Autor Wątek: Temperatura  (Przeczytany 4941 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Temperatura
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 16, 2020, 21:16:37 pm »

Offline Piter003

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 64
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro
Mam sklep z częściami do polskich aut
Więć kupię komplet i zacznę zabawę od nowa
Dzięki za pomoc

Odp: Temperatura
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 16, 2020, 22:07:07 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1664
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Co sugerujesz ?
Ja jeszcze dla spokoju ducha (bo nie lubię drzeć głowicy, niby w OHV szybka robota, ale jakoś czyszczenie powierzchni, planowanie... nie przepadam za tym) sprawdziłbym obecność CO2 w spalinach błękitem bromotymolowym - na allegro tego od groma i kosztuje grosze. Jak test potwierdzi przypuszczenia, robisz to co pisał WRB.

103Nm + 90°
A te dziewięćdziesiąt stopni skąd wziąłeś?

Tylko szukaj po rozmiarze a nie pod hasłem "śruby do poloneza".
Jak nowe, to tak. M12X1,5X120 10,9.
Tym bardziej, że na hasło "śruby do poloneza" to od razu nie wiadomo ile cebulionów trzeba szykować. A w hurtowni ze śrubami zapłacisz 10% tego - to nie Rover, nie muszą być dedykowane śruby.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Temperatura
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 16, 2020, 22:58:06 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1304
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
A te dziewięćdziesiąt stopni skąd wziąłeś?
Nie znam książki Morawskiego ani Trzeciaka na pamiętać dlatego napisałem że mogę się mylić.

Jak nowe, to tak. M12X1,5X120 10,9.
Liczy się jeszcze długość części gwintowanej.

Odp: Temperatura
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 17, 2020, 01:23:41 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
nowe śruby też lepiej skrócić. zdarzało się że otwór w bloku nie był gwintowany do dna, zresztą gwintowniki maszynowe nie gwintują do samego dna. śruba wkręca się do końca gwintu, dynamometr pokazuje właściwy naciąg a głowica leży luźno na bloku. przed wkręceniem przedmuchaj otwory śrub- uważaj na oczy.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Temperatura
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 17, 2020, 05:48:01 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
sprawdziłbym obecność CO2 w spalinach błękitem bromotymolowym
Yyy... <mysli2> Chyba chciałeś napisać "w zawartości zbiorniczka wyrównawczego", bo spaliny bez dwutlenku węgla trudno sobie wyobrazić. ;)

Odp: Temperatura
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 17, 2020, 13:38:31 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3011
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Nie znam książki Morawskiego ani Trzeciaka na pamiętać dlatego napisałem że mogę się mylić.

Usunąłem tą pomyłkę, niepotrzebnie mogłaby kogoś wprowadzić w błąd. Można by urwać śrubę w bloku i się mocno potem męczyć - czego nikomu nie życzę.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Temperatura
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 17, 2020, 19:17:41 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Chwileczkę, książka też coś wspominała o dokręcaniu śrub po jakimś tam przebiegu...
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Temperatura
« Odpowiedź #47 dnia: Listopad 17, 2020, 20:42:28 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2060
no ale z doświadczenia wiadomo że trzeba dokręcać 10-20% więcej niż książka pisze. Do tego czyścić gwinty i robić przerwy przed kolejnymi etapami. Ja po 1 etapie robię znaczki na śrubach by wiedzieć czy równo idą. Wtedy ma się pewność, że siła "naciągu" śrub jest jednakowa.
« Ostatnia zmiana: Listopad 17, 2020, 20:44:21 pm wysłana przez diodalodz »

Odp: Temperatura
« Odpowiedź #48 dnia: Listopad 17, 2020, 21:50:47 pm »

Offline Piter003

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 64
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro
To z jaka siła dokręcasz bo książka podaje 98Nm

Odp: Temperatura
« Odpowiedź #49 dnia: Listopad 17, 2020, 22:23:50 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
na uszczelce Morpaka jest podana wartosc 111Nm dla ostatniego przejscia,
ale mozna dac mniej np. 105Nm bo i tak pozniej trzeba dokrecac sruby - uszczelka ugniata sie po cyklach rozgrzewania i studzenia
« Ostatnia zmiana: Listopad 17, 2020, 22:25:47 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Temperatura
« Odpowiedź #50 dnia: Listopad 18, 2020, 00:14:38 am »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1664
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
sprawdziłbym obecność CO2 w spalinach błękitem bromotymolowym
Yyy... <mysli2> Chyba chciałeś napisać "w zawartości zbiorniczka wyrównawczego", bo spaliny bez dwutlenku węgla trudno sobie wyobrazić. ;)
Jak najbardziej o to chodziło, dzięki za sprostowanie, jakąś chwilową martwicę mózgu miałem  :P


książka podaje 98Nm
Zależy która książka  <lol> Ogólnie im nowsze wydanie tym ten moment coraz większy. Trzeciak dla silników o numerach od 0343300 podaje już 112Nm, a w jakichś starych książkach do 125p pojawia się nawet wartość 89 Nm (sic!) ale to jako ciekawostka.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Temperatura
« Odpowiedź #51 dnia: Listopad 18, 2020, 05:54:52 am »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1160
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Z tym dokręcaniem to można się bawić w zwykłych silnikach FSO, bo godzina dwie i zrobione, ale w plusach, z tym kolektorem ssącym pokręconym to średnia przyjemność. Dlatego lepiej w plusach mocniej dokręcić, i mieć trochę spokoju na dłużej. Tylko takie zastanowienie jest, bo nie słychać, żeby w innych autach dokręcać śruby głowicy.

Odp: Temperatura
« Odpowiedź #52 dnia: Listopad 18, 2020, 12:34:33 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1174
Z tym dokręcaniem to można się bawić w zwykłych silnikach FSO, bo godzina dwie i zrobione, ale w plusach, z tym kolektorem ssącym pokręconym to średnia przyjemność. Dlatego lepiej w plusach mocniej dokręcić, i mieć trochę spokoju na dłużej. Tylko takie zastanowienie jest, bo nie słychać, żeby w innych autach dokręcać śruby głowicy.
Jak w GSI nie dokręcisz to prawdopodobnie kucnie. Nie ma co być leniwym.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Temperatura
« Odpowiedź #53 dnia: Listopad 18, 2020, 12:59:39 pm »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 397
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
Robiłem głowicę w GSI w 2018 r.; przed skręcaniem szukałem info o dokręcaniu itp. - zresztą tu na forum. Różne były opinie, czy zwalać kolektor i dociągać; czy też nie.
Finalnie zdecydowałem się tego nie dokręcać, póki co po ~20 tys. km nie ma problemów z UPG.

Niestety teraz już nie pamiętam, z jakim finalnie momentem dokręcałem głowicę.

Odp: Temperatura
« Odpowiedź #54 dnia: Listopad 18, 2020, 15:33:04 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2060
Jak zrobiłem lata temu na 100 Nm bez późniejszego dokręcania, to po 1 tyś km było już po uszczelce.
Teraz dokręcam na 120 Nm o ile śruby nie zaczynają płynąć. Zdarzyło mi sie, że nowe śruby przy 105 pękł na gwincie. Także najwiecej zależy jak zwykle w PN od jakości części. Śruby często są też krzywe i to też trzeba sprawdzać jak i płaskość podkładek i czy nie mają pęknięć.

Odp: Temperatura
« Odpowiedź #55 dnia: Listopad 18, 2020, 18:34:41 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Zależy która książka  <lol> Ogólnie im nowsze wydanie tym ten moment coraz większy. Trzeciak dla silników o numerach od 0343300 podaje już 112Nm, a w jakichś starych książkach do 125p pojawia się nawet wartość 89 Nm (sic!) ale to jako ciekawostka.
generalnie wartosc momentu zalezy od czystosci gwintow,
gwinty czyste i nasmarowane przy tym samym momencie daja wieksze naprezenia srub niz gwinty brudne - a przy dokrecaniu chodzi nam wlasnie o naprezenia w srubie, a nie o sam moment

Z tym dokręcaniem to można się bawić w zwykłych silnikach FSO, bo godzina dwie i zrobione, ale w plusach, z tym kolektorem ssącym pokręconym to średnia przyjemność. Dlatego lepiej w plusach mocniej dokręcić, i mieć trochę spokoju na dłużej. Tylko takie zastanowienie jest, bo nie słychać, żeby w innych autach dokręcać śruby głowicy.
wiekszy moment wstepny nie pomoze, bo uklepanie sie uszczelki zalezy od niej samej,
dokrecajac glowice uzyskasz dobre efekty na kazdej uszczelce, a bez dokrecania to przypadek, albo jak kto woli jakosc, ale po przygodach z elringiem nie wierze w takie niemierzalne parametry jak "jakosc"
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Temperatura
« Odpowiedź #56 dnia: Listopad 18, 2020, 19:17:38 pm »

Offline Piter003

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 64
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro
Nawiazując do mojego problemu jeszcze raz zapytam 😀
Zdejmować głowice czy szukać czegoś innego . Przypominam ze silnik po kapitalce wszystko było czyste i nowe . Przejechane może 40 km , wyjęty termostat bo padł , pompa działa . Na postoju łapie temp 110 stopni a teraz wywaliło płyn .
Drugie pytanie to z jaką siła dokręcić głowice ( różne widzę wersje i spekulacje ) .

Odp: Temperatura
« Odpowiedź #57 dnia: Listopad 18, 2020, 19:57:14 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3428
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Temperatura
« Odpowiedź #58 dnia: Listopad 18, 2020, 19:57:54 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Rozpruwanie silnika to raczej ostateczność.
Lepiej wyczerpać limit prostszych rzeczy, ale kto bogatemu zabroni...
Chłodnica też tak szybko się nagrzewa? Długo silnik pracuje nagrzany, zanim wiatrak się włączy?

Odp: Temperatura
« Odpowiedź #59 dnia: Listopad 18, 2020, 20:16:11 pm »

Offline Piter003

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 64
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro
Wszystko nagrzewa się w miarę równo , wszystkie przewody i rurki są gorące . Czas nagrzewania po nocy w garażu około 10 minut , wcześniej jak jeździłem to pod czas jazdy pokazywał 70 stopni , po zatrzymaniu auta może z 5 minut o dochodzi do 110 i zaczyna rosnąć płyn . W zbiorniku czysty płyn