Autor Wątek: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie  (Przeczytany 3874 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
« dnia: Kwiecień 29, 2021, 15:30:16 pm »

Offline nielsen

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ Gsi 42U --> ATU+ 1.6GSI 74U --> Caro+ 1.4 Mpi 69E --> Fiat 125p
Hej, mam pytanie do SWAP-owiczów K-serii w fiacie 125p.
Szukam dodatkowych centymetrów w komorze silnika na osprzęt, aktualnie w fiacie ląduje 1.8 k-seria z alternatorem z poloneza 1.4

1) Czy jak zdemontuję ten mechaniczny regulator zamontowany na fartuchu w komorze silnika od strony pasażera to mam zostawić rozpiętą tam instalację czy wstawić elektroniczny regulator napięcia?

2) Jak montuję długą linkę sprzęgła z poloneza 1.4 to brakuje mi około 1cm od oczka linki do pedału sprzęgła, na krótkiej lince z Fiata 125 sprzęgło działa ale jest mocno wygięta i przechodzi blisko wydechu. Pedały, serwo i podstawa serwa to org. Fiat 125p bendix 

3) Chłodzenie - górny wąż udało mi się podpiąć do chłodnicy po odkręceniu wspornika rurki od bloku silnika.
Mam problem z drugim wężem od strony termostatu.  Metalowa rurka praktycznie styka się z dolnym króćcem chłodnicy, a on wychodzi do góry. Widzę opcję kolanka 90 tylko musiałbym skrócić metalową rurkę z rovera o kilka centymetrów i nie mam możliwości zgrubienia końcówki obciętej rurki. Czy jak wsunę gumowy wąż na prostą rurkę i złapię opaską, dwoma opaskami to nie będzie ciekło? Inna opcja to odsunięcie rurki w tył dłuższą gumą od termostatu ale ona też dziwnie wygięta jest, nie wiem czy taką dostanę. Chłodnicę mam wąską z poloneza. A może inne rozwiązanie?

Zdjęcia mogę zrobić jutro żeby było łatwiej zrozumieć...

W gronie znajomych znany jako "chory na polonezy"

Ale żeby szyba rdzewiała? to już lekka przesada :/

Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 30, 2021, 10:08:26 am »

Offline nielsen

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ Gsi 42U --> ATU+ 1.6GSI 74U --> Caro+ 1.4 Mpi 69E --> Fiat 125p
Chodzi mi dokładnie o coś takiego:



Mogę to wywalić i zostawić wsuwki nie podłączone? W "powietrzu" ?
W gronie znajomych znany jako "chory na polonezy"

Ale żeby szyba rdzewiała? to już lekka przesada :/

Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 30, 2021, 10:39:27 am »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 542
    • polonez 1500 88r.
Jak wywalisz ten mechaniczny regulator to zostają Ci dwie luźne wsuwki. Połącz je razem i będzie git :)

Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 30, 2021, 10:43:19 am »

Online Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
1. Regulator masz w alternatorze w 1.4, więc wyrzucasz stary.
2. Do Lucasa linka ma krótszy odcinek pancerz - oczko. Musisz mieć linkę Rover Bendix.
3. Dokup wąż w kształcie litery S, nic nie trzeba odkręcać. Dolny można rozwiązać odwróceniem kolanka przy termostacie by odsunąć rurę do tyłu. Mieści się bez problemu i nic nie trzeba ciąć.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 30, 2021, 13:11:19 pm »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 542
    • polonez 1500 88r.
Przepraszam, popełniłem błąd i podałem złe informacje. Wsuwki należy zostawić luzem.

Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 30, 2021, 14:35:01 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
moze nie luzem, bo na jednej jest 12v, wiec lepiej,zeby do masy nie dotykala
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 03, 2021, 14:43:51 pm »

Offline nielsen

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ Gsi 42U --> ATU+ 1.6GSI 74U --> Caro+ 1.4 Mpi 69E --> Fiat 125p
W powietrzu w sensie wsuwki nie podłączone do niczego.

Jeszcze jedno pytanie gdzie mam podłączyć silniczek krokowy wężykiem gumowym (mam zewnętrzny umieszczony na kolektorze) ? Do pokrywy silnika ? Czy do Przepustnicy?

Zdjęcie jak to mam zamontowane w załączniku.
W gronie znajomych znany jako "chory na polonezy"

Ale żeby szyba rdzewiała? to już lekka przesada :/

Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 03, 2021, 14:55:45 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Jeszcze jedno pytanie gdzie mam podłączyć silniczek krokowy wężykiem gumowym (mam zewnętrzny umieszczony na kolektorze) ? Do pokrywy silnika ? Czy do Przepustnicy?
do filtra powietrza
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 03, 2021, 15:33:18 pm »

Online Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Gdziekolwiek przed przepustnicą. Krócieć w przepustnicy nadaje się idealnie, ale niestety wtedy nie ma gdzie podłączyć odmę.

