Autor Wątek: Przekładka osprzętu silnika 1.4 do 1.8 kilka pytań  (Przeczytany 4226 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Przekładka osprzętu silnika 1.4 do 1.8 kilka pytań
« dnia: Wrzesień 23, 2020, 21:56:25 pm »

Offline nielsen

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ Gsi 42U --> ATU+ 1.6GSI 74U --> Caro+ 1.4 Mpi 69E --> Fiat 125p
Cześć
Odbieram od mechanika silnik 1.8 18k4F po generalce i zamierzam w sobotę zacząć go uzbrajać w osprzęt od 1.4 przed montażem w fiacie 125p
Górna pokrywa z poloneza 1.4 , miska olejowa aluminiowa, sterownik silnika 1.4, sprzęgło 200mm z kołem zamachowym z 1.6 z wieńcem z 1.4

Mam kilka pytań do osób, które swapowały 1.8 u siebie:

1) Otwór w wale to 22mm lepiej toczyć tulejkę na łożysko igiełkowe czy są gotowe łożyska z 22mm na 10mm
    łożysko 6900 2RS polecane w inny temacie ma tylko 6mm szerokości. Nie za mało?
2) Alternator poldorover już po regeneracji ale mechanik po oględzinach radzi szukać nowego rozrusznika - ten też z poloneza 1.4.
    Jak wygląda tema rozruszników? 1.4=1.6=1.8 ? Poldorover=Rover ?
    W artykule o swapie znalazłem informację, że potrzeba dorabiać osłonę główki rozrusznika - jesli dobrze pamiętam przy alumisce? Czy przy rozruszniku rovera?
3) Podstawa filtra oleju 1.8 podobno wygodniejsza ale w artykule informacja, że inna charakterystyka czujnika oleju. Zostawić podstawę i czujnik z 1.8 ?
4) Czujnik PWK może zostać z 1.8 ? Taki sam w takiej samej obudowie?
5) Silnik ma koło 2 pasowe, napinacz i pompę wspomagania org. z rovera. Nie zamierzam teraz jej uruchamiać ale chciałbym już założyć żeby w przyszłości uruchomić.
    Jest szansa wcisnąć zestaw bez cięcia przedniej belki w fiacie 125p?
    Czy wystarczy cofnąć silnik na łapach silnika w belce zawieszenia i przerobić podporę skrzyni o 2-3-4cm?
    Kolega mówił mi, że są koła 2 pasowe FSO, inne węższe i ma takowe nawet.

Króciec wodny, kolektor dolotowy poldorover, kolektor wydechowy będzie przerabiany potem już w komorze silnika.
Sporo SWAPów jeździ więc będę wdzięczny za rady.
W gronie znajomych znany jako "chory na polonezy"

Ale żeby szyba rdzewiała? to już lekka przesada :/

Odp: Przekładka osprzętu silnika 1.4 do 1.8 kilka pytań
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 23, 2020, 22:58:30 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
1. Łożysko igiełkowe z tulejką: INA NA4900 C3
2. Rozrusznik z poldorovera lub z rovera (214/216) po przełożeniu korpusu. Osłona główki rozrusznika potrzebna przy alu misce ale nie jest konieczna, 5 lat jeżdżę bez i nic się nie dzieje.
3. Podstawkę załóż z 1.8 i wkręć czujnik oleju z poldorovera. Gwint jest ten sam.
4. Jeśli stawiasz to na sterowniku z 1.4 to czujnik wału z poldorovera.
5. W minusach koło 2 pasowe wchodzi na milimetry, jak to wygląda w 125p nie wiem.

Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Przekładka osprzętu silnika 1.4 do 1.8 kilka pytań
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 23, 2020, 23:05:54 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
1. Łożysko NA4900. 10x22x13. Tulejkę wewnętrzną należy nabić na końcówkę wałka, a samo łożysko wkleić w wał.
2. Jaki alternator by to nie był to przed założeniem należy do niego zajrzeć, wymienić łożyska i ewentualnie regulator. Rozrusznik musi być z Poldorovera. Roverowski (Tylko Lucas, Bosch odpada) po przełożeniu główki pasuje, ale nie do końca, bo całość jest przekręcona względem fabrycznego położenia i w efekcie automat jest dużo niżej.
3. Ktoś kiedyś pisał coś o różnicy charakterystyki, ale jakie to ma znaczenia. Kontrolka ma gasnąć po zapaleniu i tyle. Podstawa najlepiej z Rovera, bo czujnik jest w normalnym miejscu, a nie pod alternatorem i w razie wymiany sprawa jest dużo prostsza.
4. Czujnik może zostać, ale wymaga przejściówki, bo Rover (od 1995) ma wtyczkę typu Econoseal, a Poldorover i starsze Rovery (1995 i wstecz) mają JPT czy tam Bosch EV1. Mam taką przejściówkę, mogę odsprzedać.
5. Koła pasowe są różne dla szerokiego i wąskiego koła rozrządu. W Poldoroverze było tylko wąskie. Dlatego szerokie koło z Rovera w Polonezowskim 1.4 potrafi obcierać o obudowę. Na temat belki się nie wypowiem, bo nie uznaję wspomagania w tych autach.

Ale ogólnie stawianie 1.8 na osprzęcie z 1.4 to strzał w kolano. Jeszcze 1.6 to jako tako, bo charakterystyka napełniania cylindra bardzo podobna. I przy prawidłowych wtryskach AFR wygląda nawet nienajgorzej, ale z 1.8 będzie kibel, bo tutaj już nie pokrywa się prawie nic.
Żeby to miało ręce i nogi to najlepiej teraz iśc w MEMSa3, gdzie nie ma kopułki, jest normalny silniczek krokowy, diagnostyka po OBD i co najważniejsze jest on programowalny, co nawet w seryjnym 1.8 powinno przynieść fajne rezultaty.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 23, 2020, 23:09:36 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Przekładka osprzętu silnika 1.4 do 1.8 kilka pytań
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 23, 2020, 23:33:56 pm »

Offline nielsen

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ Gsi 42U --> ATU+ 1.6GSI 74U --> Caro+ 1.4 Mpi 69E --> Fiat 125p
Dzięki za szybkie i konkretne informacje.

Na forum sporo opinii, że na większych wtryskach i regulowanym regulatorze ciśnienia można uzyskać zadowalający efekt i na razie takiej koncepcji się trzymam.

Z tego co zauważyłem na allegro rozruszniki z roverów 1.4 i 1.6 to często magneti marelli tak jak w polonezie.
W gronie znajomych znany jako "chory na polonezy"

Ale żeby szyba rdzewiała? to już lekka przesada :/

Odp: Przekładka osprzętu silnika 1.4 do 1.8 kilka pytań
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 26, 2020, 19:13:42 pm »

Offline nielsen

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ Gsi 42U --> ATU+ 1.6GSI 74U --> Caro+ 1.4 Mpi 69E --> Fiat 125p
Jeszcze jedno...
Czy ktoś ma namiar na uszczelkę dolną kolektora ssącego?
Uszczelka głowica - kolektor ssący poldorover

W poniedziałek będę szukał stacjonarnie w mojej okolicy, w internecie nie mogę znaleźć.
W gronie znajomych znany jako "chory na polonezy"

Ale żeby szyba rdzewiała? to już lekka przesada :/

Odp: Przekładka osprzętu silnika 1.4 do 1.8 kilka pytań
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 26, 2020, 20:42:43 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Ta co jest przy silniku? Jeszcze niedawno była dostępna normalnie po hurtowniach z elringa chyba

Odp: Przekładka osprzętu silnika 1.4 do 1.8 kilka pytań
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 26, 2020, 22:51:13 pm »

Offline nielsen

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ Gsi 42U --> ATU+ 1.6GSI 74U --> Caro+ 1.4 Mpi 69E --> Fiat 125p
Tak ta, do plastikowych kolektorów z rovera idzie cienka w przetłoczoną szczelinę w plastik, a do poloneza idzie pełna i nie widzę jej w internetach.

Chyba mam, trzeba szukać nie do poloneza tylko do rovera VVC.

https://allegro.pl/oferta/reinz-uszczelka-kolektora-ssacego-rover-9703161751
W gronie znajomych znany jako "chory na polonezy"

Ale żeby szyba rdzewiała? to już lekka przesada :/

Odp: Przekładka osprzętu silnika 1.4 do 1.8 kilka pytań
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 26, 2020, 23:51:16 pm »

