy na co dzień bez ASO, grzania foteli, sterowania radiem z bluetooth" itd, co już przerabialiśmy na tym forum kilka razy, i zaczyna mnie już nudzić :D.

Cytuj (zaznaczone)
A to niby pod jakim względem Seicento będzie lepsze od Poloneza? Ani to bezpieczne, ani szybkie, bagażnika nie ma... Nie jeden raz jeździłem Polonezem trasy po 800 a nawet 1400 km na raz i naprawdę jeździ się jak każdym innym samochodem. Wystarczy kupić sensowny egzemplarz, a nie trupa.

Ile ludzi, i upodobań, tyle będzie opinii. Ja jechałem, jeden raz, i od razu miałem przygodę, rozwożąc odkurzacze po klientach z 6 lat temu. Oprócz tego, że było to dla mnie ciasne i niewygodne pierdzikółko i się zdziwiłem, że nie miało wskaźnika temperatury, tylko kontrolkę "engine is dead" na desce, oraz światła jak w maluchu z R2. Moja podróż nim zakończyła się tak, że klapnąłem drzwiami na CPNie zostawiając kluczyki w środku, i już nie dostałem się do środka, bo jakaś sprężynka od zamka poszła i bolec od blokady drzwi przy klapnięciu poleciał w dół, w związku z czym zostałem z zamkniętym autem na mrozie -15 stopni  :d
« Ostatnia zmiana: Maj 31, 2020, 22:46:30 pm wysłana przez Daniel22#1984 »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3236
  • Płeć: Mężczyzna
  • 15 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Odp: Plus Atu 1.6 84KM kilka pytań
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 31, 2020, 22:49:51 pm »
Skoro mówimy o dupowozie to raczej szukamy auta które będzie ekonomiczne, tanie, bezawaryjne A jak nie to tanio naprawialne itd. Dwa lata jeździłem Seicentem i uważam że to dobre auto do jeżdżenia wokół komina. Przynajmniej takie mam zdanie.


Seicento miałem najgorszy syf mimo wspomagania, przesiadłem się z Golfa III na Seja ooo matko.
Noga drętwiała od gazu jak i sprzęgło, ciasne, auto dobre do sklepu po bułki a nie jako dupowóz.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 222
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
Odp: Plus Atu 1.6 84KM kilka pytań
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 01, 2020, 12:36:17 pm »
Może mnie zlinczujecie ale uważam że w 2020 roku Polonez to auto dla pasjonata. Za cenę kupna egzemplarza w przyzwoitym stanie można kupić auto bardziej nowoczesne, bardziej komforowe itd.
Dokładnie tak. Biorąc pod rozwagę całokształt eksploatacji samochodu kupowanie samochodu FSO Polonez w 2020 roku na tanie daily nie tyle nie jest możliwe, co nie uzasadnione ekonomiczne. Najzwyczajniej w świecie łatwiej i przede wszystkim taniej jest kupić inny samochód. Dużo łatwiej jest go również serwisować z prostym dostępem do części najczęściej różnych producentów. Fajnie jest mówić, że to świetny samochód, gdy mamy dziewiczy egzemplarz w pięknym stanie, ale twierdzenie, że jego zakup i eksploatacja będą tańsze niż Fiata Palio, Hondy Civic, Opla Astry i dziesiątek innych nowocześniejszych samochodów to myślenie mające umocowanie w cenach i dostępności FSO z przed 10 lat. Naszych samochodów na prawdę nie wyprodukowano wiele, a codziennie jest ich mniej.
A jeśli ktoś zacznie zaraz tutaj twierdzić, że awaryjność i remont silnika OHV wyniesie ułamek remontu silnika Hondy to zgoda, tylko po pierwsze w tanim daily z najniższej półki nie chodzi o to, żeby ponosić koszty napraw przewyższające wartość samochodu - zwyczajnie wymienia się go na inny egzemplarz, a po drugie też nie o to, żeby przez miesiąc wynajdywać i gromadzić części do naprawy. Polonez w fajnym stanie wykracza cenowo poza tanie daily i stanowi dziś świetne auto dla entuzjasty, który pomimo przeciwności czerpie z niego radość i satysfakcje.

Tales weź sobie odpuść decydowanie za kogoś znowu czym ma jeździć, bo znowu zaczynasz ten sam temat [...]
Te personalne wywody stają się nieznośne - to forum, a nie prywatna rozmowa  ;-| Jeszcze ten offtop doznań z seicento niżej <do bani>

[...] znowu zaczynasz ten sam temat [...]
Nie, ten temat właśnie takich rozważań dotyczy. O to pytał autor wątku.

[...] chodzi o atu z zapomnianego garażu od dziadka za 700zł.
To nie realia rynkowe. To myślenie życzeniowe i obecnie okazja 1 na 1000 albo 10000.

To teraz Ty mnie zlinczujesz ale w pełni świadom przesiadłem się dwa tygodnie temu z audi A6 na atu i to w dodatku z roverem [...]
Czyli popełniłeś błąd. To żadna zmiana. Wybrałeś poloneza z najbardziej nowoczesnym, naszpikowanym elektroniką silnikiem wbrew logice <cwaniak2> Swapuj na OHV odzyskasz smak życia.

Offline Daniel22#1984

  • Najtańszy olej do poloneza
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2986
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wystarczy podgrzać
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Odp: Plus Atu 1.6 84KM kilka pytań
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 01, 2020, 12:49:27 pm »
Widzę, że niektórzy mają ból dupy o to, że facet chce jeździć polonezem i na siłę chcą go sprowadzić na "dobrą drogę", jakim skandalem jest to, że nie próbujemy go wyprowadzać z błędu  <lol2> A jak mówimy o wywodach personalnych, to mogłeś zadzwonić i swoje żale mi powiedzieć do słuchawki, bo widzę znowu wstałeś lewą nogą.

I jak realia rynkowe są takie, że atu plus to już drogi klasyk, to nie mam pytań w jakiej rzeczywistości żyjesz.

A autor posta napisał jedną wiadomość i odpuścił, i teraz się będziemy tłuc nie wiedząc, co to właściwie za auto i do czego ma służyć.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 01, 2020, 12:55:55 pm wysłana przez Daniel22#1984 »