Autor Wątek: Delphi multec xm Polonez Gsi  (Przeczytany 1781 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Delphi multec xm Polonez Gsi
« dnia: Grudzień 09, 2021, 12:46:36 pm »

Offline Kimal

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 6
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez GSI
Witam
Czy jest znany powód dlaczego, w Polonezie 1.6 gsi, komputer nie podaje masy na pin A12? Pin A12 podaje masę na przekaźnik od w wtrysków. Po podaniu masy przekaźnik włącza się i podaje "+" na wtryski natomiast nadal komputer nie daje sygnałów "-" do wtrysków. Tzn. na pinach  C4 i C6 brak sterowania wtryskami. Na dwóch komputerach jest to samo, na obu immobilizer jest usunięty. Zasilanie i masy na komputerze sprawdzone po załączonym zapłonie oraz w trakcie rozruchu. Ciągłość przewodów do wtrysków sprawdzone. Iskra jest. Delphi Multec Xm.

Odp: Delphi multec xm Polonez Gsi
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 09, 2021, 15:07:58 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3011
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
na obu immobilizer jest usunięty

Może w tym tkwi problem. Z tego co wiem to GSI odcina wtryski i pompę paliwa przy uzbrojonym immo.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Delphi multec xm Polonez Gsi
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 09, 2021, 15:23:57 pm »

Offline Kimal

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 6
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez GSI
Dlatego też to obstawiałem ale w obu komputerach usunięto immo przez dwóch różnych specjalistów. Generalnie awaria pojawiła się w trakcie jazdy, auto zgasło i już nie chciało odpalić. Dlatego też podejrzewałem że sterownik padł, eięc kupiłem drugi ale efekt jest taki sam...

Odp: Delphi multec xm Polonez Gsi
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 09, 2021, 16:21:29 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1664
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
kupiłem drugi ale efekt jest taki sam...
I ten sam fachowiec zdejmował immo?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Delphi multec xm Polonez Gsi
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 09, 2021, 16:53:44 pm »

Offline Kimal

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 6
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez GSI
Dwóch różnych

Odp: Delphi multec xm Polonez Gsi
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 09, 2021, 16:54:06 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2062
a odkroiłeś przewód danych z puszki immo ?
Pytanie czy przywrócili ci sterownik do fabryki czy założyli emulator. Tak czy owak jak nie chcesz kluczy i immo linia danych musi być wypięta.

Odp: Delphi multec xm Polonez Gsi
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 09, 2021, 16:55:48 pm »

Offline Kimal

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 6
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez GSI
Tego nie wiem, ja tego nie robiłem, ale jak mi pomożesz to mogę to sprawdzić.

Odp: Delphi multec xm Polonez Gsi
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 09, 2021, 18:36:25 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1664
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Spróbuj odłączyć piny B8 i B11
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Delphi multec xm Polonez Gsi
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 10, 2021, 11:31:00 am »

Offline Kimal

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 6
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez GSI
Przetestowane z odcięciem obu pinów jak i pojedynczo na obu komputerach, bez zmian... Lampka immo świeci się tak samo, czyli szybko mruga przez 30s po włączeniu zapłonu. Po wyłączeniu normalnie czyli mruga raz na 2s? Brak impulsu masy na wtryski w trakcie kręcenia,  rozruchu. Przekaźnik wtrysku pominięty. Pomóżcie

Odp: Delphi multec xm Polonez Gsi
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 10, 2021, 11:55:29 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2062
musisz najpierw zrozumieć jak działa immo
klucz wysyła swój kod do puszki immo pod kierownicą tam jest przeliczany i wysyłany inny klucz do sterownika.
Jeśli miałeś komputery bez wpisu immo to już się raczej zakodowały i zablokowały.
Jeśli masz kompy z emulatorami to powinno działać.
Kup lub pożycz kompa z pudełkiem immo i kluczem to się dowiesz najtańszą opcją czy odpali.

Odp: Delphi multec xm Polonez Gsi
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 10, 2021, 15:34:39 pm »

Offline Kimal

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 6
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez GSI
Fachowcy dostali komputer i puszkę immo, oboje twierdzą że jest dobrze usunięte. Z tego co ja się dowiedziałem to kod immo jest sprawdzany za każdym razem po przekręceniu kluczyka, komputer nie blokuje się na stałe.
Czy ktoś wie kiedy na sterowniku pojawia się masa na pinie A12? Jakie warunki muszą być spełnione?
Tzn. przekręcony zapłon czyli "+" na pinie C16, stałe zasilanie na A6, masa na C7, D7, D16, B1 i co jeszcze? Może sygnał z jakiegoś czujnika?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 10, 2021, 15:41:56 pm wysłana przez Kimal »