Autor Wątek: Poliuretany - twardość  (Przeczytany 1258 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Poliuretany - twardość
« dnia: Marzec 03, 2021, 13:09:56 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Wiem że tematów odnośnie poliuretanów na forum jest kilka, ale odpowiedzi jaka mnie interesuje nie znalazłem albo słabo szukałem.

Zamawiam poliuretany od strongflexa na przedni zawias i mam dylemat na które elementy można dać twardsze (90ShA) bez obawy na znaczne pogorszenie komfortu jazdy i osłabianie budy? Setup bardziej drogowy niż na tor. Planowałem dać na drążki reakcyjne 80ShA a na stabilizator i tuleje dolnego wahacza 90ShA. Wahacza górnego na razie nie ruszam. Będzie ok czy może bezpieczniej nie wydziwiać i całość złożyć na czerwonych (80ShA)?
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Poliuretany - twardość
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 03, 2021, 13:30:17 pm »

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
Mam u siebie w Borewiczu całe zawieszenie na poliuretanach  85 ShA (podobno rzeczywista jest w ich przypadku mniejsza) firmy z Olkusza.
Nie zauważyłem "dyskomfortu" w pracy zawieszenia, samochód prowadzi się bardzo dobrze. Jednak przy standardowym drogowym użytkowaniu pękły mi spawy w drążkach reakcyjnych tylnego mostu, zdecydowałem tylko w nich o powrocie do standardowej gumy.

Odp: Poliuretany - twardość
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 03, 2021, 13:36:09 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Ja mam czerwone twardość chyba 75 lub 80 założone na drążkach reakcyjnych i widać, że pracują. Jeździłem też Polonezem co miał wszystko na przodzie w czerwonym poliuretanie i jeździło się na prawne przyjemnie.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Poliuretany - twardość
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 03, 2021, 16:06:32 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Jednak przy standardowym drogowym użytkowaniu pękły mi spawy w drążkach reakcyjnych tylnego mostu, zdecydowałem tylko w nich o powrocie do standardowej gumy.
Akurat pękające kości tylnego mostu to problem nie tylko przy poliuretanach ale ogólny,ten typ tak ma dlatego zawsze jak mam drążki na wierzchu to je wzmacniam  <spoko> Generalnie jeśli chodzi o poliuretan to czerwony ma w większości przypadków mniejszą sztywność niż standardowe gumy i często się zdarza że po montażu pojawia się efekt pływania auta po drodze (tak miałem w obniżonej 80tce)
« Ostatnia zmiana: Marzec 03, 2021, 16:09:55 pm wysłana przez Morfina »
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Poliuretany - twardość
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 03, 2021, 16:43:08 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1676
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Generalnie jeśli chodzi o poliuretan to czerwony ma w większości przypadków mniejszą sztywność niż standardowe gumy i często się zdarza że po montażu pojawia się efekt pływania auta po drodze (tak miałem w obniżonej 80tce)
Coś chyba jest na rzeczy, jak złożyłem w Caro cały przód na polibuszach 85 ShA to spodziewałem się bardziej efektu "wow".
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Poliuretany - twardość
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 03, 2021, 17:08:23 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Dobra, do tylnych drazków reakcyjnych jaki najlepszy? Bo już mam dość hałasujących oryginalnych gum

Odp: Poliuretany - twardość
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 03, 2021, 17:49:01 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Żółte plus dorobić wzmocnienia i wytrzymają każde kopnięcie ze sprzęgła  <spoko> https://m.fotosik.pl/zdjecie/d3ef65b89e557247
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Poliuretany - twardość
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 03, 2021, 18:38:44 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Przy zwykłym dynamiczniejszym ruszaniu charakterystycznie hałasują albo przy zakretach 90 st.
Ładnie obspawane, ale znam przypadek, gdzie przy mega zdrowej niskoprzebiegowej budzie, przy paleniu gumy wyrwało mocowanie drążka z podłużnicy  ;-|