Autor Wątek: Atu '96 1.8 16V  (Przeczytany 6673 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Atu '96 1.8 16V
« dnia: Luty 18, 2022, 02:54:24 am »

Offline Conrado967

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 63
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Atu 1.8 16V
    • GTA Polish Mods
Witam wszystkich,

ze względu, że niebawem auto wraca od lakiernika uznałem, że czas przedstawić tutaj swojego aktualnego Poldka i zrelacjonować gdzieś proces składania i dokładania moich fanaberii do tego auta. Ponadto chcę mieć jakiś ślad po swoich zmaganiach z Atu L139 co by później sobie wrócić do tego za kilka lat.

Ale najpierw cofnijmy się w czasie do 19 sierpnia 2018 roku kiedy to stałem się posiadaczem tego auta.
Tak więc kilka faktów z dnia zakupu:

-FSO Polonez Atu z sierpnia 1996 roku
-1.4 16V z grającymi popychaczami i ślizgającym się sprzęgłem, a do tego słabo wyregulowana sekwencją LPG
-Fotele Inter Groclin Standard w czerwone paski
-Centralny zamek
-Immobilizer na PIN
-Alufelgi Borbet 15" (dystanse tył 20mm, przód 5mm)
-Hamulce przód Palio 257mm
-Rust Evader :D
-Przebieg 160 tyś (według drogomierza 31 500)
-Antenka do GSM



Trafiłem go w ogłoszeniu na OLX, kilka rzutów oka na auto i już wiedziałem co to za auto ;>. Kontakt z właścicielem, później kontakt ze znajomym, który był poprzednim właścicielem tej Atuwki i trochę też po jego namowach zdecydowałem się kupić ten egzemplarz. Zapamiętałem go jako auto w ogólnie w dobrym stanie budy (co było ważne po tym jak przejechałem się na blacharce mojego antracytowego Caro 1.4 z 94'), więc uznałem, że co by się nie działo to z mechaniką sobie dam radę.
Pierwsze trasy Poldka to przyjazd z Rzeszowa (skąd go kupiłem) do Wrocławia (poza dziurawym tłumikiem to jechało się spoko), następnie był wyjazd do Harrachova i Polanicy Zdrój, a poniżej fotki ze zlotu pod FSO z okazji 67 rocznicy rozpoczęcia produkcji.


(szybko założyłem pomarańczowe kierunki, które dopiero tego lata mi się w końcu znudziły. Aktualnie są już białe i nie mogę patrzeć na niego jak miał pomarańczowe  <lol2>)

I jak się okazało, stosunkowo szybko się zweryfikował temat silnika, ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło, bo był to powód do swapu na 1.8.
Podczas przejazdu A4 silnik zaczął silnie kopcić i osłabł. Najbliższy zjazd i ocena sytuacji - temperatura już była 130* - cóż pewnie UPG, ale coś mocno stukało. Autem jeszcze dojechałem do garażu 30km około po drodze krajowej. Auto do samego końca odpalało od tyka co ciekawe. Po zdjęciu głowicy okazało się, że jest dziura na czwartym tłoku! Spalanie stukowe mogło być spowodowane nadmierną konsumpcją oleju tego silnika (przejazd Wrocław - Warszawa potrafił wypić 0,5l ;p ) i do tego słabo wyregulowana instalacja LPG i sumując te zaniedbania mamy dziurę w tłoku.
Trafiła się jednostka w niezłym stanie, wyciągnięta a z rozbitego MGF z przebiegiem 120 tyś (wcześniej mogłem go jeszcze odpalić). Ponoć auto miało zrobiony remont przy 80 tyś i chyba wtedy silnik został pomalowany na czarno.



Niestety przy zmianie rozrządu popełniłem błąd i przeorałem gwint rolki napinacza w głowicy przez co musiałem go naprawiać. Ten błąd kosztował mnie masę zachodu, prób napraw, niepewności czy pasek się nie zsunie itd  <blee>... Ostatecznie doprowadziło to do zdjęcia głowicy i wstawieniu tulejki, która trzyma do dzisiaj, ale nikomu nie polecam takich przebojów.



W między czasie zmieniłem fotele z czerwonych pasków na zielone - pod kolor karoserii. Tak samo klamki z plusa i atrapa w kolor. Auto zaczęło zyskiwać wyposażenie dodatkowe, el szyby, później elektryczne lusterka zmodzone z lusterek z Golfa III (opiszę temat w dziale technika) (wiązka na szczęście była już obecna w aucie). W pewnym momencie uznałem, że trzeba wrzucić komputer pokładowy i takim pierwszym wcieleniem tego tworu był komputer Raspberry PI 3b+ zestawiony z ekranem 5", który to wkomponowałem pod radio i wrzuciłem tam system Crankshaft. Jest to otwarty port Android Auto na Raspbiana, a do tego dostarcza interfejs który pozwala na podłączenie kamerki cofania i skonfigurowania kilku jeszcze innych bajerów, ale nie miałem wówczas czasu ich wdrożyć. Ogólnie jako nawigacja sprawdzał się, wybieranie głosowe celu lub pisanie sms'ów działało ok, pomimo wyjącego mostu ;).
Takie umiejscowienie ekranu jednak wymaga odrywania uwagi i wzroku od drogi więc będą zmiany na bardziej przystępne umiejscowienie ekranu.
Silnika praktycznie wcale nie modyfikowałem - zmieniłem tylko wydech na 4-2-1, kupiony od jednego z forumowiczów i zamontowanie alternatora Denso, który był jednym z lepszych zakupów do tego auta. Z herlawych ~13V nagle auto zyskało stabilne 14,5V- wymagało to zastosowanie łapy altka z Rovera bez klimy.



Lata leciały, auto stało głównie pod chmurką (w zimę nie jeżdżone), śmigałem nim na uczelnie i do pracy po Wrocławiu. Po naprawie rozrządu nie sprawiał żadnych problemów. Ale na karoserii pojawiało się coraz więcej wykwitów, a to jakieś poprzednie naprawy się odzywały, a to jakiś kamień... I auto najbardziej leciało w klasycznych miejscach, sierpy, słupki i zgrzew dachu ze słupkiem C był chyba najgorszy. Poza tym wszystkie drzwi nadawały się praktycznie do wymiany, tak samo przedni prawy błotnik. Atu coraz mniej cieszyło moje oko. Natomiast podłoga, progi, podłużnice i tego typu elementy trzymały się całkiem zdrowo i przewidywałem tylko konserwacje tych elementów.
I tak pewnego dnia, rok temu, wracając od dentysty wjechała we mnie pewna pani, przerysowując mi prawy tylny bok. Sprawa zaważyła, że to ostatni rok w takim stanie. Suma summarum wyszło, że żeby to miało ręce i nogi to musi być całe auto pomalowane. I tu już raczej sentyment zagrał, ponad 47 tyś przejechanych km, że zgodziłem zdecydowałem się na gruntowną naprawę lakierniczą.
Auto pojechało do lakiernika w październiku 2021 roku. Aktualnie ma przebieg 79 899 km (czyli teoretycznie jakieś 207 tyś km).




Z ostatnich dodatków przed rozebraniem do blacharza doszły dokładki przód, tył orciari, a także mam skompletowane boki, ale w czasie lakierowania zmieniła się koncepcja.



Polonezem zjeździłem już prawie całą Polskę. W 2020 byłem na Mazurach i Rajdzie Koguta w Mielnie, w 2021 zwiedziliśmy praktycznie całe Pomorze od Świnoujścia (a właściwie od Koserow w Niemczech), aż po Hel. Zaliczył również wypad na wschód do rodziny na Lubelszczyznę. Wszystko większych problemów, zawsze dojechał i wrócił ;).





Był też na zlocie w Gliwicach w 2020 co złapałem na kliszy.



Kilka luźnych fotek


Nieco już nieaktualne fotki z prac u lakiernika, bo przed odmalowaniem




Co do planów na najbliższą przyszłość.
-wyciszenie podłogi, dachu, drzwi i bagażnika,
-montaż klimatyzacji na podzespołach z koreańskiej nagrzewnicy i upchanie tego pod minusową deskę ,
-wymiana wahaczy i amortyzatorów przód, złożenie zawieszenia na poliuretanach,
-przyciemnić szyby na lekko zielono (głównie chodzi o zmniejszeniu ilości UV wpadającego do środka),
-zregenerować wał
-dołożyć wspomaganie,
-zmienić umiejscowienie parownika LPG na stronę dolotu.

Plany na nieco dalszą przyszłość
-rozwinięcia tematu komputerka pokładowego, dołożenie funkcji pomiaru spalania, podglądu wskazań temp oleju etc,
-hamulce przód z alfy 156,
-most 4.1 na tarczach z tyłu (obecnie 3.9 jednak zabiera trochę tego dynamizmu, a zaleta dłuższego mostu - cisza w tym aucie się znosi, bo most wyje),
-i parę innych, ale nie chce się zdradzać od razu ;)

Ciekawe czy ktoś przebrnął przez ten komedio-dramat :D.
Postaram się tutaj w miarę na bieżąco wrzucać postępy z prac nad autem i na pewno będzie już bardziej chronologicznie.

Odp: Atu '96 1.8 16V
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 18, 2022, 11:20:25 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Atu minus z Roverem, nie swap oczywiście to już wyjątkowo rzadkie zjawisko. Dobrze, że blacharka Cię nie przeraziła. :D Teraz konserwacja wszędzie i będzie żył.

Na jakim sterowniku teraz to stoi?
Na 3.9 1.8 powinno fajnie jeździć, góry co prawda brakuje, ale dołem raczej źle nie jest. Z 4.1 to będzie drobny kłopot w postaci braku mocowań skośnych amortyzatorów, także czeka Cię drobna rzeźba.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Atu '96 1.8 16V
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 19, 2022, 10:44:00 am »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2228
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Bardzo fajny Atu Minus. W ogóle, dlaczego on miał z tyłu tą antenkę GSM ? Fajnie, że zrobiłeś mu blachę  <spoko> Trzymam kciuki za plany, najbardziej za klimę, też mam w planie zklimatyzować mojego Caro Rovera. Co do montażu wspomagania, daj ZF a nie JKC. ZF daje trochę lepsze czucie auta, zwłaszcza przy większych prędkościach.

Odp: Atu '96 1.8 16V
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 20, 2022, 19:57:57 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Fajne atu, lubię ten kolor  :] . A caro poszło na złom ?  Tam chyba z podłużnicami była bieda, jak dobrze pamiętam.

Odp: Atu '96 1.8 16V
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 20, 2022, 20:57:43 pm »

Offline Conrado967

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 63
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Atu 1.8 16V
    • GTA Polish Mods
Atu wróciło z malowania. Jestem mega podekscytowany. W następnym tygodniu lakiernik ma mi oddać pomalowane dokładki oraz nosek i listwy progowe. Od razu była zrobiona konserwacja podwozia i profili zamkniętych.

Kilka fotek jak wyszło:




Więcej fotek z malowania i po odebraniu: https://pliki.kbak.pl/s/xtMNggynK7poDSd

Na jakim sterowniku teraz to stoi?
Na 3.9 1.8 powinno fajnie jeździć, góry co prawda brakuje, ale dołem raczej źle nie jest. Z 4.1 to będzie drobny kłopot w postaci braku mocowań skośnych amortyzatorów, także czeka Cię drobna rzeźba.

MEMS 1.9 z MGFa. Na 3.9 nie jest jakoś bardzo źle, ale właśnie brakuje tej góry i na 3.9 to znacznie poczułem względem 4.3. Na 3.9 nie mogłem go już wkręcić więcej niż 180km/h i na 4.3 szedł 180km/h. Raz było 205km/h z pomocą jednak górki na autobahnie na 3.9.

Wiem, że do 4.1 będę musiał dospawać uchwyty pod amorki, ale mam już dawcę do odcięcia takowych i zdolnego Pana Wiesia, który myślę, że podoła z przyspawaniem tego.

W ogóle, dlaczego on miał z tyłu tą antenkę GSM ?
Niestety nie mam konkretnych informacji co do tego egzemplarza, aczkolwiek potrafię sobie wyobrazić, że ktoś sobie to dołożył prywatnie - były przecież zestawy z takimi stacjami dokującymi do montażu w samochodzie. Mam otwory po nich w desce niestety. Może w latach 90'tych w okolicach Zabrza (został kupiony u dilera Awipol w Zabrzu) nie było dobrego zasięgu.
Co do wspomagania to oczywiście zakładam ZF, natomiast jeździłem trochę Polonezami z JKC i nie było dla mnie jakoś uciążliwe, że wspomaganie było takie mocne.

A caro poszło na złom ?
Posłużyło jako dawca swapa do Poloneza kolegi i ogólnie rozbieram go na części. W Caro nie było podłóżnicy, podłogi, progów i trochę mnie przerosła blacharka w tamtym czasie.
« Ostatnia zmiana: Luty 20, 2022, 21:04:30 pm wysłana przez Conrado967 »

Odp: Atu '96 1.8 16V
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 20, 2022, 21:07:08 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
To na poprawę góry w tym silniku to tylko wymiana wałków i strojenie na MEMSie 3 niestety. I tak dobrze, że jest ecu z MGF, a nie Freelander.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Atu '96 1.8 16V
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 20, 2022, 22:00:43 pm »

Offline Młody#

  • To jest bardzo ładny polonez
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 903
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5C / 125p
Pamiętam , jak gadaliśmy na spocie sekcji właśnie w Gliwicach , coś o gazie wtedy chyba. Fajnie że bryka odzyskała blask :)
Poloneza, za milion czterysta?

Odp: Atu '96 1.8 16V
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 21, 2022, 12:07:48 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Wiem, że do 4.1 będę musiał dospawać uchwyty pod amorki, ale mam już dawcę do odcięcia takowych i zdolnego Pana Wiesia, który myślę, że podoła z przyspawaniem tego.
odcinanie mocowan to glupiego robota,
szybciej i lepiej jest zrobic nowe niz meczyc sie z przymocowaniem czegos,co zostalo odciete i przy okazji niszczyc drugi moct, bo przy cieciu na pewno oberwa mocowania resorow,
ja swoje mocowania zrobilem z ceownika, troche gruby, ale taki mialem pod reka,
mozna zrobic z katownikow, nawet zaginanych na zimno, tak zeby nie bylo to zbyt pancerne, bo nie ma takiej potrzeby,
przy okazji mozna dac srube mocujaca w innym miejscu, jezeli chce sie przystosowac do amorkow z innego auta
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Atu '96 1.8 16V
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 21, 2022, 14:27:30 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Odsyłam do moich postów w temacie co dzisiaj zrobiłem. Tam pokazywałem mocowania dorobione przeze mnie na wzór fabrycznych, z profila 85x85. Najszybciej i najłatwiej

Odp: Atu '96 1.8 16V
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 25, 2022, 00:44:51 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Tak jak mówiliśmy ci w Gliwicach w 2020 Gazidło do poprawy bo miałeś straszną sieczkę pod maską tak to bardzo panie bardzo dobra dobota podoba mnie się to ;-)  A W Gliwicach widzę że stałeś koło mojego ATU jak jeszcze 13stki miało ;-)
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Atu '96 1.8 16V
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 01, 2022, 22:07:33 pm »

Offline Conrado967

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 63
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Atu 1.8 16V
    • GTA Polish Mods
Witam ponownie!

Najwyższa pora na jakim update, więc zacznijmy od składania:

Najdłużej i najwięcej krwi napsuła mi koreańska nagrzewnica, a raczej jej upchanie pod deskę i belkę z minusa - rzeźba wyszła z tego niesamowita, ale działa*.


Poza tym poprawki po lakierniku w zabezpieczaniu oraz wyciszanie podłogi, grodzi itd. Organizacja kabli.




Finalne składanie deski:


Szczegóły pasowania koreańskiego układu wentylacji opiszę w innym wątku.

"W między czasie" postępowały prace nad klimatyzacją. Dopasowałem parownik z Chevroleta Matiza M250 - wymiary rdzenia o pół centymetra za szerokie, ale wchodzi w obudowę z oporem i z dodatkową przeróbką pod złącze parownika.


W grodzi trzeba było zrobić nowy otwór z którego nie jestem jakoś specjalnie dumny. Poza tym zdjęcie jakby się ktoś zastanawiał jak bardzo nie pasuje łapa z silnika Rovera i sprężarka klimatyzacji:


Z tego względu, że problemów było więcej niż chęci ich rozwiązania, a ja bardzo chciałem już skończyć składać to auto postanowiłem odłożyć kwestie klimy na przyszłą zimę.

Prawie skończony - podłączanie reszty elektrycznych komponentów oraz wyciszanie drzwi.
 

I pierwszy spot:


Tydzień później, 16 czerwca Atuwka pojechała na Charytatywny Rajd Koguta z Oławy do Giżycka.


Obowiązkowo wstąpiliśmy pod FSO, gdzie spotkaliśmy Poldka z silnika V6 oraz nowego ziomka z okolic Wrocławia. Cała podróż udała się bez najmniejszych problemów.


Kilometry ubiegały, czas leciał i w końcu przyszedł czas na mnie ;), 15 lipca się ożeniłem, a do ślubu zawiózł nas mój/nasz Polonez :).


A po ślubie, miesiąc miody, a w naszym wydaniu to podróż poślubna przez kraje dawnej Jugosławii. Trasa liczyła 3864 km i wiodła nas przez Słowacje - Węgry (Budapeszt) - Serbię (Subotica, Nowy Sad, Belgrad, Kragujewac, Zlatibor) - Czarnogórę (Wirpazar, Sutomore, Cetinia, Kotor), Chorwacja (Dubrownik, półwysep Peljeszac, Wukowar, Osijek), Bośnia I Hercegowina (Trebnije, Mostar, Sarajewo, Brczko).
Atuwka spisała się na medal, nic poza zgubioną końcówką wydechu, na wybojach w Hercegowinie, się nie stało). Średnie spalenie LPG wyszło 9,6l/100km. Jedyne czego trochę brakowało to klimy, a z drugiej strony mogliśmy poczuć klimat jak lokalsi jeżdżą swoimi Zastavami, kiedy żar leje się z nieba.



« Ostatnia zmiana: Wrzesień 01, 2022, 23:10:30 pm wysłana przez Conrado967 »

Odp: Atu '96 1.8 16V
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 01, 2022, 23:26:25 pm »

Offline Conrado967

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 63
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Atu 1.8 16V
    • GTA Polish Mods
Kilka zdjęć z wyjazdu na Bałkany:





Podsumowując to pół roku z "nowym" Polonezem,
podczas składania zostały wymienione:
-sztywne i gietkę przewody hamulcowe,
-serwo hamulcowe na nowe z trucka,
-przeorganizowana elektryka, poprawione wiązki od alarmu oraz centralnego,
-przygotowana wiązka dla klimatyzacji,
-wymienione wieszaki resorów tył na nowe z FTG o fabrycznej wysokości,
-oklejone szyby folią IR 7575, która nieco zmniejsza temperature nagrzewania się auta w słońcu,
-wymienione dystanse przód,
-wymienione łożysko prawego koła (na dzień przed wyjazdem do Jugosławii ;) )
-podmieniony wał na taki który nie bije,
-zmieniona nagrzewnica na koreańską i wpasowany parownik
-zmienione umiejscowienie parownika na prawą stronę komory, przygotowanie miejsca pod klimatyzacje i wymiana przewodu LPG z miedzi na faro.
-odnowiona konserwacja na baku,
-odmalowane elementy zawieszenia silnika
-zmieniony komplet sprzegła na nowe LUK.

I wiele innych rzeczy których pewnie nie pomnę,a zostały ruszone.

Mimo nakładu pracy pozostało jeszcze do zrobienia (plany na najbliższą zimę - wiosnę)
-zamontowanie wspomagania (skompletowana, ale brakło czasu)
-dokończenie klimatyzacji (największe wyzwanie ogarniecie łapy)
-remont zawieszenia przód na poliuretanach,
-zmiana hamulców na 284mm z Alfy.

Mam nadzieje, że teraz będę częściej coś aktualizował w wątku  ;p.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 01, 2022, 23:30:01 pm wysłana przez Conrado967 »

Odp: Atu '96 1.8 16V
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 02, 2022, 00:58:21 am »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2228
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Pięknie się prezentuje. Zawsze powtarzam, L139 ma w sobie "to coś" ;) Podoba mi się Twój Polonez wizualnie, jak również robi robotę mechanicznie z tego co czytam. Trzymam kciuki, za zrealizowanie planów na zimę/wiosnę. Będzie kolejny klimatyzowany Poldorover  <cwaniak2>

Odp: Atu '96 1.8 16V
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 02, 2022, 10:19:49 am »

Offline kliper

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 52
    • Bosch 97 -> 1.4
Luksus robota, czekałem kiedy wrzucisz update :D.

Odp: Atu '96 1.8 16V
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 03, 2022, 23:44:54 pm »

Offline Conrado967

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 63
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Atu 1.8 16V
    • GTA Polish Mods
Dzięki za miłe słowo Panowie!

Mi się L139 nie podobał początkowo, bo to chyba najpospolitszy kolor Poloneza, ale z czasem się przekonałem do tego zielono-szarego metaliku ;). Według mnie na każdym Polonezie on jednak wygląda trochę inaczej  <lol>.

Kilka fotek z dzisiaj:



Telefon trochę podkręca kolory z tego co widzę, ale ogólnie kolor jest dobrany dobrze. Na wnęce wlewu paliwa w ogóle nie widać przejścia miedzy kolorami.

Pod maską trochę kurzu, ale dla mnie to świadczy o bezobsługowości tej jednostki jak na razie ;). Chociaż będzie trzeba zając się układem zapłonowym, bo zapłony wypadają - mają prawo, bo w sumie już spokojnie ponad 30k zrobiłem na obecnych świecach, przewodach i kopułce. Zastanawiam się nad przeróbką na cewko moduły.
W środku jak widać, konsola środkowa to nadal trochę prowizorka. Ostatnio udało się zdobyć panel z przyciskiem AC. Na fotelu kierowcy testuje flamaster do tkanin - w sumie się nie puszcza jeśli pozwolimy mu zaschnąć.

Odp: Atu '96 1.8 16V
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 04, 2022, 00:15:01 am »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Moje gratulacje, ładnie Ci to wyszło. Podoba mi się pomysł z dokładkami w kolorze a zderzaki czarne. nakładki na drzwi w tym stylu dopełniły by całości. Też kiedyś był u mnie polonez w L139 .

Odp: Atu '96 1.8 16V
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 05, 2022, 09:07:39 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
No widzę gaziutek trochę poprawiony ale osobiście bym ci proponował założyć w połówkach kolektorów ssących pojedyńczo wtryski bez listwy . Nie dość że nie szpeci to będziesz miał krótsze wężyki do dolotu i żywszą reakcję na gaz ;-) 

Ja tak mam zrobione praktycznie nie widać a różnica jest odczuwalna wizualnie jak i w reakcji



Też kiedyś był u mnie polonez w L139 .

Haha pamiętam staliśmy z ziomkiem identycznym obok twojego wtedy pod fabryką Krakowskie Blachy i pomarańczowe Alufelgi . Niestety Poldzio już nie żyje babka wywaliła na czołowe znajomemu z zakrętu bo ją wyniosło i cały dach się poskładał z ćwiarą :( Ziomek pół roku się nie mógł pozbierać po tym . Niby ma kolejną szesnachę ale widzę że nie sprawia mu ona takiej frajdy jak tamta i więcej stoi niż jeździ.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 05, 2022, 09:14:14 am wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Atu '96 1.8 16V
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 05, 2022, 13:21:56 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Sorrki nie mogłem edytować poprzedniego postu grzebień od gazu u mnie wyszedł tak

"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Atu '96 1.8 16V
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 05, 2022, 14:58:35 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Zastanawiam się nad przeróbką na cewko moduły.

MEMS3 to jedyna słuszna droga w tym silniku. Dwie eleganckie cewki, nowe po 100zł/szt, przewody Janmora 40, świeczki NGK 40 i można zapomnieć o układzie zapłonowym. O kosmicznej różnicy w kulturze pracy nie wspominając.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Atu '96 1.8 16V
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 05, 2022, 18:28:47 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
No widzę gaziutek trochę poprawiony ale osobiście bym ci proponował założyć w połówkach kolektorów ssących pojedyńczo wtryski bez listwy . Nie dość że nie szpeci to będziesz miał krótsze wężyki do dolotu i żywszą reakcję na gaz ;-) 

Ja tak mam zrobione praktycznie nie widać a różnica jest odczuwalna wizualnie jak i w reakcji



Też kiedyś był u mnie polonez w L139 .

Haha pamiętam staliśmy z ziomkiem identycznym obok twojego wtedy pod fabryką Krakowskie Blachy i pomarańczowe Alufelgi . Niestety Poldzio już nie żyje babka wywaliła na czołowe znajomemu z zakrętu bo ją wyniosło i cały dach się poskładał z ćwiarą :( Ziomek pół roku się nie mógł pozbierać po tym . Niby ma kolejną szesnachę ale widzę że nie sprawia mu ona takiej frajdy jak tamta i więcej stoi niż jeździ.

Trzeba zacząć zwalczać to wywalanie rur i obracanie filtra. Też to miałem i owszem, dźwięk jest super ale nic to nie daje, a nawet szkodzi. Z gumową rurą na wylocie filtra wyraźnie lepiej się zbiera między 3 a 4 tys.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E