Autor Wątek: Most po regeneracji  (Przeczytany 4286 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Most po regeneracji
« dnia: Maj 02, 2021, 15:52:32 pm »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Jak to jest z tymi mostami po regeneracji z Częstochowy? Przeglądając forum ostatnie posty są z przed paru lat i większość ludzi była zadowolona ale nie wszyscy. Więc fajnie jak by się wypowiedzieli ci co mają ten most i jak się sprawuje czy jest cały czas cichy https://allegrolokalnie.pl/oferta/tylny-most-napedowy?fbclid=IwAR3i50UMGxC87OdDGIRKcwdepMuVOYek9HtmBuorGr-cmT1zhbifShOStZA

Odp: Most po regeneracji
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 02, 2021, 16:53:20 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1160
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Osobiście mam most z Częstochowy , i jak narazie jest cicho, a to już chyba 3 rok i ze 30 tyś. przejechane.

Odp: Most po regeneracji
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 02, 2021, 17:10:51 pm »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Osobiście mam most z Częstochowy , i jak narazie jest cicho, a to już chyba 3 rok i ze 30 tyś. przejechane.
To już dosyć czasu go masz, A jakie przełożenie wziąłeś?

Odp: Most po regeneracji
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 02, 2021, 18:40:07 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1160
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Co do przełożenia to nie wiem jaka jest, zamontowałem co przysłali.

Odp: Most po regeneracji
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 02, 2021, 20:51:18 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1304
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Jak nie daje gwarancji na kilka tys km to niech spada na drzewo.
Obecnie same części do poprzedniej regeneracji to koszt bliski 1000zl. Więc gdzieś jest haczyk. Albo gość ma dostęp do części, może nakupił kiedyś przekladni, łożysk tulei za grosze albo robi na sztukę.

Odp: Most po regeneracji
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 02, 2021, 20:55:32 pm »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Jak nie daje gwarancji na kilka tys km to niech spada na drzewo.
Obecnie same części do poprzedniej regeneracji to koszt bliski 1000zl. Więc gdzieś jest haczyk. Albo gość ma dostęp do części, może nakupił kiedyś przekladni, łożysk tulei za grosze albo robi na sztukę.
Daje gwarancje tylko strasznie krótką. na pół roku albo 6tyś km

Odp: Most po regeneracji
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 02, 2021, 21:00:11 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1304
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
To mało. Wg mnie się nie opłaca.

Odp: Most po regeneracji
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 03, 2021, 14:57:57 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
4 łożyska do dyferencjału-dwa na wałek atakujący i dwa do kosza satelitów kosztują prawie 500 PLN. a gdzie nowy wałek i zębnik przekładni głównej? a pierścienie regulacyjne, a robocizna- za darmo? jaka cena taka gwarancja!
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Most po regeneracji
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 03, 2021, 23:36:03 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Za 1000 można mieć 5 mosów niewiadomego pochodzenia i stanu... czas potrzebny na wymiany bezcenny. Za wszytko inne zapłacisz PLN-ami...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Most po regeneracji
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 04, 2021, 02:08:27 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Jedyna zaleta takiego regenerowanego mostu to możliwość dobrania sobie innej przekładni. Opinie są tak skrajnie różne na ich temat, że to regeneracja na zasadzie "chybił trafił" według starej, polskiej tradycji...
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Most po regeneracji
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 04, 2021, 16:07:15 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2228
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Mój Polonez stoi teraz na regeneracji mostu. W Warszawie. Jak wróci to zdam relacje

Odp: Most po regeneracji
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 04, 2021, 17:41:51 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1160
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Na obudowie pisze 11 - 43, a co w środku to niewiem , co do wytrzymałości to zależne jest pewnie od sposobu użytkowania, pałowanie raczej mu nie wróży długiego życia. A u mnie jest użytkowany tak raczej emerycko, i pewnie dlatego jest jeszcze cichy.

Odp: Most po regeneracji
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 05, 2021, 07:56:45 am »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Wynika z tego jak ma się szczęście to się trafi dobry. Minus tej regeneracji jest że nie testują ich na samochodzie i potem są takie akcje jednemu trafi się dobry a drugiemu już nie. Gdy bym miał pewność że jest przetestowany i opinii było więcej pozytywnych to brał bym w ciemno. Ale przy tak różnych opiniach trzeba się mocno zastanowić czy warto ryzykować
« Ostatnia zmiana: Maj 05, 2021, 08:02:55 am wysłana przez Paki68 »

Odp: Most po regeneracji
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 05, 2021, 10:53:42 am »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2228
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Zgodziłem się na robotę bez gwarancji. Fachowiec powiedział, że niechętnie podejmuje się Polonezów, bo te mosty są fabrycznie jakości mocno średniej i nie ma 100% gwarancji, że most nawet po regeneracji będzie idealnie cichy. Oddałem do zakładu, gdzie robią klasyki, a także jakieś droższe auta typu Mustang itp. Jestem dobrej myśli. Przed oddaniem auta most wył powyżej 70km/h a przy prędkościach autostradowych można było dostać szału. Gorzej nie będzie, jeśli po regeneracji będzie delikatnie śpiewał w przedziale 80-90km/h ale poza tym będzie cisza, czyli jak to często bywa to będę zadowolony. Jeśli będzie idealnie cichy to będę zachwycony.

Jak trafia się używany, cichy most to na ogół jest to 3.9 a ja koniecznie chciałem mieć 4.3, gorsza dostępność używanych mostów jest tylko w przypadku dieslowego 3.7  ;-| Używanych 4.3 prawie na rynku nie ma, a jak są to w stanie nieznanym. Mógłbym kupić kilka i liczyć, że któryś będzie dobry, ale nie mam na to przede wszystkim czasu, oraz dużo kasy zapłaciłbym komuś za przerzucanie mi mostów po kolei. Ten który mam już przynajmniej ogarnąłem wizualnie.

Wśród starych postów na PTK wszyscy polecali Pana Tadeusza z Ząbek. Pojechałem tam, facet już nie robi, poszedł chyba na emeryturę, ale jego żona dała mi adres innego fachowca, twierdząc, że to kolega męża i mąż go poleca. Skoro tamten robił dobrze, to byle kogo by chyba nie polecił. Zobaczymy jak wyjdzie. Sam nie wiem czego się spodziewać.

Odp: Most po regeneracji
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 06, 2021, 08:49:02 am »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Jeżeli by delikatnie śpiewał po regeneracji to jest ok, Tylko często spotykam się z opinią że wyje tak samo jak wcześniej a czasem nawet bardziej. A możesz zdradzić jaki jest koszt takiej regeneracji tam gdzie oddałeś

Odp: Most po regeneracji
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 06, 2021, 10:29:24 am »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 878
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Tyle że te mosty rzadko kiedy wymagają wymiany łożysk, miałem robione już 4 które wyły i fachowiec który to regulował ani razu nie zmieniał mi łożysk a mosty wyszły ciche. Standardowo jedynie były robione od kół  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Most po regeneracji
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 07, 2021, 14:51:56 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2228
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
A możesz zdradzić jaki jest koszt takiej regeneracji tam gdzie oddałeś
Około 1500zł a ile dokładnie to będę wiedział jak odbiorę ;)

Odp: Most po regeneracji
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 07, 2021, 15:39:39 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
4 łożyska do dyferencjału-dwa na wałek atakujący i dwa do kosza satelitów kosztują prawie 500 PLN. a gdzie nowy wałek i zębnik przekładni głównej? a pierścienie regulacyjne, a robocizna- za darmo? jaka cena taka gwarancja!
zakalad zajmujacy sie docelowo mostami raczej nie kupuje lozysk w sklepach, tylko wyrabia sobie dojscie bezposrednie do dystrybutora, wiec na pewno nie placa 500+ za lozyska, pewnie nawet polowy tej kwoty nie placa
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Most po regeneracji
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 07, 2021, 15:52:10 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1304
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Nie słyszałeś nigdy o tym że mechanicy samochodowi zarabiają na częściach? M.in. dlatego kręcą nosem jak klient przynosi swoje części do montażu.

Odp: Most po regeneracji
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 07, 2021, 19:06:16 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Chyba że przyjeżdżasz Polonezem. Wtedy się domagają żebyś sam załatwił części, najlepiej wszystkie możliwe jakie mogą wymagać wymiany.
W każdym razie ja miałem ten problem od momentu kiedy kupiłem Poloneza. Nikt w całym mieście nie chciał wziąć auta na warsztat bez dostarczenia większości części na start i zgody na ukończenie naprawy w terminie nieokreślonym.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E