Co ten sterownik z 1.4 tam robi? :P
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 03, 2021, 17:57:33 pm »

Offline nielsen

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ Gsi 42U --> ATU+ 1.6GSI 74U --> Caro+ 1.4 Mpi 69E --> Fiat 125p
Symuluje sterownik 1.8 który leży sobie na boku żeby się nie zniszczył  :]
W gronie znajomych znany jako "chory na polonezy"

Ale żeby szyba rdzewiała? to już lekka przesada :/

Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 03, 2021, 18:19:27 pm »

Online Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Żeby uszkodzić ten sterownik to musiałbyś chyba go czołgiem przejechać. :D
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 03, 2021, 18:31:04 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
pewnie nie chce porysowac obudowy ;]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 03, 2021, 22:18:41 pm »

Offline Conrado967

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 63
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Atu 1.8 16V
    • GTA Polish Mods
Jak założysz wąż od krokowca na miejsce od rurki odmy, to to na odmę w deklu możesz filterek założyć, taki jak ten: https://fmic.pl/filtr-stozkowy-dolot/677-1333-filterek-odmy-czerwony.html

Jeśli walczysz o miejsce w komorze to wywal pochłaniacz par paliwa i zaślep dziurę w kolektorze.

Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 03, 2021, 23:03:54 pm »

Offline nielsen

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ Gsi 42U --> ATU+ 1.6GSI 74U --> Caro+ 1.4 Mpi 69E --> Fiat 125p
Dzięki za pomoc.

Jak wywaliłem regulator to już nawet pochłaniacz się zmieści, a już nawet przeciągnąłem pod podłoga komplet przewodów metalowych paliwowych z dawcy caro.
Z filterkiem odmy dobry patent, zamawiam kolanko 90 stopni i widzę, że sprzedawca ma takie filtry zamówię też króciec plastikowy do zamontowania w obudowie filtra i zobaczę co wyląduje finalnie.

Potrzebuję jeszcze namiar na oringi obudowy termostatu:
- jeden bezpośrednio obudowa termostatu blok silnika
- drugi obudowa termostatu kolanko gumowe do rurki wodnej dolnej ( ten w sumie to nie wiem czy konieczny)
W gronie znajomych znany jako "chory na polonezy"

Ale żeby szyba rdzewiała? to już lekka przesada :/

Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 03, 2021, 23:32:04 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Potrzebuję jeszcze namiar na oringi obudowy termostatu:
- jeden bezpośrednio obudowa termostatu blok silnika
- drugi obudowa termostatu kolanko gumowe do rurki wodnej dolnej ( ten w sumie to nie wiem czy konieczny)
Oba takie same, zmierz średnicę lub weź obudowę ze sobą i podjedź do jakiegoś sklepu z hydrauliką lub art. sanitarnymi i dobierzesz na miejscu. Chociaż pewnie i w pierwszym lepszym motoryzacyjnym znajdziesz.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 04, 2021, 00:24:22 am »

Online Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
33x3
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 25, 2021, 16:30:43 pm »

Offline nielsen

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ Gsi 42U --> ATU+ 1.6GSI 74U --> Caro+ 1.4 Mpi 69E --> Fiat 125p
Silnik zalany płynami, chłodnica zlutowana, rurki pozapinane czas na elektrykę.

W sieci są różne opisy dla różnych kolorów przewodów dlatego opisałem przewody cyframi.  Zdjęcie w załączniku.
Pomożecie?
W gronie znajomych znany jako "chory na polonezy"

Ale żeby szyba rdzewiała? to już lekka przesada :/

Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 25, 2021, 17:23:46 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1307
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Odezwij się na massangerze do Tomka D-ski. Na pewno Ci pomoże. Bardzo życzliwy i pomocny człowiek. Chodząca encyklopedia jeżeli chodzi o K16. :-)

Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 25, 2021, 17:52:25 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
1 plus po stacyjce
2 obrotomierz
3 pompa paliwa
4 ladowanie
5 cisnienie oleju
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 07, 2021, 08:54:03 am »

Offline nielsen

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ Gsi 42U --> ATU+ 1.6GSI 74U --> Caro+ 1.4 Mpi 69E --> Fiat 125p
Podpiąłem według opisu i silnik kręci ale nie pali. Paliwo do listwy dochodzi, CPWK podmieniałem na drugi i bez zmian.
Jak sterowana jest cewka? Plusem?
Podpiąłem jeden zacisk cewki do masy, a zacisk B+ do komputera.
Prawidłowo?
W gronie znajomych znany jako "chory na polonezy"

Ale żeby szyba rdzewiała? to już lekka przesada :/