Autor Wątek: Problem z Atu plus GSI  (Przeczytany 1171 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problem z Atu plus GSI
« dnia: Maj 23, 2021, 16:03:58 pm »

Offline A tu Atu

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu plus GSI
Witam wszystkich.. jestem nowy na forum. Zdecydowałem się napisać zanim zdenerwowany ostatecznie zezłomuję swoje Atu.
Kupiłem go dwa lata temu od pierwszego właściciela. Przebieg 62 tys, silnik 1.6 GSI, tapicerka jak nowa... I tyle z zalet. Samochód stał dwa lata zanim go kupiłem. Z ciężką biedą odpalił. I tak do dziś. Zapala za 10-20 razem. Zależy od temp. Na plaku odpala na pół obrotu. Czytałem porady, że świece, kable, ale przecież na plaku pali bez zarzutu. W poradach wyczytałem, że filtr paliwa, ten przy zbiorniku. Wymieniłem bez najmniejszego problemu, ale odpalanie jak było kłopotliwe tak jest nadal. Poproszę o podpowiedź, co dalej?

Odp: Problem z Atu plus GSI
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 23, 2021, 16:29:01 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
cis. paliwa moze byc zbyt niskie np. gdy pompa pada
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Problem z Atu plus GSI
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 23, 2021, 22:23:56 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2078
dokładnie. Trzeba sprawdzić ciśnienie paliwa. Przyczyn może byc wiele. Jeśli pali z plaka to znaczy że brakuje mu paliwa.

Odp: Problem z Atu plus GSI
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 30, 2021, 19:40:00 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2282
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
Daje 500 i zabieram
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: Problem z Atu plus GSI
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 30, 2021, 20:19:33 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1166
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
A jak z mocą jak już odpali, jak obroty, czy stabilne, bo może wtryski już nie dają jak trzeba, bo mają takie malutkie dziurki którymi paliwko powinno sikać. A stał dwa lata i jakieś paprochy mogły się wytrącić w układzie zasilania. Bo jak się okaże, że masz ciśnienie paliwa w normie, to warto wyjąć wtryski i je sprawdzić jak sikają paliwem. lub podmienić na sprawne.

Odp: Problem z Atu plus GSI
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 30, 2021, 22:27:07 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
cis. paliwa moze byc zbyt niskie np. gdy pompa pada

Jak nie pompa to obstawiam wtryskiwacze.

Wymieniłem bez najmniejszego problemu, ale odpalanie jak było kłopotliwe tak jest nadal.

Albo pompa się kiedyś przegrzała od jazdy na rezerwie, albo, co równie prawdopodobne, są zaśniedziałe styki gdzieś na przewodzie elektrycznym pompy i nie dostaje odpowiedniego napięcia. Ja bym zaczął sprawdzenia ciśnienia paliwa. Jeżeli jest za niskie, to trzeba przejrzeć całą wiązkę pompy, poprawić masę. Jak to nie pomoże, wymienić pompę.
Jeżeli ciśnienie jest poprawne to prawdopodobnie wtryski zapchały się syfem z baku i sikają strumieniem zamiast pylić, albo w ogóle prawie nic nie przepuszczają. Wymiana filtra paliwa mogła nawet pogorszyć sytuację. Jeżeli założyłeś Filtrona, to g... się rozpada na kawałki i zabija wtryskiwacze.

Ogólnie problem który masz, to jeden z tych łatwych do naprawy, tylko trudnych do znalezienia.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E