Odp: Przekładka osprzętu silnika 1.4 do 1.8 kilka pytań
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 27, 2020, 00:13:12 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
nielsen Wiem ze o wiele łatwiej jest to poskładać na gratach od 1.4 ale z własnego doświadczenia ci powiem stary że jeżeli nie będziesz miał kompa od 1.8 albo jakiegoś standalone ECU typu ecu master to powiem ci że jest lipa . Mam w atu postawione 1.8 na osprzęcie z 1.4 i powiem ci że gdyby nie to że mam LPG i da się je inaczej wystroić to jest lipa.Mapa jest przy wyższych obrotach tak rozjechana że na beżowych wtryskiwaczach w przedziale 5,5 tys do końca auto jest tak zalewane że kopci na czarno  i nie przepala paliwa  i podczas jazdy nie dokręca się do odciny . Ja akurat mam to w poważaniu bo mam LPG które będzie za niedługo dostrajane na AFR gdzie  po prostu będzie zupełnie inna mapa na Gazie ale jeśli masz auto na benzynie to prócz fajnej reakcji na gaz przy niższych obrotach (żwawo się wkręca  do tych 5,5 tys i szybko opada z obrotów) to jest gra nie warta świeczki . Pisałem z Multec'kiem na PW odnośnie kompa to szukaj MKC104112 . A co do uszczelki pod kolektor ssący na blok to panie kolego tylko VVC . Nie wiem jak wygląda sprawa głowicy z 1.8 bo u mnie jest od 1.4 bo moja z 1.8 była śmietnikiem ale powiem ci że no niby otwory są w uszczelce większe niż w głowicy ale jak elegancko objedziesz na głowicy renzosilem potem samą uszczelkę z 2 strony też renzozilem i skręcisz z połówką od kolektora ssącego to będzie elegancko trzymać ;)

https://allegro.pl/oferta/mgf-mg-tf-zr-1-8-vvc-uszczelka-kolektora-ssacego-9402041896

Ja u siebie mam tylko uszczelkę przy silniku połówkę kolektora mam całą na renzosilu i skręconą wszystko szczelne idealnie .

A co do koła zamachowego to panie na kole z 1.6 nie odpalisz tego na kompie 1.4 . Jeśli chcesz mieć działające w pełni sprzęgło 200 mm to zostaje oddanie koła zamachowego z Poldorovera oddać to przetoczenia pod 200 mm niestety .
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 27, 2020, 00:22:45 am wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Przekładka osprzętu silnika 1.4 do 1.8 kilka pytań
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 27, 2020, 12:41:36 pm »

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
Jeszcze jedno...
Czy ktoś ma namiar na uszczelkę dolną kolektora ssącego?
Uszczelka głowica - kolektor ssący poldorover
Uszczelka łącząca kolektor ssący FSO 061626 = Rover LKJ10028 ; LKJ10028B = CORTECO 423077P = MG LKJ100860
Uszczelka kolektora ssącego FSO 061627 = Rover LKJ10029 ; LKJ10029B = CORTECO 423076P = REINZ 713483800 = MG GUG704004

Uszczelka kolektora wydechowego FSO 061637 = Rover LKG10011 ; LKG10011B = CORTECO 026673P = REINZ 713483900 = MG LKG100551

Zestaw uszczelek głowicy dla 14K4F (Rover 1.4 16V) = REINZ 023483504
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 27, 2020, 12:44:06 pm wysłana przez AUTOSAN »

Odp: Przekładka osprzętu silnika 1.4 do 1.8 kilka pytań
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 27, 2020, 13:50:45 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Uszczelka pod głowice Reiza nadaję sie ns smieci. Pod kolektory to jeszcze jak Cie moge
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Przekładka osprzętu silnika 1.4 do 1.8 kilka pytań
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 27, 2020, 14:05:00 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Uszczelka pod głowice Reiza nadaję sie ns smieci.
chodzi o ta z dwoch warstw blachy bez silikonu ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Przekładka osprzętu silnika 1.4 do 1.8 kilka pytań
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 27, 2020, 16:37:19 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A co do koła zamachowego to panie na kole z 1.6 nie odpalisz tego na kompie 1.4 . Jeśli chcesz mieć działające w pełni sprzęgło 200 mm to zostaje oddanie koła zamachowego z Poldorovera oddać to przetoczenia pod 200 mm niestety .
niekoniecznie. Sam miałem zamach z 1,6 z wymiennym wieńcem 32/4 i przełożyłem sobie ten z 1,4 34/2...

Ale fakt na niemodyfikowanym kole nie pójdzie.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Przekładka osprzętu silnika 1.4 do 1.8 kilka pytań
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 27, 2020, 17:51:50 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
No właśnie Bocian mi chodziło o seryjne koło sam u siebie przetaczałem szesnachowe pod  sprzęgło 200mm bo na 1.8 w poprzedniej budzie 190tke to usmażyłem po pół roku myślałem właśnie bez rzeźby wstawić od 1.6 zwykłe ale  kumpel co robi swapy mi gadał że znaki się nie zgadzają i nie odpali .
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Przekładka osprzętu silnika 1.4 do 1.8 kilka pytań
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 01, 2020, 13:31:08 pm »

Offline nielsen

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ Gsi 42U --> ATU+ 1.6GSI 74U --> Caro+ 1.4 Mpi 69E --> Fiat 125p
To jak to jest z tym kołem zamachowym i sterownikiem silnika?
Dla sterownika z 1.8 rozumiem, że inne koło zamachowe?

I jak teraz odpale na elektronice z 1.4 to przy zmianie na komputer z 1.8 muszę wymieniać koło zamachowe?

Po lewej koło z 1.4 
Po prawej mam koło pod sprzęgło 200mm ze zdejmowanym wieńcem - do którego komputera będzie dobre to koło?

Oba koła mają oznaczenie WFM1972 ale różnią się otworami pod CPWK

W gronie znajomych znany jako "chory na polonezy"

Ale żeby szyba rdzewiała? to już lekka przesada :/

Odp: Przekładka osprzętu silnika 1.4 do 1.8 kilka pytań
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 01, 2020, 13:41:29 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Zakładaj to koło z prawej z frezowanym wieńcem i odpuść temat sterownika 1.4, bo to nie ma najmniejszego sensu. Tak, przy zmianie sterownika należy wymienić koło, bo jak widać trigger się różni. Oznaczenia koła są nieistotne bo to jest numer dotyczący odlewu, a to jak później koło jest obrobione, jaki ma wieniec do rozrusznika (np. po 2003 jest wysoki wieniec do skrzyni IB5 i już w skrzynie Poloneza nie wchodzi) to już inna sprawa.
Jak chcesz zostawić motor na kopułce to szukaj MKC104112 z MGFa. Immobiliser mogę zdjąć bez problemu. Jeśli chcesz stawiać na cewkach to już wymaga przerabiania Roverowskiej wiązki.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Przekładka osprzętu silnika 1.4 do 1.8 kilka pytań
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 01, 2020, 14:06:32 pm »

Offline nielsen

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ Gsi 42U --> ATU+ 1.6GSI 74U --> Caro+ 1.4 Mpi 69E --> Fiat 125p
Ten sterownik tylko w MG ?
Trochę o niego trudno ale zacząłem pytać, na allegro 250zł - trochę drogo. Wystarczy sam sterownik ?

Chciałbym zostać przy kopułce, mam straszne parcie żeby odpalić fiata w tym roku, a garaż mam nieogrzewany ale wiadomo nic też na siłę, żeby to miało ręce i nogi.
W gronie znajomych znany jako "chory na polonezy"

Ale żeby szyba rdzewiała? to już lekka przesada :/

Odp: Przekładka osprzętu silnika 1.4 do 1.8 kilka pytań
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 01, 2020, 15:36:40 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w MGF ma pewnie mape bardziej dynamiczna, podlewa benzynka przy malym ruchu gazem i silnik bardzo zwawo reaguje na gaz,
praktycznie jak Alfa Romeo i raczej tez wiecej pali,
ale wrazenie jest bardzo dobre, nie ma zamulenia jakbys jechal audi TFSI w automacie ;p
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Przekładka osprzętu silnika 1.4 do 1.8 kilka pytań
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 01, 2020, 16:37:49 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Dokładnie tak. Dodatkowo pracuje z dużymi beżowymi (0280150749) wtryskami, gdzie Freelander korzysta z małych, niebieskich (0280150703 tych samych co w 1.4). Reakcja na gaz jest nieporównywalna. Mapy freelandera to nieporozumienie.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Przekładka osprzętu silnika 1.4 do 1.8 kilka pytań
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 01, 2020, 17:01:46 pm »

Offline nielsen

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ Gsi 42U --> ATU+ 1.6GSI 74U --> Caro+ 1.4 Mpi 69E --> Fiat 125p
Spalanie to nie problem auto budowane do zabawy i wyjazdów okazyjnych.
Ile koni taki zdrowy 1,8 na seryjnych wałkach seryjnej głowicy wydechu 4-2-1 rura standard czyli 50mm wyciągnie?
Okolice serii 120km ?

Skąd te 136KM w MG ? Tylko inne wałki i mapy ? Czy też poważniejsze modyfikacje silnika?

Pytam bo liczę zyski i straty takiej operacji i możliwość dalszych modyfikacji.
Niektórzy piszą o różnych problemach w pracy silnika po zdjęciu immo? Mit czy zdarza się?
W gronie znajomych znany jako "chory na polonezy"

Ale żeby szyba rdzewiała? to już lekka przesada :/