Autor Wątek: Regeneracja zacisku tylnego bendiks  (Przeczytany 1168 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Regeneracja zacisku tylnego bendiks
« dnia: Czerwiec 07, 2022, 18:37:43 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 644
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Szybkie pytanko, montował ktoś w miejsce urwanych odpowietrzników redukcję na m10 i w ta tulejkę dopiero odpowietrznik? https://allegro.pl/oferta/reperaturka-odpowietrznika-zacisku-ham-sw-2046-9976600248
Wszędzie są na M10 i sześciokąt ma ok 12mm, w tylnym zacisku bendiksa odpowietrznik jest zaraz obok przewodu hamulcowego, wg mnie wkręcając taka tulejkę, nie wkręcę już przewodu hamulcowego bo braknie miejsca. Znalazłem niby coś takiego, ale nie wiem czy znajdę taki gwintownik? https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-odpowietrznik-hamulca-harley-12122625855

Odp: Regeneracja zacisku tylnego bendiks
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 07, 2022, 19:01:50 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1311
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Odpowietrznik volkswagenowski na klucz bodajże 11mm zmieścił się bez problemu.

Odp: Regeneracja zacisku tylnego bendiks
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 07, 2022, 19:43:52 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 644
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Kiedyś już rozwiercałem zacisk w omedze pod większy odpowietrznik i nie wyszedł mi stożek i zacisk był do wywalenia bo lekko płyn puszczał na tym większym odpowietrzniku. Dlatego pomyślałem o tej redukcji, ale chyba nic z tego nie będzie.

Odp: Regeneracja zacisku tylnego bendiks
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 07, 2022, 19:57:10 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2083
jeśli kąt stożka będzie właściwy i trafisz idealnie w środek to będzie trzymać

Odp: Regeneracja zacisku tylnego bendiks
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 07, 2022, 20:13:31 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Akurat zaciski bendixa mają ten plus że się wykręca z nich fajnie urwane odpowietrzniki w stosunku do tych żeliwnych. Rozwiercasz odpowietrznik wiertłem fi4 gdzieś na głębokość centymetra,nabijasz torxa/gwiazdkę i teraz albo palnik i zagrzewasz zacisk albo do piekarnika i po nagrzaniu wykręca się praktycznie w palcach  <spoko> Jedyna przewaga zacisków aluminiowych nad żeliwnymi że fajnie te odpowietrzniki wychodzą,grunt to dobrze do tego podejść na wstępie
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Regeneracja zacisku tylnego bendiks
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 07, 2022, 20:14:04 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1311
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Najlepiej to zrobić na wiertarce stołowej. Zaciski bendixowe są z aluminium więc materiał jest nieco poddany pod odpowietrznik. Kup nowy odpowietrznik, mocno dokręcić i sprawdzić czy przylega na całej powierzchni.

Odp: Regeneracja zacisku tylnego bendiks
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 07, 2022, 20:35:33 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2083
ja spawam nakrętki M8. frezem czyszczę odpowietrznik. Potem nakrętka na wierzch i migomatem zalewam. 2-3 próby i 99% się wykręca.