Autor Wątek: Temperatura  (Przeczytany 5782 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Temperatura
« Odpowiedź #60 dnia: Listopad 18, 2020, 20:17:48 pm »

Offline Piter003

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 68
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro

Odp: Temperatura
« Odpowiedź #61 dnia: Listopad 18, 2020, 20:19:55 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
https://www.google.com/search?q=naprawa+polonez+wydawnictwo+auto&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiJo6eq4oztAhVBx4sKHZ_aAG8Q_AUoAnoECAsQBA&biw=1536&bih=754#imgrc=s41RytCSZbZWYM

kup taka pozycję jeśli masz abimeksa lub Boscha.
Jest wszystko ładnie opisane.



Nie znalazłem mojego przypadku w tego typu lekturze😀

ale tam są potrzebne informację i momenty dokręcania.

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Temperatura
« Odpowiedź #62 dnia: Listopad 18, 2020, 20:25:21 pm »

Offline Piter003

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 68
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro
Tak wiem i zastosowałem się do informacji 98 Nm
I zrobił się właśnie taki przypadek jaki opisuje
Dlatego pisze na forum może ktoś coś doradzi ( nie jestem wszechwiedzący ) , może gdziesz jest jakiś problem który ominąłem

Odp: Temperatura
« Odpowiedź #63 dnia: Listopad 18, 2020, 20:46:19 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Załóż sprawny termostat i wtedy sprawdź, co się dzieje z tą temperaturą.
To była najprostsza rada, jaką tutaj otrzymałeś. Pytanie, co zrobiłeś z tą wiedzą.

Odp: Temperatura
« Odpowiedź #64 dnia: Listopad 18, 2020, 20:51:04 pm »

Offline Piter003

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 68
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro
To mnie trochę zbija z tropu ponieważ bez termostatu nie powinien łapać aż takiej temp , czy się mylę ?

Odp: Temperatura
« Odpowiedź #65 dnia: Listopad 18, 2020, 21:40:09 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Podczas jazdy też się grzeje ? Jeśli dobrze pamiętam to termostat w ohv przy pełnym otwarciu blokuje powrót płynu z głowicy na pompę a otwiera w pełni na chłodnicę. Bez niego może być pogorszony przepływ przez chłodnicę na postoju (tzn. część ogrzanego płynu trafia z powrotem do małego obiegu) . Jeśli podczas jazdy temperatura jest ok. to jak najbardziej może mieć znaczenie. Możesz spróbować założyć, gorzej chyba nie będzie, tylko sprawdź przed montażem czy się otwiera. Ważne też żeby porządnie odpowietrzyć układ, zawór nagrzewnicy musi być otwarty, odkręcony korek zbiorniczka wyrównawczego, uciskać przewody gumowe co jakiś czas aż do włączenia się wentylatora.
« Ostatnia zmiana: Listopad 18, 2020, 21:47:07 pm wysłana przez Majonez »

Odp: Temperatura
« Odpowiedź #66 dnia: Listopad 18, 2020, 21:43:09 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
To mnie trochę zbija z tropu ponieważ bez termostatu nie powinien łapać aż takiej temp , czy się mylę ?
az tak nie powinien, chyba ze chlodnica stawia spore opory przeplywu i wtedy wiekszosc cieczy zasuwa w malym obiegu - wtedy termostat pomoze, bo wymusi przeplyw przez chlodnice,
wlacz ogrzewanie wnetrza na maksa, przy takich temp powinno znaczaco wplynac na chlodzenie silnika
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Temperatura
« Odpowiedź #67 dnia: Listopad 18, 2020, 21:43:31 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Podczas jazdy też się grzeje ? Jeśli dobrze pamiętam to termostat w ohv przy pełnym otwarciu blokuje powrót płynu z głowicy na pompę a otwiera w pełni na chłodnicę. Bez niego może być pogorszony przepływ przez chłodnicę . Jeśli podczas jazdy temperatura jest ok. to jak najbardziej może mieć znaczenie. Możesz sprawdzić założyć, gorzej chyba nie będzie, tylko sprawdź przed montażem czy się otwiera. Ważne też żeby porządnie odpowietrzyć układ, zawór nagrzewnicy musi być otwarty, odkręcony korek zbiorniczka wyrównawczego, uciskać przewody gumowe co jakiś czas aż do włączenia się wentylatora.

To nie rover, tu układ się sam odpowietrza. Odkręcić korek i zawór od nagrzewnicy i tyle.
Obstawiam pompę rzemiosło i wadliwy termostat i stąd problemy. Nie róbmy z OHV i z wymiany uszczelki pod głowica czynności podobnej do K-16........

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Temperatura
« Odpowiedź #68 dnia: Listopad 18, 2020, 21:51:08 pm »

Offline Piter003

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 68
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro
Podczas jazdy dochodzi max do 70 , jak tylko zatrzymam sie w nie całe 5 minut rośnie do 110.
W sobotę będę walczył , założę termostat i zobaczę co będzie .
Po prostu szukam różnych możliwości
Dzięki 😀

Odp: Temperatura
« Odpowiedź #69 dnia: Listopad 18, 2020, 21:57:19 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Podczas jazdy dochodzi max do 70 , jak tylko zatrzymam sie w nie całe 5 minut rośnie do 110.
W sobotę będę walczył , założę termostat i zobaczę co będzie .
Po prostu szukam różnych możliwości
Dzięki 😀

jakiej firmy masz pompę wody?
Oryginał? czy coś innego?
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Temperatura
« Odpowiedź #70 dnia: Marzec 19, 2024, 15:42:06 pm »

Offline tom1300

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 12
  • Płeć: Mężczyzna
    • PF 1300 '70
generalnie wartosc momentu zalezy od czystosci gwintow,
gwinty czyste i nasmarowane przy tym samym momencie daja wieksze naprezenia srub niz gwinty brudne - a przy dokrecaniu chodzi nam wlasnie o naprezenia w srubie, a nie o sam moment

Swięta racja, takie zestawienie znalazłem o wpływie smarowania na momenty :
Lubricant   Torque Reduction (%)

Graphite            50 - 55
White Grease    35 - 45
SAE 30 oil    35 - 45
SAE 40 oil    30 - 40
No lube             0

https://www.engineeringtoolbox.com/torque-lubrication-effects-d_1693.html

Czytam jak to ludzie dojebywują Nm poprawiając fabrykę, co wydaje się OK, ale Panowie którzy robią głowice od kilkudziesięciu lat powiedzieli że widzą kto ile dokręcał przy obróbce zaworów/gniazd... i że w OHV 98Nm wystarczy bo więcej deformuje część ssącą głowicy która jest ażurowa i "wystaje" poza dokręcane śruby, przez co grzybki nie osiują się z gniazdami i pracuje to nie jak powinno.


Odp: Temperatura
« Odpowiedź #71 dnia: Marzec 19, 2024, 19:31:09 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
ja dokręcałem 10% więcej i to polecał mi stary fachowiec od FSO. Wszystko przez niedoróbki samych śrub i podkładek. Same podkładki są często krzywe i trzeba na to uważać.