Autor Wątek: Plus Atu 1.6 84KM kilka pytań  (Przeczytany 816 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 222
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
Odp: Plus Atu 1.6 84KM kilka pytań
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 01, 2020, 12:56:05 pm »
Widzę, że niektórzy mają ból dupy o to, że facet chce jeździć polonezem i na siłę chcą go sprowadzić na "dobrą drogę", jakim skandalem jest to, że nie próbujemy go wyprowadzać z błędu  <lol2> A jak mówimy o wywodach personalnych, to mogłeś zadzwonić i swoje żale mi powiedzieć do słuchawki, bo widzę znowu wstałeś lewą nogą.

I jak realia rynkowe są takie, że atu plus to już drogi klasyk, to nie mam pytań w jakiej rzeczywistości żyjesz.
Czy moderator może zrobić porządek?

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2973
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Odp: Plus Atu 1.6 84KM kilka pytań
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 01, 2020, 13:55:09 pm »
I jak realia rynkowe są takie, że atu plus to już drogi klasyk, to nie mam pytań w jakiej rzeczywistości żyjesz.

Tu nie chodzi o to, czy to drogie auto czy nie. Smutna prawda jest taka, że eksploatacja go na daily nie ma sensu przy obecnym wyborze aut na rynku. A samo znalezienie przyzwoitego egzemplarza, w którego warto się pchać to wyzwanie wymagające cierpliwości, znajomości tematu i czasem też kasy. Oczywiście, okazje się zdarzają, ale nie każdy na nie trafia codziennie. :)

Większość Polonezów to auta które są obecnie w wieku około 20 i wzwyż lat więc cierpią na zwykłe choroby starych, nieprodukowanych i często po porostu zaniedbanych pojazdów (bo podejście "to tylko Polonez" jest od kilkunastu, jak nie więcej, lat z nami). Producent w zasadzie nie istnieje i ma w nosie co się z tymi autami dzieje (zresztą nic dziwnego, bo nie ma w tym żadnego interesu), a rynek jest na tyle mały, że dużo części już nie jest produkowana lub nie jest produkowana w sensownej jakości. Tak jak wspomniał kolega wyżej - jeśli coś Ci chrupnie to zamiast iść do sklepu motoryzacyjnego i po prostu coś zamówić zaczyna się zabawa w kotka i myszkę, gdzie szperasz po starych sklepach motoryzacyjnych, allegro i grupkach facebookowych w poszukiwaniu części, które są leżakami i były wyprodukowane w sensownej jakości. Oczywiście, znajdziesz w sklepach jeszcze trochę części (bo niektóre były współdzielone z innymi autami, więc jeszcze opłaca się je produkować większym producentom), ale z dnia na dzień jest z tym coraz większy problem.
To jest jeden problem. Drugi to to, że te auta wymagają większej lub mniejszej opieki mechanicznej. Może powiesz mi, że Tobie się nic nie psuje - ok, wierzę. Tylko niestety nie każdy egzemplarz taki jest - tu łożysko zacznie wyć, tu sprzęgło się zużyje, tu coś w zawieszeniu klęknie, jakaś gumka sparcieje, nie zauważysz i przegub wahacza szybciej skończy swój żywot itp itd.  Jeśli sam sobie to robisz - super, plus dla Ciebie. Ale nie każdy jest i nie każdy chce być mechanikiem, niektórzy by chcieli wstawić auto do warsztatu, zapłacić i mieć zrobione. Problem z tym jest taki, że znalezienie fachowca, który zrobi coś dobrze i w ogóle podejmie się Poloneza to też coraz większy problem - mechanicy kręcą nosem, bo na brak klientów nie narzekają, a Polonez wymaga gdzieniegdzie dość specyficznej wiedzy i jest bardziej upierdliwy niż "zachodnie" auta. 
Powodzenia ze znalezieniem kogoś, kto ustawi Ci bez kręcenia nosem geometrię zawieszenia z przodu (nie tylko zbieżność), albo zrobi coś DOBRZE przy dyferencjale.
Może to już jest specyfika miejsca w którym mieszkam, ale mechaników, którzy z chęcią robią mi przy moim 20-letnim zachodnim trupku mam w promieniu 2km od domu trzech, a do wymiany sprzęgła w Trucku musiałem obdzwaniać kilku mechaników zanim trafiłem na gościa który zrobił to bez robienia pod górkę. :)

I oczywiście, można jeździć Polonezem na co dzień i być szczęśliwym. Sam tak robię, nawet drugiego kupiłem niedawno. Tylko różnica jest taka, że ja mam świadomość tego, że to nie ma sensu ekonomicznego czy praktycznego, ja po prostu chce bo lubię to auto i przedkładam to ponad sensowność tego co robię. Ale gdyby odłożyć emocje/sentyment/uczucia na bok i przemyśleć to na spokojnie to przy obecnej sytuacji na rynku samochodowym kupowanie Poloneza na daily to głupota z powodów wymienionych wyżej i kilku innych, o których nawet nie wspominam. I tak, jest to fajne auto, ale nie każdemu sprawdzi się jako zwykłe daily.

