Autor Wątek: Konwersja GLE ---> GLI (Abimex)  (Przeczytany 8094 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Konwersja GLE ---> GLI (Abimex)
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 05, 2021, 07:49:26 am »

Offline ralf93

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez GLE '94
Skoro w perspektywie masz wkładać rovera, to może warto pobawić się mimo wszystko z gaźnikiem? Taniej niż przekładać wtrysk kupisz nowy aparat zapłonowy. Gaźnik ustawić to też nie jest czynność która równa się misji na Marsa. Dając wtrysk dojdą czujniki silniczek krokowy, które też mogą sprawiać problemy.

Odp: Konwersja GLE ---> GLI (Abimex)
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 05, 2021, 09:46:53 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ściągać rekreacyjnie "barana" co 10kkm w celu regulacji zaworów w aktualnym silniku?
tak wlasnie zrobic - z kanalu dostep do srub kolektora jest dobry, w 15min mozna odkrecic barana,
pisalem wczesniej, ze najlepiej zmienic cala glowice na GSI - jezeli dol silnika jest zdrowy, to jest to lepsza opcja niz kupowac caly blok hydro,
zreszta w dluzszej perspektywie chyba kazdego czeka pozbycie sie hydro ze wzgledu na brak czesci rozrzadu dobrej jakosci,
wiec starych glowic nie wyrzucam, bo sprezyny sie przydadza
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Konwersja GLE ---> GLI (Abimex)
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 05, 2021, 10:01:31 am »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Perspektywa konwersji na gsi brzmi kusząco, podoba mi się kultura pracy tej wersji ale na pewno będzie droższa niż abimex. A miało to być doraznie tymczasowe usprawnienie poloneza więc trzeba liczyć koszty na zamiary.
Bosch moze by miał sens. Łatwiej teraz o graty do Boscha niż abimexa. Musze przeanalizować ten wtrysk i zrobić listę co byłoby mi potrzebne.

Odp: Konwersja GLE ---> GLI (Abimex)
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 05, 2021, 11:16:01 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Że co?

W znanej demontowni polonezów leży cały kopiec wtrysków i gratów do abimexa, bo to jest na tyle popularne, że nikt tego nie chce, jest wspólny z oplem. Sam mam ze 4 wtryski i już więcej nie chcę, bo nie mam gdzie tego trzymać. Komputery kupiłem 3 sztuki po 15zł na allegro na zapas. Natomiast każdy wtrysk boscha sprzedaje się od kopa, bo "ludzie szukają", podobno znacznie ciężej o części do niego. Akurat pod względem finansowym abimex wyszedłby najtaniej. Zrobiłby porting, przyśpieszył zapłon na kole, i po tych dwóch zabiegach już mógłby wyprzedzić fabryczne GSi.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Konwersja GLE ---> GLI (Abimex)
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 05, 2021, 11:28:26 am »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
To że w twojej okolicy tak jest to nie znaczy że tak jest wszędzie. U mnie nie ma już polonezow na szrotach (szczególnie minusów) a w okolicy nikt nie ma abimexa na części. Za kupowanie części na odległość dziękuję z góry.
« Ostatnia zmiana: Luty 05, 2021, 11:33:23 am wysłana przez Tales »

Odp: Konwersja GLE ---> GLI (Abimex)
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 05, 2021, 11:32:39 am »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1333
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Nie rozumiem lamentu nad gaźnikiem. Jakie to utrapienie? Może wystarczy w nich nie grzebać, nie kręcić regulacjami bez wiedzy...
Łącznie czterema polonezami na gaźniku przejeździłem jakieś 350kkm w łącznym czasie ok 15 lat. + 125p ze 20kkm na właściwie identycznym gaźniku.
Nigdy, przenigdy nie miałem problemów z tym rodzajem zasilania.

Dopóki w jednym z nich nie założyłem gazu. Wtedy faktycznie, pływak się obijał, zaworek rozszczelniał i profilaktycznie raz na rok zakładałem nowy za 100.000zł.
Ktoś raz zrobił z GSI gaźnikowca, ale chyba zbytnio się to nie spisywało.
kolega pozwoli, że się po-zataczam ze śmiechu.  <rotfl2> <rotfl2>
Aktualnie żaden mój polonez nie ma problemu z gaźnikiem, zgaźnikowany słupek z gsi ma znakomitą kulturę pracy, podobnie jak nissan sunny 1.4 16v z gaźnikiem oraz alto 0.8 i jesion/125p.

