Autor Wątek: Regeneracja wału napędowego  (Przeczytany 2098 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Regeneracja wału napędowego
« dnia: Listopad 20, 2020, 21:35:44 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1307
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Zdemontowałem dzis z poloneza wał napędowy. Przeszkadzał w konserwacji. Stwierdziłem że jak zdjąłem to nie będę już zakładał takiego co stuka przy ruszaniu. Chciałbym go zregenerować na cacy tzn malowanie proszkowe, zamontowanie dobrej jakości części i wyrównoważenie.
W związku z tym mam pytanie. Jakie części i z jakiego pojazdu warto montować? Wiem że podobnych tematów przewinęło się kilka ale na przestrzeni lat mogło to się zmienić. Potrzebuję dwa "krzyżaki", podporę i przegub elastyczny.
Wiem że sa tu ludzie z Łodzi. Pytanie gdzie w tym mieście rzetelenie podjedą do tematu wyrównoważenia wału?
« Ostatnia zmiana: Listopad 20, 2020, 21:40:49 pm wysłana przez Tales »

Odp: Regeneracja wału napędowego
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 20, 2020, 21:41:01 pm »

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
Zdemontowałem dzis z poloneza wał napędowy. Przeszkadzał w konserwacji. Stwierdziłem że jak zdjąłem to nie będę już zakładał takiego co stuka przy ruszaniu. Chciałbym go zregenerować na cacy tzn malowanie proszkowe, zamontowanie dobrej jakości części i wyrównoważenie.
W związku z tym mam pytanie. Jakie części i z jakiego pojazdu warto montować? Wiem że podobnych tematów przewinęło się kilka ale na przestrzeni lat mogło to się zmienić. Potrzebuję dwa "krzyżaki", podporę i przegub elastyczny.
Oznaczenie wzmocnionego przegubu Łada VAZ 2123 Chevrolet Niva / ВАЗ-2123 Нива Шевроле:
2123-2202120-82

Pogłębiłem wiedzę na temat krzyżaków GKN. Możemy rozróżnić 2 rodzaje "TVF100000" firmy GKN różniące się wykonaniem i ceną...

Wymiary GKN: 23.82x62.29mm

GKN U050 = TVF100000  -  kalamitka, miseczki tworzywo, jakość OE   cena ~50 zł

GKN U2/808029 = Land Rover " TVF100000 " = TVF100000G  -  bez kalamitki, metalowe miseczki, pudełka OEM cena ~150 zł


_____________________________________________________________________________________________________

Co ciekawe podobna (odwrotna) zależność występuje w fabrycznych krzyżakach FSO:

Wymiary FSO: 23.84x61.25mm [15/16x39/16"]

FSO 080923 ; 031161 ; 4606993 = ZMC 001.000  -  kalamitka, miseczki tworzywo
ZMC 201-220-2025  -  bez kalamitki (?), miseczki metalowe

Odp: Regeneracja wału napędowego
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 20, 2020, 22:53:41 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5093
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
wyrównoważenie
A to konieczne? Jeśli się wymienia krzyżaki/podporę i nic więcej i wszystko się złoży na znaki, to co tam wywarzać? W dwóch różnych wałach wymieniałem wszystkie krzyżaki i nic więcej nie robiłem. Nic mi nie biło. Od tego są te znaki, że ma się złożyć jak było i ma być ok. Jeden taki wał mi w plusie jeździ teraz, bo miałem gotowy, to tylko podmieniłem i nie czuję, żeby przy jakichkolwiek prędkościach mi coś waliło. Nie pamiętam, co tam książka pisze o wymianie krzyżaków, ale nawet, jeśli zaleca wyważenie, to chyba nie trzeba aż tak rygorystycznie do tego podchodzić?

Odp: Regeneracja wału napędowego
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 20, 2020, 23:27:53 pm »

Offline maniek1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 442
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
W Polonezie mam krzyżaki GKN, przegub elastyczny z Łady taki jak na zdjęciu wyżej(wzmocniony)podporę też od Łady  tylko Polonez nie zrobił nawet 1 km. tylko po placu, natomiast w F125p krzyżaki mam KRONER z Łady jest zrobione 8tys.km. i jest super, przegub elastyczny przerobiony z Mercedesa podporę ZMC Milanówek.
« Ostatnia zmiana: Listopad 20, 2020, 23:29:46 pm wysłana przez maniek1 »