Autor Wątek: Wysoka temperatura!  (Przeczytany 1555 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wysoka temperatura!
« dnia: Kwiecień 11, 2022, 08:29:47 am »

Offline MatCoins

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus sedan 1.6
Mam problem z moim Poldkiem Atu Plus 1.6

Od dłuższego czasu auto bardzo szybko nagrzewa się do temperatury przekraczającej 90st. Kiedy jadę w trasie temperatura oscyluje w granicach 90 ale jak się tylko zatrzymam w korku to natychmiast szybko wzrasta i włącza się wentylator... jak postoje 5 min to dochodzi prawie do czerwonego pola.

1. Co może być przyczyną i jakie kroki powinienem podjąć w celu wyeliminowania problemu?
2. Przy chłodnicy są dwa wentylatory a załącza się tylko jeden czy to tak ma być?

Przepraszam za głupie pytania ale jestem nowym użytkownikiem wspaniałego Poldka i postawiłem sobie za zadanie odrestaurowanie  <lol>

Odp: Wysoka temperatura!
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 11, 2022, 10:09:25 am »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Zacznij od termostatu,wyjmij i wrzuć do naczynia z wrzącą wodą by zobaczyć czy się otwiera i działa poprawnie. Jak będzie ok to płukanie układu chłodzenia a w szczególności chłodnicy,można ją wyjąć, położyć na płasko i zalać mieszanką octu z sodą. Im dłużej będzie leżeć tym dokładniej puści syf, potem tylko trzeba wypłukać pod bieżącą wodą. Drugi wentylator teoretycznie powinien się załączyć w okolicach 100 stopni ale lepiej przerobić go pod załączanie z przycisku w kabinie  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Wysoka temperatura!
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 11, 2022, 10:10:06 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Jeśli są dwa wiatraki, to pierwszy załącza się kiedy płyn wychodzący z chłodnicy jest za mało schłodzony (próg ma chyba 87 st). Drugi jest dodatkowy kiedy płyn wchodzący ma za wysoką temperaturę (próg załączenia ma chyba ok 95 st). Czujnik z wyższą ma plamkę czerwonej farby na sobie.
Jak pamiętam czujnik/wiatrak są na krzyż. Wyjściowy czujnik (prawa strona samochodu) odpala pierwszy wiatrak (lewa strona), a wejsciowy czujnik (lewy) odpala wiatrak prawy.

Generalnie jak jest sprawna chłodnica to wystarczał jeden wiatrak. Może masz zakamienioną i nie oddaje ciepła?
Pozostaje jeszcze termostat - może się nie otwierać w całości.

Sprawdź jeszcze czy wiatraki kręcą się w dobrą stronę. W którymś roku zamieniono polaryzację we wtyczkach. Wpinasz - pasuje, kręci się, ale w zła stronę i nie chłodzi. Sam miałem dwa razy taki przypadek.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Wysoka temperatura!
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 11, 2022, 10:33:44 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
odwrotnie krecic moze sie tylko wentylator z rovera/diesla, stary typ nie kreci sie po odwrotnym podlaczeniu biegunow zasilania,
zreszta wentylator dmuchajacy na chlodnice bez problemu chlodzi silnik na postoju, dopiero  czasie jazdy przeszkadza i temp. rosnie, a tu jest odwrotnie,

przy takich dolegliwosciach to przede wszystkim trzeba sprawdzic poziom plynu i zapowietrzenie ukladu,
uklad bedzie sie zapowietrzal, jezeli padla uszczelka pod glowica i pompowane sa spaliny,
warto poluzowac korek na zbiorniczku, to wszelkie gazy beda uciekaly z ukladu i chlodzenie powinno poprawic sie,

termostat moze byc uszkodzony, jednak gdy wentylator na chlodnicy wlacza sie, to termostat puszcza wode do chlodnicy i na postoju silnik powinien byc schlodzony bez problemu, problem nasilalby sie w czasie jazdy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wysoka temperatura!
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 12, 2022, 10:45:06 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
odwrotnie krecic moze sie tylko wentylator z rovera/diesla, stary typ nie kreci sie po odwrotnym podlaczeniu biegunow zasilania,
Skoro wyglądały tak samo i kręciły się na odwrót to nie wnikam skąd pochodziły.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9