Nie szedłbym w taką przeróbkę wcale.
Tales, kup sobie nowy aparat zapłonowy, można trafić NOS w dobrej kwocie, wyreguluj sam albo zleć komuś, dodaj elektryczną pompę paliwa co najwyżej.
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Konwersja GLE ---> GLI (Abimex)
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 05, 2021, 11:38:18 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Na gazie, to się odpala z gazu i zapomina o laniu paliwa, parę lat jazdy bez zamontowanego baku paliwa w zielonym (na gaźniku), i miałem zero problemów  :d No, może poza drobnymi (gaz na śrubie), ale żeby nie odpalił, nie zdarzyło się.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Konwersja GLE ---> GLI (Abimex)
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 05, 2021, 11:44:58 am »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1333
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Dziekuję ze potwierdzenie  <ok> -
 gaźnik jest  <spoko>
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Konwersja GLE ---> GLI (Abimex)
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 07, 2021, 12:43:35 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Pytanie jeszcze z ciekawości dlaczego FSO zrezygnowała z abimexa na rzecz Boscha? Z tego co słyszałem to już nawet w ostatnich minusach były Bosche.

Odp: Konwersja GLE ---> GLI (Abimex)
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 07, 2021, 13:11:26 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Pytanie jeszcze z ciekawości dlaczego FSO zrezygnowała z abimexa na rzecz Boscha? Z tego co słyszałem to już nawet w ostatnich minusach były Bosche.

Norma spalin. Dodaj  to że na hydraulice z charakterystycznym czarnym deklem.
Bywał także  abimex na hydro na dowód mam taki silnik przerobiony na gaźnik ( zapier... jak głupi w 125p).
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Konwersja GLE ---> GLI (Abimex)
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 07, 2021, 13:22:53 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Czyli pod kątem użytkownika wcale to nie była zmiana na plus (nie licząc hydro)?

Odp: Konwersja GLE ---> GLI (Abimex)
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 07, 2021, 13:27:28 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Czyli pod kątem użytkownika wcale to nie była zmiana na plus (nie licząc hydro)?

Raczej nie w mojej ocenie.
Pojeździj abimexem a boschem w Plusie i poczujesz różnicę.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Konwersja GLE ---> GLI (Abimex)
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 07, 2021, 20:01:54 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Hmmm... no i gdzie ci obrońcy Boscha w porównaniu z Abimexem?  ;p

Odp: Konwersja GLE ---> GLI (Abimex)
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 07, 2021, 20:19:08 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Iloma to ja Boscha mi jezdzilem i ani razu nie udalo sie przekroczyć 150km/h oczywiście licznikowe. A to walek wytarty, a to spalanie stukowe a to problemy z kompem... Ehh... A Abimex to cos pieknego. Jak padl modul zaplonowy to wsadzało się aparat z 1.6 GLE z zielonym kabelkiem, przyspieszało się zaplon i nie jeden Roverek dostawal baty. Do tego Abimexa bardzo szybko i latwo mozna zdiagnozować spinaczem a do Boscha trzeba podlaczac ustrojstwo podobno zwane kompem. Mam takie cos jakby ktos pytal, typowe pod wyroby FSO
« Ostatnia zmiana: Luty 07, 2021, 20:21:05 pm wysłana przez śledzik »
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Konwersja GLE ---> GLI (Abimex)
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 07, 2021, 23:04:55 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Hmmm... no i gdzie ci obrońcy Boscha w porównaniu z Abimexem?  ;p

90% sukcesu to dobra baza, a potem dopiero osprzęt. Tutaj na niekorzyść działają te słynne wałki. Miałem okazję jechać boschem, który przyśpieszał prawie jak mój abimex. 170km/h licznikowe nie było problemem. Silnik, który kupiliśmy u Jarka do 125p kolegi też był z Bosha, i jak prawie każdy silnik przeprowadzałem test hamownią w dupie na długiej prostej. Z tym złym boschem odpychał się jak głupi. Przy czym, patrząc na ilość dostępnych gratów do abimexa, jakbym miał taki dylemat, bez gadania montowałbym abimexa z przesuniętym rowkiem na kole pasowym. Ale jak nie chcesz kupować gratów na odległość, to będziesz miał problem z dostaniem tych części na miejscu, zważając, że jakikolwiek polonez na złomie w dzisiejszych czasach to wydarzenie, w związku z tym...

