Autor Wątek: Zawór nagrzewnicy - z lublina kontra fabryczny, itd  (Przeczytany 22824 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #60 dnia: Grudzień 21, 2021, 15:49:03 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 561
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Ja nic nie wierciłem w dźwigni, a zawór otwierał i zamykał się do końca.

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #61 dnia: Grudzień 21, 2021, 22:08:55 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Tak jest. Trzeba wywiercić w dźwigni drugi otwór aby zakres działania zaworu dostosować do zakresu wysuwu linki.
Szczególnie, że dźwignia sterująca linką zaworu porusza też linką od klapek nagrzewnicy, jak nie będzie to dobrze zgrane to owszem, zawór będzie otwierał się w 100% ale klapki już nie koniecznie będą się domykały.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #62 dnia: Grudzień 21, 2021, 22:21:39 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5100
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Jak komuś nie zależy na jako takiej regulacji dopływu płynu do nagrzewnicy, to polecam zrobić tak, jak ja miałem kiedyś w caro, czyli siłownik od centralnego, uruchamiany odpowiednio spreparowanym przełącznikiem klawiszowym, działającym jak przełącznik od szyb, czyli środkowy neutralny i praca skrajne pozycje. Wtedy oczywiście zawór otwiera się na max, albo zamyka na max, ale mi to wystarczało, bo i tak nigdy nie stosowałem pośrednich ustawień otwarcia klap dolotu zimnego powietrza i otwarcia zaworu. Zresztą, klapy można zostawić na suwaku, a tylko zawór zrobić na tym. Patentów miałem co nie miara, bo przecież nawet przerobiłem całą nagrzewnicę dając dwa wentylatory z malucha i całkowicie inaczej ją mocując przy ścianie grodziowej, na wzór plusowej, bo miałem wtedy deskę z plusa, ale belkę pod deską, minusową. Ale to był drut, ale działało cudnie. W ostateczności, to i tak zrezygnowałem z tego zaworu, bo nie był potrzebny, po przebudowie systemu ogrzewania na plusowy. Dlatego właśnie wolę plusową nagrzewnicę, wygodniejsza itd. i fajniej rozwiązany system nawiewów. A jeszcze co do zaworu, to miałem tez chwilę zawór z żuka, ma dosyć sporą przepustowość i jest bardzo prostej budowy. Po prostu stronę, którą przykręca się do głowicy, miałem zaślepioną blaszaną zaślepką, a tylko przepuszczone zasilanie przez króćce. Działało ok i jest on praktycznie wieczny. To kawał solidnego aluminium, z mosiężnym wkładem, który bez problemu się rozbiera i czyści, w razie czego.

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #63 dnia: Grudzień 23, 2021, 02:05:45 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4675
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Tylko po co dodawać sobie roboty, skoro zawór lublinowy pracuje w pełnym zakresie i działa jak należy?

Jak ktoś wspomniał, niech Mateusz wstawi rurkę zamiast zaworka, i jak się mega grzanie poprawi, to będzie sens dalej dyskutować. Jakby faktycznie tak było, to być może pojawiły się w sprzedaży jakieś rzemieślnicze zaworki, które różnią się wykonaniem od tych, które my montowaliśmy  <co>
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #64 dnia: Grudzień 23, 2021, 02:29:42 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5100
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Ja to tylko tak przytoczyłem przy okazji, jako ciekawostkę. Chodziło mi bardziej o zmianę systemu sterowania tym zaworem, jeśli ktoś nie musi używać go w pełnym zakresie regulacji, a tylko otwórz - zamknij, to wtedy można użyć siłownik od centralnego i przycisku.

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #65 dnia: Grudzień 23, 2021, 13:10:57 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mam pytanie utrwalajace pamiec,
klapki po bokach sterowane z dzwigni chyba cieplego powietrza dodano w MR93 razem z dolozeniem kratek wentylacyjnych ?
bo w starszym systemie nie kojarze, zeby byly boczne klapki i do dzwigni szly dwie linki
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zawór nagrzewnicy
« Odpowiedź #66 dnia: Grudzień 24, 2021, 07:56:22 am »

Offline Mat

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 58
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.9 GLD
Wcześniej, klapki były sterowane wspólnie z zaworkiem który był w środku, linka była jedna do zaworka i klapki podpięte pod zaworek.

Odp: Zawór nagrzewnicy - z lublina kontra fabryczny, itd
« Odpowiedź #67 dnia: Styczeń 19, 2022, 14:25:42 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4675
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Ostatnio zainteresowałem się tematem zaworków i faktycznie: zaworki z nowej produkcji, a przynajmniej APE, bo taki mi przyszedł, ograniczają przepływ. W moim polonezie jest jakiś bez napisów, i tego problemu nie ma. Natomiast zaworek, który zamówiłem ostatnio na allegro, rzeczywiście warto rozwiercić - w moim przypadku frezem "szyszką", ale i zwykłe wiertło powinno dać radę. Po rozwierceniu przedmuchałem zaworek kompresorem i działa bez problemów, natomiast po montażu-pomianie w 125p na próbę ogrzewanie jest wyraźnie lepsze - szczególnie przy dużych prędkościach rzędu powyżej 120km/h odczuwa się brak różnicy pomiędzy ogrzewaniem, w porównaniu do jazdy z niższą prędkością. Przy dużych zimne powietrze na tyle wychładza nagrzewnicę przy słabszym przepływie, że ma to już wpływ na temperaturę, która leci z kratek.

Także Mateusz, jeśli zamontował zaworek "APE" (nie wiem, jak innych producentów się zachowują, oprócz mojego kupionego do PN kilka lat temu, który tego problemu nie miał), faktycznie mógł mieć problem z ograniczeniem przepływu przez ten zaworek, i miał rację. Zwracajcie zatem uwagę: jeśli zaworek posiada przy pełnym otwarciu jakiekolwiek bariery ograniczające przepływ - wiertarka w dłoń, frez lub wiertło, i do dzieła. Oczywiście z wyczuciem, żeby nie przewiercić obudowy, choć jest tam bardzo dużo miejsca i trzeba by było mocno przesadzić, żeby coś takiego się stało. Poza tą różnicą, nie widzę innych problemów przy zastosowaniu zaworka APE, w porównaniu do tego, który mam w polonezie, ze starszej produkcji. Chodzi tak samo lekko, zauważalnie lżej, niż fabryczne po latach, i nie cieknie. Więc można go śmiało zastosować po modyfikacji.

U mnie wyglądało to tak, jak na rysunku poniżej, przy pełnym otwarciu, te teflonowe elementy można bez szkody dla działania zaworka spiłować:
« Ostatnia zmiana: Styczeń 19, 2022, 14:32:31 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Zawór nagrzewnicy - z lublina kontra fabryczny, itd
« Odpowiedź #68 dnia: Styczeń 21, 2022, 12:56:51 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4675
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Wykonałem pomiar temperatury na fabrycznej nagrzewnicy z szerokiego caro, przy moim zaworku z Lublina (duży przepływ). Temperatura na zewnątrz -2 stopnie. Temperatura na wylocie z kratek środkowych wynosi 58 stopni, jak na zdjęciu, po pełnym rozgrzaniu auta przy termostacie 88 stopni stahlter, przy braku osłon na atrapie. Podczas jazdy z  prędkością 120km/h temperatura spada kilka stopni, do poziomu 48-50 stopni przy pełnym otwarciu klapy "zimnego" powietrza i pełnym otwarciu zaworu nagrzewnicy, na drugim biegu dmuchawy.

Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Zawór nagrzewnicy - z lublina kontra fabryczny, itd
« Odpowiedź #69 dnia: Luty 08, 2022, 14:13:55 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
. Dlatego właśnie wolę plusową nagrzewnicę, wygodniejsza itd. i fajniej rozwiązany system nawiewów.
Brak odciecia przepływu gorącego płynu przez nagrzewnice latem to zło.Bardzo ogranicza wydajność klimatyzacji jak i nagrzewa od srodka całą deske

Odp: Zawór nagrzewnicy - z lublina kontra fabryczny, itd
« Odpowiedź #70 dnia: Luty 08, 2022, 14:40:59 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4675
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
No to logiczne, działa jak mały kaloryfer w aucie.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...