GŁÓWNE KATEGORIE FORUM > LPG

Zmiana AFR na 2 generacji

(1/2) > >>

KGB:

--- Cytat: Daniel#1984 w Marzec 09, 2022, 02:49:59 am --- Do tego trzeba będzie pomyśleć nad montażem sondy lambda z precyzyjnym opornikiem o ułamkach ohm, który pozwoli na lekkie przekłamanie sygnału i bliższe dojście do mieszkanki stechiometrycznej, ok 15,5 AFR dla LPG zamiast aktualnych 14,7, i ewentualnie dolaniu do 14,7 przy mocnym depnięciu pedału gazu przy mocniejszym przyspieszeniu. Z precyzyjnym opornikiem dekadowym delikatnie zwiększając pokrętłami opór do masy nadwozia, podczas jazdy, z kontrolerem AFR w wydechu. Powinienem jeszcze wtedy coś na tym ugrać, bez zagrożenia dla żywotności silnika, w granicach bezpieczeństwa.
--- Koniec cytatu ---
nie wymyslaj kola od nowa, bo po pierwsze trafiles kula w plot, a po drugie nie potrzebujesz go wymyslac - opornik nie sprawdzi sie, bo dziala w druga strone,
bez problemu opornikiem wzbogacisz mieszanke, ale nie uda sie jej zubozyc (dzielnik napiec bedzie za malo precyzyjny),
uklad podbijajacy napiecie na sondzie nalezy zrobic na wzmacniaczu operacyjnym, przy jakims prostym najlepiej uzyc dwoch sztuk, bo najlepiej zastosowac offset - gdzies mam schemat ukladu, ktory sie do tego nadaje,

nie potrzebujesz zadnych ukladow, bo w bingo masz regulacje progu sondy 0.40-0.60v , skromna regulacja, ale do lekkiego zubozenia wystarczy, tak do AFR 16.0 powinno dac rade,

nie wiem po cholere jezdzisz na AFR 14.7, jest to marnowanie paliwa, nic tym nie zabezpieczysz, bo LPG ma bardzo waski zakres temperaturowy mieszanki - nie da sie podlewaniem LPG zmniejszyc temp. w komorze spalania, bo LPG dociera w formie gazowej, wiec nie odbiera ciepla odparowujac w komorze (oczywiscie nie mowimy o V i VI gen)


--- Cytat: mihals w Kwiecień 09, 2022, 00:22:13 am --- mnie butla spadła z 95 na 89 zł
--- Koniec cytatu ---
we wtorek pod Nowym Dworem Mazowieckim widzialem cene 89 i zastanawialem sie,czy nie przyjechac po 5szt ;p
u mnie w castoramie ostatnio widzialem po 118 ,a dzisiaj slyszalem, ze na stacji benzynowej 125

Daniel#1984:
KGB, nie masz racji. Zmniejsz sobie w programie próg sondy z 0,44 (fabryczne ustawienie) na 0,4. Co to zmieni: odpowiem, nic, bo sprawdzałem z AFRem.



To nie jest sonda szerokopasmowa. Nie wierzysz, zrób próbę, ja robiłem. A temat zarzuciłem, bo nic więcej się z tego nie wyciągnie bez wzmacniacza, jak napisałeś. Jak masz schemat, to wrzuć, może się z nim pobawię. Można jedynie zblokować silnik krokowy w programie, żeby przy małym podciśnieniu (lekkie naciskanie pedału gazu) dawał mieszankę stechio dla gazu.

KGB:
czyniac zalozenie, ze nie mam racji, powiedz mi w takim razie dlaczego chcesz brnac w moj brak racji ze wzmozona sila wzmacniaczem operacyjnym,
zreszta, jezeli nie mam racji, to sam jej nie masz i od tego sie zaczelo,
apeluje o troche konsekwencji...

jezeli zmiana progu z 0.44 na 0.40 nie dziala to twoj uklad  zasilania ma zbyt duza bezwladnosc, zeby AFR wykrylo zmiane,
wykres, ktory zamiesciles jest teoretyczny i mocno przesadzony - gdyby tak wygladal w rzeczywistosci, to sonda nie nadawalaby sie do regulacji poprzez sprzezenie zwrotne, bo wyniki pomiaru bylyby przypadkowe w bardzo szerokim zakresie napiec,
nie byloby reakcji ukladu bez osiagania wartosci 0.85v i 0.15v,
a przeciez taka reakcja jest, bo miewalem wykresy w czasie jazdy rysowane np. 0.40-0.60v lub 0.30-0.70v

i na zmiane progu sondy uklad reagowal, co bylo nawet czuc,
u siebie nie czujesz, bo KME potraktowalo te opcje po macoszemu dajac w Bingo zakres tylko 0.40-0.60v, czyli ani wyraznie nie zubozysz, ani wyraznie nie wzbogacisz,
w Stagu50/100 moge ustawic prog od 0.0v do 1.0v wiec w pelnym zakresie, dlatego schema wzmacniacza gdzies mi sie zapodzial, achyba nawet kiedys kupilem uklady,

mozna jednak poszukac czegos w necie pod haslem EFIE,
tylko musi byc na wzmacniaczu operacyjnym, a nie na 555b bo na tym mozna zbudwac tylko emulator sondy,
EFIE jest zwiazane z hho, dlatego beda rozne wersje - przeciez trzeba jakos zmusic silnik do spalania mniejszych ilosci paliwa ;>

OLO:
Będziecie badać silniki na ustabilizowanych obciążeniu i prędkości obrotowej, że się tak spuszczacie nad dokładnością sondy? To mi przypomina dyskusję odnośnie zmiany wskazać prędkościomierza na nowych/zużytych oponach.

KGB:
charakterystyka sondy ma znaczenie, jezeli chcesz zastosowac ustawienia wybiegajace poza jej charakterystyke -jezeli chcesz wiedziec co robisz,
oczywiscie nie ma co piescic sie z tym za bardzo, ale akurat KME pozwala jedynie na zmiany kosmetyczne,
z kolei, jak mozna wyczytac ze starszych postow Daniela, sra on zarem na mysl o ubogiej mieszance i wypalaniu wszystkiego w cylindrze, wiec wydalo sie to calkiem spojne, ze preferuje Bingo ;p

tak na marginesie (albo wcale nie) to mi udalo sie tak wystroic instalacje, ze podczas jednolitej jazdy do 100km/h mialem mieszanke uboga, a dodanie gazu powodowalo wzbogacenie i tym samym przejscie na regulacje stechio,
bylo to na prostym StagXL, ktory niestety ma ustawiony prog sondy na sztywno 0.5v,
w sumie to w Trucku tez tak ustawilem instalacje,  tam siedzial tylko AL600 (gen 1.5)
tylko ja nie boje sie wskazania sondy 0.00v  ;>

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej