Autor Wątek: Polonez Atu tzw. minus nagrzewnica wlot i wylot oraz filtr płynu chłodniczego  (Przeczytany 1859 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline modrih

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu minus GLI 1,6 / 1997 / Bosch
Dzień dobry. Mam szybkie pytania.

1. Który przewód jest wejściowy (wpływa płyn) a którym wypływa płyn z nagrzewnicy? patrz załącznik: nagrzewnica1.jpg (1 czy 2? moim zdaniem numer 1 jest wejściowy - wpływa gorąca ciecz)
2. Proszę o ocenę po zdjęciach czy mam podłączoną nagrzewnicę w szereg czy równolegle do parownika gazu? patrz załącznik: nagrzewnica2.jpg oraz nagrzewnica3.jpg
3. Jaki filtr cieczy chłodzącej możecie polecić? Nie stosuje się go w autach osobowych za często, ale nie chce sobie zapchać ponownie nagrzewnicy, a mój silnik pomimo to że bierze oleju 1 litr na 10 000 km to płynu ubywa i coś czuje że od czasu do czasu troszkę oleju wpuści do płynu. Chciałem profilaktycznie zastosować filtr płynu chłodniczego. Nie pytam tutaj o zasadność bo rozumiem że mój pomysł może zostać zbesztany a rozwiązanie zaproponowane to by oczyścić i przepłukać układ chłodniczy natomiast w innych wypadkach jest to patologia i trzeba naprawić - po prostu może ktoś ma propozycje jakieś na filtr tani / model / coś używanego? Chciałem na wlocie nagrzewnicy zamontować go przy wymianie tejże.
4. Zastanawia mnie po co konstruktorzy zastosowali tę rurkę płynu chłodzącego oznaczonego numerem 3? dlaczego nie użyli zwykłego wężyka gumowego? patrz załącznik: rurka.jpg

Dziękuję za odpowiedzi i proszę o wyrozumiałość dla laika mechaniki samochodowej.

« Ostatnia zmiana: Styczeń 15, 2022, 16:33:29 pm wysłana przez modrih »

Odp: Polonez Atu tzw. minus nagrzewnica wlot i wylot oraz filtr płynu chłodniczego
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 15, 2022, 17:14:18 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Jak olej idzie do płynu to się wyciąga z portfela 100 zł,bierze dzień wolnego i się wymienia uszczelkę pod głowicą a nie drutuje z filtrami bo czasowo i finansowo wyjdzie to podobnie  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Polonez Atu tzw. minus nagrzewnica wlot i wylot oraz filtr płynu chłodniczego
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 15, 2022, 17:20:07 pm »

Offline modrih

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu minus GLI 1,6 / 1997 / Bosch
Olej podejrzewam bo "skądś" wziął się pod wentylatorem nagrzewnicy - coś lepkiego i oleistego, czarnego. Jeszcze nie rozbierałem obudowy nagrzewnicy bo chcę zdobyć wpierw filtr.

Niemniej jednak jaki filtr oleju możecie zaproponować lub z jakiego wraka?

Odp: Polonez Atu tzw. minus nagrzewnica wlot i wylot oraz filtr płynu chłodniczego
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 15, 2022, 17:21:40 pm »

Online Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
1. Który przewód jest wejściowy (wpływa płyn) a którym wypływa płyn z nagrzewnicy? patrz załącznik: nagrzewnica1.jpg (1 czy 2? moim zdaniem numer 1 jest wejściowy - wpływa gorąca ciecz)
Dobrze dumasz, 1 to wlot.
2. Proszę o ocenę po zdjęciach czy mam podłączoną nagrzewnicę w szereg czy równolegle do parownika gazu? patrz załącznik: nagrzewnica2.jpg oraz nagrzewnica3.jpg
Parownik masz wpięty w obwód grzania kolektora ssącego i praktycznie nie wpływa on na nagrzewnicę. To jest dobre rozwiązanie i nie ma go co zmieniać.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Polonez Atu tzw. minus nagrzewnica wlot i wylot oraz filtr płynu chłodniczego
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 15, 2022, 17:26:01 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
1: 1 wąż płyn wpływa do nagrzewnicy
2: parownik jest podłączony szeregowo
3: Nie słyszałem żeby ktokolwiek coś takiego stosował. Z czasem i tak będzie tylko gorzej, upg cię nie ominie.
4: Oryginalnie rurka robi za trójnik powrotu z nagrzewnicy i ogrzewania kolektora ssącego.

Odp: Polonez Atu tzw. minus nagrzewnica wlot i wylot oraz filtr płynu chłodniczego
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 15, 2022, 17:35:31 pm »

Offline modrih

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu minus GLI 1,6 / 1997 / Bosch
Nagrzewnica przestała mi grzać całkowicie. Coraz słabiej z sezonu na sezon, coraz słabiej teraz to już wcale, kupiłem nową ale szkoda mi ją zapchać od razu. Z kolei silnik pracuje bardzo ładnie, pali i na gazie i na benzynie i ufam mu dlatego nie jestem chętny by w nim grzebać. Tym bardziej że dużo historii oczytałem się jak to ludzie potem po 10 - 15, czy 35 tys zmieniają uszczelkę znowu i znowu i znowu.. nawet w trasie. A u mnie nic z silnikiem się nie dzieje. Zakładałem że dopiero jak padnie całkowicie. Jeden litr czy może maaaks 1,5 litra oleju na 10 000 km to jest jak dla mnie super wynik.

Odp: Polonez Atu tzw. minus nagrzewnica wlot i wylot oraz filtr płynu chłodniczego
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 15, 2022, 18:21:41 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Oryginalnie masz tego Boscha? Hydropopychacze też masz?

Odp: Polonez Atu tzw. minus nagrzewnica wlot i wylot oraz filtr płynu chłodniczego
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 15, 2022, 18:39:17 pm »

Offline modrih

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu minus GLI 1,6 / 1997 / Bosch
@utek
Zgadza się, oryginalnie. Hydropopychacze też z mojej wiedzy. Dwa wentylatory też. To seryjne auto nic nie zmieniane poza dodaną instalacją LPG i zdemontowaniem syreny (którą mam zachowaną oczywiście i akumulator pomimo takiego wieku nadal trzyma).

Czyli Bosch w minusie - atu. Jeżdżę nim ponad 10 lat, drugi właściciel.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 15, 2022, 18:40:54 pm wysłana przez modrih »

Odp: Polonez Atu tzw. minus nagrzewnica wlot i wylot oraz filtr płynu chłodniczego
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 15, 2022, 21:21:06 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
2: parownik jest podłączony szeregowo
parownik jest rownolegle do nagrzewnicy, bo jest wpiety w obieg kolektora dolotowego a ten jest rownolegle)

coś czuje że od czasu do czasu troszkę oleju wpuści do płynu.
watpie, ze olej trafia do plynu, bo do glowicy OHV olej przechodzi przez jeden kanal uszczelniony w UPG miedzianym oringiem i dosc daleko od kanalow wodnych,
predzej olej bedzie wywalany poza silnik niz do kanalow wodnych,
za to gdy padnie UPG to plyn moze lac sie do skrzyni korbowej ciurkiem i mieszac sie z olejem

Zastanawia mnie po co konstruktorzy zastosowali tę rurkę płynu chłodzącego oznaczonego numerem 3? dlaczego nie użyli zwykłego wężyka gumowego?
poniewaz nie stosuje sie dlugich przewodow gumowych lezacych na silniku - weze gumowe przecieraja sie, guma starzeje sie, moga puchnac i sa malo odporne na przegrzania,
rurka sztywna przymocowana do silnika jest zdecydowanie trwalsza, nawet wykonana ze zwyklej stali
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.