Autor Wątek: Polonez Caro GLE na export  (Przeczytany 2605 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez Caro GLE na export
« dnia: Czerwiec 30, 2021, 12:42:43 pm »

Offline Patryk Nowicki

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 19
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kupię felgi stalowe 13 cali
    • PN Caro MR'91 1.5 GLE
Witam.

Jestem zainteresowany kupnem Poloneza z 1992 na gaźniku, właściciel twierdzi że to wersja na export. Cena to 11 000 zł Wyczytałem że w Caro ciężko jest zweryfikować wersje exportową, jako że nie ma w nim dodatkowych informacji pod maską które były na starszych modelach. Samochód jest w bardzo ładnym stanie, ale podejrzane według mnie jest to, że jest on na gaźniku. Zawsze mi się wydawało że na export szły tylko GLI z wtryskiem. Nie jestem też pewny co takie exportówki miały na wyposażeniu, w tym Caro jest szyberdach, aluminiowe felgi i kilka innych dodatków, ale nie były w tym roku dostępne też np. elektryczne szyby i centralny zamek? Nie powinny one być w takim modelu exportowym? Wydaje mi się że ten Caro ich nie ma, bo właściciel nic o tym nie napisał.

Jak myślicie, ja czegoś nie wiem czy właściciel zmyśla? Prosiłbym bardzo o szybką odpowiedź.

A tu opis pod ogłoszeniem i kilka zdjęć:

Sprzedam Poloneza Caro 1.5 GLE w bardzo dobrym stanie. - Wersja na export!!-
Posiadam dokumenty od pierwszego właściciela, dwa komplety kluczyków
Oryginalny zestaw 5 felg aluminiowych OZ
Oryginalny lakier
Przebieg 52 tys km.
Szyberdach
Oryginalne wyposażenie
Zabezpieczony antykorozyjnie (dokumenty)
Autoalarm
Radio Wiraż
Blokada skrzyni Multilock
Nowe opony (kupione w zeszłym roku)
Aktualne opłaty (Przegląd, OC)
Zawsze garażowany.
Pierwszy Polonez zarejestrowany w Szwecji

Odp: Polonez Caro GLE na export
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 30, 2021, 16:35:31 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Gaźnikowce zdarzały się jeszcze na eksport na niektórych rynkach np. Chin, ale na zachodzie zaczął dominować już wtrysk. Eksporta zdradzają inne oznaczenie na klapie, czasem jakaś ciekawa tapicerka, ale i to nie zawsze, zależy od rynku na jakim był sprzedawany. Po wyposażaniu też nie poznasz, sprzedawały się głównie golasy, tak samo jak i u nas, wyposażenie opcjonalne za dopłatą też się raczej nie różniło, to były już inne czasy.

Moim zdaniem nie ma w nic eksportowego, zwykły wymysł właściciela. Zwraca też fakt że ma zamontowane zabezpieczenie bear lock na lewarek skrzyni biegów, dostępne chyba tylko u nas, bo kto chciałby kraść poloneza na zachodzie ?


Odp: Polonez Caro GLE na export
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 30, 2021, 17:13:23 pm »

Offline Patryk Nowicki

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 19
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kupię felgi stalowe 13 cali
    • PN Caro MR'91 1.5 GLE
Dziękuję za odpowiedź. kilka pytań: czy wtrysk był montowany na modelach eksportowych jeszcze zanim pojawił się w Polsce tzn przed rokiem 1992? Gdzieś to wyczytałem i pytam z ciekawości.
Drugie pytanie, czy można jakoś z dokumentów samochodu dowiedzieć się czy był na eksport? Czy istnieje jakiś sposób w jaki właściciel może mi to udowodnić? I trzecie, ile dać za takiego? Czy to, czy faktycznie jest wersją eksportową, zmieniłoby jego cene w duży sposób? Przepraszam za głupie pytania, ale jestem nowicjuszem jeżeli chodzi o Polonezy Caro
Pierwszy Polonez zarejestrowany w Szwecji

Odp: Polonez Caro GLE na export
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 30, 2021, 18:02:45 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
a jaka jest różnica między eksportem a nie ? Taki sam Polonez, jeśli nie był zarejestrowany za granicą to jest taki sam jak tysiące innych.

Odp: Polonez Caro GLE na export
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 30, 2021, 18:12:38 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
po cenie wnioskuje, ze export to wymysl sprzedawcy,
mysle, ze w czasach Caro to exporty mozna bylo kupic za granica i tylko tam
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Caro GLE na export
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 30, 2021, 19:11:21 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Dziękuję za odpowiedź. kilka pytań: czy wtrysk był montowany na modelach eksportowych jeszcze zanim pojawił się w Polsce tzn przed rokiem 1992?

Był pod koniec lat 80. wtrysk podobno na bazie Kadetta, montowany przez Abimexa na Holandię. Gdzieś czytałem że Abimex nie mógł się doprosić wersji z wtryskiem, więc sami zrobili prototyp który potem przywieźli do Polski i był dostrajany w OBR. Abimex potem sam te wtryski sobie montował na rynek holenderski i zmieniał oznaczenie na SLI, i stąd w 92 roku został dostawcą wtrysku do Poloneza na wszystkie rynki.

Ogólnie nie słyszałem nigdy żeby Polonezy Caro na eksport były jakoś szykowane w fabryce. Jedyna różnica była na rynek brytyjski, gdzie do końca zostało metalowe podszybie, a maska była i z wlotem i z przetłoczeniem, bo fabryce już się nie opłacało robienie nowej wersji do ruchu lewostronnego.

Starsze modele (na Zachód) to co innego. Po pierwsze występował w nich lakier metaliczny, po drugie dodatkowe tabliczki z homologacją, po trzecie od połowy lat 80 przechodziły PDI, po czwarte już w fabryce dostawały dodatkowe oznaczenia dedykowane na dany rynek, i jeżeli było to w zamówieniu, to było domontowywane wyposażenie. Na Finlandię jeszcze była większa nagrzewnice i ew. Webasto, a Finn Special miał dodatkowo wymienione całe wnętrze poza deską i wykładziną podłogi.

I trzecie, ile dać za takiego?

Tego to chyba najwięksi wyjadacze nie wiedzą. Parę lat temu za 3 tys. zł mogłeś mieć bardzo dobry stan, i przebierać w rocznikach, modelach, nawet wybrać sobie kolor. Potem było masowe złomowanie Polonezów, jednocześnie zrobiła się moda i zaczęła się nawet produkcja "nówek", zakładnie folii z Castoramy na podłogę i takie cuda. Myślę że ceny w tej chwili zależą głównie od doświadczeń i kaprysu konkretnej osoby, oraz tego ile w danym rejonie kosztuje np. kompletne lakierowanie nadwozia.

Jeżeli nie masz doświaczenia ze starymi samochodami, to zastanowiłbym się też nad tym, czy masz czas się takim autem zajmować.
Nawet jeżeli faktycznie niewiele przejechał i jest w świetnym stanie, to nie jest to nowy samochód. Ma 30 lat, więc już są problemy z parcieniem gumy. Może zalewać wodą wnętrze po każdym deszczu.
Mogą pękać kable wiązki elektrycznej, może się zaraz rozciec silnik, skrzynia i most. Może na przejażdżce za miasto pójść 30-letni uszczelniacz wału korbowego i w kilka kilometrów zgubisz cały olej z silnika. Przejedziesz 200 km i może wysypać się guma z całego zawieszenia, czyli będziesz mieć zawieszenie do remontu.
A to nie jest tak jak ze współczesnym samochodem, że pójdziesz do sklepu i kupisz. Bo albo części nie ma albo tandeta od Mototechniki lub Optima która jest z tak złych materiałów że za góra 10 tys. km znowu będziesz musiał wszystko wymieniać.
Gaźnik po tylu latach od samego stania też pewnie będzie wymagał dobrej regulacji i regeneracji, a takowa u kogoś kto się na tym zna i ma odpowiednie urządzenia, potrafi słono kosztować.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 30, 2021, 19:45:56 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez Caro GLE na export
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 30, 2021, 19:51:28 pm »

Offline Patryk Nowicki

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 19
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kupię felgi stalowe 13 cali
    • PN Caro MR'91 1.5 GLE
Dzięki wszystkim za bardzo przydatne odpowiedzi. Czyli tak: Ogólnie, jeżeli chodzi o Caro, to "wersja exportowa" w zasadzie nic nie znaczy jeżeli chodzi o jakość wykonania i wyposażenie. Aha, i jeszcze jedno. Ma ktoś może pełną liste wyposażenia standardowego i dodatkowego waskich Caro? Przydałobymi sie. Jedyne co mogę znaleźć w internecie to instrukcje obsługi do szerokiego z 1995, a potrzebowałbym taką do modelu z 1991.
Pierwszy Polonez zarejestrowany w Szwecji

Odp: Polonez Caro GLE na export
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 30, 2021, 20:00:58 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Może się przyda


Odp: Polonez Caro GLE na export
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 30, 2021, 20:56:46 pm »

Offline Patryk Nowicki

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 19
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kupię felgi stalowe 13 cali
    • PN Caro MR'91 1.5 GLE
Może się przyda



Bardzo ciekawe... Zachowam sobie. Szkoda tylko że to już na szerokie
Pierwszy Polonez zarejestrowany w Szwecji

Odp: Polonez Caro GLE na export
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 01, 2021, 00:51:23 am »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1326
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Na początku 1996 roku można było kupić niedoszłego exporta do Chin - podobno ktoś pomylił cyfrę w zamówieniu i było ich całkiem sporo na placu.
Miały dziury po panelu sterowania montowanego obok schowka (nie wiem czemu, skoro w 95 były dwa pokrętła obok mieszka), jednak klima była wymontowana, została w nich szeroka chłodnica na 2 wiatraki oraz podwójne płozy pod miską - czyli cztery a nie dwie. I najczęściej były bordowe, z malowanymi w kolorze zderzakami (!).
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Polonez Caro GLE na export
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 01, 2021, 08:00:35 am »

Offline deser

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 117
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldek
a jaka jest różnica między eksportem a nie ? Taki sam Polonez, jeśli nie był zarejestrowany za granicą to jest taki sam jak tysiące innych.


A nie było przypadkiem drugiej tabliczki znamionowej? Czy to tylko w poldkach do 89?

Z tego co kojarzę to wąskie Caro i trucki szły na Francję oraz Anglię (gdzieś były foldery reklamowe, i chyba tylko diesle), tak samo szerokie Caro i Atu, ale tutaj już z benzynowymi też szły. Coś mi się kojarzy, że na Holandię też, ale nie potrafię sobie przypomnieć żadnego folderu. Te auta się po prostu inaczej nazywały (Atou, Celina) i miały inne znaczki, ewentualnie jakieś wyposażenie montowane przez importera (radio, el. szyby które i u nas były montowane jako komplet sprowadzony przez fso z Włoch). Na pewno musiały mieć wtrysk oraz katalizator bo takie wymogi weszły w 1989 roku dla wszystkich aut na zachodzie, są foldery gdzie już przejściówka ma wtrysk od Abimeksa i nazywa się to FSO Prima.

Więc jeśli to jest gaźnik, i jeśli faktycznie miał iść na eksport, to tylko kraje bloku wschodniego i dalej. Więc raczej bym się niczego niezwykłego w tym modelu nie spodziewał.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 01, 2021, 08:08:18 am wysłana przez deser »

Odp: Polonez Caro GLE na export
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 01, 2021, 21:14:47 pm »

Offline Oxej

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 131
  • Płeć: Mężczyzna
    • dużo, aktualnie Caro Plus
https://www.auto-swiat.pl/klasyki/youngtimer/fso-caro-15-gli-jak-jezdzi-wersja-eksportowa/04nr4km#slajd-12

Tu jest galeria z caro rhd - na zdjęciu z silnikiem nie widać drugiej znamionówki

Co do wtrysku - "FSO Polonez Caro i inne" Kania, Wiśniewski z 1992r. wymienia jednopunktowy wtrysk jako normalne wyposażenie dodatkowe w samochodach krajowych. Dane chyba pochodzą z maja 1992.
Złombol '23, '24, team Carozela

Odp: Polonez Caro GLE na export
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 11, 2021, 13:39:11 pm »

Offline Patryk Nowicki

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 19
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kupię felgi stalowe 13 cali
    • PN Caro MR'91 1.5 GLE
Chciałbym zadać jeszcze jedno pytanie, troszkę niezwiązane z tym tematem, ale chodzi o tego konkretnego Caro na zdjęciach. Chodzi o to że zdjęciu deski rozdzielczej widać napis "FSO" z białym paskiem obok. Nie widziałem nigdy wcześniej czegoś takiego na jakimkolwiek Polonezie, i się zastanawiam czy ktoś wie co to i czy jest oryginalne?
Pierwszy Polonez zarejestrowany w Szwecji

Odp: Polonez Caro GLE na export
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 11, 2021, 15:53:54 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
logo FSO pochodzi z kierownicy przed 93 rokiem.

Odp: Polonez Caro GLE na export
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 11, 2021, 17:28:24 pm »

Offline Patryk Nowicki

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 19
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kupię felgi stalowe 13 cali
    • PN Caro MR'91 1.5 GLE
logo FSO pochodzi z kierownicy przed 93 rokiem.

A, faktycznie, ale to z przed 1991 bo Caro miało już inne logo na kierownicy. Czyli jak, ktoś sobie dokleił?
Pierwszy Polonez zarejestrowany w Szwecji

Odp: Polonez Caro GLE na export
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 11, 2021, 20:06:50 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 643
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Tak, ktoś sobie dokleił logo.