...taka rozgorzała dyskusja, a pewnie i tak zmienisz plany i koniec końców dasz sobie spokój :)
« Ostatnia zmiana: Luty 07, 2021, 23:07:39 pm wysłana przez Daniel22#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Konwersja GLE ---> GLI (Abimex)
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 07, 2021, 23:16:55 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
jakikolwiek polonez na złomie w dzisiejszych czasach to wydarzenie,
Niekoniecznie, w ubiegłym roku, na takim jednym złomie 20 km ode mnie, było sporo plusów, jak na złość, same Boshe. Jestem tam rzadko, ale serce się kroiło, że nie mogę wszystkiego kupić. Przeważnie, to od razu szabruję klamki z plusa, nawet z wyrwanymi śrubami, bo to idzie ogarnąć. Nie sram kasą, bo w przeciwnym wypadku, mógłbym załadować całego stara różnych części stamtąd.Ostatnio np. jeden miał idealną deskę. W dwóch Boshach była miedziana chłodnica z rovera, na dwa wentylatory. Gość wycenił na 8 dych za samą chłodnicę, bo to niby na wagę. Przydała by się, bo mam tylko jedną, ale jak mówię, ograniczają mnie finanse. Lampy ładne były, nie pourywane w środku i jeszcze trochę rzeczy by się znalazło. Zazwyczaj biorę tylko to, co albo jest śmieciem, w sensie plastik, albo jest na tyle małe, że mogę skitrać w kieszeni. Znalazłem ostatnio jeden dekielek od alufelgi tip top, z logo FSO na srebrnym tle, a akurat jednego mi brakowało. W bagażniku jeden plus miał trójramienną alufelgę, pewnie właściciel zapomniał wyjąć, bo raczej resztę zamienił, bo na stalówkach stał. Ok, sorry za zmianę tematu.

Odp: Konwersja GLE ---> GLI (Abimex)
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 07, 2021, 23:40:31 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
...taka rozgorzała dyskusja, a pewnie i tak zmienisz plany i koniec końców dasz sobie spokój
Może tak być. :-)
Graty do rovera gromadze na bieżąco. Zależy co będzie najpierw, komplet do rovera czy abimex w stanie gruz w okolicy. :-)
Gość wycenił na 8 dych za samą chłodnicę
To drogo?


Odp: Konwersja GLE ---> GLI (Abimex)
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 08, 2021, 00:10:43 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Nie no, na wagę, a że miedź nie tania, to tyle wycenił, ale nie ważył, bo nie zdecydowałem się brać. Raz tam wziąłem chłodnicę od żuka diesla, to cenowo wyszła mnie naprawdę dobrze, bo to kawał kloca, ale miedź była tańsza wtedy. Ogólnie, to tam jakoś drogo nie mają.

Odp: Konwersja GLE ---> GLI (Abimex)
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 01, 2021, 22:30:48 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Nie wkładaj Boscha, to nie jedzie i jeszcze robi spalanie stukowe.

Co do gaźnika, ja tam zamierzam wywalić termostat powietrza (standardowo nie działa) i przejechać się do specjalistycznego warsztatu od gaźników. Przy aucie do jazdy od święta załatwi to problem na lata, a zryw zdrowej OHVki na rozregulowanym gaźniku i zablokowanym na gorącym powietrzu termostacie zachęca do sprawy, bo już teraz jest zupełnie dobry. Ciekaw jestem jakiego to miało kopa jak wyjeżdżało z fabryki.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Konwersja GLE ---> GLI (Abimex)
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 01, 2021, 22:32:55 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
łon na kole, i po tych dwóch zabiegach już mógłby wyprzedzić fabryczne GSi.

W czym problem, przejedź się tam albo spytaj Daniela czy by tego nie wysłał. Może zgodzi się jak zapłacisz za roboczogodziny?

Nie no, na wagę, a że miedź nie tania, to tyle wycenił, ale nie ważył, bo nie zdecydowałem się brać. Raz tam wziąłem chłodnicę od żuka diesla, to cenowo wyszła mnie naprawdę dobrze, bo to kawał kloca, ale miedź była tańsza wtedy. Ogólnie, to tam jakoś drogo nie mają.

Oryginalne miedzianki są bardzo dobre, szkoda że nie wziąłeś tego na handel.
« Ostatnia zmiana: Marzec 01, 2021, 22:34:55 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E