GŁÓWNE KATEGORIE FORUM > LPG

Regulacja fabrycznej instalacji gazowej

(1/9) > >>

Rumcajs:
Witam, drodzy koledzy, byłem u gazownika z Polonezem, który posiada fabryczną instalację gazową (sterownik Elpi Leonardo) ponieważ z trudnością przełączał się na gaz. Wymontowali oni silniczek krokowy Landirenzo 7217R008 i wsadzili tam trójnik z śrubą regulacyjną. Ustawili jego położenie na podstawie podłączenia miernika do sondy lambda. Ze sterownikiem nie mogli się podłączyć bo są jakieś problemy. Parownik jest nowy.

Pytanie czy to co zrobili gazownicy jest prawidłowe? Czy może wymienić sondę lambda / wsadzić nową w dystans i ponownie wsadzić krokowy? A może zmiana sterownika na inny?

Nie chcę aby silnik się uszkodził. Chociaż nie ukrywam, obecnie przełącza się normalnie.

EDIT: Z ciekawości, 1.6 GSI miały Boscha czy Abimexa?

AndrzejP:
Optymalnie dla składu mieszanki byłby działający krokowiec i sterownik.

Ustawienie na wskazanie sondy powinno być OK - oczywiście, jeżeli zrobionie prawidłowo. Do tego to powinno być zgrane z odpowiednią srednicą miksera (polecam "poemat o lpg").

We Favoricie (instalacja I gen) miałem na stałe podłączony woltomierz (o szybkim próbkowaniu) do sondy (notabene sodna 1p. z Poldka) i dzięki temu miałem stały podgląd na skład mieszanki (polecam takie rozwiazanie).

W Poldasie zrobiłem to samo - woltomierz pod sondę i widzę, co się dzieje po wskazaaniach (instalacja II gen.).

Rumcajs:
Reduktor był wymieniany jeszcze przez poprzednika, ale obecni gazownicy powiedzieli, że jest OK. Wsadzili śrubę zamiast krokowca ze względu na sondę. Dlatego nie wiem czy zmienić sondę i do tego tulejka czy zostawić jak jest. Auto posiada klimatyzację i nie chciałbym aby padł silnik przez gaz.

AndrzejP:
Wspomniałeś, że nie ma połączenia ze sterownikiem.
Skoro ustawiali na napięcie, to sonda musiała działać (no chyba, że jednak nie).
Sondę możesz sam łatwo sprawdzić podpinając się woltomierzem i odczytać wskazania (zakres 0-1v).

Tego fabrycznego sterownika nie znam, on ma w sobie wbudowany emulator wtrysków czy masz do tego osobny modul?

Tak jak pisałem, najlepiej przywrócić do życia II gen. Jest jeszcze opcja ze sekwencją jakby co :)
Aczkolwiek dobrze ustawiona I gen. nie rozwali silnika.

Rumcajs:
Mówili, że jakiś osobny interfejs jest do tego - niestety dalej nie zrozumiałem. Do obudowy filtra powietrza przymocowany jest AEB 163 Dual Bank Injector Emulator.

Sekwencja niestety to duże koszty, bardzo duże. Jutro sprawdzę sondę - jednoprzewodowa - raz mówili, że jest uwalona, a raz na nią ustawiali.

Chciałbym aby gaz był zrobiony dobrze :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej