Mam pytanie do osób zorientowanych w temacie. Mam Trucka DC co prawda z 97r ale jeszcze nie Plus więc na układzie hamulcowym Bendixa i bez wspomagania kierownicy.
Problemem nawet przy sporadycznej jeździe jest tragiczna średnica zawracania, wg książki takie Trucki mają średnicę zawracania 13,8m. Dla modelu Plus niestety danych nie znalazłem poza "minimalnym promieniem zawracania" który wynosi 4,6m. Dodając do tych 4,6m rozstaw osi Trucka 1,37m i mnożąc przez 2 wychodzi że Plus ma około 11,9m średnicę zawracania, tj. prawie 2m mniej niż "zwykły". Z tego co czytałem, jednym z powodów jest to, że w Lucasie zacisk jest z przodu piasty co pewnie umożliwia większy skręt kół.
Pytanie moje jest takie: czy jeśli przełożę kpl. zwrotnice (z zaciskami) z Trucka Lucas to automatycznie zwiększy mi się kąt skrętu kół czy jednak wcale nie bo są jeszcze jakieś inne elementy które trzeba by wymienić (typu przekładnia, drążki, wąs)?
I czy jest ktoś to jeździł Truckiem zarówno starym jak i Plusem i może potwierdzić że faktycznie Plus jest odczuwalnie bardziej zwrotny?