Autor Wątek: Przedni spoiler wewnętrzny/kierownica strugi  (Przeczytany 3822 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Przedni spoiler wewnętrzny/kierownica strugi
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 09, 2020, 09:18:30 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Czy komuś przegrzewał się Polonez w czasie jazdy? Częściej chyba w drugą stronę bywało.
Oczywiście. Pamiętam trasę Gdańsk-Warszawa świeżo kupionym GSI w 30 stopniowym upale. Jak wyskoczyłem na autostradę to prędkość była równa temperaturze silnika. Leciałem stówą - było 100stC, leciałem 110 - było 110stC, poleciałem 130... i błyskawicznie zwolniłem i na wysprzegleniu pozwoliłem silnikowi się trochę schłodzić. Za Świeciem zrobiłem sobie postój w lesie bo było nam za gorąco (mi i poldkowi). Odkręciłem atrapę z halogenami i pomogło. Jak złapał 85 st to do samej Wawy niezależnie od prędkości wskazówka nie drgnęła. Sam wlot w zderzaku jest za mały żeby schłodzić gorącą chłodnicę.
Potem wprowadziłem kilka modyfikacji:
- atrapa tylko siatka w ramce
- tablica bez plastikowej ramki przykręcona jak najwyżej - ramka zasłania sporo wlotu.
- kierownica strugi powietrza z kratki zderzaka na chłodnicę (co wleci w zderzak to ma tam zostać ;) W minusach było to o niebo lepiej rozwiązane
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Przedni spoiler wewnętrzny/kierownica strugi
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 09, 2020, 11:11:08 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Nieźle. Tyle lat na forum, a pierwszy raz się dowiaduję, że GSi miało w jakikolwiek sposób inaczej rozwiązane otwory chłodzenia w zderzaku, niż minus :)

Cytuj (zaznaczone)
Czy komuś przegrzewał się Polonez w czasie jazdy? Częściej chyba w drugą stronę bywało.

A tak, to żaden u mnie nie miał tego problemu - jedynie jak miałem wąską, zakamienioną i zardzewiałą chłodnicę, były niesamowite upały + zepsuty termowłącznik zdarzyło się, że podczas jazdy złapał 110 stopni.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 09, 2020, 11:13:02 am wysłana przez Daniel22#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Przedni spoiler wewnętrzny/kierownica strugi
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 09, 2020, 11:37:07 am »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Ja miałem plusa gsi przez kilka dobrych lata i czy jechałeś 150 czy 80 to jednakowo trzymał 90 st. A żadnych plastików już nie było.

Odp: Przedni spoiler wewnętrzny/kierownica strugi
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 09, 2020, 11:55:20 am »

Online AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 397
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
U mnie podobnie, mogę przez cały upalny dzień lecieć po autobanie i temp jest stabilna, nie przegrzewa się. Podobnie przy staniu w korkach.
Mam zamontowane tylko te metalowe boczne blachy.

Odp: Przedni spoiler wewnętrzny/kierownica strugi
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 09, 2020, 12:32:21 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Atrapa z halogenami to prawie jak zimowa osłona.

Odp: Przedni spoiler wewnętrzny/kierownica strugi
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 09, 2020, 12:42:56 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1307
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Dokładnie. Miałem kiedyś w GLE zimową plastikową osłonę na atrapę HEKO i o ile zimą sprawdzało to się fajnie gdy tylko temperatura na zewnątrz wynosiła ok 15 stopni to silnik się przegrzewał.

Odp: Przedni spoiler wewnętrzny/kierownica strugi
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 09, 2020, 13:11:03 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
To ja niewiem w jakim stanie wy macie te auta że musicie na zimę przysłaniać te biedne chłodnice różnymi nakładkami i innymi śmieciami  <spoko> Miałem 5 polonezów i nigdy takich jaj nie robiłem nawet przy dużej chłodnicy z diesla,sprawny termostat i po 3-4 km auta miały prawie 90stopni bez różnicy jaka temperatura na zewnątrz panowała czy to ohv,diesel czy rover. Ogniska pod miską też palicie jak jest szalone -10?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 09, 2020, 13:14:47 pm wysłana przez Morfina »
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Przedni spoiler wewnętrzny/kierownica strugi
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 09, 2020, 13:20:51 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
To chyba tylko na wąskiej chłodnicy miał prawo się przegrzewać. U mnie założenie pełnej gumowej osłony na atrapę prawie nic nie zmienia w porównaniu z jej brakiem. Zarówno na chłodnicy diesla, jak i szerokiej aluminiowej było to samo. Wąska jest beznadziejna jeśli chodzi o wydajność i w jej przypadku może faktycznie być cyrk nawet w trasie.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Przedni spoiler wewnętrzny/kierownica strugi
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 09, 2020, 13:33:29 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1307
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Mam wąska chłodnicę. Taką z korkiem wlewu. Z przegrzewniem nie miałem problemu nigdy za to w mróz bywał niedogrzany ale pomagała osłona heko.

Odp: Przedni spoiler wewnętrzny/kierownica strugi
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 09, 2020, 13:51:59 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Czy komuś przegrzewał się Polonez w czasie jazdy? Częściej chyba w drugą stronę bywało.
gdy brakuje 2l chlodziwa to potrafi lapac wyzsza temp. latem ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Przedni spoiler wewnętrzny/kierownica strugi
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 10, 2020, 00:20:26 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5097
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Najlepiej mieć dwa polonezy Na zimę rover, a na lato GSI. Mój teraz już trzeci dzień stoi pod domem, bo na garażu mam rozgrzebany ciągnik, to na tym wietrzyku go nieźle wygrzmociło, że ciężej temperaturę łapie. Termostat jest sprawny, ale po prostu długo schodzi, zanim te 90 złapie. No i chłodnicę mam zasłoniętą, bo inaczej było by gorzej. Miło wspominam rovera w zimie, bo jak wszystko z układem było ok, to dogrzewał się bardzo szybko, w porównaniu do tego żeliwniaka. Pochodził parę minut na wolnych i już mu wskazówka szła do góry. No, ale to też swoje robi, jak się jeździ wkoło komina. Jakby pojechać gdzieś te 50 km, to w środku by był ukrop, bo jak się już nagrzeje, to temperaturę trzyma, niemniej, chłodnica musi być przysłoniona, bo jednak podmuch jest. W lecie problemów z przegrzewaniem brak, temperatura w normie. W roverze też mało kiedy mi się w czasie jazdy wentylator włączył, głównie na postoju, jak się trafiło. Ale w zimie i tak przysłaniałem chłodnicę, bo się szybko wystudzał.

Odp: Przedni spoiler wewnętrzny/kierownica strugi
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 10, 2020, 05:04:34 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Nieźle. Tyle lat na forum, a pierwszy raz się dowiaduję, że GSi miało w jakikolwiek sposób inaczej rozwiązane otwory chłodzenia w zderzaku, niż minus :)

Raczej nie jest to zatem wlot chłodzenia, tylko wlot siły nośnej. Chyba przymierzali się do budowy Poloneza latającego.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E