Autor Wątek: Regulacja L/P hamulce ST - przyczepka  (Przeczytany 1885 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Regulacja L/P hamulce ST - przyczepka
« dnia: Kwiecień 18, 2021, 13:30:38 pm »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 397
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
Sprawa nie dotyczy Poloneza, ale przyczepki SAM, która ma hamulce ST z PN/125p.
Taka nietypowa - jak na przyczepkę - konstrukcja z tarczami i zaciskami.

Problem leży w nierównomiernym hamowaniu obu kół i niemożności osobnej regulacji lewej i prawej strony.
Oba zaciski pracują poprawnie.
Jest tylko jedna wspólna regulacja obu stron - przy tej "podkowie", która łączy linkę z prętem sterowanym przez hamulec najazdowy.
Aktualnie w jednym kole hamulec jest żyleta (blokada), a w drugim średnio łapie.
Dźwignia przy hamulcu najazdowym jest przesunięta od osi symetrii przyczepy, pręt zatem idzie pod kątem, co skutkuje przekrzywieniem "podkowy" i nierówną regulacją.

Czy do zacisków ST pasują jakieś inne linki hamulcowe, w których każda ma swoją regulację naciągu?

Rozważam jeszcze opcję z zastąpieniem "podkowy" jakimś ajzolem, który by miał dwie śruby do regulacji naciągu L i P (dla wspólnej linki - ale zostaje kwestia przesuwania się linki przy regulacji naciągu).

Odp: Regulacja L/P hamulce ST - przyczepka
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 18, 2021, 14:15:40 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
linke z regulacja na koncach mozesz sobie sam zrobic z jakiejs dobranej losowo,
to przyczepa,wiec nie jestes bardzo ograniczony w doborze,
zastanawiam sie jednak, po co w przyczepce hamulce zbudowane na recznym - sa zwyczajnie slabe,
jezeli to przyczepa o DMC wymagajacym hamulca, to najlepiej byloby zmienic na hydrauliczny, nawet na tych samych zaciskach
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Regulacja L/P hamulce ST - przyczepka
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 18, 2021, 19:07:29 pm »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 397
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
DMC 1000kg - taka idealna przyczepka (z tych większych) dla Poldka. Taki SAM z 1991, na resorach, z piastami PN, jedna oś hamowana. Niewykluczone, że to bazuje na jakimś kempingu - ciężko jednoznacznie stwierdzić.

Nie mam porównania z innymi przyczepkami z hamulcem; generalnie ta hamuje przyzwoicie; teraz to idzie zblokować jedno koło przez to nierównomierne ustawienie.

O hydraulice myślałem, ale póki co to rozwiązanie porzuciłem - ale może kiedyś to zrealizuję (jak będzie czas, bo z tym to zawsze krucho + są rzeczy bardzie priorytetowe).

Odp: Regulacja L/P hamulce ST - przyczepka
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 18, 2021, 20:01:48 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2061
prościej wrzucić całą oś od KNOTT i cieszyć się bezawaryjnością.

Odp: Regulacja L/P hamulce ST - przyczepka
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 18, 2021, 21:12:47 pm »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 397
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
Tylko wówczas to już są osie skrętne (czy jak tam się je zwie), więc i przeróbka zawiechy, bo z resorami tego pożenić raczej nie idzie.

W sumie muszę sprawdzić, czy linki z Favo nie przypasuję - ona miała końcówki z gwintem do regiulacji.

Odp: Regulacja L/P hamulce ST - przyczepka
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 18, 2021, 22:33:15 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w sumie, to jezeli cala linka jest z PN i jak to nazwales "podkowa" jest tez z PN, to linka powinna sama nastawiac sie na takie samo naprezenie po obu stronach,
powiedzmy, ze wyczysciles ja i nasmarowales, wiec moze przesuwac sie w "podkowie" - przyczyna nierownomiernej sily na kolach beda zaciski hamulcowe
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Regulacja L/P hamulce ST - przyczepka
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 19, 2021, 00:00:46 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
To może zamiast podkowy kółeczko. Dorwałem kiedyś coś podobnego. Kółko-linka-gwint. Dzięki temu regulacja była w tym aucie przy dźwigni a nie pod autem jak w fso... teraz to już nie powiem z czego to było...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Regulacja L/P hamulce ST - przyczepka
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 19, 2021, 00:15:24 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Regulacja L/P hamulce ST - przyczepka
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 19, 2021, 00:48:52 am »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1664
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
w sumie, to jezeli cala linka jest z PN i jak to nazwales "podkowa" jest tez z PN, to linka powinna sama nastawiac sie na takie samo naprezenie po obu stronach,
powiedzmy, ze wyczysciles ja i nasmarowales, wiec moze przesuwac sie w "podkowie" - przyczyna nierownomiernej sily na kolach beda zaciski hamulcowe
Niby tak, ale jakoś jeszcze nie widziałem, żeby się dało w miarę lekko przesuwać i wyrównywać naciąg. Może wymienić tą podkówkę na kółko jak proponuje Bocian, albo orczyk (tylko tu trzeba przeciąć linkę na pół i jakoś zarobić) z jakiegoś plastika?

Tylko wówczas to już są osie skrętne (czy jak tam się je zwie), więc i przeróbka zawiechy, bo z resorami tego pożenić raczej nie idzie.
To akurat prosta robota, tylko przykręcić je do ramy :P
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 19, 2021, 00:52:20 am wysłana przez Sławek#1978 »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Regulacja L/P hamulce ST - przyczepka
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 19, 2021, 08:29:02 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2061
zawsze możesz kupić linkę z PN i podrzucić do gości od linek to ci zrobią końcówki z gwintem
Można zrobić też samemu jak masz prasę
https://elementydobalustrad.pl/koncowka-do-zawalcowania-linki-mini-gwint-prawy-p-408.html?gclid=Cj0KCQjwse-DBhC7ARIsAI8YcWL3wOyTC7Lci8BrlxvQLXeMopNDVlHuQLezUB5phy-0IjEjEC3fU3saAhHkEALw_wcB
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 19, 2021, 08:32:23 am wysłana przez diodalodz »

Odp: Regulacja L/P hamulce ST - przyczepka
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 30, 2021, 16:20:57 pm »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 397
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
Takie krótkie podsumowanie.

Dzięki wszystkim za wskazówki i uwagi. Przerobiłem łączenie linki z prętem. Całość całkiem dobrze działa - ale jest to rozwiązanie tymczasowe. Decyzja zapadła - skorzystam z sugestii, aby to docelowo zrobić porządnie.
Będzie zrobiona nowa oś sztywna z wykorzystaniem hamulców, piast i czopów z jakiegoś knotta czy al-ko. A potem pewnie druga oś, aby nie było różnic w rozstawach śrub w felgach.