Autor Wątek: Wspomaganie elektryczne  (Przeczytany 3605 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Wspomaganie elektryczne
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 31, 2022, 14:55:27 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
gadacie głupoty. Im wyższa prędkość pompy tym większe ciśnienie. Do pewnego momentu, bo w śrubie wyjściowej ukryty jest zawór regulacji ciśnienia.
Siła wspomagania jest regulowana w Citroenie XM za pomocą wirującego ciężarka i zaworów suwakowych.
Potem w przekładniach listwowych były elektrozawory które bocznikowo puszczały część ciśnienia do powrotu w zależności od prędkości auta.
Kolejna generacja to już wspomagania elektryczne i tam reguluje się to tensometrami w zależności od prędkości pojazdu.

Odp: Wspomaganie elektryczne
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 04, 2022, 19:04:13 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Przypomne żę to wątek o wspomaganiu elektrycznym. Znów dryfujecie.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Wspomaganie elektryczne
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 02, 2022, 00:07:11 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Szukałem sposobów na montaż wspomagania w Aleko (autem będzie jeździć oprócz mnie dziewczyna, i cóż, wspomaganie będzie potrzebne), i udało się namierzyć taki film ze wschodu:

https://www.youtube.com/watch?v=ckw8wXeA9QE

https://www.youtube.com/watch?v=ksAMV_iMm0U

Wspomaganie było montowane np. w modelu Kalina. Jak widać, sposób jest prawie plug and play. Cały, fabryczny element zakładamy i wg. filmu powinno pasować bez większych przeróbek. Na pewno to prostszy sposób, niż sprowadzanie całego magla ze wspomaganiem (od nowszego modelu) z kraju łysego, kurdupla, czy okupowanych przez niego terenów.



Zastanawiam się natomiast nad kwestią bezpieczeństwa takiego wspomagania. Jak w ogóle działa takie wspomaganie? Zapewne na zasadzie jakichś przełączników wykrywających ruch kierownicą lewo-prawo. Czy w wypadku podłączenia takiego wspomagania w "trybie awaryjnym" nie będzie np. niebezpieczeństwa wystąpienia zjawiska, w którym kierownica sama nam skręca i kończymy na drzewie?  <mysli>

edit: przeczytałem https://www.zssplus.pl/publikacje/publikacje42.htm

Jak dobrze zrozumiałem, wystarczyłoby takie wspomaganie zablokować w trybie "normal".
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 02, 2022, 02:12:45 am wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...