Autor Wątek: obroty na wolnym - regulacja gaźnika  (Przeczytany 4562 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

obroty na wolnym - regulacja gaźnika
« dnia: Czerwiec 14, 2020, 23:55:59 pm »

Offline gen

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 14
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck
mam prośbę czy może ktoś cyknąć zdjęcie i zaznaczyć jaka śrubka służy do regulacji obrotów przy webrze 
- na chwile obecną w moim poldzisławie utrzymuje się na 600 - wydaje mi się że to za mało i chciałbym zwiększyć  do 950 mam nadzieje że to będzie odpowiednia wartość

Odp: obroty na wolnym - regulacja gaźnika
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 15, 2020, 01:10:34 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4631
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG


Odpowiednia wartość to 850-900 obr. Warto od razu wyregulować skład mieszanki dla wolnych obrotów. Śruba oznaczona żółtą strzałką służy do wstępnego uchylenia przepustnicy na wolnych obrotach, i nią podniesiesz/zmniejszysz obroty dla biegu jałowego.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 15, 2020, 01:12:21 am wysłana przez Daniel22#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: obroty na wolnym - regulacja gaźnika
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 15, 2020, 09:21:42 am »

Offline gen

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 14
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck
dziękować    <jupi> - o takie coś chodziło czerwonej nie ruszam bo na analizatorze spalin podczas przeglądu było w porządku

Odp: obroty na wolnym - regulacja gaźnika
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 20, 2020, 12:32:09 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Do wolnych obrotow masz dwie srubki. Jedna regulujesz polozenie krancowe osi przepustnicy, tak, by domykala sie w odpowiedniej pozycji, a druga, w korpusie gaznika, regulujesz sklad mieszanki wolnych obrotow. To jest sruba z iglica na koncu, ktora regulujesz ilosc podawanego paliwa. Pamietaj tez o wlasciwym poziomie benzyny w komorze plywakowej, reguluje sie go dwoma jezykami przy korpusie plywakow, odpowiednio je podginajac. Skok plywaka mierzy sie pomiedzy krawedziami plywakow a czolem gornego korpusu gaznika. Jak chcesz, zeby mniej ci nieco palil, obniz poziom paliwa w gazniku z milimetr, czy dwa, nie zmieniajac skoku plywakow.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Odp: obroty na wolnym - regulacja gaźnika
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 20, 2020, 13:01:33 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4631
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Jak chcesz, zeby mniej ci nieco palil, obniz poziom paliwa w gazniku z milimetr, czy dwa, nie zmieniajac skoku plywakow.

Muszę dodać, że takie rady nie mają zastosowania w przypadku gaźników z końca produkcji 34S2C i podobne, bo jedyne, co to "poprawi", to wypalanie gniazd zaworowych, dziury w obrotach i spory spadek dynamiki, AFR odjedzie w stronę mieszanki bardzo ubogiej... Co innego w przypadku starych gaźników z 125p i pierwszych modeli poloneza, dokładając elektroniczny zapłon można się bawić, ale i tak poza 1-1,5mm odstępstwa od normy bym nie odjeżdżał.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: obroty na wolnym - regulacja gaźnika
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 21, 2020, 17:24:05 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
W nowszych silnikach, przystosowanych do spalania paliw bezetylinowych (nieposiadajacych w skladzie czteroetylku olowiu), czyli tych, w ktorych zastosowano odpowiednie materialy zaworow i gniazd zaworowych, jesli silnik nie bedzie pracowac na LPG, to gniazd nie wypalisz. Ale jak bedziesz namietnie jezdzic na LPG, to i tak je wypali, tym szybciej, im bardziej uboga bedzie mieszkanka. Ale na benzynie nie.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Odp: obroty na wolnym - regulacja gaźnika
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 21, 2020, 17:31:03 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mieszanka LPG ma duzo stabilniejsza temp. spalania wzgledem skladu niz mieszanka benzynowa,
szybciej wypalisz gniazda na ubogiej mieszance bynzynowej niz LPG,

co do samego gaznika, to nastawy fabryczne sa takie, ze do momentu mocniejszego otwarcia drugiej przepustnicy i dzialania dyszy wzbogacajacej silnik jedzie na mieszance ubogiej zapewniajacej najwyzsza sprawnosc,
przejsciowo mieszanka wzbogaca sie i przy maksymalnym uchyleniu przepustnic idzie na bogato
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: obroty na wolnym - regulacja gaźnika
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 21, 2020, 17:53:38 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4631
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
KGB już mnie uprzedził, mit "gazu wypalającego zawory" zawsze żywy. Gaźniki z serii caro mają nastawy w sam raz, AFR 15,5-16,5 przy lekkim naciskaniu pedału gazu, i  manipulowanie przy poziomie paliwa w stronę niższego (zakładając, że dysze trzymają swoje pierwotne parametry) to szybka droga do załatwienia sobie głowicy.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...