Autor Wątek: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----  (Przeczytany 46829 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #400 dnia: Maj 31, 2023, 15:55:14 pm »

Online Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1664
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
zdjąłem czapkę a tam tam taki widok - co myślicie?
Wkurzyłbym się...
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #401 dnia: Maj 31, 2023, 16:27:39 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2061
myślę że trzeba to splanować, jeśli nie widzisz rysy w cylindrze.
Plusowe bloki były szlifowane w skandalicznej jakości. U mnie zapadł się blok w okolicy termostatu.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #402 dnia: Maj 31, 2023, 22:13:49 pm »

Offline Grzesiu

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLE 1994 r.
Od dłuższego czasu nic się działo, więc dzisiaj coś mi się trafiło. Jeździłem cały dzień, zaparkowałem na dosłownie 2 minuty i dupa. Nie ma wolnych obrotów. Odrzuciłem elektromagnes jako winnego, jakoś dokulałem się do domu i zacząłem diagnozę. Wymieniłem pompę paliwa na poprzednią i to samo. Potem usłyszałem, że gdzieś łapie lewe powietrze. Nakrętki od gaźnika były tak luźne, że mogłem palcami je odkręcić. Dokręciłem je, a przy montażu obudowy filtra powietrza ukręciłem szpilkę. No nic, jutro i za tydzień też jest dzień, będę szukał dalej.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #403 dnia: Czerwiec 02, 2023, 07:26:57 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2277
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
dziś tzn wczoraj wycisnąłem szklanki  z oleju, wychodzą bezproblemowo przy użyciu magnesu,  teraz  czekam na głowice, na tą rysę spróbuje nałożyć zimny spaw cx80
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #404 dnia: Czerwiec 03, 2023, 17:33:26 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Wymieniłem dmuchawę nagrzewnicy w Carówie bez zdejmowania deski trochę  hardkor ale dało radę.
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #405 dnia: Czerwiec 04, 2023, 13:25:53 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
dlatego mam AC ja dostaje kase a ubezpieczalnia sobie szuka sprawcy
Chce jej się? Z moich doświadczeń wynika, że ubezpieczalnia ma wywalone, kiedy ma z czego likwidować szkodę. Słyszałem o roszczeniach regresem względem sprawcy nie mającego obowiązku posiadania OC, jak pieszy czy rowerzysta - ale tylko w teorii, bo z wypłacalnością takich gagatków bywa bardzo różnie, a ubezpieczalnia nie chce dokładać do interesu, więc podnosi ci składkę i uważa, że i tak powinieneś się cieszyć, bo gdyby nie AC, miałbyś jeszcze drożej...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #406 dnia: Czerwiec 08, 2023, 14:23:17 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Chciałem już zmieniać rozrząd w Akwarium, a tu okazało się, że Jenox Gold padł zupełnie. Podłączam prostownik, zero ładowania. Odkręcam korki; sucho. Dolałem wody destylowanej i tym razem prąd skoczył na 8A, w prostowniku 6A, tylko było patrzeć jak pójdzie bezpiecznik albo się przegrzeje. Wstawiłem w obwód zaróweczkę i teraz grzecznie ładuje 3A, ale tak już od wczoraj. Na bezpośredni obwód się nie da, bo wybija 8A, i zastanawiam się, czy ten akumulator da się w ogóle naładować, czy jest już do utylizacji? <mysli>
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #407 dnia: Czerwiec 08, 2023, 14:24:39 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Daj mu się na spokojnie ładować tym prądem, i sprawdzaj napięcie. Jakie aktualnie jest na zaciskach?
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #408 dnia: Czerwiec 08, 2023, 14:36:18 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Ciężko powiedzieć, bo podczas mojej nieobecności zniknęły moje narzędzia. Na pewno poniżej 12V, bo miernik 6-diodowy zaświeca tylko pierwszą diodę 11,5V. Przedtem po dolaniu wody w ogóle się nie zaświecał.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #409 dnia: Czerwiec 08, 2023, 20:08:27 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 639
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Spokojnie ładuj do 16,2V i akumulator powinien śmigać.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #410 dnia: Czerwiec 08, 2023, 21:54:25 pm »

