Autor Wątek: Zanik obrotów  (Przeczytany 1116 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zanik obrotów
« dnia: Grudzień 18, 2023, 21:48:18 pm »

Offline RaV

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 2
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.5 GLE 93r
Witam,

Mam ostatnio problem z polonezem 1.5 GLE 93r po wyczyszczeniu gaźnika wymianie cewki oraz wymianie kopułki.
Problem polega na tym, że po odpaleniu trzyma niskie obroty (jeszcze do wyregulowania) ale jak dodaje gazu to na niskich wartościach trzyma obroty a na wyższych wkręca się po chwili obroty na obrotomierzu spadają do zera i znów wkręca się na obroty. To samo zjawisko ma odzwierciedlenie z pracą silnika (wygląda to tak jakby rozkręcić silnik do danych obrotów wyłączyć kluczyk i ponownie włączyć tuż przed zgaśnięciem).
Szczerze mówiąc nie mam pomysłu czego się złapać, tak też więc proszę o pomoc i porady.

Odp: Zanik obrotów
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 18, 2023, 22:10:53 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4670
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Być może zmieniając kopułkę, trąciłeś jeden z przewodów, które wychodzą z "zielonego kabelka", który już był naderwany, i teraz powoduje takie skutki. Raz kontaktuje a raz nie - do sprawdzenia - to przewód w zielonej izolacji, który idzie z aparatu zapłonowego do modułu.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Zanik obrotów
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 18, 2023, 22:47:56 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 643
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Albo moduł przy wyższych prędkościach obrotowych gubi impulsy z aparatu zapłonowego. Jeżeli wymiana zielonego kabelka nie przyniesie poprawy skupiłbym się na aparacie zapłonowym i module zapłonowym.

Odp: Zanik obrotów
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 19, 2023, 10:03:15 am »

Offline jacek2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 323
  • Płeć: Mężczyzna
    • borewicz 89
Ja obstawiam takie gówno jak ZHS w gaźniku. Kiedyś to ustrojstwo u mnie pieprzyło pracę gaźnika na wolnych obrotach. jakieś mody wtedy pomogły, ale nie pamiętam jakie....

Odp: Zanik obrotów
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 19, 2023, 13:34:05 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Albo moduł przy wyższych prędkościach obrotowych gubi impulsy z aparatu zapłonowego. Jeżeli wymiana zielonego kabelka nie przyniesie poprawy skupiłbym się na aparacie zapłonowym i module zapłonowym.
Taki efekt występuje przy małym module APE i cewce od klasycznego np BE200. Duży moduł współpracuje ze starymi cewkami. Jeśli masz cewkę 4226 to OK.

Zielony kabelek jak zwykle jest podejrzany. Odepnij podciśnienie (brak ruchu płytki) i wtedy zobacz czy efekt występuje.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Zanik obrotów
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 19, 2023, 16:51:43 pm »

Offline RaV

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 2
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.5 GLE 93r
Dzięki serdeczne wszystkim za pomoc będę sukcesywnie sprawdzał po kolei, jak znajdę to dam znać