Autor Wątek: GSI ECU Pinout  (Przeczytany 1465 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

GSI ECU Pinout
« dnia: Lipiec 24, 2021, 16:52:26 pm »

Online Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1664
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Siemanko
Pytanie odnoście schematu wyprowadzeń komputera GSI z Trzeciaka - czy ono przypadkiem nie ma błędu, czy może ja coś źle rozumuje. Wyprowadzenia o które mi chodzi oznaczyłem nr. 1 i 2. Swoją drogą nie wiem dla czego nie są one oznaczone.


A teraz konkretnie:
Nr 1 - to akurat chyba wychodzi, że będzie to styk A6 czyli stałe +12V,
Nr 2 - tutaj brak mi pomysłów. Ścieżka prowadzi do + cewki przekaźnika głównego. I w tym momencie baranieję, komputer załącza przekaźnik główny wtrysku? Nie powinno być tutaj +12V po stacyjce które załącza ten przekaźnik, a za tym ECU i czujniki (styk C16 komputera)?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: GSI ECU Pinout
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 24, 2021, 22:39:57 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
(12) moze byc zalaczany przez ECU, ale gdzie jest stacyjka ?
moze +15 to napiecie ze stacyjki to wtedy wychodzi, ze sygnal po zaplonie idzie dla ECU przez (13) do A12
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: GSI ECU Pinout
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 24, 2021, 23:55:53 pm »

Online Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1664
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
A to z A12 nie ma sterowania masą cewki przekaźnika 13?

W ogóle GSI to ma pokręconą tą elektrykę, jakoś w Boschu i Abimexie prościej to wygląda i jest czytelniejsze.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: GSI ECU Pinout
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 25, 2021, 00:45:01 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wysnułem jedynie hipoteze, nie wiem czy tak jest,
jednak takie podlaczenie jest mozliwe, bo zalaczenie masy nie przeszkadza w wykryciu przeplywajacego pradu,
to komplikuje uklad, ale cholera wie co tam wymyslili - jeszcze nie rozkrecalem tego ECU - a ze zalaczeniem steruje immo, to mogli naciukac wiecej obwodow kontrolnych,

albo po prostu na rysunku brakuje plusa po stacyjce, bo jakos niewiele tych stykow zaznaczonych, a w obu gniazdach ECU jest ich gesto
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: GSI ECU Pinout
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 26, 2021, 19:56:56 pm »

Online Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1664
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Dobra, jako że po tym schemacie ciężko coś wywnioskować wygrzebałem wiązkę z mojego dawnego Atu Plusa (co prawda to był Bosch, ale ze schematu wychodzi, że wiązki wnętrza są identyczne) i wziąłem się za pomiary. Wyniki są takie:
Jeżeli chodzi o przekaźnik główny to cudów nie ma - załączany jest po zapłonie bez udziału ECU. W stanie wyłączonym na jeden ze styków 87 doprowadzone jest stałe +12V z akumulatora, a z drugiej nóżki 87 przewodem czerwono-zielonym do pinu nr 7 złącza trzynastokrotnego, dalej do złącza Z119 wiązki silnika, która rozgałęzia to stałe +12V do gniazda diagnostycznego (styk F) i do układu immobilisera. Po załączeniu przekaźnika głównego na styku 30 pojawia się 12V które przewodem czerwono-czarnym przez pin nr 5 złącza trzynastokrotnego zasila złącze Z112 wiązki silnika. Stąd 12V po stacyjce jest rozdzielany na komputer (styk C16 ECU), zawór pochłaniacza par paliwa, cewkę, immobiliser i VSS. Pompa paliwa natomiast załączana jest następująco: styk A12 ECU ---> pin nr 4 złącza 13-stykowego ---> pin nr 12 złącza 13-stykowego ---> wyłącznik bezwładnościowy --->  pin nr 13 złącza 13-stykowego ---> przewód żółto-czarny ---> cewka przekaźnika pompy paliwa. Styk 30 przekaźnika pompy paliwa bierze stałe +12V ze skrzynki bezpieczników, a dwa styki 87 przekaźnika obsługują odpowiednio: 87-1 - pompa paliwa - niebieski przewód, 87-2 - zasilanie wtryskiwaczy również niebieski przewód idący do złącza 13 pin do styku nr 1. Dodatkowo do ECU do pinu A6 przewodem czerwono-żółtym przez styk nr 3 złącza 13-pin doprowadzone jest stałe 12V ze skrzynki bezpieczników - zapewne podtrzymanie pamięci sterownika.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 26, 2021, 20:06:14 pm wysłana przez Sławek#1978 »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...