Autor Wątek: Śruba mocowania pasów bezpieczeństwa  (Przeczytany 879 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2250
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Śruba mocowania pasów bezpieczeństwa
« dnia: Czerwiec 08, 2020, 17:47:30 pm »
Potrzebuję dobrać, bo jedna zaginęła mi gdzieś w akcji. Ktoś wie, z czego pasują, albo gdzie można kupić śrubę M11×1,25?

A może ktoś ma do sprzedania polonezowską?  :] Chętnie kupię. 5 zł daję od ręki.  <serduszka> Wiem, że trzeba będzie doliczyć za wysyłkę, ale nie mam czasu na jeżdżenie po złomach - gdzie poloneza i tak zresztą coraz trudniej uświadczyć.  :/

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 732
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Odp: Śruba mocowania pasów bezpieczeństwa
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 08, 2020, 17:51:16 pm »
Nie ma czegoś takiego jak śruba polonezowska do mocowania pasów. Szukaj śrub 7/16.

Online wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2472
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Odp: Śruba mocowania pasów bezpieczeństwa
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 08, 2020, 20:32:30 pm »
Tales, odnoszę wrażenie że nie widziałeś śruby mocującej pas. to nie jest zwykła śruba.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 732
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Odp: Śruba mocowania pasów bezpieczeństwa
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 08, 2020, 21:22:15 pm »
Nie ucz ojca dzieci robić. Chyba w każdym aucie pasy mocowane są za pomocą śrub calowych 7/16. To chyba jest wymóg regulamin 16 ekg onz.  W czym śruby "polonezowskie" są inne? Chyba że mówimy o polonezach z początku produkcji. Tam faktycznie mogą być jakieś starocie. W latach 90 każdy pas montowany w każdym aucie podlegał regulaminowi 16. A już na pewno nie jest to śruba z gwintem m11.

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 604
    • C+2050 + GT2871 + EMU
Odp: Śruba mocowania pasów bezpieczeństwa
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 08, 2020, 21:29:10 pm »
Nie ucz ojca dzieci robić. Chyba w każdym aucie pasy mocowane są za pomocą śrub calowych 7/16. To chyba jest wymóg regulamin 16 ekg onz.  W czym śruby "polonezowskie" są inne? Chyba że mówimy o polonezach z początku produkcji. Tam faktycznie mogą być jakieś starocie. W latach 90 każdy pas montowany w każdym aucie podlegał regulaminowi 16. A już na pewno nie jest to śruba z gwintem m11.
Dokładnie, jest to też rozmiar używany w oczkach do sportowych pasów bezpieczeństwa z homologacją FIA.
Wg. suwmiarki i wzornika wychodzi m11x1,25, stąd częste pomyłki i szukanie według metrycznej rozmiarówki, natomiast takich śrub się nie kupi.
Potrzebuję dobrać, bo jedna zaginęła mi gdzieś w akcji. Ktoś wie, z czego pasują, albo gdzie można kupić śrubę M11×1,25?

A może ktoś ma do sprzedania polonezowską?  :] Chętnie kupię. 5 zł daję od ręki.  <serduszka> Wiem, że trzeba będzie doliczyć za wysyłkę, ale nie mam czasu na jeżdżenie po złomach - gdzie poloneza i tak zresztą coraz trudniej uświadczyć.  :/
Jakikolwiek szrot, weź dłuższe i najwyżej skrócisz.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 08, 2020, 21:30:55 pm wysłana przez xmaniekx »
www.facebook.com/FSOTurboGarage
Spawanie TIG Aluminium, stal nierdzewna i czarna
Montaż i strojenie Ecumaster, Easyecu i inne
Strojenie z analizatorem Innovate LM-2
Custom doloty, intercoolery, kolektory N/A i turbo.

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1223
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler
Odp: Śruba mocowania pasów bezpieczeństwa
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 08, 2020, 21:45:54 pm »
Gwint gwintem, najmniejszy problem - oryginalne śruby miały, nazwę to, "pierś" (fachowo nie wiem jak to się zwie) i jak mnie pamieć nie myli jakaś tulejka na to szła.

