Autor Wątek: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie  (Przeczytany 3577 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 07, 2021, 09:16:17 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cewka jest sterowana masa. Do zacisku 15 ma być podłączony plus po stacyjce, a do zacisku 1 masa ze sterownika (brązowo biały). Brązowo biały powinien się na cewce rozgałęziać i iść dalej jako sygnał do cewki.

Odezwij się na massangerze do Tomka D-ski. Na pewno Ci pomoże. Bardzo życzliwy i pomocny człowiek. Chodząca encyklopedia jeżeli chodzi o K16. :-)

Tak się składa, że to ja. 😬
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 07, 2021, 09:26:22 am wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 07, 2021, 09:29:15 am »

Offline nielsen

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ Gsi 42U --> ATU+ 1.6GSI 74U --> Caro+ 1.4 Mpi 69E --> Fiat 125p
Dzięki, tak czułem, że tu może być zonk. Dzisiaj albo jutro poprawię. 
W gronie znajomych znany jako "chory na polonezy"

Ale żeby szyba rdzewiała? to już lekka przesada :/

Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 08, 2021, 19:16:13 pm »

Offline nielsen

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ Gsi 42U --> ATU+ 1.6GSI 74U --> Caro+ 1.4 Mpi 69E --> Fiat 125p
Mam taka srebrną aluminiowa cewę i ona ma tylko oznaczenie 16 B+ i druga śrubka bez oznaczenia. Cewka sprawna bo na dawcy działała.
Podpinałem plus i sygnał z komputera i tak i tak ale silnik nadal nie pali.

Czujniki położenia wału w polonezie i w roverze różnią się tylko podłączeniem? Są zamienne?

Brązowo Biały rozgałęzić i dalej jako sygnał do obrotomierza?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 08, 2021, 19:18:30 pm wysłana przez nielsen »
W gronie znajomych znany jako "chory na polonezy"

Ale żeby szyba rdzewiała? to już lekka przesada :/

Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 08, 2021, 23:21:10 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Moze nie odpala bo jest zalany? Gdzie sprawdzasz iskre? Na wyjściu z cewki czy na fajce do świecy? Moze przewody WN zamienione sa. Mogles tez uszkodzic cewke poprzez zle podpiecie. Czujniki położenia walu roznia sie tylko podłączeniem a kolejnosc pinów ma znaczenie.
Tak, brazowo bialy rozgalezic i podpiąć do obrotomierza. Tam gdzie masz B16 + to tam ma byc 12v po stacyjce. Drugi styk cewki to zapewne masa i tam podlaczas brazowo bialy. Moze byc tak, ze cewka sama z siebie potrzebuje masy, takze lepiej zeby była przykrecona do nadwozia
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 08, 2021, 23:25:34 pm wysłana przez śledzik »
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 12, 2021, 20:58:47 pm »

Offline nielsen

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ Gsi 42U --> ATU+ 1.6GSI 74U --> Caro+ 1.4 Mpi 69E --> Fiat 125p
Mam kompletny brak iskry na wykręconej świecy. Kopułka i palec EPS nowe, przewody NGK nowe, cewka podmieniona - bez efektu.
Przydało by się zweryfikować kopułkę i palec ale nie mam dostępu bez podniesienia silnika, skrzyni  :(
Mam nadzieję, że nie walnąłem się w konfiguracji... zamach od 1.6 pod sprzęgło 200mm , komputer od 1.8

Jak\czym sprawdzić czy na wyjściu cewki jest sygnał na palec rozdzielacza zapłonu?
W gronie znajomych znany jako "chory na polonezy"

Ale żeby szyba rdzewiała? to już lekka przesada :/

Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 12, 2021, 23:49:30 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2061
a koło foniczne przełożone ze starego koła ? 1.4 miało innego triggera.

Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 13, 2021, 09:54:15 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Jesli masz kompa z 1.8 to musisz miec kolo zamachowe od Rover 1.4/1.6na mems 1.9 czyli z 4 przerwami. Kolo zamachowe od PN 1.4 ma 2 przerwy na triggerze. A wtryski pracuja pod czas próby uruchomienia silnika? Wez zarowke od podswietlenia zegarow wsadz w kostke od wtryskiwacza i sprawdz czy bedzie sie migać. A i mozesz zobaczyc czy z cewki wychodzi iskra. Zdejmij przewod WN od cewki z kopulki i wsadz świece, zmasuj ja z silnikiem i zobacz czy bedzie iskra
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 13, 2021, 09:57:37 am wysłana przez śledzik »
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 13, 2021, 16:26:45 pm »

Offline nielsen

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ Gsi 42U --> ATU+ 1.6GSI 74U --> Caro+ 1.4 Mpi 69E --> Fiat 125p
To CPWK bierze sygnał z wieńca czy wycięcia w kole zamachowym? Szczerze to nie pamiętam jaki wieniec założyłem na koło zamachowe bo oba chyba były zdjęte. Sprawdzę jaki wieniec mam na wolnym kole z 1.4 czym one się różnią?
Zdjęcie koła zamachowego w załączniku, chyba jest OK.
W gronie znajomych znany jako "chory na polonezy"

Ale żeby szyba rdzewiała? to już lekka przesada :/

Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 13, 2021, 19:25:42 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Ten trigger na zdjęciu jest do mems 1.9 czyli do kompa 1.6/1.8.
To kolo obok jest od Poloneza 1.4

