2: parownik jest podłączony szeregowo
parownik jest rownolegle do nagrzewnicy, bo jest wpiety w obieg kolektora dolotowego a ten jest rownolegle)
coś czuje że od czasu do czasu troszkę oleju wpuści do płynu.
watpie, ze olej trafia do plynu, bo do glowicy OHV olej przechodzi przez jeden kanal uszczelniony w UPG miedzianym oringiem i dosc daleko od kanalow wodnych,
predzej olej bedzie wywalany poza silnik niz do kanalow wodnych,
za to gdy padnie UPG to plyn moze lac sie do skrzyni korbowej ciurkiem i mieszac sie z olejem
Zastanawia mnie po co konstruktorzy zastosowali tę rurkę płynu chłodzącego oznaczonego numerem 3? dlaczego nie użyli zwykłego wężyka gumowego?
poniewaz nie stosuje sie dlugich przewodow gumowych lezacych na silniku - weze gumowe przecieraja sie, guma starzeje sie, moga puchnac i sa malo odporne na przegrzania,
rurka sztywna przymocowana do silnika jest zdecydowanie trwalsza, nawet wykonana ze zwyklej stali