Autor Wątek: Inspiracja na czujnik ciśnienia i temp oleju  (Przeczytany 902 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Inspiracja na czujnik ciśnienia i temp oleju
« dnia: Marzec 10, 2024, 11:11:01 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2076
Cześć
Ma ktoś jakieś sprytne rozwiązanie takiego tematu w PN+ ?

Odp: Inspiracja na czujnik ciśnienia i temp oleju
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 10, 2024, 12:38:44 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Jeśli masz na myśli wyświetlanie wartości to rzeźbię sobie od jakiegoś czasu coś takiego w obudowie zegarka:
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Inspiracja na czujnik ciśnienia i temp oleju
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 10, 2024, 14:14:36 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2076
robisz to na przetworniku ciśnienia 0-5V ?
Co do temp cyfrowy DS18B20 chyba średnio się nadaje bo ma zakres +125C.
« Ostatnia zmiana: Marzec 10, 2024, 14:17:13 pm wysłana przez diodalodz »

Odp: Inspiracja na czujnik ciśnienia i temp oleju
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 10, 2024, 14:53:21 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
robisz to na przetworniku ciśnienia 0-5V ?
Co do temp cyfrowy DS18B20 chyba średnio się nadaje bo ma zakres +125C.
W kwestii ciśnienia planowałem użyć czujnika VDO (rezystancyjny). A jeśli chodzi o temperatury to chcę te wartości odczytywać z fabrycznych czujników na silniku (VVC ma czujnik temperatury oleju). 
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Inspiracja na czujnik ciśnienia i temp oleju
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 10, 2024, 14:57:15 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2076
mam cos lepszego od tego gówna;)
https://allegro.pl/oferta/2-zestaw-dc-5v-1-8npt-oleju-paliwa-powietrza-przet-13432359108
Występują w każdym możliwym zakresie i są małe.
Da się je kupić z polskich magazynów od pana chińczyka

Odp: Inspiracja na czujnik ciśnienia i temp oleju
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 10, 2024, 20:15:12 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
No jest tego sporo, nawet z wysyłką smart z magazynów w PL. Pytanie tylko czy to nie większe gówno od tych VDO :P

https://allegro.pl/listing?string=przetwornik%20ci%C5%9Bnienia%205v&allegro-smart-standard=1
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Inspiracja na czujnik ciśnienia i temp oleju
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 11, 2024, 02:06:50 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2076
no jest to na pewno zupełnie inny przetwornik.
Kupiłem 1 sztukę do sorento , bo właśnie złożyłem silnik po remoncie. Jak będzie cieplejszy dzień to dokończę instalację.
Piszesz soft w C czy ardiuno ?

Odp: Inspiracja na czujnik ciśnienia i temp oleju
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 11, 2024, 08:25:09 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Programuje to w Arduino IDE, ale z technicznego punktu widzenia to jest język C.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Inspiracja na czujnik ciśnienia i temp oleju
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 11, 2024, 11:03:19 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2076
na atmega 8 ?

Odp: Inspiracja na czujnik ciśnienia i temp oleju
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 11, 2024, 14:29:59 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cześć
Ma ktoś jakieś sprytne rozwiązanie takiego tematu w PN+ ?
czujniki i przetworniki to wtorny problem,
podstawa to wyswietlenie wynikow, a tu nie ma za bardzo wyboru i mozna wywalic zegarek zastepujac go malym wyswietlaczem UKP,
albo wywalic radio i wtedy jest miejsce na pokazne wskazniki
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Inspiracja na czujnik ciśnienia i temp oleju
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 11, 2024, 16:04:03 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Miałem UKP w BMW. Dużo opcji, dużo wejść. Fajna sprawa do diagnostyki dla świadomego kierowcy. Obecne wersje już mają większy wyświetlacz i nie wiem czy wejdą 1:1 zamiast zegarka.
Pytanie czy chcesz śledzić te parametry non stop. Plan minimum to wsadzenie w podstawę filtra seryjnego czujnika temperatury i przełącznik do seryjnego wkaźnika w szafie. Pokaże temp cieczy albo temp oleju.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Inspiracja na czujnik ciśnienia i temp oleju
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 11, 2024, 16:32:13 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2076
Ja raczej bym zabudował w liczniku.  tam jest trochę wolnego miejsca