Wieniec i wycięcia w kole to to samo chyba, ze masz na myśli wieniec do rozrusznika a on do Cpwk ma sie ni jak
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 13, 2021, 22:33:20 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2061
Jeśli nie masz właściwego koła fonicznego , czyli tych otworków albo blaszek to nie pojawi się iskra.
Komputer działa tak, że jak uruchamiasz silnik to ECU liczy przerwy i górki. Generuje sinusa i liczy przejścia przez zero w czasie.
Na kole widzisz przerwy. Więc komp czyta przerwę i wie że ma zacząć liczyć.
Przerwa , raz, przerwa i od tego momentu wie już w którym miejscu jest i liczy dalej 1, 2 ,3 ,4 ,5 i np przy 5 podaje iskrę i wtrysk, liczy dalej 7 ,8 ,9 ,10, 11 ,12 i oczekuje że będzie przerwa , 1,2 przerwa i znowu do 12. Jeśli czegoś mu brakuje to znowu czeka na znaczniki przerw i dopiero zaczyna liczyć.
Jeśli wsadziłeś koło z niewłaściwym kołem fonicznym to komputer nigdy nie poda iskry bo nie zgadza mu się sekwencja sygnałów.
 

Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 14, 2021, 09:36:27 am »

Offline nielsen

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ Gsi 42U --> ATU+ 1.6GSI 74U --> Caro+ 1.4 Mpi 69E --> Fiat 125p
Mam włożone koło to główne ze zdjęcia pod mems 1.9
Rozumiem, że przy kompie z 1.8 nic nie musiałem przekładać do tego koła z koła od 1.4 ?
 
W gronie znajomych znany jako "chory na polonezy"

Ale żeby szyba rdzewiała? to już lekka przesada :/

Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 14, 2021, 10:16:00 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Koło zamachowe masz dobre. W wiązce powinieneś przerobić sterowanie wtryskiwaczami na pół-sekwencję (2 przewody), ale skoro nie ma iskry to nie to jest problemem.

Po włączeniu zapłonu ECU startuje? Słychać pompę i silnik krokowy? Przy wyłączaniu zapłonu powinno być słychać, że korkowiec wraca do pozycji startowej dla rozruchu silnika. Jeśli nie - coś nie tak z połączeniem wiązki silnika z autem.

Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 14, 2021, 11:27:35 am »

Offline nielsen

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ Gsi 42U --> ATU+ 1.6GSI 74U --> Caro+ 1.4 Mpi 69E --> Fiat 125p
Pompka pompuje, silniczek krokowy słychać, jutro sprawdzę czy mam wyjście na cewce.
W gronie znajomych znany jako "chory na polonezy"

Ale żeby szyba rdzewiała? to już lekka przesada :/

Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 14, 2021, 13:41:16 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A immobiliser zdjęty?
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 16, 2021, 01:12:04 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Z immo by odpalał i gasł po 3 sekundach.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 17, 2021, 09:54:45 am »

Offline nielsen

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ Gsi 42U --> ATU+ 1.6GSI 74U --> Caro+ 1.4 Mpi 69E --> Fiat 125p
Immo zdjął Multec.
Jeśli wpinam świecę bezpośrednio na wyjściu cewki to też nie ma iskry. Z niepodpiętych rzeczy to mam jeszcze ładowanie ale to chyba nijak się ma do zapłonu.
Zasilanie komputera jest i stałe i po stacyjce, cewka i pompka podpięte, jeszcze skołuję może sobie nowy CPWK bo mam jeden gdzie był prostowany pin pomiarowy od strony koła zamachowego , a drugi z poloneza miał lutowany przewód.

Multec jak zdejmujesz immo to podłączasz kompa do auta? Może komp uwalony?
W gronie znajomych znany jako "chory na polonezy"

Ale żeby szyba rdzewiała? to już lekka przesada :/

Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 17, 2021, 13:45:35 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
A prąd do tej cewki w ogóle dochodzi?
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 17, 2021, 16:44:42 pm »

Offline nielsen

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ Gsi 42U --> ATU+ 1.6GSI 74U --> Caro+ 1.4 Mpi 69E --> Fiat 125p
Tak, mam zasilanie po zapłonie na cewce.
Przed rozruchem mam wysoki stan na wyjściu z komputera do cewki, czyli jeśli sterowanie jest masą to też wygląda OK.
Nie mam podpiętego niestety obrotomierza to nie wiem co się dalej dzieje jak silnik kręci. Postaram się ogarnąć obrotomierz może jutro...
W gronie znajomych znany jako "chory na polonezy"

Ale żeby szyba rdzewiała? to już lekka przesada :/

Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 25, 2021, 10:33:04 am »

Offline nielsen

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ Gsi 42U --> ATU+ 1.6GSI 74U --> Caro+ 1.4 Mpi 69E --> Fiat 125p
Po krótkiej przerwie, wracam do tematu swapa.

Szukam nowego CPWK czy NSC100390 42710A będzie pasował do silnika 1.8  przy komputerze z MG MEMS 1.9 ?
Przejściówkę do wiązki poloneza mam do niego.


W gronie znajomych znany jako "chory na polonezy"

Ale żeby szyba rdzewiała? to już lekka przesada :/

Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwiec 25, 2021, 11:09:57 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Tak. Będzie pasował. Wszak mems 1.9 pracuje na tym czujniku w MG i Rover. Czujnik z PNa 1.4 też jest kombatybilny z mems 1.9 i nawet 2J i mems3, potrzebna jest tylko przejściówka do podłączenia
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)