Autor Wątek: Planowanie (obniżanie) głowicy a wzrost stopnia sprężania  (Przeczytany 3627 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Planowanie (obniżanie) głowicy a wzrost stopnia sprężania
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 17, 2021, 22:25:27 pm »

Online CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
To w sumie głębiej niż ja, swoją przygodę skończyłem na wymianie UPG i przejażdżce (słabo to akurat wspominam xD )

A może zamiast rzeźbić warto by np. 1.6 wstawić z Felicii?

Wg jakiegoś programu TVN Turbo (chyba "99 Godzin") 1.6 wsadzili do Skody 105, więc do Favki tym bardziej powinien wejść bez wielkich rzeźb (albo żadnych) :)

Odp: Planowanie (obniżanie) głowicy a wzrost stopnia sprężania
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 17, 2021, 22:27:48 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1306
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
A może zamiast rzeźbić warto by np. 1.6 wstawić z Felicii?
1.6 z felicji to silnik vw.

Odp: Planowanie (obniżanie) głowicy a wzrost stopnia sprężania
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 17, 2021, 22:34:29 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Dało by się bo Czesi byli na tyle inteligentni że nie robili osobnego dzwonu pod każdy rodzaj silnika tak jak nasi tylko robili jeden rodzaj skrzyni do której przykręca się tylko żeliwną flansze w zależności od silnika dlatego przy swapie skrzyni 5 z felici do Wartburga wystarczyła mi sama przejściówka by połączyć go z motorem vw
« Ostatnia zmiana: Marzec 17, 2021, 22:37:28 pm wysłana przez Morfina »
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Planowanie (obniżanie) głowicy a wzrost stopnia sprężania
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 17, 2021, 22:53:38 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
....dlatego przy swapie skrzyni 5 z felici do Wartburga wystarczyła mi sama przejściówka by połączyć go z motorem vw
bez sensu ten argument ; przeciez potrzebowales calej skrzyni, zeby ja przelozyc, a to ze mogles uzyc skrzyni od 1.3 zamiast 1.6 dzieki flanszy to drobny szczegol,
bardziej istotne jest, jakiej tarczy sprzegla nalezy uzyc i czy Czesi zastosowali ten sam wieloklin, a dostosowali tarcze do silnikow 1.6 i 1.9 ?

Rozwój tego samego typu co 116c do gsi tylko w czeskim wydaniu 
115c jak juz, bo 1.5 powstal jako pierwszy, a 1.3 jako zmniejszona wersja - przynajmniej tak sugeruja oznaczenia,
ale i konstrukcyjnie widac, ze 1.5 jest jednostka kompletna w zalozeniach
 
z kolei czeskie OHV systematycznie roslo od 1.0 do 1.4
« Ostatnia zmiana: Marzec 17, 2021, 22:59:21 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Planowanie (obniżanie) głowicy a wzrost stopnia sprężania
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 18, 2021, 07:52:38 am »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 397
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
Fabia 1.4 ma inny wał i inne otwory pod koło zamachowe. Do tego inny kol. wydechowy i hydrauliczne popychacze (można bez problemu zmienić na zwykłe z Fav/Fel).

1.6 do Fav wchodzi bez problemu (oczywiście z flanszą), no bo przecież Felka to nic innego jak wygładzona z zewnątrz Favoritka (wnętrze Fav FL i Fel to prawie 1:1 - chyba tylko górą deski się różniły).

Daniel, jak będziecie zrzucać głowicę; to potem, po skończonych modach przy składaniu zakładajcie UPG fimy Temac.

Odp: Planowanie (obniżanie) głowicy a wzrost stopnia sprężania
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 18, 2021, 11:09:36 am »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 397
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
Daniel, jak masz sporo wolnego czasu, to możesz sprawdzić, czy któraś z migawek ma zarchiwizowane treści tematów:
http://web.archive.org/web/20080801000000*/forum.skodovka.pl
np.
http://web.archive.org/web/20080730083646/http://forum.skodovka.pl/viewforum.php?f=16&sid=c3c87f618806990135b67bccee281bc5
http://web.archive.org/web/20080730083800/http://forum.skodovka.pl/viewforum.php?f=9&sid=c3c87f618806990135b67bccee281bc5
Tam byś znalazł te informacje, których szukasz.

eh, stare czasy - szkoda tych informacji; ciekawe, czy ktoś to ma zapisane... :)

---
Niestety nie mogłem edytować poprzedniej wiadomości, stąd post pod postem.

Odp: Planowanie (obniżanie) głowicy a wzrost stopnia sprężania
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 18, 2021, 13:22:28 pm »

Online Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Dzięki za przydatne informacje i linki :) Przekażę koledze. Inny silnik nie będzie wlatywał, bo jak pisałem jest w zbyt dobrej kondycji i szkoda się go pozbywać. Pozostaje go podrasować. Będzie zdejmowana głowica, i zobaczymy, ile można splanować.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Planowanie (obniżanie) głowicy a wzrost stopnia sprężania
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 18, 2021, 14:38:02 pm »

Online CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Tales wiadomo, ale podkreśliłem fakt z Felicii, żeby w razie co jak najmniej trzeba by było przerabiać przy ewentualnym swapie.

Daniel no to ciekawe co tam wykręcicie z tego silniczka ;)

Odp: Planowanie (obniżanie) głowicy a wzrost stopnia sprężania
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 18, 2021, 14:39:23 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
ja bym się jednak pokusił o normalne tłoki. jak motór jest w dobrym stanie, na nominalnych gratach, to co za problem? do pierścieni zawsze warto zajrzeć, a jak są spoko, to założyć z powrotem.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Planowanie (obniżanie) głowicy a wzrost stopnia sprężania
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 15, 2021, 02:50:26 am »

Online Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Kończąc temat, głowica poszła w dół o 1,5mm (zostawiony został zapas na ew. planowanie). Przejechałem się ostatnio tym autem, i różnica jest taka, że zbiera się zdecydowanie lepiej, niż wcześniej, na 5 biegu nie zwalnia pod byle wzniesienie (w favo jest strasznie głupio zestopniowana skrzynia - piątka jest meega długa).  :]
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Planowanie (obniżanie) głowicy a wzrost stopnia sprężania
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 15, 2021, 08:05:11 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2606
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
głowicę silnika OHV można obniżyć o około 0,5 mm, poniżej jest już przylgnia gniazda zaworu.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Planowanie (obniżanie) głowicy a wzrost stopnia sprężania
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 15, 2021, 09:58:38 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Napewno nie w FSO. Sam mialem kiedys zdjety 1mm i nie wiadomo ile bylo wcześniej zdjete i silnik pracowal bardzo dobrze na takiej głowicy. Natomiast Skody OHV nigdy nie rozbieralem to i nie wiem
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Planowanie (obniżanie) głowicy a wzrost stopnia sprężania
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 15, 2021, 13:21:01 pm »

Offline bing17

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
głowicę silnika OHV można obniżyć o około 0,5 mm, poniżej jest już przylgnia gniazda zaworu.
I nie można wtedy przylgni na gnieździe opuścić niżej ?

Odp: Planowanie (obniżanie) głowicy a wzrost stopnia sprężania
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 15, 2021, 13:56:42 pm »

Online Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
W "Usprawnieniach poloneza" jest napisane, że głowicę w polonezowskim OHV można opuścić o 0,6mm maksymalnie (temat pierwotnie dotyczył skody favorit). Przy opuszczonej niżej głowicy nie będą zawory uderzały w tłok? Bo stopień sprężania spokojnie myślę by można w PN zwiększyć (fabrycznie dla 1600 9,5, dla 1500 9,2).
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Planowanie (obniżanie) głowicy a wzrost stopnia sprężania
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 15, 2021, 13:57:35 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Można na wytaczarce obsadzić głębiej gniazda zaworowe o powiedzmy dwa minimetry i tyle samo podłożyć dystansu pod sprężyny,dwie takie głowice już zrobiłem i z tego co wiem to jeżdżą  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Planowanie (obniżanie) głowicy a wzrost stopnia sprężania
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 15, 2021, 15:24:58 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Przy opuszczonej niżej głowicy nie będą zawory uderzały w tłok?
nowa UPG ma 1.5mm grubosci, uzywana ma 1.3mm,
trzeba zalozyc glowice bez uszczelki, ustawic zawory bez luzow i sprawdzic platelina ile jest miejsca miedzy zaworem dolotowym,a tlokiem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Planowanie (obniżanie) głowicy a wzrost stopnia sprężania
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 16, 2021, 11:13:07 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Na wszelki wypadek przypomnę że kształt komory spalania w 115C i PN się różnią. Tłoki od 1600 wchodzą w kolizję z krawędzią komory w 115C
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Planowanie (obniżanie) głowicy a wzrost stopnia sprężania
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 16, 2021, 12:44:59 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2282
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
mam zdjęte do 0,6 i to już jest koniec następne wydmuchanie głowica na śmieci.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem