Autor Wątek: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----  (Przeczytany 67064 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #860 dnia: Grudzień 11, 2022, 19:28:18 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Zdiagnozowałem lalunę. Wszystko wskazuje na to, że umarła pompa paliwa. Świece po odkręceniu suche, zdjęcie przewodu paliwowego i włączenie zapłonu, a nawet rozrusznika nie spowodowało uronienia ani kropelki benzyny. W sumie to od dłuższego czasu było słychać, że pompa jakoś głośniej pracuje i tak się zastanawiałem, kiedy w końcu padnie. Choć tyle dobrze, że padła "pod domem". Taki mi zrobiła prezent na koniec roku  <blee> Pytanie do kolegów mechaników, z tego co widzę do wyboru MaxGajwer (MaxGear) i bosch. Czy w pudełku jedno i to samo, czy lepiej wziąć boscha?

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #861 dnia: Grudzień 11, 2022, 19:42:12 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 524
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
U kumpla w BMW była MaxGear i też przed padnięciem zrobiła się głośniejsza-auto zdechło nagle na światłach  i tyle.Pompa miała zapewne ok 2-3lat, bo wtedy mechanicy dali swoją pompę na podmiankę w celu znalezienia ustarki (czyli tego MaxGeara), ale już "zapomnieli" znów wsadzić poprzednia (która była dużo droższa i prawie nowa)

Nie ma innych pomp do Laguny?

W temacie: wywaliłem immo z Poloneza, bo wczoraj zdechł-żeby nie dłubać długo pod domem kolegi, odpaliliśmy na hol i wróciłem normalnie, po powrocie immo zaczęło znów działać, ale... Dość tego, będzie spokój  <cwaniak2>

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #862 dnia: Grudzień 11, 2022, 20:20:05 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
15 tysi na oleju to o ok 5tys za duzo

Bez przesady. 30kkm to dużo, 50kkm jeszcze więcej. Ale 15 to tak akurat.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #863 dnia: Grudzień 11, 2022, 20:20:57 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Bierz Boscha. A do Francuzów ogólem najlepiej pakować Valeo bo to z znaczniej części szło na pierwszy montaż
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #864 dnia: Grudzień 11, 2022, 20:22:57 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Utek, widzę silniki, w których zmieniają olej co 15 tysi i widzę silniki co zmieniają co 10 tysi. Różnica zauważalna.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #865 dnia: Grudzień 11, 2022, 22:05:29 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Nie ma innych pomp do Laguny?
Na chwilę obecną zarówno Iparts, IC, allegro - wszystkie zgodnie twierdzą, że dostępne są tylko ci dwaj producenci. Z MG mam takie doświadczenia, że raz jest jakości "oryginał", a innym razem część niby numer miała zgodny, ale ni chu chu nie pasowała...
Bierz Boscha. A do Francuzów ogólem najlepiej pakować Valeo bo to z znaczniej części szło na pierwszy montaż
Chciałbym Valnęło, ale nigdzie go nie ma, chyba że jakiś cud się zdarzy i okarze się, że lokalny sklep ma jakiś leżak z magazynu.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #866 dnia: Grudzień 12, 2022, 18:47:46 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Wejź to sprzedaj w cholerę i kup se coś normalnego  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #867 dnia: Grudzień 12, 2022, 20:42:08 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Utek, widzę silniki, w których zmieniają olej co 15 tysi i widzę silniki co zmieniają co 10 tysi. Różnica zauważalna.

I jaka jest między nimi różnica? Ten co wymieniał co 15 zrobił 600kkm, a ten co 10 zrobił 650kkm?

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #868 dnia: Grudzień 12, 2022, 20:57:59 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Ten co zmieniał co 15 zrobił 600kkm a ten co zmienia co 10 jeździ nadal bez nagaru na bloku, tłokach i pierścieniach. W dziś czasach nie ma oleju, który naprawdę wytrzyma nie więcej niż max 12 tys, nie ważne w jakich warunkach się jezdzi. Oczywiście wykluczając rajdy, drifty itp. Bardzo ważne jest jak dobierzemy olej do danego silnika i stylu jazdy. A w napisy Longl life radzę w ogóle nie wierzyć.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #869 dnia: Grudzień 12, 2022, 21:43:49 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak nie ma, skoro selenia 20K jest przeznaczona do wymian co 20kkm zamiast 10kkm, bo takie zachowuje parametry ;>
oleje sa coraz lepsze, jezeli trzeba je wymieniac co 10kkm to w silnikach, ktore sa coraz gorsze np. w OHVce mozesz zrobic 30kkm na nowych olejach i pierscieni nie zapieczesz, nagaru nie wychodujesz,
w ogole to przebieg na oleju zalezy od stylu eksploatowania, bo zrobic 10kkm po miescie studzac silnik co 5km, a zrobic 30kkm na trasie studzac silnik co 500km to dwa rozne swiaty
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #870 dnia: Grudzień 12, 2022, 22:31:29 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
W jaki sposób stwierdziłeś stan tego silnika po częstych wymianach? Jednak też się zepsuł?

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #871 dnia: Grudzień 12, 2022, 22:41:34 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Wejź to sprzedaj w cholerę i kup se coś normalnego  <spoko>
Dla mnie franuskie samochody są najlepsze pod każdym względem. Dlatego jeśli sprzedam to tylko po to, żeby zrobić upgrade na nowsza wersj, Lagunę 3 lub Talismana. Choć ten drugi jest dość problematyczny ze względu na brak "normalnego" silnika.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #872 dnia: Grudzień 12, 2022, 22:45:33 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Nie zepsuł się. Nadal pracuje i ma się dobrze. Regularnie co 20 tysi zaglądam do luzu zaworowego, bo silnik zasilany LPG
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #873 dnia: Grudzień 12, 2022, 23:38:42 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w Octavii, średnie spalanie długodystansowe 5.7L
czyli nomen omen czeski blad,
tutaj srednia z 250km z czego ~10km miasto a reszta glownie ekspresowka,
ale beda jeszcze testy na chwilowym spalaniu przy 120 i 90 - zobaczymy co pokaze

 
TSI na łańcuchu 1.4-przebieg 80-90tys km i łańcuszek grzechotał
napinacze lancucha, ktore traca cis. po wylaczeniu silnika - znana wada konstrukcyjna pierwszej serii 1.4

1.8 tsi i branko oleju 1,5litra na 100km.
w 1.8 jest dokladnie ten sam zestaw tlok-cylinder jak w 2.0 (dluzszy skok), wiec dokladnie tak samo wpieprzaja olej jak 2.0,
ale im wiecej oleju przepala to mniej benzyny pojdzie, moze te 5.0l na trasie to w silniku z przebiegiem 300kkm - 1.5l oleju moze smialo zastapic 2.5l benzyny ;p

Czy w pudełku jedno i to samo, czy lepiej wziąć boscha?
jakosc czeci zamiennych w na dzien dzisiejszy to loteria, wiec obojetne co kupisz
« Ostatnia zmiana: Grudzień 12, 2022, 23:40:48 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #874 dnia: Grudzień 13, 2022, 09:23:58 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Przez ostatnie 2 lata testuje Ceeda 1.4 turbo bene 140KM i jazda całkiem dobrze odzwierciedlająca tryb mieszany to spalanie w okolicach 7L, aktualnie mam 6,8 ale to zależy ile trasy jest w tym mieszanym i jakiej trasy.

Najniższe możliwe to niecałe 5L jadąc tempem ciężarówki poza zabudowanym, miasto to 8-9L a takie 140km/h autostradą to 7-8L

Samochód waży niecałe 1300kg.

Jakoś ciężko uwierzyć w takie średnie typu 5-6L w benzynowym dużym samochodzie, ale najwięcej zależy do typu trasy jakie pokonujesz.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #875 dnia: Grudzień 13, 2022, 12:39:50 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Jakoś ciężko uwierzyć w takie średnie typu 5-6L w benzynowym dużym samochodzie, ale najwięcej zależy do typu trasy jakie pokonujesz.
Rzadko wjeżdżam w wielkomiejski ruch i korki, a także autostradą to jakiś 10% mojej jazdy.
Najniższe spalanie jakie udało mi się uzyskać to 4,3L, ale to jazda ok 70km/h przez kilkadziesiąt km w terenie niezbudowanym, przy temperaturze ok 20 stopni, bez włączonej klimy.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #876 dnia: Grudzień 13, 2022, 20:34:10 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Samochód waży niecałe 1300kg.
octavia3 to spora krowa, z zewnatrz praktycznie jak Kappa, nawet miejsca na tylnej kanapie (na nogi) wyjatkowo duzo - tu sie pepitki postarali, bo watpie, zeby w swetrze tyle bylo,

ale wazy tyle co AR156, czyli ciut ponad 100kg wiecej niz Polonez - czyli ~1250kg
blacha gazowana czeskim powietrzem, plastiki zreszta raczej tez,
dlatego zuzycie paliwa nie powinno szokowac,
bedzie sprawdzane, jezeli przy 90 wyjda okolice 5l to wyniki pokryja sie z twoja kijanka i przy okazji zyskamy wiedze, ze wedlug producenta na czeskich autostradach jest ograniczenie do 90 ;p
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #877 dnia: Grudzień 13, 2022, 21:02:26 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Ostatnio zasuwałem do RZ Kią RIO 1,2 z 2016 r. Fakt faktem, było to w czasie gdy zima jak co roku zaskoczyła drogowców (niska prędkość, dużo śniegu na jezdni), ale spalanie określiłbym delikatnie rzecz mówiąc jako mało zadowalające. W sumie było przejechane ~290 km, a do baku weszło blisko 19l. ~7l jak na takiego srajtka to nie mało. No i w sumie jazdy też tym nie ma, przyspieszenie właściwie nie występuje, zwłaszcza w przedziale 100-140 km/h.

Valeo bo to z znaczniej części szło na pierwszy montaż
Hue hue, dobrałem się do dekielka pod siedzeniem, a tam BOSCH. Po ilości brudu na deklu wnioskuję, że jeszcze oryginał, więc widać we francuzach wszystkiego można się spodziewać. Teraz dorobić tylko "klucz" z kibel rury i można się bawić w wymianę.

Pompa do laluny zamówiona.
Ktoś się orientuje jaka jest mniej więcej moc dmuchawy w Calsonicu, a jaka w "standardowym" MR93? W atu z chęcią zamieniłbym sobie seryjnego "Hybrida" na coś nawet od majfrendów, aby tylko wiatr dął na szybę z należytą siłą, a nie jak astmatyk-nikotynista...
« Ostatnia zmiana: Grudzień 13, 2022, 21:04:24 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #878 dnia: Grudzień 13, 2022, 22:03:42 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
A u mnie - motyw, który pasowałby do czarnej/białej listy producentów części.
Chodzi o akumulator.
Lublin nie chciał odpalić na five starze 88/820, nawet po godzinnym ładowaniu. Natomiast centra 74/650, na której wczoraj odpalił, z którą pod maską przejechał 36 km i która pod tą maską dzisiaj przenocowała, z rana na tym mrozie też normalnie tym silnikiem zakręciła, znacznie śmielej niż tamten five star. Co prawda, tamten chyba dwa lata starszy, ale dobrze zmarznięty, od początku szału nie robił. Tę centrę natomiast któregoś mroźnego poranka wyciągnąłem z toyoty, stojącej bez ruchu dobre kilka dni, i władowałem do lublina, z którym five star nie dawał rady, i też odpalił bez marudzenia. Naprawdę pozytywne zaskoczenie...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #879 dnia: Grudzień 13, 2022, 23:58:00 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Mniejszych tych aku, to już nie było? Nie patrz tylko na prąd rozruchowy, ale i pojemność, co jest ważne szczególnie w ujemnych temperaturach. No bo chyba nie pali ci na dotyk w każdych warunkach? Te silniki nie były znane z dobrego zimowego rozruchu, z uwagi na komorę wirową.Rozrusznik z reduktorem poprawił trochę sprawę, ale nadal różnie bywało. Zresztą, olej też ważny. Ja mam  żuka na mineralnym, to na zimnym aku ma co robić, a rozrusznik z reduktorem. A aku mam 110 AH (nie pamiętam, jaki prąd rozruchowy).