Autor Wątek: 1.6 GSI procedura przy wymianie uszczelki pod glowicą  (Przeczytany 2139 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1.6 GSI procedura przy wymianie uszczelki pod glowicą
« dnia: Kwiecień 16, 2021, 14:53:33 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Witam. Prawdopodobnie wywaliło mi uszczelkę. Ubywa płynu i robi się ciśnienie w układzie, a jeszcze w lutym, nagrzewnica nie chciała grzać, pomagało dopiero ostre przegazowanie silnika. W każdym razie, pytanie moje bardziej dotyczy ustawienia zaworów po skręceniu wszystkiego do kupy. Jak to właściwie jest? Reguluje się tam cokolwiek wstępnie, czy tylko jak np. w roverze, skręca do kupy i po odpaleniu, samo się wszystko ustawi? Silnik jest fabrycznie złożony i nikt tam nic nie gmerał po swojemu.
Póki co, to przestałem nim jeździć, bo za dużo płynu trzeba było dolewać. No i kwestia głowicy, trzeba planować? Bo jeśli to tylko niewielki przedmuch do któregoś z kanałów wodnych, to raczej chyba tragedii niema? Wolałbym uniknąć niepotrzebnego pie*dolenia z wożeniem tego gdziekolwiek. Uszczelka pewnie po prostu zgniła ze starości, czy coś. W końcu, 20 lat mu stuknęło.

Odp: 1.6 GSI procedura przy wymianie uszczelki pod glowicą
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 16, 2021, 15:10:10 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2062
jeśli GSI to ustawiasz wstępnie zawory na napięcie szklanek ok 2.5mm.

Odp: 1.6 GSI procedura przy wymianie uszczelki pod glowicą
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 16, 2021, 15:42:42 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Znaczy co, mają być wszystkie lekko ściśnięte?

Odp: 1.6 GSI procedura przy wymianie uszczelki pod glowicą
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 16, 2021, 15:43:55 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Tak
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: 1.6 GSI procedura przy wymianie uszczelki pod glowicą
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 16, 2021, 15:44:22 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2062
Tak
Ustawiasz jak zwykłe zawory. Dokręcasz palcami do zerowego luzu i od tego momemntu 2-2,5 obrotu śruby.

Odp: 1.6 GSI procedura przy wymianie uszczelki pod glowicą
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 16, 2021, 15:48:51 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
No bo spotkałem się z opiniami, że tam się nic nie grzebie, tylko składa wszystko jak było i samo się ma ustawić, tylko jednak po coś chyba ta regulacja tam jest? Czytałem też na necie, że ktoś tak zrobił, to mu przy uruchomieniu, wyskoczyły laski z gniazd.

Odp: 1.6 GSI procedura przy wymianie uszczelki pod glowicą
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 16, 2021, 15:59:16 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2062
regulacja jest bo inżyniery z FSO były nierobami.
Były to modyfikacje robione na odpierdol ala skoda 1.3

Odp: 1.6 GSI procedura przy wymianie uszczelki pod glowicą
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 16, 2021, 16:57:03 pm »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 397
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
składa wszystko jak było i samo się ma ustawić,
Jak robiłem u siebie UPG w 2018 (do tego mix dwóch silników) to najpierw zrobiłem z regulacją - na te 2,5 obrotu. Kurde, nie mogłem dojść do ładu i składu z tym silnikiem, tak jakby miał cały czas podparte zawory; więc po kilku próbach dałem inną klawiaturę (z drugiego silnika) tak jak była z fabryczną regulacją i poszło. Kompresja OK, pali, jeździ :)

Odp: 1.6 GSI procedura przy wymianie uszczelki pod glowicą
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 16, 2021, 18:19:40 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Szklanki trzeba opróżnić i dopiero regulować lub pogrzać aby olej się rozrzedzil i umożliwił schowanie się tłoczka pod wpływem sprężyny zaworowej. Wtedy można spróbować bez krecenia śrubkami a głowice warto splanować. Płaskość przylgni bloku też lepiej sprawdzić
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 16, 2021, 18:38:50 pm wysłana przez śledzik »
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: 1.6 GSI procedura przy wymianie uszczelki pod glowicą
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 16, 2021, 20:09:59 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Według Trzeciaka jeśli nie będzie wymieniany żaden z zespołów na linii dźwignia - popychacz, to nie powinno się nic ruszać. W razie czego wstawiam całą procedurę dotyczącą wymiany popychaczy, może komuś jeszcze się przyda.