Nikt Danielu nie neguje ze się nie da i nikt nie ma o to bólu dupy, po prostu niektórzy zwracają uwagę na to, że to nie tak zero-jedynkowe, jak się wydaje na pierwszy rzut oka. Chce - niech jeździ, nikt nikomu nie broni. Po prostu trzeba być świadomym wyboru, żeby się potem "po fakcie" nie zrazić. :)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 01, 2020, 14:02:12 pm wysłana przez kuba92 »

Online Daniel22#1984

  • Najtańszy olej do poloneza
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2982
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wystarczy podgrzać
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Odp: Plus Atu 1.6 84KM kilka pytań
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 01, 2020, 14:09:56 pm »
Hmm, pierwsza sprawa polega na tym, o czym już wspominałem wcześniej. Autor nam nie napisał nic, czy tym autem chce jeździć z wyboru, bo po prostu mu to auto się podoba, czy akurat się takie trafiło po rodzinie, czy jest kompletnie zielony i sąsiad akurat postawił przed bramą takie atu z kartką. Nie wiemy nic o stanie auta i możemy pisać jedynie ogólnikowo, co zrobiłem w pierwszym poście. Niektórzy tutaj za to już chcieliby mam wrażenie już do niego jechać i przekonywać, żeby kupił asterkę czy jakieś inne auto, nie ogarniając, czy rozmawiamy o autach w budżecie w okolicy 1000zł (1000zł za atu plusa! taki rarytas! co ja wypisuję!), czy za 5000zł. Jeśli to będzie auto w granicy do 1500-2000zł, i plus będzie fajnie zachowany, to może stanowić poważną konkurencję nawet dla gut niemieckiego auta dla ludu, którego karoseria trzyma się tylko siłą woli i srebrną taśmą.  W temacie zostało już wszystko omówione, i dopóki autor nie określi swoich życzeń i szczegółów odnośnie samochodu, który chce kupić, to możemy sobie robić kolejną bezsensowną dyskusję polonez vs reszta świata na parę stron, takie jest moje zdanie.

Miałem tych polonezów kilka, i wiem, co znaczą złe i dobre egzemplarze ;) Miałem też inne samochody spoza fso, głównie przelotnie. Mam zdanie takie, że w każdym starym aucie jest to loteria, prawie że niezależnie od marki. Kupując stary wóz zawsze trzeba mieć podejście na zasadzie, że może trzeba będzie w niego włożyć parę zł. Choćby w głupie klocki, oleje itd, mogą też wyjść zaniedbania poprzednich włascicieli. Choćby i było to BMW, to może się w pewnym momencie okazać, że kiedyś ktoś wyważał wał napędowy spawarką i młotkiem w domu...

Jedno jest na pewno pewne, o czym warto jeszcze wspomnieć - przed ewentualnym kupnem wozu, nie znając się nic ciut ciut na blacharce i mechanice, warto pójść na oględziny z kimś, kto ogarnia blacharkę, a najlepiej polonezy - to przede wszystkim :)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 01, 2020, 14:21:23 pm wysłana przez Daniel22#1984 »

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 222
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
Odp: Plus Atu 1.6 84KM kilka pytań
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 01, 2020, 14:19:49 pm »
Hmm, pierwsza sprawa polega na tym, o czym już wspominałem wcześniej. Autor nam nie napisał nic, czy tym autem chce jeździć z wyboru, bo po prostu mu to auto się podoba, czy akurat się takie trafiło po rodzinie, czy jest kompletnie zielony i sąsiad akurat postawił przed bramą takie atu z kartką. Nie wiemy nic o stanie auta i możemy pisać jedynie ogólnikowo, co zrobiłem w pierwszym poście. [...]
Nie generuj kolejnych tysięcy postów o niczym. Przeczytaj raz jeszcze - autor wątku napisał wyraźnie, że wpadł mu w oko polonez i jako laik chciałby poznać ogólne informacje na temat tych pojazdów. Argumenty za i przeciw, żeby ocenić cytuję "czy warto się w to pchać".

Online Daniel22#1984

  • Najtańszy olej do poloneza
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2982
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wystarczy podgrzać
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Odp: Plus Atu 1.6 84KM kilka pytań
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 01, 2020, 14:22:29 pm »
<marzyciel> Zleź ze mnie wreszcie, albo złóż podanie na moderatora forum, bo chyba ich brakuje, wtedy będziesz mógł się bawić do woli.

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 2727
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 940'97 & S90'97
Odp: Plus Atu 1.6 84KM kilka pytań
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 01, 2020, 14:26:43 pm »
Chyba wystarczy tej dyskusji - zamykam. Panowie proszę swoje sprawy załatwiać w swoim gronie, macie PW, fejsbuki itp itd nie zaśmiecajcie tematów!
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .