Autor Wątek: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover  (Przeczytany 3376 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 22, 2020, 17:15:53 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Nasza mentalność to największe zło, które doprowadziło do tego co aktualnie mamy. Dlaczego Niemcy tłuką Skody w czechach, bo czesi to naród mądry i logicznie myślący. Poza tym w narodzie polskim jest zero patriotyzmu. Pewnie niektórzy zauważyli, jakie auta stanowią większość na drogach w poszczególnych krajach, oczywiście lokalnie wytwarzane, a u nas zbieranina z całego świata. Ostatnia akcja , żeby kupować polskie produkty rolne, symbol 590 na etykietach. Ale niech ktoś zobaczy co mają rolnicy na podwórkach, 99 % to maszyny z zachodu, i jak tu kupować ich produkty jak oni sami nie przestrzegają zaleceń patriotyzmu. Podobno jest przypowieść o Biazecie z Białegostoku, telewizory robili. Jak zaczął spadać popyt na ichnie wyroby, to dyrekcja zaczeła przygotowania do zwolnień. Krzyk załogi ogromny, jak to zwolnienia. Ale Dyrekcja zrobiła spotkanie z załogą i zdała pytanie , kto ma w chacie telewizor z Biazetu, podobno tylko kilkanaście osób podniosło łapki, na ponad 1000 pracowników. No to zamknięto fabrykę. I tak było wszedzie. Bo jak ktoś powiedział, żeby polak dobrze i wydajnie pracował i nie kradł to musi czuć bat nad sobą.
Zgadzam się z przedmówcą.

Ja też. A jakie oleje są wychwalane na forum? Mamy przecież Lotosa, Specola które z nawiązką spełniają normy Poloneza. Ja współczesne auta eksploatuje na tych produktach i nic im nie dolega (przebiegi 50kkm rocznie). Ale do OHV lepszy LM, Mobil lub inny Shell. Jakich filtrów używacie? Bo ja specjalnie przez neta zamawiam do wszystkich pojazdów wyroby Sędziszów. Też kiedyś używałem Knecht'a, Mann'a, Bosch'a. Ale stwierdziłem że zbytnio różnicy nie widać. Skoro nie mam polskiego auta na co dzień, to chociaż eksploatacja na polskich produktach. Czasami można się zdziwić kupując opony Dębicy made in germany lub turkey, ale cóż.

Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 22, 2020, 19:39:46 pm »

Online Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
A przepraszam bardzo. Ja do GSI leję lotosa, bo jedno, że na tym jeździł od nowości, a drugie, że po cholerę przepłacać za naklejkę? Nie stwierdziłem, żeby coś się złego działo. Nic nie klepie, czy coś. Wałka jeszcze nie zgoliło (oby nigdy) więc chyba jest ok? Filtr oleju mam z Filtrona, bo Sędziszowa nie mają w moim sklepie akurat. Nawet do toyoty siostry wlałem Lotosa, a wcześniej był jakiś drogi olej wlany, co go nawet na stanie na sklepie nie mieli i też chodzi bez zarzutu. Jak się trafi podróba, to choć by zapłacić stówę za litr, to nic nie pomoże. Podstawa, to regularna wymiana, a nie dolewać i jeździć 10 lat. Ludzie dawniej lali byle gówno i nie zmieniali, to się te ohv-ki rozlatywały i nie tylko one, a później biadolenie, że polonez gówno.

Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 22, 2020, 21:25:13 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
bo Sędziszowa nie mają w moim sklepie akurat.

Dlatego własnie zamawiam przez neta. Na kilka aut to się hurtowe zamówienie robi.

Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 22, 2020, 21:40:39 pm »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 397
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
Ja do GSI leję lotosa, bo jedno, że na tym jeździł od nowości, a drugie, że po cholerę przepłacać za naklejkę? Nie stwierdziłem, żeby coś się złego działo. Nic nie klepie, czy coś. Wałka jeszcze nie zgoliło (oby nigdy) więc chyba jest ok? Filtr oleju mam z Filtrona

U mnie podobny zestaw. GSI smiga na Lotos półsyntetyk i filtr Filtrona (olej i powietrze).
Wałek cały, ale za to silnik już z przedmuchami :)

W drugim aucie Motul Ow40 i komplet filtrów Knechta.

Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 23, 2020, 09:29:59 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2061
Miałem kilka filtronów z opiłkami z gwintowania wewnątrz. Od tego czasu omijam.

Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 23, 2020, 11:05:47 am »

Online Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
A ja znów słyszałem,  że na Sędziszowie sobie ludzie silniki pozacierali,  bo nie filtrowalo jak trzeba.  Buble  wszędzie się trafiają.

Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 23, 2020, 15:38:20 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Z tymi rodzimymi autami to jest tak, że trzeba je wpierw mieć. Z tego co słyszałem to owszem, we Francji, Niemczech, Hiszpanii czy Włoszech prym wiodą marki lokalne (inna sprawa że te auta często pochodzą z fabryk w Czechach i Polsce). W Wielkiej Brytanii jak kogoš stać, to owszem, trafia się Land Rover lub Jaguar, ale normalnych marek już nie ma, więc kupują wszystko jak leci.

Jeszcze w latach 70 istniały w UK lokalne marki których nazwy nawet nie pomnę. Pamiętam że z lokalnych w cenach dla normalnych ludxi był Austin, MG, Triumph, Vauxhall i Woolcośtam. Nawiasem mówiąc, Rover to marka w której zunifikowano Austina, Triumpha, Woolcośtam i MG, z czego tylko ten ostatni znaczek był używzny dalej. Te auta nawet w połowie lat 80 były topem sprzedaży a i tak wszystko padło.

Co do olejów, przekonałem się że Castrol to syf, leję tylko Lotosa i Specola. Filtry też mam polskie, PZLa i Filtrona. Chociaż Filtron zniszczył mi wtryski paliwa, więc przeszedłem na PZL.

Ale trzeba w tym momencie wspomnieć o tym dlaczego do szerokiego Poloneza kupuje się śruby rzymskie 108mm.
Żeby założyć drążki Lemfordera, Mooga, TRW lub ABS, bo polskie to najgorszy szajs!



« Ostatnia zmiana: Wrzesień 23, 2020, 15:41:22 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 23, 2020, 15:54:46 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Gdyby mototechnika nie zaczela stukac po 100km to kupowaliby  patriotyczna mototechnike
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 23, 2020, 16:51:22 pm »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 397
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
Miałem kilka filtronów z opiłkami z gwintowania wewnątrz. Od tego czasu omijam.
Jak to ze wszystkim - zawsze można trafić na trefny egzemplarz.
Przynajmniej kilkanaście lat miałem Filtrona we Favoritce; a teraz od paru lat w PNie - zero problemów.

Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 23, 2020, 17:57:21 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 639
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Skoro nie chcecie Filtrona (jakoś ja też nie ufam tej firmie), a z Sędziszowem macie złe wspomnienia ( mi zawsze na ich filtrach wszystko działało) to może inna polska firma filtrów o której pewnie nikt nie słyszał https://www.filtry.pl/ co od oleju, to ja od lat śmigam na Orlenowskich olejach i te będę polecał.

Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 23, 2020, 19:13:03 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
to ja od lat śmigam na Orlenowskich olejach i te będę polecał.

Teraz to są PiSdzielskie oleje.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 23, 2020, 19:45:33 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 340
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
to ja od lat śmigam na Orlenowskich olejach i te będę polecał.

Teraz to są PiSdzielskie oleje.
A wcześniej POjebusów

Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 23, 2020, 20:45:02 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
to ja od lat śmigam na Orlenowskich olejach i te będę polecał.

Teraz to są PiSdzielskie oleje.
A wcześniej POjebusów

Możliwe, W każdym razie nie będę sponsorował tego że co kilka miesięcy kolejny członek partii rządzącej zostaje zastąpiony przez kolejnego członka partii rządzącej i dostaje kilka milionów odprawy.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 24, 2020, 00:23:15 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Fajny jest ten wątek. Zaczął się od pytania o porównanie silników, po czym dyskusja przeleciała przez rozważania na temat patriotyzmu, następnie jakość filtrów i drążków kierowniczych, a skończyło się na tym, która zmiana koryta aktualnie markuje oleje na orlenie  <hahaha>
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 24, 2020, 00:24:59 am wysłana przez Daniel22#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 24, 2020, 00:54:35 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2061
i to się nazywa "mieć szerokie horyzonty"