Odp: 1.6 GSI procedura przy wymianie uszczelki pod glowicą
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 16, 2021, 20:45:50 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Ja od lat praktykuje rozłożenie hydropopychaczy na części pierwsze i oproznienie ich z oleju, rzadko kiedy je podgrzewam po montazu. Jeszcze nigdy nie miałem skuchy. Jedyny minus takiej operacji to to, że bardzo szybko wychodzi, który popychacz był wcześniej uszkodzony bo zaczyna się odzywać. Często jest tak, że pod dłuższej jeździe cichnie wszystko ale zdarzają się sporadyczne przypadki, że potrafią podklepywac. Mowa o rozbieraniu. Natomiast przy podgrzewaniu to ryzyko jest naprawdę mocno skrajne
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: 1.6 GSI procedura przy wymianie uszczelki pod glowicą
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 16, 2021, 20:46:43 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
No i kwestia głowicy, trzeba planować?
jezeli wywalilo uszczelke, to planujesz glowice


regulacja jest bo inżyniery z FSO były nierobami.
NIE!!
regulacja na dzwigienkach jest potrzebna przy takiej konstrukcji popychaczy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: 1.6 GSI procedura przy wymianie uszczelki pod glowicą
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 16, 2021, 21:06:30 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2062
NIE!!
regulacja na dzwigienkach jest potrzebna przy takiej konstrukcji popychaczy
Seicento 900 nie ma i jest tej samej konstrukcji.

Odp: 1.6 GSI procedura przy wymianie uszczelki pod glowicą
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 16, 2021, 22:38:17 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Ale w SC warunkiem jest oproznienie szklanek z oleju lub odczekanie kilku godzin aż tłoczki w szklankach się cofną. Kilka tych SC900 złożyłem i wiem, że nawet 30 minut to zdecydowanie za krótko aby szklanki się "ułożyły". Zdazlalo się, że nawet 48h to było zbyt mało, dlatego zawsze opóźniam z oleju. Wtedy wiem, że napewno uruchomię silnik
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 16, 2021, 22:40:39 pm wysłana przez śledzik »
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: 1.6 GSI procedura przy wymianie uszczelki pod glowicą
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 17, 2021, 08:57:00 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja jestem na świeżo po hgf w gsi. Zdjąłem, splanowałem, wylałem olej ze szklanek i poskładałem nic nie regulując. Jedynie przed odpaleniem trochę pokręciłem rozrusznikiem żeby się silnik olejem zapełnił ( ale ja prz okazji zdejmowałem miskę i zmieniłem olej). Auto po naprawie nadal potrafi być "księciem lewego pasa"(bo to nadal zwykłe gsi w gazie...)
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: 1.6 GSI procedura przy wymianie uszczelki pod glowicą
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 01, 2023, 08:24:56 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2277
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
Jestem na etapie składania  po UPG  czy mam wyjąć popychacze i je wycisnąć z oleju? jak tak to w jaki sposób je wyciągnąć  i jak je wycisnąć ( w imadle?)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 01, 2023, 08:26:32 am wysłana przez Mariusz# »
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: 1.6 GSI procedura przy wymianie uszczelki pod glowicą
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 01, 2023, 08:48:24 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2062
najlepiej je rozebrać .
Ale trzeba
1. nie zamieniać ich miejscami
2. Sprawdzić czy denka są wypukłe. Jeśli są wklęsłe lub płaskie zabiją wałek.

Odp: 1.6 GSI procedura przy wymianie uszczelki pod glowicą
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 01, 2023, 09:28:26 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2277
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
czym je wyjąć? jakiś magnes szczypce, haczyk
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: 1.6 GSI procedura przy wymianie uszczelki pod glowicą
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 01, 2023, 09:58:48 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Zakręć wałem a szklanka sama się podniesie. Nawet palcem powinna dać się zlapac.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: 1.6 GSI procedura przy wymianie uszczelki pod glowicą
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 01, 2023, 13:01:26 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2062
a rozbierasz wyciągając stalowy pierścionek z drutu.