Autor Wątek: Pierścień zaciskowy półosi Truck  (Przeczytany 2676 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pierścień zaciskowy półosi Truck
« dnia: Lipiec 04, 2021, 19:36:52 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Czy pierścień zaciskowy półosi w Trucku powinien po podgrzaniu sam opaść na swoje miejsce na polosce? Grzeje go tak (lutlampa na prop but) że juz zaczyna zmienić kolor na niebieski i że ta dziwna farba (ocynk?) czy to czym jest pokrywy zaczyna odpadać i nie ujjja nie wchodzi. Próbowałem go dobijać rura ale wszedł może na 3mm i dalej nie dało rady, więc go zdjalem póki jeszcze nie ostygł. Anyone? Czytałem parę postów na tem temat to w caro niby ma sam swoim ciezarem opaść prawie do końca...
to ja, byly Marcin#839

Odp: Pierścień zaciskowy półosi Truck
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 04, 2021, 20:48:42 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
U mnie też nie doszedł.

Odp: Pierścień zaciskowy półosi Truck
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 04, 2021, 21:10:14 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
I co zrobiłeś? Napierdzielales aż wejdzie przez rurke czy prasa? Wbijac to mega ciężko to będzie szło coś mi się wydaje.
to ja, byly Marcin#839

Odp: Pierścień zaciskowy półosi Truck
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 04, 2021, 21:19:12 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
powieksz otwor to po rozgrzaniu bedzie wchodzil lzej, wystarczy drobny papier scierny
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Pierścień zaciskowy półosi Truck
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 04, 2021, 21:31:08 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Rozgrzewać do niebieskości? Czy to za mocno?
to ja, byly Marcin#839

Odp: Pierścień zaciskowy półosi Truck
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 05, 2021, 00:53:27 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
kolor zalezy od materialu powloki, nie wiem jaka jest temp. gdy widzisz niebieski kolor,
temp. latwo sprawdzic pirometrem, a pierscienia nie ma sensu grzac powyzej 300*C
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Pierścień zaciskowy półosi Truck
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 05, 2021, 07:52:41 am »

Offline jacek2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 323
  • Płeć: Mężczyzna
    • borewicz 89
U siebie gdy zmieniałem łożysko półosi to nowy pierścień nagrzewał gość co mi pomagał temat ogarnąć do czerwoności. Wtedy pierścień wpadał na sam koniec półosi. Tylko łożysko osłoniłem aby ciepła dużo nie przyjęło.  Potem wszystko hulało jak trzeba. półoś z auta nie "wyjechała" podczas jazdy...

Odp: Pierścień zaciskowy półosi Truck
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 05, 2021, 11:04:31 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
A może próbujesz nabić pierścień od zwykłej półosi na półoś trucka? Z tego co pamiętam one się różnią wymiarami.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Pierścień zaciskowy półosi Truck
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 05, 2021, 13:41:55 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Napewno nie, mam zestawy naprawcze. Półoś ma 35mm a pierścień w środku o (chyba) 0.3-0.5 mm mniej.
Będę mocniej grzał pierścień a półos schlodze freezerem i zobaczymy.
to ja, byly Marcin#839

Odp: Pierścień zaciskowy półosi Truck
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 05, 2021, 22:47:25 pm »

Offline jakjaro

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 78
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Truck DC 1.9D 1997r.
Cytat z książki Trzeciaka "Polonez Truck":
Pierścień mocujący łożysko jest wciskany na gorąco na prasie. Temp. grzania pierścienia wynosi 300 +/-10C a nacisk prasy 60kN przez 10...15sek.
Po montażu sprawdzić czy nie zsuwa się on pod obciążeniem osiowym 20kN (2000kG)"

Ja u siebie nagrzałem na oko, co koloru niebieskiego i na to rura + duży młot i weszło do końca bez większego problemu, z tym że zawsze robiłem we dwóch, pierwszą z kolegą z pracy a drugą z teściem, jeden trzymał rurę drugi walił młotem. A na koniec 2 punktowe spawy TIG-iem dla pewności że się nie zsunie. No i ostatecznie i tak muszę powtórzyć tą operację bo w jednym z zestawów było łożysko MGK g..no warte jak się okazuje. Także tylko Timkena zakładaj.

Jest jeszcze w książce uwaga żeby stosować tulejkę ustalającą łożysko o średnicy wewnętrznej 68,35 (nr 080623) w miejsce stosowanej do 1998r tulejki o średnicy 69,00. Nowa grubsza tulejka eliminuje wycieki oleju.

Odp: Pierścień zaciskowy półosi Truck
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 06, 2021, 13:22:14 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
No właśnie też to wczoraj przeczytalem w Trzeciaku tylko że od osobówki.
Jednak zdecydowałem ze nie będę się pierdzielic tylko kupiłem nową poloskie z łożyskiem timken. Bo: -moja była chyba napawana w miejscu gdzie siedzi pierścień więc może dlatego bardzo ciężko idzie; -zęby są już nagryzione dosyć mocno, więc kwestia czasu jak ja ogoli do zera(zwłaszcza z opona 225 z tyłu  :d :d). Więc zdecydowałem nie reanimować trupa. Przynajmniej narazie. Jedyne co mnie martwi to to że w tej nowej półosi będzie stary już uszczelniacz i będzie puszczało. Ale. Będę trochę modyfikował to wszystko i nabijam uszczelniacz w pochwie mostu a łożysko będzie na smar a nie na olej z mostu. Pasuje 32x40 uszczelniacz. Jedyne co to trzeba trochę wypolerować miejsce styku uszczelniacza na półośce (tuż nad pierścieniem zaciskowym, tam gdzie jest gładko (ewentualnie ślady po toczeniu) i zmniejsza się średnica) i zobaczymy co to da czy nie będzie się lało 😀 zawsze to lepiej wymieniać co chwila uszczelniacz w moście jak w caro niż całe łożysko na półosi 😀
« Ostatnia zmiana: Lipiec 06, 2021, 13:25:31 pm wysłana przez -Marcin- »
to ja, byly Marcin#839

Odp: Pierścień zaciskowy półosi Truck
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 06, 2021, 14:50:09 pm »

Offline jakjaro

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 78
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Truck DC 1.9D 1997r.
Ciekawy pomysł z tym uszczelniaczem. A co do polosi mozesz zdradzić gdzie kupiłeś nową i ile Cię to wyniosło?