Online Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Rzęzi mi łożysko wyciskowe, czego wcześniej nie było, więc pewnie po prostu się kończy, a kupowałem to w komplecie z tarczą i dociskiem (Valeo) gdy kupowałem mojego capri rovera. Łożyska w ohvkach i roverach są takie same? Bo nawet się nie przyglądałem nigdy na to. I znów trzeba targać skrzynię, ale pewnie przy tej okazji trzeba będzie porobić trochę innych rzeczy. Alternator też pasuje dać gdzieś do regeneracji, czy chociaż sprawdzenia, bo ładuje mi max 14.1 bez obciążenia, a po włączeniu świateł, już 13.8 - 13.9. Nawiew na max, to już 13.7 więc rewelacji nie ma. Nie zaglądałem mu nawet do szczotek, jak go kupowałem, a przypominam, że to ten z Alfy 90A, który miałem dostosowany do GSI.
To teraz, to już trzeba będzie ogarnąć parę spraw, np. ten wydech zrobić po bożemu, bo tu i ówdzie mi pierdzi na łączeniu i głośniejszy przez to jest. Wywalić puszkę po katalizatorze i wstawić fabryczny tłumik, bo już mam dość tego brzęczenia. Ma być słychać roverowy dźwięk, ale bez przesady, a to jest akurat pod nogami. Od razu się pobawię z przeniesieniem tego na drugą stronę. Most wleci z powrotem od GSI, bo jedno, że męczy mnie w trasie ten krótki, drugie, silnik jakoś jedzie na tamtym i mi to wystarczy, a po trzecie, ten zaczął tak wyć, że radio nawet nie pomaga. Puścił uszczelniacz na wałku atakującym i to tak, że nie było tam nic widać, więc naturalnie, jazda z prawie zerowym stanem oleju, nie wyszła mu na dobre. Zalałem go oczywiście świeżym, jak się skombinowałem, ale było za późno. Ciekawe, czy zjadło przekładnię, czy tylko łożyska? Ale jakoś szczególnie bardzo mi go nie żal, choć niby cichawy był, ale skorodowany jest strasznie. Na moim fabrycznym, to jeszcze miejscami farba była i dało się go ładnie wypiaskować i przywrócić do wyglądu fabrycznego. No i tylko minimalnie się odzywa przy 80, a potem cisza. Do tamtego trzeba będzie zajrzeć, co się tam stało. Dziwne, że tak nagle uszczelniacz puścił. Widocznie długie leżenie w garażu mu nie pomogło, a po rozgrzaniu się itd, stopniowo zaczął się rozszczelniać. W tych mostach powinien byc fabrycznie robiony jakiś "wziernik" na zasadzie przezroczystego oczka, w pokrywie tylnej, przez które widać by było poziom oleju. Wystarczyło by się schylić i spojrzeć od tyłu. Coś takiego mam w kompresorze, małe plastikowe oczko, w którym stan oleju ma być w połowie. Bardzo by to pomogło, bo tak, to ciężko tak na szybko sprawdzić, ile tam oleju jest.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #411 dnia: Czerwiec 09, 2023, 11:32:35 am »

Online Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1664
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Alternator też pasuje dać gdzieś do regeneracji, czy chociaż sprawdzenia, bo ładuje mi max 14.1 bez obciążenia, a po włączeniu świateł, już 13.8 - 13.9. Nawiew na max, to już 13.7 więc rewelacji nie ma. Nie zaglądałem mu nawet do szczotek, jak go kupowałem, a przypominam, że to ten z Alfy 90A
Nic z tym nie zrobisz, taka konstrukcja regulatora,że po nagrzaniu ma trzymać 13,8 V

Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #412 dnia: Czerwiec 11, 2023, 08:26:44 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Kupiłem skrzynie z mazdy rx8, odwiedziłem Wojtka Mleczko który to przerabia, zobaczyłem jego set up.... Co zrobiłem z moim autem? Podjąłem decyzję żeby dodać "t" do 1.8 :)

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #413 dnia: Czerwiec 11, 2023, 11:17:26 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Ostatnim czasie nie robię praktycznie nic poza jeżdżeniem.
W Charcie i WSCe wyniemiłem świece z francuskiego NGK na Championa. Zniknęło wypadanie zapłonów w losowych momentach <ok> We WSCe stwierdziłem, że miałem założoną zbyt dużą dysze główną. Założyłem o rozmiar mniejszą. Jeszcze nie miałem sposobności testów, ale wgląda na to, że teraz regulować należy tylko iglicą.
Lalę oddałem do warsztatu na uzupełnienie czynnika i wymianę oleju w klimatyzacji. Niestety tak proste polecenie przerosło lokalnych wynieniaczy i zrobili mi pełen serwis klinmy łącznie z czyszczeniem kanałów nawiewowych, wymianą filtra kabinowego (oczywiście na "dobrej firmy" - Maxgear...) itd. No fajnie, nie zaszkodzi, ale teraz tak niemiłosiernie śmierdzi w tym samochodzie, że ja pi... po 10 minutach jazdy z zamkniętymi oknami zaczęła boleć mnie głowa.
Do charta kupiłem nową linkę sprzęgła, gdyż ta z sklepu na G zatarła się po kilkuset km... W sumie to ciekawe co przyjdzie, bo wg opisu też jakiś noname.
Wyjechałem kombi z garażu, zrobiłem kilkanaście km. Zatankowałem za kilka cebulionów i odstawiłem do garażu.
Chyba będę musiał kupić nowy CPWK, bo kombi zachowuje się jakoś dziwnie. Przyspieszając na 1 i 2 z butem w podłodze, jakoś szapie, chwilami przymula. Na wyższych biegach jest ok. No chyba, że regulator ciśnienia paliwa stracił połączenie z kolektorem <mysli> Dobrze byłoby też zrobić serwis klimy w kombi, bo już 4 lata nie ruszana.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #414 dnia: Czerwiec 11, 2023, 21:54:35 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Alternator też pasuje dać gdzieś do regeneracji, czy chociaż sprawdzenia, bo ładuje mi max 14.1 bez obciążenia, a po włączeniu świateł, już 13.8 - 13.9. Nawiew na max, to już 13.7 więc rewelacji nie ma. Nie zaglądałem mu nawet do szczotek, jak go kupowałem, a przypominam, że to ten z Alfy 90A
Nic z tym nie zrobisz, taka konstrukcja regulatora,że po nagrzaniu ma trzymać 13,8 V



Zrobi. Zależy, jakiej marki ma regulator napięcia. Między nimi są duże różnice, zależnie od marki i wystrojenia przez fabrykę. Buźka, masz numery z tego alternatora?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 11, 2023, 21:58:12 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #415 dnia: Czerwiec 12, 2023, 00:08:37 am »

Online Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Buźka, masz numery z tego alternatora?
Musiałem przeszukać 56 stron moich postów i dopiero znalazłem temat, gdzie opisałem zabawę z tym alternatorem.
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=51632.20

Wytargam go i zobaczę, jak tam szczotki wyglądają. On od samego początku miał jeszcze tak, że jest mała zwłoka od momentu uruchomienia silnika, do momentu rozpoczęcia właściwego ładowania. Kontrolka gaśnie od razu, ale napięcie rośnie dopiero za chwilę, widać to dobrze, bo mam voltomierz. Tak samo po wyłączeniu silnika, kontrolka świeci jeszcze przez chwilę.
Przewertowałem wtedy na złomie kupę alternatorów i to był jedyny, który rozmiarem i rozstawem mocowań, przypominał fabryczny.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #416 dnia: Czerwiec 12, 2023, 16:17:05 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2061
Wczoraj w nocy wróciłem z Rajdu Koguta 2023 . 1400 km z czego ostatnie 400 ciągiem, w korkach . Słońce i zwykłe szyby spaliły mi wszystko co wystawiało z ubrania. Polonez 0 awarii.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #417 dnia: Czerwiec 12, 2023, 18:20:22 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Lalę oddałem do warsztatu na uzupełnienie czynnika i wymianę oleju w klimatyzacji. Niestety tak proste polecenie przerosło lokalnych wynieniaczy i zrobili mi pełen serwis klinmy łącznie z czyszczeniem kanałów nawiewowych, wymianą filtra kabinowego (oczywiście na "dobrej firmy" - Maxgear...) itd. No fajnie, nie zaszkodzi, ale teraz tak niemiłosiernie śmierdzi w tym samochodzie, że ja pi... po 10 minutach jazdy z zamkniętymi oknami zaczęła boleć mnie głowa.
Tak sobie to teraz przeczytałem i wyszło jakbym januszował na klimie <lol> Zapomniałem dodać, że kanały były czyszczone, a filtr zmieniony jakoś w lutym.

Wczoraj pochyliłem się nad WSKą. Poruszałem iglicą - przyspiesza już w miarę jak należy, ale na tej dyszy brakuje jej mocy. Czuć to nawet przy lekkich podjazdach na wiadukt... Chyba będę musiał zaopatrzeć się w dysze co numerek między 105 a 110. I jeszcze coś poczarować.
Podłożyłem sobie kątowniczek pod tablicę rejestracyjną. Wcześniej drgania były tak duże, że tablica zaczęła pękać w pół po kilkuset km :|
Na koniec odwiedziłem myjnię i trochę WSKę obmyłem.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 12, 2023, 18:25:28 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #418 dnia: Czerwiec 14, 2023, 13:37:18 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Zacząłem sobie składać reflektory na nowych odbłyśnikach, no i mam niespodziankę. Jestem w szoku, jakie między fabrycznymi szkłami reflektorów występują różnice  ;-| Chyba zrobię zdjęcia i osobnego posta na ten temat, bo różnice są na tyle duże, że będę musiał szukać dwóch identycznych szkieł. Chodzi o plamę na ścianie. Przy tym samym źródle i odbłyśniku są kompletnie różne plamy światła i linie odcięcia. Na jednym ze szkieł plama jest tak rozmazana, że w sumie mogę je wrzucić do kontenera ze słoikami.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #419 dnia: Czerwiec 14, 2023, 17:23:30 pm »

Online Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1664
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Może jakiś odrzut z produkcji który ktoś wygrzebał z kontenera i opylił jako nowy? Różnice w budowie widać gołym okiem? Wrzuć foto bo sprawa ciekawa.
Btw. dla czego zmieniasz szkła, pobiłeś stare? Bo tak prawdę powiedziawszy to chyba jedyny powód dla którego bym to robił, jednak to nie ten nieszczęsny matowiejący poliwęglan.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...