Autor Wątek: Pierścień zaciskowy półosi Truck  (Przeczytany 2961 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Pierścień zaciskowy półosi Truck
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 08, 2021, 12:05:15 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
Swoją drogą to sie zastanawiam czy nie było by warto nagwintować tych półosi i zrobić zamiast pierścienia nakrętkę łożyskową. Dziwi mnie, że FSO tego nie zrobiło.

Odp: Pierścień zaciskowy półosi Truck
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 08, 2021, 12:42:43 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Nie zrobili z prostego powodu,na tej samej powierzchni gdzie siedzi pierścień pracuje uszczelniacz. Jeśli wstawić by tam nakrętkę to tym samym gwint by wypadał pod uszczelniaczem  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Pierścień zaciskowy półosi Truck
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 08, 2021, 13:07:42 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
to mogli tam zrobić mniejszą średnicę...

Odp: Pierścień zaciskowy półosi Truck
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 08, 2021, 14:04:15 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Możliwe że jak ma się lucasa to już jest szerokie....I na 100% nie tylko trucki po 2003 roku miały szeroka zawiecha, tylko te wcześniejsze też. Z tego co tak mniej więcej wywnioskowalem to po 98 r roku już może być szeroka zawiecha (i lucasy)
tarcze Lucasa nie maja zadnej korelacji z szerokoscia zawieszenia,
a waskie przednie zawieszenie w Truckach bylo prawie do konca produkcji, w roku 2000 bylo waskie, a pozniej juz nie wiem,
przy szerokim sa podkladki 3cm miedzy gornym wahaczem a przegubem kulistym

Wg literatury jest inaczej. Stare Trucki rozstaw kół z tyłu 1312mm (i zapewne półosie 67cm do kupienia nowe od 200zł), Trucki nowe (od 1992r.?) rozstaw kół 1372mm (półosie 70cm, znaczenie droższe i słabiej dostępne).
wyglada na to, ze most poszerzyli wczesniej niz w osobowkach i stad twierdzenia, ze zawias nie zmienial sie - bo przod byl waski
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Pierścień zaciskowy półosi Truck
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 08, 2021, 16:08:33 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Napewno? Zawsze mi się wydawało że diesel i rover mają ta samą belkę. Napewno stabilizator mają taki sam 😀
to ja, byly Marcin#839

Odp: Pierścień zaciskowy półosi Truck
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 08, 2021, 16:11:13 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Stabilizator jest ten sam co w roverze,belka ta sama co w ohv  <ok>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Pierścień zaciskowy półosi Truck
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 08, 2021, 16:42:34 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
E to wujowo. Bo pewnie dostać roverowska belkę do wąskiego  zawiasu to graniczy z cudem o ile takowa istnieje. Ona się różni czymś poza mocowaniami poduszki silnika?
to ja, byly Marcin#839

Odp: Pierścień zaciskowy półosi Truck
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 08, 2021, 18:30:22 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Rozkmina o zawieszeniu wystarczy rozwiązać obserwacją olx, otomoto itd. ,trzeba chwile poczekać aż ktoś bedzie wystawiał trucka z końca produkcji (03) i widać różnice gołym okiem w przednim zawiasie.

Odp: Pierścień zaciskowy półosi Truck
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 08, 2021, 19:57:42 pm »

Offline jakjaro

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 78
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Truck DC 1.9D 1997r.
Jakjaro, jakie Ty masz? Bo masz diesla.
U mnie są półosie 70cm. Rok 1997 ale raczej początek roku ponieważ jeszcze nie Plus.

Odp: Pierścień zaciskowy półosi Truck
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 08, 2021, 21:01:11 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
E to wujowo. Bo pewnie dostać roverowska belkę do wąskiego  zawiasu to graniczy z cudem o ile takowa istnieje. Ona się różni czymś poza mocowaniami poduszki silnika?
Były 3 rodzaje belek. Wąskie/szerokie ohv/diesel i szeroki rover,wąskiego nie było
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Pierścień zaciskowy półosi Truck
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 08, 2021, 22:20:43 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Było
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Pierścień zaciskowy półosi Truck
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 08, 2021, 22:49:02 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Bo pewnie dostać roverowska belkę do wąskiego  zawiasu to graniczy z cudem o ile takowa istnieje.
K16 wychodzilo dopiero na szerokim zawiasie,
co prawda widzialem kiedys naklejke 1.4 na waskim, ale to mogla byc tylko naklejka na klapie (choc w czasach, gdy niewielu bawilo sie w zmiany naklejek)

Ona się różni czymś poza mocowaniami poduszki silnika?
belka pod K16 rozni sie od pozostalych mocowaniami silnika oraz ksztaltem pod silnikiem - roverowska jest inaczej wybrzuszona
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Pierścień zaciskowy półosi Truck
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 08, 2021, 23:21:52 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Swoją drogą to sie zastanawiam czy nie było by warto nagwintować tych półosi i zrobić zamiast pierścienia nakrętkę łożyskową. Dziwi mnie, że FSO tego nie zrobiło.
Też się nad tym zastanawiałem i miałem tak zrobic z tymi polosiami starymi które mam. Ostatnio nawet pisałem o tym z kimś z grupy na FB.  Ale ciekawe czy nie skręci i urwie półosi przez to że gwintem osłabiona jest półoska i może dlatego tak właśnie nie zrobili, bo doszli do tego samego wniosku. W końcu nakrętka jest zawsze na końcu półosi i za łożyskiem  a nie przed (przynajmniej ja nie wiedziałem takiego rozwiązania)
Nie zrobili z prostego powodu,na tej samej powierzchni gdzie siedzi pierścień pracuje uszczelniacz. Jeśli wstawić by tam nakrętkę to tym samym gwint by wypadał pod uszczelniaczem  <spoko>
W trucku nie ma uszczelniacza tak jak w caro więc nakrętka nie miała by styku z uszczelniaczem, bo go nie ma 😋 (w Trucku jest tylko uszczelniacz pomiędzy piasta a łożyskiem)
Dopiero ja trochę zmieniam i zakładam uszczelniacz. W dodatku tam gdzie będzie u mnie uszczelniacz jest mniejsza średnica niż ta na której siedzi pierścień.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 08, 2021, 23:26:26 pm wysłana przez -Marcin- »
to ja, byly Marcin#839

Odp: Pierścień zaciskowy półosi Truck
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 11, 2021, 05:57:25 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
I co zrobiłeś? Napierdzielales aż wejdzie przez rurke czy prasa? Wbijac to mega ciężko to będzie szło coś mi się wydaje.
Pamiętam, że nie poszło tak, jak w teorii. Półosie nosiły zresztą ślady szlifierki, zaś pierścienie owe były punktowo przyspawane.
W lublinie wykonywałem podobną operację i poniekąd mylą mi się te dwa przypadki, ale z tego co pamiętam, w obu pierścień doszedł do zgrubienia, chociaż bez młotka się nie obeszło.

Odp: Pierścień zaciskowy półosi Truck
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 19, 2021, 15:43:47 pm »

Offline jakjaro

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 78
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Truck DC 1.9D 1997r.
Jaki jest niezawodny sposób na rozłożenie łożyska półosi? Zwykle rozpadało mi się samo przy wbijaniu pierścienia zaciskowego, jednak tym razem kupiłem nowego Timkena na allegro, z tym że leżaka magazynowego i chciałbym zajrzeć do środka i dobrze nasmarować, no i nie jestem w stanie zdjąć tej zewnętrznej bieżni. Opukiwałem delikatnie młotkiem gumowym, bardzo delikatnie próbowałem podważyć ostrą łyżką do tapicerki z tworzywa i nic, siedzi jak zaklęte  <mysli>  Jest na to jakiś dobry sposób?

Odp: Pierścień zaciskowy półosi Truck
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 19, 2021, 16:46:31 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Ten pierścień który trzyma zewnętrzna bieżnie jest wklejony na klej do łożysk. Musisz cieniutkim śrubokrętem wbijać pomiędzy pierścień a bieżnie (tak bardziej w stronę bieżni zew kierować śrubokręt) i zwykłym młotkiem bez strachu i puści. Twarda stal łożyskowa więc ciężko zniszczyć. Dwa razy tak robiłem i w końcu zeszło. Niby mocno trzyma ale potem zobaczysz że tak się tylko wydaje :)
Zakładasz uszczelniacz do pochwy mostu tak jak ja że smarujesz łożysko? 😀
« Ostatnia zmiana: Lipiec 19, 2021, 16:59:15 pm wysłana przez -Marcin- »
to ja, byly Marcin#839

Odp: Pierścień zaciskowy półosi Truck
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 19, 2021, 23:18:33 pm »

Offline jakjaro

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 78
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Truck DC 1.9D 1997r.
Faktycznie, dzięki za tip, tym razem uderzyłem mocniej młotkiem (ale wciąż z wyczuciem) i puściło za drugim uderzeniem :)
Będę składał jak w oryginale, bez przeróbek, z tego co zauważyłem przy nowym simmeringu i tym cienkim oringu który idzie pod kwadratową oprawkę olej nie cieknie stamtąd. Rozebrałem ponieważ kupiłem leżaka, chciałem ocenić czy rdza nie chwyciła czasem we środku.
Taka ciekawostka - przyjrzałem się pudełkom Timken, mam stare łożysko które schowałem do pudełka oryginalnego (parę lat temu wymieniłem oba - za jednym razem trafił się Timken a drugim MGK i tam gdzie włożyłem MGK to będę robił drugi raz właśnie bo dostało luzów). Te papierowe pudełka mają na "skrzydełkach" wybitą datę produkcji łożyska, łożysko które kupiłem właśnie teraz dokładnie stąd
https://allegro.pl/oferta/fso-polonez-truck-lozysko-polosi-10831901860?snapshot=MjAyMS0wNy0wMlQxMTo1ODozMS44NzlaO2J1eWVyO2JjOGUzMGMzMmQ4NDVhOGI5ZTk0MmEzY2JhNTJkMjkyNjJjNjMyNjQ2MTcwYzg4NDdmZmVkYzRhNGE0NTBkNTA%3D
ma datę produkcji 1999, 22 lata na półce, smaru w środku brak, ale roleczki i bieżnie idealne, lekkie rdzawe odbarwienia tylko na powierzchniach które nie pracują. Nałożę tam trochę smaru i będę montował, ale tym razem odwiedzę kumpla który ma prasę żeby młotem nie walić.

Odp: Pierścień zaciskowy półosi Truck
« Odpowiedź #37 dnia: Lipiec 20, 2021, 12:57:36 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Łożyska to sie kupuje po wymiarze w sklepie z łozyskami i masz swieze, normalne bez zadnych kombinacji alpejskich ;-|