Odp: Pierścień zaciskowy półosi Truck
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 06, 2021, 15:05:15 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
W Kraśniku wziąłem ostatnią za 250zl (do wąskiego mostu. Ty masz raczej już szeroki).
Wracając do uszczelnicza to najlepiej jak by wrzucić na tokarkę bo półoś ma w tym miejscu 32.5 więc trochę ciasnawo wchodzi uszczelniacz, ale może nie będzie tragedii, a ja nie mam dostępu do tokarki.
to ja, byly Marcin#839

Odp: Pierścień zaciskowy półosi Truck
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 06, 2021, 18:26:53 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mosty w trucku podobno byly tej samej szerokosci przez caly okres produkcji
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Pierścień zaciskowy półosi Truck
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 06, 2021, 18:44:24 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
KGB napewno nie. Kupiłem zestaw na konwersję na lucasa z trucka (na 100% bo sam widziałem jak typ wyciągał i ogólnie zajmuje sie częściami tylko z trucka) i to byly/sa półosie z szerokiego mostu (nie zwróciłem uwagi że u mnie jest wąski. Nie podejrzewałem że nie jest tak jak w caro że po 95 jest szeroka zawiecha). Poza tym typ w sklepie też pytał czy krótkie półosie (wąskie zawieszenie) czy długie (szerokie)
Tak w ogóle to od razu dodam że bębny lucasa, tarcze kotwiczne itd pasują bez problemu na stary układ z bębnami i starego typu półosie. Zdejmujey stary i zakładamy nowy i już.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 06, 2021, 18:51:01 pm wysłana przez -Marcin- »
to ja, byly Marcin#839

Odp: Pierścień zaciskowy półosi Truck
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 07, 2021, 09:57:09 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3011
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Bywały szerokie trucki, nie wiem jak z tylnym mostem. Podejrzewam, że były dokładane takie poszerzenia jak w kombi vanie.

No i słyszałem informacje, że te szerokie trucki to były zamawiane przez ponoć Turków pod sam koniec produkcji.

Szkoda, że się nie uchował ten PFS czyli ostatni ostatni truck i jedyny Polonez nie-FSO :P Tam były najnowsze rozwiązania ponoć.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Pierścień zaciskowy półosi Truck
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 07, 2021, 19:07:11 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1143
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
zamawiane przez ponoć Turków pod sam koniec produkcji.
Ale bajki.

Trucki szerokie to (nie jestem pewien na 99%) ale tylko i wyłącznie 2003 rok. I to rozchodzi się o przednie zawieszenie.

Odp: Pierścień zaciskowy półosi Truck
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 07, 2021, 22:42:39 pm »

Offline jakjaro

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 78
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Truck DC 1.9D 1997r.
mosty w trucku podobno byly tej samej szerokosci przez caly okres produkcji
Wg literatury jest inaczej. Stare Trucki rozstaw kół z tyłu 1312mm (i zapewne półosie 67cm do kupienia nowe od 200zł), Trucki nowe (od 1992r.?) rozstaw kół 1372mm (półosie 70cm, znaczenie droższe i słabiej dostępne).

Odp: Pierścień zaciskowy półosi Truck
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 08, 2021, 10:23:06 am »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Nie wiem jak w dieslu ale w benzynie nawet i w 97 jest wąskie zawieszenie i stary uklad hamulcowy (67cm półoś). Możliwe że jak ma się lucasa to już jest szerokie.
I możliwe ze w dieslu też jest szerokie zawieszenie, bo belki pod silnik (i stabilizator) są przecież inne niż w benzynie, a z tego co widzę/wiem dieslowskie belki są tylko pod szerokie zawieszenie.
I na 100% nie tylko trucki po 2003 roku miały szeroka zawiecha, tylko te wcześniejsze też. Z tego co tak mniej więcej wywnioskowalem to po 98 r roku już może być szeroka zawiecha (i lucasy)
Jakjaro, jakie Ty masz? Bo masz diesla. Bo chciałem zostawić sobie wąskie zawieszenie, bo fajne felgi wchodzą do niego z rantem, ale belkę chciałem zmienić na dieslowska i stabilizator, tylko właśnie same belki takie widzę pod szerokie zawieszenie.
A zapewne ogólnie to było tak: " Stefan, jakie dziś wkładamy zawieszenie? " A Stefan na to, że jeżeli dziś wtorek albo środa to niech będzie szerokie, ale jescze się zastanowi, bo nie wie czy będzie padało czy nie. A to też ma dla niego znaczenie.  <rotfl2> <rotfl2> (w sensie uroki FSO :P)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 08, 2021, 10:30:36 am wysłana przez -Marcin- »
to ja, byly Marcin#839

Odp: Pierścień zaciskowy półosi Truck
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 08, 2021, 10:57:18 am »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 878
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Ohv i diesel mają tą samą belkę  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali