Autor Wątek: Zawieszenie gwintowane w polonezie  (Przeczytany 4383 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zawieszenie gwintowane w polonezie
« dnia: Czerwiec 15, 2020, 01:02:29 am »

Offline Kirej

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 2
  • Płeć: Mężczyzna
    • Brak
Witam
Ostatnio przeglądając różne aukcje natrafiłem na taki wynalazek:
https://allegro.pl/oferta/zawieszenie-gwintowane-gwint-polonez-125p-tuning-9190558592?reco_id=a4fb07ff-ae90-11ea-8cce-246e96847ea0&sid=1cd3d0f84797ee9dbaaf52fac42b60e8c157c38c529f4e34b5162f65fddea227

Nasuwa mi się kilka pytań:
1. Czy ktoś miał coś podobnego?
2. Czy gwint w polonezie ma sens?
3. Czy przeniesienie sprężyny w inne miejsce niż to fabryka przewiduje nie nadwyręży kielichów co może doprowadzić do pęknięć?
4. Czy nie lepiej dorwać dorwać sprężyny od poloneza trucka i innych amortyzatorów (T4, Isuzu trooper itp.)?


Odp: Zawieszenie gwintowane w polonezie
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 15, 2020, 09:45:01 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Kij wie co to jest, nikt gwintu do Poloneza ani DFa nie robił.

T4 nie dawaj, dużo za twarde, przód nie klei, już lepsza dobra seria, Krosno wzmocnione/Delphi ze starych zapasów albo Monroe.

Z Troopera i z E30 są w miarę ok. o ile pamiętam.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Zawieszenie gwintowane w polonezie
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 15, 2020, 12:51:01 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 783
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
 Kirej .Jak by co to mam dwie nowe sprężyny ,oryginalne na zbyciu, nigdy nie używane  cena do uzgodnienia <spoko>
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Odp: Zawieszenie gwintowane w polonezie
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 15, 2020, 13:19:28 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Pytanie jak dolna część sprężyny współpracuje z wahaczem, jeśli tylko za pośrednictwem śruby mocującej amortyzator do wahacza to średnio to widzę bez wymiany tej śruby na grubszą. Do tego element resorujacy nie jest progresywny, więc jazda przy mocnym skręceniu to byłby jakiś dramat.
Wszystko wskazuje na to, że ten zastaw to bardziej do samochodów wystawowych, bo do normalnej jazdy średnio się nadaje, o jeździe wyczynowej nawet nie wspomnę.

Odp: Zawieszenie gwintowane w polonezie
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 15, 2020, 15:14:26 pm »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 397
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
Niedawno jak wyciągałem sprężynę (ile to trzeba ścisnąć, aby wyszło...) to przeszła mi przez głowę myśl o coilversach, ale szybko się jej pozbyłem.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 15, 2020, 15:30:13 pm wysłana przez AndrzejP »

Odp: Zawieszenie gwintowane w polonezie
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 15, 2020, 19:28:48 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
należałoby solidnie wzmocnić dolny wahacz. nie jest skonstruowany do przenoszenia takich obciążeń.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Zawieszenie gwintowane w polonezie
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 15, 2020, 20:07:59 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 340
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Generalnie uważam że jeśli już ktoś ściąga wahacze to powinien zamknąć w nich profil. O ile w dolnych da się to zrobić na aucie tak górne raczej już ciężko. Zamknięte profile wahaczy  miały sportowe auta FSO. Podobno w seryjnym aucie daje to sporo na plus

Odp: Zawieszenie gwintowane w polonezie
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 15, 2020, 21:37:03 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Zamknięcie profila to jedno, ale dostosowanie górnego wahacza pod taką kolumnę zgodnie ze sztuką to trochę inna robota. I tak wywaliłbym gniazdo na sprężynę, zbędna masa nieresorowana. Bardziej zastanawia mnie ile mogą przenieść obsady amortyzatorów, nawet po obspawaniu, w aucie bez klatki.
Jeśli ktoś robi budę kompleksowo to takie coś ma sens, po odpowiednim wzmocnieniu nadwozia.

Odp: Zawieszenie gwintowane w polonezie
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 15, 2020, 23:53:05 pm »

Offline Kirej

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 2
  • Płeć: Mężczyzna
    • Brak
Gdyby ktoś miałby doświadczenie z tym zestawem to bym się zastanowił. A tak to pozostaje przy planach dorwania sprężyn z trucka.

Odp: Zawieszenie gwintowane w polonezie
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 16, 2020, 01:22:11 am »

Offline zakup

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 67
    • rozne
Jakim zestawem? Przecież to jest tylko na przód. Nonsens. Jak robić gwint na jedną oś, to już prędzej na tył. Dostosowałbyś ustawienie do ilości ładunku.

Odp: Zawieszenie gwintowane w polonezie
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 16, 2020, 02:21:13 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Gdzie ty chcesz gwint robić na resorach piórowych?

Owszem, można zrobić coś innego. W kolumnie wywiercić alternatywne otwory mocowań wieszaka i sobie przekręcać resor w miarę potrzeb, tyle że pewnie wypadałoby tam wspawać jakieś tuleje.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Zawieszenie gwintowane w polonezie
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 16, 2020, 10:01:32 am »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 340
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Są Do kupienia kolumny o obniżonym profilu

Odp: Zawieszenie gwintowane w polonezie
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 16, 2020, 10:27:39 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
A Wojtek robi wiercone bujaki tylne do podnoszenia tyłu przy obniżonych kolumienkach, ale nie testowałem.

Odp: Zawieszenie gwintowane w polonezie
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 16, 2020, 10:35:18 am »

Offline Michel18

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro 1.4 94/95
Czy jest gdzieś rysunek, albo foty poglądowe czy poradnik jak zamknąć profile wahaczy? Będę robić zawieszenie z przodu to przy okazji mógłbym i to zrobić

Odp: Zawieszenie gwintowane w polonezie
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 16, 2020, 15:40:39 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 340
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Popatrz Na wahacze górny i dolny sam pomyślisz się jak zamknąć. W dolnym nie zamykasz  do końca bo.musi być miejsce na łacznik stabilizatora by to wsadzić obrócić

Odp: Zawieszenie gwintowane w polonezie
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 16, 2020, 22:58:40 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo

Odp: Zawieszenie gwintowane w polonezie
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 17, 2020, 20:31:45 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Chałmacz ?
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Zawieszenie gwintowane w polonezie
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 17, 2020, 20:38:20 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
110 netto za 8 blach (komplet).

Odp: Zawieszenie gwintowane w polonezie
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 22, 2020, 10:20:57 am »

Offline zakup

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 67
    • rozne
Gdzie ty chcesz gwint robić na resorach piórowych?

Owszem, można zrobić coś innego. W kolumnie wywiercić alternatywne otwory mocowań wieszaka i sobie przekręcać resor w miarę potrzeb, tyle że pewnie wypadałoby tam wspawać jakieś tuleje.
Nie da się (zbyt łatwo) tego zrobić. Dlatego koleś, który wymyślił ten ,,zestaw", oferuje tylko przód. Chodziło mi o to, że jeśli już montujemy gwint na jedną oś, to tylną. Z przodu obciążenie jest stałe, z tyłu mamy pasażerów lub nie, ładunek w bagażniku i różne ilości paliwa. Gwint na sam przód to nonsens.

A jak zrobić gwint na resorze? Otóż da się, ale trzeba trochę pokombinować. Przypomnij sobie zawieszenie z Jelcza. Na tej samej zasadzie można zrobić regulacje z tyłu w FSO. Trzeba by zostawić jedno pióro i do tego dołożyć najzwyklejszy gwint. Nie będzie to plug and play jak z przodu. Raczej konieczne będą prace blacharskie, aby zmieścić sprężynę.

Odp: Zawieszenie gwintowane w polonezie
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 22, 2020, 10:57:11 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3011
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Ja się nie znam, ale!

Jeżeli chodzi o tył przy zawieszeniu poloneza przychodzi mi pomysł znany z dostawczaków - poduszki pneumatyczne. Najpierw glebisz tył a potem sobie regulujesz ciśnieniem w poduszkach  :jezyk2:
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .