Autor Wątek: Fiat 1600 z Republiki Argentyny  (Przeczytany 3934 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Fiat 1600 z Republiki Argentyny
« dnia: Październik 01, 2021, 06:44:06 am »

Offline Fiat1600

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 15
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 1600 1971
Witam wszystkich. Przedstawiam się z Argentyny. Nazywam się Claudio. Posiadam Fiata 1600 90 KM z 1971 roku. Szacuję, że już wiecie, że wraz z jego polskim krewniakiem (Fiatem 125p), podobny „brat” był produkowany w tym południowoamerykańskim kraju, również wywodzący się z Fiata 125 i Fiata 1500 .

 Ten samochód jest moją własnością od 1996 roku, przeszedł kilka modyfikacji. Silnik był zasilany w sposób wolnossący, a później doładowany. Dzisiaj ponownie montuję silnik i projekt zakłada zainstalowanie programowalnego elektronicznego wtrysku w celu uzyskania optymalnej kalibracji.

 Muszę kupić kolektor dolotowy FSO Daewoo z wtryskiem wielopunktowym wraz z odpowiednimi wtryskiwaczami i przepustnicą. Ponieważ w Argentynie silnik ten przestał być produkowany w 1972 roku i był produkowany tylko z wersjami gaźnikowymi. Sprawdziłem posty w serwisie eBay, ale żadnego nie znalazłem. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć, jak kupić jeden z nich?

 Czy kolektor dolotowy FSO Daewoo można łatwo zainstalować w silnikach o starszej konstrukcji?

 Jeśli administrator uzna, że ​​ten temat jest nie na miejscu, usunie go tylko do innej sekcji forum. Przepraszam w przypadku niezrozumienia mojego tekstu. Używam tłumacza google. Nie umiem mówić po polsku.

 Mój 1600 znów będzie działał z turbosprężarką i mam nadzieję, że nie wytrzymam „żelaznej burzy”.

 Dziękuję bardzo za przeczytanie.

Czekam na Twoje odpowiedzi. Pozdrowienia

Odp: Fiat 1600 z Republiki Argentyny
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 01, 2021, 11:59:56 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Witaj :) Jedyną opcją jest wysyłka przez kogoś, kto posiada taki kolektor do Argentyny. Sposób wysyłki zapewne może być taki, w jaki ja zamawiam na Ukrainie sprzęt - wysyłka pieniędzy i międzynarodowa przesyłka. Zapłacić można na przykład przez paysend, western union. Ja takiego kolektora nie mam, ale pewnie ktoś na forum się znajdzie, kto by się podjął wysyłki. Jeśli nikogo nie znajdziesz, mogę zapytać osoby, która być może taki kolektor wyśle.

Druga sprawa, czyli, czy pasuje taki kolektor do głowicy DOHC, jakich przeróbek wymaga - to już temat dla osób, które bardziej znają ten silnik. Rozumiem, że mowa o silniku 1600 DOHC?

Cytuj (zaznaczone)
zainstalowanie programowalnego elektronicznego wtrysku w celu uzyskania optymalnej kalibracji

Czy zamierzasz zamontować gotową elektronikę z poloneza 1.6 GSi, czy inny sterownik?


Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Fiat 1600 z Republiki Argentyny
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 01, 2021, 14:00:50 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1324
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Witam wszystkich. Przedstawiam się z Argentyny. Nazywam się Claudio. Posiadam Fiata 1600 90 KM z 1971 roku.
Cześć!

Podaj kod silnika.
Pokaż zdjęcie (foto) silnika.
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Fiat 1600 z Republiki Argentyny
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 01, 2021, 16:13:39 pm »

Offline Fiat1600

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 15
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 1600 1971
Witaj :) Jedyną opcją jest wysyłka przez kogoś, kto posiada taki kolektor do Argentyny. Sposób wysyłki zapewne może być taki, w jaki ja zamawiam na Ukrainie sprzęt - wysyłka pieniędzy i międzynarodowa przesyłka. Zapłacić można na przykład przez paysend, western union. Ja takiego kolektora nie mam, ale pewnie ktoś na forum się znajdzie, kto by się podjął wysyłki. Jeśli nikogo nie znajdziesz, mogę zapytać osoby, która być może taki kolektor wyśle.

Druga sprawa, czyli, czy pasuje taki kolektor do głowicy DOHC, jakich przeróbek wymaga - to już temat dla osób, które bardziej znają ten silnik. Rozumiem, że mowa o silniku 1600 DOHC?

Cytuj (zaznaczone)
zainstalowanie programowalnego elektronicznego wtrysku w celu uzyskania optymalnej kalibracji

Czy zamierzasz zamontować gotową elektronikę z poloneza 1.6 GSi, czy inny sterownik?








Silnik to OHV, taki sam jak 125p. Ale 1600 cm3 (1625 cm3 pochodzenia) wyprodukowany przez argentyńską filię Fiata o nazwie „Fiat Concord”. Później w 1973 roku został zastąpiony przez DOHC, a pojazd ochrzczony 125.

  Elektronika będzie inna niż GLI. Zostały tu sprowadzone w latach 90-tych i przybyło bardzo niewiele. Większość z nich to pickupy z silnikiem 1,9 PSA. Zainstaluje programowalny wtrysk.

  Istnieje również możliwość wykonania niestandardowego kolektora dolotowego, ale w pewnym sensie kolektor FSO-Daewoo wygląda jak oryginalna część. Lubię to. Ciekawy design widać w sposobie montażu wtryskiwaczy paliwa.

  Mój Fiat 1600 był już zbudowany z turbodoładowaniem w 2001 roku, przy użyciu gaźnika Weber TLDE pochodzącego z Fiata Uno 1.6. Dzięki elektronicznemu wtryskowi możesz uzyskać lepiej zestrojony i bezpieczniejszy silnik.

Odp: Fiat 1600 z Republiki Argentyny
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 01, 2021, 16:15:23 pm »

Offline Fiat1600

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 15
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 1600 1971
Witam wszystkich. Przedstawiam się z Argentyny. Nazywam się Claudio. Posiadam Fiata 1600 90 KM z 1971 roku.
Cześć!

Podaj kod silnika.
Pokaż zdjęcie (foto) silnika.


Fiat 115C.2.038

Odp: Fiat 1600 z Republiki Argentyny
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 01, 2021, 16:26:48 pm »

Offline Fiat1600

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 15
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 1600 1971
Fiat 1600 Turbo silnik

Odp: Fiat 1600 z Republiki Argentyny
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 01, 2021, 16:28:00 pm »

Offline Fiat1600

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 15
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 1600 1971
Fiat 1600 Turbo silnik

Odp: Fiat 1600 z Republiki Argentyny
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 01, 2021, 16:29:12 pm »

Offline Fiat1600

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 15
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 1600 1971
Fiat 1600 Turbo silnik

Odp: Fiat 1600 z Republiki Argentyny
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 01, 2021, 16:38:20 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1166
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Kolektor z GSI pewnie nie będzie pasował, bo inaczej są rozmieszczone otwory na śruby mocujące do głowicy, a w głowicy niema pewnie wyrobień na wtryski. Czyli jak chcesz przeróbek to powinna być i głowica od GSI, tylko czy będzie pasować do tego bloku co masz to niewiadomo..

Odp: Fiat 1600 z Republiki Argentyny
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 01, 2021, 19:17:42 pm »

Offline Fiat1600

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 15
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 1600 1971
Kolektor z GSI pewnie nie będzie pasował, bo inaczej są rozmieszczone otwory na śruby mocujące do głowicy, a w głowicy niema pewnie wyrobień na wtryski. Czyli jak chcesz przeróbek to powinna być i głowica od GSI, tylko czy będzie pasować do tego bloku co masz to niewiadomo..


Jeśli mam rację to załączone zdjęcie to silnik GSI. Rozumiem, że połączenie kolektora dolotowego z głowicą jest takie samo w 125p, GSI i Fiacie 1600. Mówisz, że jest inne. Jakie są te różnice?

