Autor Wątek: Poszukiwany gaźnikowiec Warszawa/Raszyn/mazowieckie  (Przeczytany 838 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Poszukiwany gaźnikowiec Warszawa/Raszyn/mazowieckie
« dnia: Marzec 28, 2021, 17:20:29 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 433
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Witam, temat dotyczy Daihatsu Charade 1.0 Turbo 1985r (albo 1984, mniejsza o to) Auto należy do kolegi, który nie może dojść do ładu z gaźnikiem, zapłonem, mieszanką, obrotami itd.

Auto raz zapala dobrze, raz źle, niby jedzie ok, ale potem znów coś itd, chyba go zalewa.

Na pokładzie jest gaźnik Aisan (nie, nie ten z CC700) i wymaga fachowej ręki, ponieważ posiada pierdyliard jakichś śrubek regulacyjnych, zaworków i innych atrakcji.

Kilka dni temu jakiś mechanik zrezygnował z podjęcia się naprawy jak go zobaczył, natomiast na Szarych Szeregów w Wawie kolega nie chce składać wizyty-kiedyś korzystał i był niezadowolony.

Może ktoś z forumowiczów zna jakieś sensowne miejsce lub samemu zna się na tym?Im bliżej Warszawy,Raszyna,Piaseczna tym lepiej, ale oczywiście w razie co można kawałek autko podrzucić.

Odp: Poszukiwany gaźnikowiec Warszawa/Raszyn/mazowieckie
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 28, 2021, 20:24:04 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2407
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Mogę spróbować ale dopiero w drugiej połowie maja
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Poszukiwany gaźnikowiec Warszawa/Raszyn/mazowieckie
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 28, 2021, 20:39:00 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 12989
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tego gaznika nikt nie ogarnie, to taka wieksza wersja gaznika z tico, ale dochodza jeszcze komory nadcisnienia polaczone wezami,
bez dokladnych schematow to jest nie do ogarniecia, watpie, ze ktos sie podejmie, doswiadczenia nikt nie mial jak nabyc,

u mnie chodzil calkiem spoko, nie bylo problemow z jazda i zapalaniem, ale na bank przelewal,
chcialem go regulowac, ale odbilem z tym pomyslem, gdy przesledzilem polaczenia,
generalnie, jezeli twoj kumpel ma problem z zapalaniem to niech sprawdzi klapke ssania - moze lata sobie luzem,
wazny jest tez doplyw benzyny, bo tam jest elektryczna pompa,
ja u siebie klapke ssania wywalilem, a i tak zimny silnik odpalal w miare dobrze - musialem jej sie pozbyc, bo przeszkadzala mi przy zakladaniu instalacji LPG, mikser do tego gaznika nie wystepuje w przyrodzie,
pozniej juz zapalalem na gazie i z czasem benzyna przestala dzialac - chyba osuszony gaznik zatkal sie jakimis zlogami
« Ostatnia zmiana: Marzec 28, 2021, 20:40:40 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Poszukiwany gaźnikowiec Warszawa/Raszyn/mazowieckie
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 28, 2021, 21:12:06 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 433
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Dobra dzięki przekażę kumplowi informacje, jak nic nie wymyśli.

KGB w Tico był chyba (?) Mikuni czy coś takiego i wydaje mi się że miał automatyczne ssanie.Ale może to "drobiazg" względem reszty.

Miałeś Charade Turbo?Bo podobno ten ze zwykłej wersji (też miał kiedyś) nijak ma się do gaźnika wersji turbo.

Nie mniej dzięki i przekażę dalej  <ok> Schematy jakieś miał, ale to nie zagwarantowało sukcesu.

Odp: Poszukiwany gaźnikowiec Warszawa/Raszyn/mazowieckie
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 28, 2021, 22:42:17 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 12989
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tak, mialem Szkarade GT, inaczej nie pisalbym o tym gazniku,
firma gaznika nie za bardzo mnie interesowala, porownalem do gaznika z tico, bo sa bardzo podobne, ale w turbo jest jakies 30% wiecej wezykow,
srubek regulacyjnych to tam za duzo nie ma, a podcis. i nadcis. to dwa rozne obszary regulacji,
czyli wyjdzie jakies 50% wiecej problemow niz przy wolnossacych wersjach np. cieniasach z aisanem lub tico,
a jeszcze sa przeciez dwie wersje 1.0t , na Japonie 80KM i reszte swiata 68KM, wiec pewnie roznia sie nastawami gaznika (i cis. doladowania oczywiscie),

mozliwe, ze za glowne zasilanie na doladowaniu odpowiada druga przepustnica (zalaczana nadcis. w dolocie), wiec jest szansa, ze prace w podcis. uda sie jakos ustabilizowac, jezeli ktos przysiadzie ze schematami,
jednak uwazam,ze najlepsze co mozna zrobic by pomoc temu silnikowi, to montaz jednopunkta z nowszych modeli lub jakiegos Swifta, albo zalozenie gazu,
a najlepiej jedno i drugie  :d
przy samej benzynie na SPI trzeba jeszcze zrobic regulator cis. paliwa z odpowiednim przelozeniem, a wiec duch gaznika zostalby zachowany ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Poszukiwany gaźnikowiec Warszawa/Raszyn/mazowieckie
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 29, 2021, 11:58:37 am »

Offline Daniel#1984

  • ☭Karakan☭
  • Moderator
  • Wiadomości: 3563
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Jak zamontuje gaz (ofc na sterowniku) to pominie ten miliard bezsensownych punktów regulacyjnych i jest możliwa w miarę normalna praca auta na tym gaźniku, kumplowi dzięki temu skoda favorit z trochę mniej kretyńskim, ale równie awaryjnym gaźnikiem śmiga teraz bez problemów i pojawiła się jakaś kultura pracy. Wcześniej gaźnik był już po wymianie tych wszystkich membran i podciśnieniowych włączników, ale problem dużego spalania i złego składu mieszanki pozostał. No i jak wspomniał KGB, najlepiej połączyć to z jednopunktem. Szkoda czasu i pieniędzy na rzeźbę w g..., jakim jest Aisan, i która zawsze będzie sprawiać problemy.

Odp: Poszukiwany gaźnikowiec Warszawa/Raszyn/mazowieckie
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 29, 2021, 13:19:35 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1250
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Mój gaźnik w alto 0.8 oganął pan "Łapka".

Bogusław Kresa
ul. Rzemieślników 13
tuż przed Ząbkami.
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.