Odp: Inspiracja na czujnik ciśnienia i temp oleju
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 11, 2024, 17:34:13 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
mam cos lepszego od tego gówna;)
https://allegro.pl/oferta/2-zestaw-dc-5v-1-8npt-oleju-paliwa-powietrza-przet-13432359108
Występują w każdym możliwym zakresie i są małe.
Da się je kupić z polskich magazynów od pana chińczyka

Zamiast takiego badziewia lepiej kupić czujnik ciśnienia z listwy paliwowej np. z grupy VAG za 120zł. Po pierwsze jest dokładniejszy, a po drugie nie sypie się co 5 minut, jak czujnik z linku wyżej. I ma gwint M10x1 więc nawet pasowałby zamiast Korka w oryginalną podstawę filtra z Rovera.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Inspiracja na czujnik ciśnienia i temp oleju
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 11, 2024, 18:44:58 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
na atmega 8 ?
328p, czyli arduino uno/nano. Ale rozważam też przejście na esp32, ze względu na większe możliwości i pojemność pamięci.


Zamiast takiego badziewia lepiej kupić czujnik ciśnienia z listwy paliwowej np. z grupy VAG za 120zł. Po pierwsze jest dokładniejszy, a po drugie nie sypie się co 5 minut, jak czujnik z linku wyżej. I ma gwint M10x1 więc nawet pasowałby zamiast Korka w oryginalną podstawę filtra z Rovera.
Podrzuć jakiś nr. katalogowy albo chociaż w jakim silniku tego szukać. Od jakiegoś TDIka, TFSI, czy coś starszego typu 1.8T?
« Ostatnia zmiana: Marzec 11, 2024, 18:47:43 pm wysłana przez Maćko »
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Inspiracja na czujnik ciśnienia i temp oleju
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 12, 2024, 11:54:35 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Febi 171264.
Przy ciśnieniu oleju zabawa z rezystancyjnymi czujnikami ciśnienia i dzielnikami napięcia jest bez sensu, skoro można wykorzystać czujniki liniowe 0-5V tak jak właśnie w/w z VAG. 0-10 bar, 0,5-4,5V.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Inspiracja na czujnik ciśnienia i temp oleju
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 12, 2024, 12:08:54 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2076
Jak by komuś wpadły parametry tego czujnika albo schemat wewnętrzny to chętnie bym zobaczył.

Odp: Inspiracja na czujnik ciśnienia i temp oleju
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 12, 2024, 22:54:44 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Zasilanie 5V, liniowa charakterystyka. 0.5V - 0 bar, 4,5V - 10bar.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Inspiracja na czujnik ciśnienia i temp oleju
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 13, 2024, 22:54:30 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Jak by komuś wpadły parametry tego czujnika albo schemat wewnętrzny to chętnie bym zobaczył.
Jako że ostatnio zakupiłem takowy i trochę się nim już pobawiłem to prezentuję efekty:



Jak widać testy z pompką rowerową wypadły pomyślnie <lol> Charakterystyka tak jak opisał wyżej Multec, od siebie dodam pinout:

1 - Masa
2 - Sygnał
3 - 5V

Nr. kat OEM: 06E906051K
Febi: 171264
NTY: EFP-AU-001

NTY udało mi się kupić nowy za 50zł :)

A przy okazji finalizuję powoli mój mały projekt komputerka pokładowego, dane odczytuję z OBD (k-line). Muszę jeszcze dobrać się do 'ukrytych' PIDów żeby odczytywać trochę ciekawszych parametrów jak temperaturę oleju, czy nastawy VVC:



Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Inspiracja na czujnik ciśnienia i temp oleju
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 14, 2024, 13:04:22 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2076
Jest sztos.