Odp: Fiat 1600 z Republiki Argentyny
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 01, 2021, 19:19:04 pm »

Offline Fiat1600

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 15
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 1600 1971
GSI

Odp: Fiat 1600 z Republiki Argentyny
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 01, 2021, 19:22:13 pm »

Offline Fiat1600

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 15
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 1600 1971
Kolektor z GSI pewnie nie będzie pasował, bo inaczej są rozmieszczone otwory na śruby mocujące do głowicy, a w głowicy niema pewnie wyrobień na wtryski. Czyli jak chcesz przeróbek to powinna być i głowica od GSI, tylko czy będzie pasować do tego bloku co masz to niewiadomo..


Ponownie przeczytałem twój komentarz i rozumiem. Formowanie kanału wtryskiwacza nie stanowiłoby większego problemu. Masz zdjęcie tego obszaru głowicy cylindrów GSI?

Odp: Fiat 1600 z Republiki Argentyny
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 01, 2021, 19:32:23 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Tak wygląda głowica gsi, otwory pod śruby na kolektor ssący są w innych miejscach https://allegro.pl/oferta/glowica-fso-polonez-1-6-gsi-nowa-oryginalna-8868173746

Głowica pasować musi, bo to w gruncie rzeczy ten sam silnik. Różnicą jest to że we fiacie 1600 pojemność (1625cc) bierze się ze zwiększonego skoku tłoka 78 × 85 w porównaniu z polonezem 1600 (1598cc) 80 × 79,5 . Tak więc będzie potrzebna głowica, kolektor ssący, listwa wtryskowa, wiązka przewodów silnika, komputer i wydajniejsza pompa paliwa. Chyba potrzebny byłby też dodatkowe ecu żeby wystroić turbo.

Tutaj jak ktoś wstawił turbo właśnie do gsi https://www.youtube.com/watch?v=MNIDHp7ABRw 
« Ostatnia zmiana: Październik 01, 2021, 19:57:17 pm wysłana przez Majonez »

Odp: Fiat 1600 z Republiki Argentyny
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 01, 2021, 23:53:35 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Kolektor z GSI pewnie nie będzie pasował, bo inaczej są rozmieszczone otwory na śruby mocujące do głowicy, a w głowicy niema pewnie wyrobień na wtryski. Czyli jak chcesz przeróbek to powinna być i głowica od GSI, tylko czy będzie pasować do tego bloku co masz to niewiadomo..
Mam projekt cad flanszy do przykręcenia kolektora gsi do starej głowicy. Mogę wysłać.

Odp: Fiat 1600 z Republiki Argentyny
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 02, 2021, 00:43:13 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Cześć,

Czy chcesz wtrysk jednopunktowy, czy wielopunktowy? Bo Polonez miał oba rodzaje wtrysków. Jeżeli GSI by nie pasował, to może GLI, wtrysk jednopunktowy?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Fiat 1600 z Republiki Argentyny
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 02, 2021, 01:10:10 am »

Offline Golden

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 85
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.8
Po lekturze wątku dochodzę do wniosku, że nasz argentyński kolega chce tylko kolektor dolotowy z wtryskami (które i tak trzeba będzie wymienić na większe) i nie ma zamiaru stawiać tego na elektronice z GSi. Maniek podeślij mu jakieś fotki na zachętę ;)

Odp: Fiat 1600 z Republiki Argentyny
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 02, 2021, 01:31:24 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Po lekturze wątku dochodzę do wniosku, że nasz argentyński kolega chce tylko kolektor dolotowy z wtryskami (które i tak trzeba będzie wymienić na większe) i nie ma zamiaru stawiać tego na elektronice z GSi. Maniek podeślij mu jakieś fotki na zachętę ;)
Ja nie mam fotek, moze Ty wyslij mu foto gotowej flanszy :)

Odp: Fiat 1600 z Republiki Argentyny
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 02, 2021, 01:35:34 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Najlepiej by było, gdybyśmy dostali zdjęcie głowicy. Z włoskim 1600 OHV nie miałem nigdy do czynienia, głowica może być taka sama, ale lepiej się upewnić. Wtedy chyba najsensowniej by było, jakby ktoś mu wysłał głowicę GSi razem z kolektorem (choć mogę się mylić, z GSi nigdy nie miałem do czynienia).
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Fiat 1600 z Republiki Argentyny
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 02, 2021, 06:42:11 am »

Offline Fiat1600

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 15
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 1600 1971
Tak wygląda głowica gsi, otwory pod śruby na kolektor ssący są w innych miejscach https://allegro.pl/oferta/glowica-fso-polonez-1-6-gsi-nowa-oryginalna-8868173746

Głowica pasować musi, bo to w gruncie rzeczy ten sam silnik. Różnicą jest to że we fiacie 1600 pojemność (1625cc) bierze się ze zwiększonego skoku tłoka 78 × 85 w porównaniu z polonezem 1600 (1598cc) 80 × 79,5 . Tak więc będzie potrzebna głowica, kolektor ssący, listwa wtryskowa, wiązka przewodów silnika, komputer i wydajniejsza pompa paliwa. Chyba potrzebny byłby też dodatkowe ecu żeby wystroić turbo.

Tutaj jak ktoś wstawił turbo właśnie do gsi https://www.youtube.com/watch?v=MNIDHp7ABRw 


Dzięki za odpowiedź. W twoim komentarzu mogłem zobaczyć projekt kolektora GSI. Wygląda na to, że Daewoo zainwestowało pieniądze w nową matrycę i zmodyfikowało połączenie głowicy kolektora-cylindra. Nigdy nie widziałem tego kawałka z bliska, ponieważ nie istnieje w Argentynie. Ten kolektor mógłby zostać zmodyfikowany, aby pasował do mojej głowicy, ale nie sądzę, że warto wykonywać tę pracę.

Nie zainstalowałbym też głowicy cylindrów FSO. Szacuję, że pokrywa Fiata 1600 ma większe zawory. Również blok FSO przeszedł poważne modyfikacje w stosunku do bloku 125p i istnieje możliwość, że coś nie pasuje między głowicą Daewoo FSO a blokiem Fiata 1600.

 Jasne, że FSO 1600 i Fiat 1600 mają różne średnice i skok, ale nie są to istotne dane. Bardziej interesujący jest blok FSO, do którego umieścili pełnoprzepływowy filtr oleju i wyeliminowali lepkie koło pasowe. Nie wiem, czy w codziennym użytkowaniu modyfikacje te się udały, czy też silnik nie przeszedł znaczącej poprawy.

 Wykluczam możliwość zainstalowania tego kolektora FSO. Informacje bardzo mi pomogły. Potrzebowałem tylko tych informacji. Zbuduję niestandardowego kolektora.

 Z drugiej strony Fiata z publikowanych zdjęć montowałem około 20 lat temu z turbosprężarką, ale nawet programowalne układy wtryskowe nie były dostępne. Znam temat. Zbudowałem już kilka samochodów z turbodoładowaniem.

 Widziałem to wideo GSI dawno temu. Bardzo dobra robota.

Odp: Fiat 1600 z Republiki Argentyny
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 02, 2021, 06:52:17 am »

Offline Fiat1600

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 15
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 1600 1971
Kolektor z GSI pewnie nie będzie pasował, bo inaczej są rozmieszczone otwory na śruby mocujące do głowicy, a w głowicy niema pewnie wyrobień na wtryski. Czyli jak chcesz przeróbek to powinna być i głowica od GSI, tylko czy będzie pasować do tego bloku co masz to niewiadomo..
Mam projekt cad flanszy do przykręcenia kolektora gsi do starej głowicy. Mogę wysłać.

Dzięki za odpowiedź. Muszę ocenić, czy modyfikacja jest rzeczywiście uzasadniona. Nawiasem mówiąc, posiadanie tego CAD byłoby bardzo pomocne, ponieważ wykonanie adaptacji kolektora FSO jest mniej pracochłonne. Wykonanie kompletnego kolektora zajęłoby więcej czasu.