Autor Wątek: Przekładka osprzętu silnika 1.4 do 1.8 kilka pytań  (Przeczytany 4219 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Przekładka osprzętu silnika 1.4 do 1.8 kilka pytań
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 01, 2020, 19:32:21 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Spalanie to nie problem auto budowane do zabawy i wyjazdów okazyjnych.
Ile koni taki zdrowy 1,8 na seryjnych wałkach seryjnej głowicy wydechu 4-2-1 rura standard czyli 50mm wyciągnie?
Okolice serii 120km ?

Skąd te 136KM w MG ? Tylko inne wałki i mapy ? Czy też poważniejsze modyfikacje silnika?

Pytam bo liczę zyski i straty takiej operacji i możliwość dalszych modyfikacji.
Niektórzy piszą o różnych problemach w pracy silnika po zdjęciu immo? Mit czy zdarza się?

Powinien oscylować w okolicy seryjnych parametrów.

Inne wałki rozrządu i inny wsad sterownika.

Nie ma żadnych problemów.

"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Przekładka osprzętu silnika 1.4 do 1.8 kilka pytań
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 02, 2020, 00:34:14 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
w MGF ma pewnie mape bardziej dynamiczna, podlewa benzynka przy malym ruchu gazem i silnik bardzo zwawo reaguje na gaz

Potwierdzę znajomy swapował Kredensa na 1.6 Rovera i wstawił cały osprzęt z 1.6 ale zwykłego Rovera (Kompa) skończyło się na powrocie do kompa od 1.4 bo denerwowała go reakcja na gaz że był przymulony i wolno schodził z obrotów po kopnięciu w gaz co nie miało miejsca na kompie od 1.4 jednak z Roverów kompy mają dziadkową mapę i jedyne co to komp z MGFa .

Inne wałki rozrządu

Pewnie 2 ostre wydechy z VVC ? Ogólnie podobno też ludzie przerabiają głowice z vvc 160 wywalając cały układ od zmiennych faz . Pytanko Tomku do ciebie bo ty że tak powiem jesteś guru w tych sprawach czym się różnią te głowice co w nich zostało lepiej wykonane  że ludzie idą w tą stronę ?
« Ostatnia zmiana: Październik 02, 2020, 00:39:09 am wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Przekładka osprzętu silnika 1.4 do 1.8 kilka pytań
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 02, 2020, 12:48:17 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Wieksze zawory i gniazda, fabrycznie wieksze kanaly ssace i jeali jest glowica od 160 to ma przefrezowanie wokol gniazd od strony komory spalania. Montuje sie zasleoke na zawor vvc, dodatkowe panewki zamiast młynków i walki od 135 lub jakies ostrzejsze. Ja z kolei poszedlem w inna stronę i w głowice 1.4 wsadzilem wieksze zawory i gniazda
« Ostatnia zmiana: Październik 02, 2020, 12:52:32 pm wysłana przez śledzik »
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Przekładka osprzętu silnika 1.4 do 1.8 kilka pytań
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 02, 2020, 13:49:31 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Jak wyżej. Do tego nieco poprawiona komora spalania. Zawory są sporo większe, bo ssący 31.5mm zamiast 27mm, a wydechowy 27.4mm zamiast 24mm. Duża różnica w przepływie.
Wałki w TFie mają o 0,3mm większy wznios od wydechowych z VVC - 9.5 vs 9.2mm. Kąt otwarcia ten sam - 252stopnie.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Przekładka osprzętu silnika 1.4 do 1.8 kilka pytań
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 03, 2020, 11:07:19 am »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 555
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Montuje sie zasleoke na zawor vvc, dodatkowe panewki zamiast młynków
Jest na forum ktoś, kto podjął by się zrobienia tego?

Odp: Przekładka osprzętu silnika 1.4 do 1.8 kilka pytań
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 03, 2020, 15:08:15 pm »

Offline Michel18

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro 1.4 94/95
Są do kupienia gotowe zestawy aby to zrobić

Odp: Przekładka osprzętu silnika 1.4 do 1.8 kilka pytań
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 03, 2020, 16:02:51 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 555
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Wiem, że są tylko cena straszy.

Odp: Przekładka osprzętu silnika 1.4 do 1.8 kilka pytań
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 03, 2020, 16:12:01 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
W seryjnym silniku 1.8 wystarczą same fajne walki, np przeszlifowane fabryczne przez Rewar na 270 stopni, dobry wydech, dolot z VVC + wystrojenie i będzie ponad 150koni. Nie trzeba się bawić w modyfikowanie głowicy.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Przekładka osprzętu silnika 1.4 do 1.8 kilka pytań
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 23, 2020, 16:29:21 pm »

Offline nielsen

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ Gsi 42U --> ATU+ 1.6GSI 74U --> Caro+ 1.4 Mpi 69E --> Fiat 125p
Temat komputera ogarnięty przez Multeca

Sprzęgło
śruby torx trzymające docisk mają już obrobione łby. Kupię nowe - działają na nie duże siły?  Jaka klasa wytrzymałości?

Przewody WN
kupiłem NGK RC-VX402 i pasują długością ale mają proste cienkie fajki i nie uszczelniają otworów świec w pokrywie głowicy i mają wyprowadzenie z aparatu zapłonowego na wprost, a przy grodzi będzie na pewno ciasno po zamontowaniu silnika. Ktoś ma takie przewody u siebie?
Z tej aukcji:
https://allegro.pl/oferta/ngk-przewody-zaplonowe-honda-opel-rc-vx402-9718309275?snapshot=MjAyMC0xMC0xMlQwODowMTozOC43NzhaO2J1eWVyO2Y3MjEwM2FjZGMwNDhjYWFhNTRiMzA3MjNjN2VmNTg2ZGJlOWEwMzhhYjEyYTk4ODk0MGFlY2Y4ZTdhYjdiNTI%3D

Węże gumowe
gdzie dostać węże o różnej średnicy z jednej i drugiej strony?

Chodzi dokładnie o wąż z tyłu silnika od króćca aluminiowego do metalowej rurki obok aparatu zapłonowego i węże w okolicach termostatu od plastikowego rozdzielacza do metalowej rurki? Niby mam stare węże ale skoro wsadziłem w silnik 2 koła to bez sensu pchać stare przewody...
Cy może grzać przewody w gorącej wodzie i próbować nakładać mniejszą średnicę na większe króćce ?
W gronie znajomych znany jako "chory na polonezy"

Ale żeby szyba rdzewiała? to już lekka przesada :/

Odp: Przekładka osprzętu silnika 1.4 do 1.8 kilka pytań
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 23, 2020, 16:56:35 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Sruby do docisku sa M7
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Przekładka osprzętu silnika 1.4 do 1.8 kilka pytań
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 23, 2020, 17:14:20 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Te przewody nie sa do poloneza, do poloneza idealnie pasują rc-rv413

Odp: Przekładka osprzętu silnika 1.4 do 1.8 kilka pytań
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 23, 2020, 19:22:56 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Temat komputera ogarnięty przez Multeca

Sprzęgło
śruby torx trzymające docisk mają już obrobione łby. Kupię nowe - działają na nie duże siły?  Jaka klasa wytrzymałości?

Przewody WN
kupiłem NGK RC-VX402 i pasują długością ale mają proste cienkie fajki i nie uszczelniają otworów świec w pokrywie głowicy i mają wyprowadzenie z aparatu zapłonowego na wprost, a przy grodzi będzie na pewno ciasno po zamontowaniu silnika. Ktoś ma takie przewody u siebie?
Z tej aukcji:
https://allegro.pl/oferta/ngk-przewody-zaplonowe-honda-opel-rc-vx402-9718309275?snapshot=MjAyMC0xMC0xMlQwODowMTozOC43NzhaO2J1eWVyO2Y3MjEwM2FjZGMwNDhjYWFhNTRiMzA3MjNjN2VmNTg2ZGJlOWEwMzhhYjEyYTk4ODk0MGFlY2Y4ZTdhYjdiNTI%3D

Węże gumowe
gdzie dostać węże o różnej średnicy z jednej i drugiej strony?

Chodzi dokładnie o wąż z tyłu silnika od króćca aluminiowego do metalowej rurki obok aparatu zapłonowego i węże w okolicach termostatu od plastikowego rozdzielacza do metalowej rurki? Niby mam stare węże ale skoro wsadziłem w silnik 2 koła to bez sensu pchać stare przewody...
Cy może grzać przewody w gorącej wodzie i próbować nakładać mniejszą średnicę na większe króćce ?
Nie było składane kiedyś grupowe zamówienie na przewody silikonowe w firmie Marsil?
Jeśli tak to powinni mieć wzornik i będziesz miał na wieczność.

Odp: Przekładka osprzętu silnika 1.4 do 1.8 kilka pytań
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 13, 2020, 14:48:17 pm »

Offline nielsen

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ Gsi 42U --> ATU+ 1.6GSI 74U --> Caro+ 1.4 Mpi 69E --> Fiat 125p
Silnik siadł w komorze bardzo ładnie ale mimo cofnięcia go o 2cm i nawet jak przesunę chłodnicę ciut do przodu to wentylator z poldorovera nie zmieści się.
Widzę na allegro cienkie wentylatory i te będą OK.
Drugi problem to kolektor 4-2-1 na bazie kolektora z Rovera.  Przerobiłem łapę silnika pod sondę i mocowanie poduszki ale kolektor praktycznie opiera się o fartuch i nie wiem czy nie będzie tłukł przy zapalaniu i przegrzewał blachy, no i demontaż kolektora tylko po uniesieniu silnika i druga część musi być pospawana customowo. Nie mam jeszcze skrzyni założonej i nie wiem czy nie wrócić puki co do żeliwa.

1) Czy ktoś przerabiał wpasowanie innej współczesnej chłodnicy w pas dużego fiata?
Dawno temu w internecie był fiat w kombi i Swap na 1.4 tam była chłodnica z jakiegoś małego fiata (typu panda) ale zdjęcia wygasły i nie mogę znaleźć linku

2) Czy ktoś ma fiata z roverem i kolektorem 4-2-1 ?
W gronie znajomych znany jako "chory na polonezy"

Ale żeby szyba rdzewiała? to już lekka przesada :/

Odp: Przekładka osprzętu silnika 1.4 do 1.8 kilka pytań
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 14, 2020, 02:44:22 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Załóż cieńszy wentylator i będzie z głowy.

Robiłem dwa fiaty na 4-2-1 i nigdzie nie było problemu z dotykaniem do fartucha. Żadnych łap ani nic nie przerabiałem. Ori gniazdo sondy zaslepiam i spawam nowe za zejściem w 1. Żeliwo w 1.8 to strzał w kolano.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Przekładka osprzętu silnika 1.4 do 1.8 kilka pytań
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 14, 2020, 13:16:48 pm »

Offline nielsen

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ Gsi 42U --> ATU+ 1.6GSI 74U --> Caro+ 1.4 Mpi 69E --> Fiat 125p
A druga część wydechu na bazie "portek" z fiata 125 czy od podstaw gięta i spawana? Dzisiaj założę skrzynię i zobaczę jak z miejscem i kształtem.
Masz może  jakieś zdjęcia całości gotowego 4-2-1 ? Chodzi mi o część 2-1
W gronie znajomych znany jako "chory na polonezy"

Ale żeby szyba rdzewiała? to już lekka przesada :/

Odp: Przekładka osprzętu silnika 1.4 do 1.8 kilka pytań
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 14, 2020, 18:43:19 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Wykorzystaj dwururke z OHV z żeliwnym kolektorem. W miejscu zejścia w 1 spawam flansze i dalej już wykonuje resztę na rurach 50/55 od podstaw.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Przekładka osprzętu silnika 1.4 do 1.8 kilka pytań
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 14, 2020, 20:40:15 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
ja mam wentylator poldoroverowy wszedl na styk , chlodnica wpuszczona w przedni pas z wlewem na rurce, czesto sie wlacza wentylator na jalowym, w polodoroverze na oryginalnej chlodnicy wlaczal sie sporadycznie
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350