Autor Wątek: Głowica  (Przeczytany 1607 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Głowica
« dnia: Kwiecień 08, 2021, 20:57:40 pm »

Offline Bjorn

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 86
    • Polonez Atu Plus 1.6 GLI

Cześć, czy jest jakaś różnica w głowicach o numerach 4127661 a 4356475?

Pierwsza jest niby tylko do Fiata 125 i zastanawiam się czy podejdzie bez problemu do zwykłego 1.6 na Bosch-u.

Odp: Głowica
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 08, 2021, 22:25:48 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
od 125p raczej, a nie 125, bo na pewno nie podejdzie ;p
druga sprawa, to czy o 125p chodzi, ze to silnik 115c ? jezeli tak, to glowica nie ma uszczelniaczy zaworowych i ma pojedyncze sprezyny zaworowe,
fizycznie moze bedzie pasowala, ale nie warto zakladac,
glowica do Boscha jest inna niz do Abimexa, bo ma sztywniejsze sprezyny zaworowe przez hydraulike
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Głowica
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 08, 2021, 22:30:57 pm »

Offline Bjorn

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 86
    • Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Dokładnie chodziło o 125p. Co do sprężyn, to zgadza się, są twardsze. Chodzi mi tylko o samą gołą głowicę.

Odp: Głowica
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 08, 2021, 23:04:46 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
sama glowica do boscha moze byc nawet od gaznikowca, ale od silnika PN
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Głowica
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 09, 2021, 00:52:30 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
to glowica nie ma uszczelniaczy zaworowych

To co tam zatrzymuje olej przed podawaniem go do komory spalania?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Głowica
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 09, 2021, 01:03:06 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Oringi, dzięki czemu DFowi na 115c spalało się często więcej oleju, niż polonezom. Generalnie bardzo słaby pomysł, jakakolwiek głowica od gaźnikowego PN będzie lepsza. 125p (i w ogóle silnik 1.5) miał niższy stopień sprężania (jak dobrze pamiętam 9,2:1 zamiast 9,5:1), niż 1.6 CB/CE/CF itd.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2021, 01:04:46 am wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Głowica
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 09, 2021, 01:38:32 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
115c ma epsilon 9.0:1 ,ale ma tez inne tloki, wiec komore w glowicy moze miec taka sama,
trzeba by porownac na zywo
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Głowica
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 09, 2021, 02:08:10 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Można, pytanie tylko, po co. Głowicę 115c można z powodzeniem sprzedać, i kupić normalną do PN, zamiast robić taką bezsensowną rzeźbę, która w dodatku będzie kulawo działać  :P
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Głowica
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 09, 2021, 07:23:23 am »

Offline Bjorn

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 86
    • Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Mam akurat nową i z czystej ciekawości zapytałem czy w razie czego podejdzie do PN  :]

Odp: Głowica
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 09, 2021, 09:43:06 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Głowica od 115C w poldku 1600 może kolidować z garbem tłoka (mają inne denka). Jeśli nie byłaby wogóle planowana to będzie na styk. Ja w swoim silniku musiałem liznąć krawędz pomiędzy zaworami - po przeciwnej stronie świecy. Ale u mnie doprężyło się wszystko łącznie o 0,78mm, więc mogłem zebrać. Warto zrobic w niej nawiercenie pod tulejki ustalające, występujące w polonezie. Ewentualnie bez tulejek i przesunać jąmaksymalnie w stronę grodzi. Mozę obejdzie się bez podbierania.

Warto głowicę zastosować wraz z kolektorem z uwagi na większe kanały ssące i staranność ich obróbki. W każdym razie głowice z lat 70 to duża różnica w stosunku do Caro jeśli chodzi o gładkość kanałów. Boschowskiej nie badałem osobiście.
I należałoby zmienić sprężyny zaworowe przy hydraulicznym wałku.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Głowica
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 09, 2021, 11:23:01 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Coooo. Po demontażu i oględzinach silnika 1.3 z mojego 125p nie powiedziałbym, że te głowice są lepiej obrobione. Głowica była słabiej obrobiona jak polonezowska, niedopasowanie do uszczelki/średnice kanałów tak samo wymagające pracy, jak w dwóch 1600, które miałem robione. Nie miała nawet wyrównanych do uszczelki przejść z kolektora do kanału ssącego (które zaczęli robić gdzieś w okolicach AB?). Pomijam już to, że przy odrobinie chęci i czasu każdy przed montażem może sobie obrobić głowicę frezem jak chce, bez konieczności montażu padaki bez uszczelniaczy ze 115c/dokładaniem uszczelniaczy, tulejek ustalających, przekładaniem sprężyn itd.

Ortodoksi zapłacą dobre pieniądze za nową głowicę do 115c, więc można ją śmiało pchnąć na OLX i kupić sobie za to trzy dobre głowice do boscha.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2021, 11:29:18 am wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Głowica
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 09, 2021, 19:46:13 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
stare głowice maja lipne gniazda i zawory . Nie dostosowane do współczesnego paliwa.

Odp: Głowica
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 09, 2021, 20:04:34 pm »

Offline Bjorn

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 86
    • Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Znalazłem jeszcze taką. Brakuje 5 w numeracji. Jeszcze jakiś inny typ czy w fabryce się walnęli?