Chyba powinienem mieć jakieś z demontażu.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 732
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Odp: Śruba mocowania pasów bezpieczeństwa
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 08, 2020, 22:08:29 pm »
Gwint gwintem, najmniejszy problem - oryginalne śruby miały, nazwę to, "pierś" (fachowo nie wiem jak to się zwie) i jak mnie pamieć nie myli jakaś tulejka na to szła.
To tyczy się każdego auta. Nie tylko poloneza .

Online wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2472
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Odp: Śruba mocowania pasów bezpieczeństwa
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 08, 2020, 22:43:01 pm »
Tales, w dalszym ciągu uważasz że to zwykła, calowa śruba którą można kupić w sklepie?
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1407

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2250
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Odp: Śruba mocowania pasów bezpieczeństwa
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 09, 2020, 06:26:17 am »
U mnie wszystkie śruby, które mają związek z mocowaniem elementów pasów bezpieczeństwa, wyglądają jak zwykła sruba, czyli jak ta w załączniku. Są do nich tuleje, które nie pasowałyby do tych z tą "piersią".

Online wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2472
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Odp: Śruba mocowania pasów bezpieczeństwa
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 09, 2020, 09:48:48 am »
to niewłaściwa śruba! średnica gwintu właściwej śruby- 10,82 mm, skok gwintu 1,27 mm. średnica części niegwintowanej- 13,5 mm, długość z łbem 38 mm, sześciokąt łba pasuje do klucza 17 mm. czoło części gwintowanej powinno mieć ślad kontroli twardości- ślad po wciskaniu kulki, twardość śruby 10,9- nie zawsze jest podawana. od tych śrub zależy bezpieczeństwo Twoje i pasażerów!
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2250
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Odp: Śruba mocowania pasów bezpieczeństwa
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 09, 2020, 11:10:45 am »
No proszę Cię... Kto i po co by zmieniał wszystkie osiem  śrub... Zwłaszcza w tym parchu. Z mierzenia wychodzi tak, jak podałem w pierwszym poście, a już na pewno nie 10,82 grubości, bo na suwmiarce byłoby wyraźnie widać. Nie wiem natomiast, czy różnicę między 1,25 a 1,27 da się wyłowić standardowym miernikiem do gwintów. Ja nie widzę odstępstwa, a i zwoje nie są poburaczone, chociaż po wkręceniu kilku zwoi, już by darło. Twardość: 8,8. Moim zdaniem - w zupełności wystarczająca. Nie urwiesz jej i tak, a jak nie daj Boże gong i z budy zrobi się miazga, to i najtwardsze śruby nie pomogą.
Jedynie klucz 17 pasuje do Twojej normy. 😉

Offline mafii

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 46
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1995 & 2000
Odp: Śruba mocowania pasów bezpieczeństwa
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 09, 2020, 11:40:08 am »
Wszyscy macie rację - spotkałem się z śrubą bez części gwintu, jak i z normalnymi śrubami z dołożoną tulejką. Auta na 100% nie grzebane. Wywalałem pasy z plusa i dawałem z minusa. Pozdrawiam

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 16V, 98r
Odp: Śruba mocowania pasów bezpieczeństwa
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 09, 2020, 11:46:55 am »
ZTCP w Caro 92r były zwykłe śruby z tulejką, w Plusie są już z tym podtoczeniem.

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2158
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
Odp: Śruba mocowania pasów bezpieczeństwa
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 09, 2020, 12:07:08 pm »
jakby kto był chętny mam garść śrub do oddania z przysłowiowe piwo.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Online wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2472
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Odp: Śruba mocowania pasów bezpieczeństwa
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 09, 2020, 15:45:05 pm »
mp79, Twój samochód kiedyś nie był parchem! być może spotkał się z parszywym mechanikiem który przegwintował gniazda śrub nie mając zielonego pojęcia o warunkach jakie powinny spełniać. odkąd wprowadzono pasy bezpieczeństwa stosowano śruby z gwintem calowym 7/16 czyli 20 zwojów na cal o twardości 10,9. opisane jest to w książce "naprawa samochodów- Polski Fiat 125P" z 1970 roku. do sprawdzania calowych gwintów służą calowe sprawdziany, metrycznym nie sprawdzisz. w Białymstoku masz Metal Max (złomowisko) na Jagielońskiej, Kromet (złomowisko) na Nowowarszawskiej, Serwis- Stal dawne złomowisko Mariopolu na Popiełuszki. Tania Jatka (sklep motoryzacyjny) za Maximem na ul. Zwycięstwa. Hals (złomowisko)- Koplany, Ambit (złomowisko)- Dobrzyniewo.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 09, 2020, 15:49:55 pm wysłana przez wrb#1974 »
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2250
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Odp: Śruba mocowania pasów bezpieczeństwa
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 09, 2020, 18:39:20 pm »
Twój samochód kiedyś nie był parchem! być może spotkał się z parszywym mechanikiem który przegwintował gniazda śrub nie mając zielonego pojęcia o warunkach jakie powinny spełniać.
He he, już prędzej ja nie mam pojęcia, ale zlituj się - kto i po co miałby te śruby wymieniać na inne?! Naprawdę wierzysz, że ktoś się aż tak nudził? No chyba że masz na myśli mechanika, który montował te pasy, gdy samochód jeszcze był nowy. I po prostu nie miał innych śrub - a pasy zamontować przecież musiał. 

odkąd wprowadzono pasy bezpieczeństwa stosowano śruby z gwintem calowym 7/16
No dobra, ale jak to się ma do 10,82 mm, które wcześniej zasugerowałeś?

Metal Max (złomowisko) na Jagielońskiej, Kromet (złomowisko) na Nowowarszawskiej
Yyyy... To są akurat skepy metalowe, które nigdy nie były złomowiskami, odkąd kojarzę. :d
To tak w ramach sprostowania, bo myślałem, że je przezywasz, ale Hals i Ambit akurat rzeczywiście są złomowiskami. :)

Tania Jatka (sklep motoryzacyjny) za Maximem na ul. Zwycięstwa
Tutaj też sprostuję - w tamtym roku się zwinęli. :/


Online wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2472
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Odp: Śruba mocowania pasów bezpieczeństwa
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 09, 2020, 20:08:27 pm »
pasy montowano na linii produkcyjnej. tam na takie zmiany nikt sobie nie pozwalał. pasy dostarczane są razem z kompletem śrub. jeśli dało się wkręcić śruby o innej średnicy i skoku gwintu to znaczy że ktoś w tym dłubał. 10,82 to średnica śruby oryginalnej mierzona metryczną suwmiarką. wiadomości o możliwych sklepach otrzymałem od kolegi mieszkającego w Białymstoku.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2193
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Odp: Śruba mocowania pasów bezpieczeństwa
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 09, 2020, 22:48:01 pm »
Z kazdym nowym tematem to forum się pogrąża... Produkcja produkcja... Nie od dziś wiadomo, że na Zeraniu zdecydowanie gorsze machloje potrafiły się dziać. Od obłędnych wersji po liczne inspiracje i fanaberie inzynierow tudzież nawet źle osadzone koła względem podłużnic.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2250
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Odp: Śruba mocowania pasów bezpieczeństwa
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 09, 2020, 23:08:49 pm »
pasy montowano na linii produkcyjnej. tam na takie zmiany nikt sobie nie pozwalał. pasy dostarczane są razem z kompletem śrub. jeśli dało się wkręcić śruby o innej średnicy i skoku gwintu to znaczy że ktoś w tym dłubał.
Gdyby nie dłubał, samochód by w ogóle nie powstał. A co do fabrycznych standardów, dobrze je streścił kolega powyżej.
Te śruby były zamontowane od nowości. Przyjmij to do wiadomości, proszę!