Autor Wątek: Zawieszenie protopowego Atu  (Przeczytany 1697 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zawieszenie protopowego Atu
« dnia: Sierpień 10, 2020, 13:24:39 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Rozważał ktoś odtworzenie zawieszenia z protypowego atu? Są tam zamiast resorów wahacze, sprężyny i drążek panharda. Odtworzenie tego nie wydaje się rozwiązaniem nie do przejścia w warsztatowych warunkach.

Odp: Zawieszenie protopowego Atu
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 12, 2020, 01:04:43 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6570
  • Płeć: Mężczyzna
Można, tylko po co? Chyba po to, żeby nie przejść przeglądu.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Zawieszenie protopowego Atu
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 12, 2020, 11:20:45 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5052
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
No to w związku z powyższym zastanawiam się, czy gdyby (teoretycznie) podjechać dzisiaj na przegląd takim atu prototypem, to czy w dalszym ciągu nie było by problemu pomimo, że to oryginał? Który diagnosta dałby sobie wytłumaczyć, że toto takie z fabryki wyszło? No bo przecież każdy polonez był na resorach. To samo z takim polonezem fabrycznie z silnikiem 1,6 albo 1,8 rovera, które niby były. Vin mają inny niby, ale który spec by uwierzył? Chyba tylko nasi forumowi diagności by wiedzieli co i jak, bo w tym siedzą.

Odp: Zawieszenie protopowego Atu
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 12, 2020, 11:37:29 am »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Dla mnie jest ciekawe dlaczego fabryka z tego zrezygnowała. Znaczących kosztów produkcji w porównaniu z zawieszeniem na resorach tutaj nie wiedzę.

Odp: Zawieszenie protopowego Atu
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 12, 2020, 17:47:04 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Może nadwozie wymagało większej ingerencji albo źle współpracowało ze sprężynami...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Zawieszenie protopowego Atu
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 12, 2020, 19:04:50 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2858
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Wedlug mnie sprezyna mialaby sens z wahaczem wleczonym i zewnętrznymi polosiami. Biorac pod uwage moje dawne doswiadczenia w tym temacie, jazda na takich wahaczach to zupelnie inna bajka niz zawieszenie zalezne
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Zawieszenie protopowego Atu
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 12, 2020, 22:26:24 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3121
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Wydaje mi się, że buda Atu została przystosowana pod zawias ze sprężynam, patrz wzmocnienia pod skośne amorki.
Pozostaje problem sensowności tego zawieszenia. Bo przy całym nakładzie pracy zyskujemy tylko dwie zalety, większe usztywnienie ruchów poprzecznych mostu i mniejszą tendencję do "siadania" tyłu do jakimś czasie. A poza tym zostajemy ze wszystkimi wadami zawieszenia zależnego.