Autor Wątek: 1.6 GSI - problemy z pracą silnika  (Przeczytany 1591 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1.6 GSI - problemy z pracą silnika
« dnia: Październik 14, 2020, 14:11:37 pm »

Offline Bartek028

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 29
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.6 GLI 95' / Atu Plus 1.8 VVC 98' / Caro Plus 1.6 GSI 98'
Powitać!

Kilka dni temu sprawiłem sobie Caro Plus z 1.6 GSI pod maską, żeby mieć czym się przemieszczać w trakcie remontu Atu. Auto oczywiście z gazem, przebieg niecałe 80 tysięcy. Od samego początku trapi go problem. Strzela w dolot, cholernie przerywa podczas dodawania gazu, czy na postoju, czy jadąc - większej różnicy nie ma. Ciężko mu przekroczyć 4 tysiące obrotów.

Co wymieniłem?
-czujnik położenia wału
-świece
-przewody

Różnic brak, nadal to samo. Wykluczam na razie mechaniczne uszkodzenie silnika, tj. np. wytarty wałek, bo pracuje naprawdę cicho i równo, ma moc, zanim zacznie przerywać. Z wytartym wałkiem miałem do czynienia w Atu i objawy były kompletnie inne. Oczywiście na gazie i benzynie problem jest identyczny.

Czego jeszcze się czepić? Moduł/cewka?
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.

PS: Przyszło mi jeszcze do głowy. Jak go odpalam, za każdym razem - świeci kontrolka ładowania, dopóki nie dodam gazu, wtedy gaśnie. A jak auto stoi kilka dni bez ruchu, rozładowuje akumulator, mimo iż ten jest nowy. A słyszałem, że za taki stan rzeczy (strzelanie w dolot) może też odpowiadać alternator, a konkretniej padający regulator napięcia.
« Ostatnia zmiana: Październik 14, 2020, 14:34:57 pm wysłana przez Bartek028 »

Odp: 1.6 GSI - problemy z pracą silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 14, 2020, 15:19:46 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1608
regulator mieszał w zapłonie w GLE.
Tu najszybciej cewka. Taka sama jest w lanosie i nubirze więc droga nie jest.

Odp: 1.6 GSI - problemy z pracą silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 14, 2020, 15:32:54 pm »

Offline Bartek028

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 29
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.6 GLI 95' / Atu Plus 1.8 VVC 98' / Caro Plus 1.6 GSI 98'
https://allegro.pl/oferta/daewoo-lanos-nubira-leganza-cewka-zaplonowa-5629833530

Taka będzie odpowiednia? Ryzyk-fizyk, zawsze nowa chyba lepsza niż jakieś graty ze śmietnika. Mam nadzieję, że dojdzie do piątku, bo na przyszły tydzień samochód jest mi potrzebny...

Odp: 1.6 GSI - problemy z pracą silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 14, 2020, 16:13:07 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1608
taka.
Oryginał ze śmietnika może być lepszy. Ale też mam jakiś zamiennik i działa.

Odp: 1.6 GSI - problemy z pracą silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 14, 2020, 16:31:00 pm »

Offline Bartek028

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 29
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.6 GLI 95' / Atu Plus 1.8 VVC 98' / Caro Plus 1.6 GSI 98'
W istocie, często graty do Poloneza wprost z kontenera są lepsze niż nowe ze sklepowej półki, ale niech będzie nowa dla spokoju sumienia. Będę dawał znać co i jak, mam nadzieję, że mu pomoże.
Dzięki!  <spoko>

Odp: 1.6 GSI - problemy z pracą silnika
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 14, 2020, 17:26:45 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1734
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
ak go odpalam, za każdym razem - świeci kontrolka ładowania, dopóki nie dodam gazu, wtedy gaśnie

Poszukaj na forum tematów. Coś mi się kojarzy, że to może być niewłaściwa żarówka na kontrolce.
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: 1.6 GSI - problemy z pracą silnika
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 14, 2020, 18:12:07 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3333
  • Płeć: Mężczyzna
  • 15 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
ak go odpalam, za każdym razem - świeci kontrolka ładowania, dopóki nie dodam gazu, wtedy gaśnie

Poszukaj na forum tematów. Coś mi się kojarzy, że to może być niewłaściwa żarówka na kontrolce.


Tak jest, powinna być t5 3w.
Ma inny kolor oprawki niż pozostałe.
Identyczny objaw miałem w 125p z silnikiem i alternatorem z Caro Plus... Na zwykłej żarówce 1,2W alternator nie wzbudzał się.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: 1.6 GSI - problemy z pracą silnika
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 14, 2020, 19:40:58 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3515
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Ja, co prawda w GLI Bosch, miałem problem z regulatorem napięcia.

Odp: 1.6 GSI - problemy z pracą silnika
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 14, 2020, 20:21:06 pm »

Offline bodzioklb

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 64
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6GSI
https://allegro.pl/oferta/daewoo-lanos-nubira-leganza-cewka-zaplonowa-5629833530

Taka będzie odpowiednia? Ryzyk-fizyk, zawsze nowa chyba lepsza niż jakieś graty ze śmietnika. Mam nadzieję, że dojdzie do piątku, bo na przyszły tydzień samochód jest mi potrzebny...
3 różne rzeczy do różnych marek kupowałem u tego sprzedawcy....
Dwie  rzeczy były od początku niesprawne, 3 padła po niedługim czasie.
Handlują tanią chińszczyzną - a produkty zazwyczaj nie mają żadnych oznaczeń - prawdopodobnie odsiew po produkcji u chińczyków...

Odp: 1.6 GSI - problemy z pracą silnika
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 15, 2020, 11:56:56 am »

Offline strowger#1983

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 144
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Heavy User
    • Polonez, Fiat, Chevrolet, Toyota
Sprawdź poziom ładowania. Miałem kiedyś podobną usterkę. Padł regulator napięcia. W GSI.
Było:Polonez C+ 1.6GSI '99 - 437kkm - bez remontu: http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez-Caro/69918
Jest:Polonez C+ 1.6GSI '01/02 - 200kkm: klimatyzacja
Chevrolet Nubira 1.8 CDX, 2007, 173kkm: http://www.polskajazda.pl/Samochody/Chevrolet/Lacetti/147971
Toyota Auris 1.6, 2015, 40kkm
http://www.youtube.com/user/strowger79

Odp: 1.6 GSI - problemy z pracą silnika
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 15, 2020, 16:50:05 pm »

Offline Bartek028

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 29
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.6 GLI 95' / Atu Plus 1.8 VVC 98' / Caro Plus 1.6 GSI 98'
Ładowanie na wolnych obrotach (włączone światła, radio) nieco ponad 14V. Aktualnie czekam na cewkę, zobaczymy co dalej.

Odp: 1.6 GSI - problemy z pracą silnika
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 15, 2020, 18:36:42 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 925
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
W istocie, często graty do Poloneza wprost z kontenera są lepsze niż nowe ze sklepowej półki
To kup se cewke za dwie stówy,a nie najtanszy badziew za 60 zł to wtedy pochodzi :) https://www.autoczescionline24.pl/oenumber/1104038.html

Odp: 1.6 GSI - problemy z pracą silnika
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 15, 2020, 22:04:26 pm »

Offline Bartek028

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 29
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.6 GLI 95' / Atu Plus 1.8 VVC 98' / Caro Plus 1.6 GSI 98'
Kupiłem używany oryginał, na pewno ze sprawnego samochodu i nic się nie zmieniło.
Teraz alternator na stół? Bo widzę, że powtarzają się odpowiedzi z regulatorem napięcia, a tak, czy inaczej dość pokaźnie hałasuje, więc wypadałoby mu się przyjrzeć.

Odp: 1.6 GSI - problemy z pracą silnika
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 15, 2020, 22:15:45 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4135
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
U mnie, jak były problemy z ładowaniem, to głupiał tylko na gazie,  na benzynie było ok. Jedynie za ostatnim razem, jak alternator padł na amen i zasilanie było tylko z aku, to już na benzynie kulał i obrotomierz umierał, jak wcisnąłem hamulec, ale tak, to było ok, tylko na gazie wtedy szarpał. To ci się dzieje na benzynie, czy na gazie? Bo w sumie, to nie napisałeś. Ja założyłem w końcu całkiem inny alternator i jest spokój.

Odp: 1.6 GSI - problemy z pracą silnika
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 15, 2020, 22:20:00 pm »

Offline Bartek028

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 29
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.6 GLI 95' / Atu Plus 1.8 VVC 98' / Caro Plus 1.6 GSI 98'
Jest w pierwszym poście info, że na obu paliwach tak się dzieje.  :P
CPWK, świece, przewody, cewka, czyściłem różne kostki, odpinałem podczas pracy silnika, odłączałem na noc akumulator i różne inne wiejskie tricki, które czasami się sprawdzają, ale nic. Nadal jest to samo. Alternator mocno hałasuje, więc tak, czy inaczej domaga się przeglądu, sam regulator drogi nie jest, więc zapewne zaraz wrzucę altek na stół i będę działał.

Odp: 1.6 GSI - problemy z pracą silnika
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 15, 2020, 22:26:07 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4135
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Cytuj (zaznaczone)
Oczywiście na gazie i benzynie problem jest identyczny.
Rzeczywiście, pisałeś. No to ogarnij ten alternator i zobaczymy. Może faktycznie tu jest problem.

Odp: 1.6 GSI - problemy z pracą silnika
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 16, 2020, 07:59:07 am »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 891
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Najlepiej jakbyś miał jakiś pewny alternator do podmiany. Bo ten co masz może mieć również przebicia miedzy wirnikiem a stojanem z powodu zużycia się łożysk lub brudu, pył ze szczotek pozalepiał rowki w wirniku, może diody mają przebicie. No jest parę  powodów do takiego zachowania się alternatora, no i może z pracą silnika.

Odp: 1.6 GSI - problemy z pracą silnika
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 16, 2020, 08:24:34 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2208
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
 stawiam na wypalone gniazdo zaworu lub sam zawór , żeby wyeliminować alternator to zrzuć na zimnym pasek i odpal na 2-3 min.
« Ostatnia zmiana: Październik 16, 2020, 08:26:58 am wysłana przez Mariusz# »
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: 1.6 GSI - problemy z pracą silnika
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 16, 2020, 09:41:01 am »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 782
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
PS: Przyszło mi jeszcze do głowy. Jak go odpalam, za każdym razem - świeci kontrolka ładowania, dopóki nie dodam gazu, wtedy gaśnie. A jak auto stoi kilka dni bez ruchu, rozładowuje akumulator, mimo iż ten jest nowy. A słyszałem, że za taki stan rzeczy (strzelanie w dolot) może też odpowiadać alternator, a konkretniej padający regulator napięcia.
Z tego co piszesz , to ewidentnie masz upływ prądu na masę .Częste rozładowanie akumulatora na postoju o tym świadczy ,a tym bardziej że  masz nowy .Szukaj zwarcia ,inaczej to walka z wiatrakami  <spoko>
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Odp: 1.6 GSI - problemy z pracą silnika
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 17, 2020, 22:00:15 pm »

Offline Bartek028

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 29
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.6 GLI 95' / Atu Plus 1.8 VVC 98' / Caro Plus 1.6 GSI 98'
Alternator podmieniłem na inny, sprawny i jest nadal to samo. Kwestia taka, czy rozładuje się akumulator przez parę nocy, bo zapewne to była wina starego alternatora, ale to sprawdzimy.
Jeszcze jakieś pomysły?