Autor Wątek: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----  (Przeczytany 48480 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #160 dnia: Marzec 27, 2023, 20:10:09 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
Tam nie ma lotu w kosmos.
plus na stałe , masa , czujnik temp, wyjście na świece, kontrolka i sygnał ze stacyjki.
Zazwyczaj w tragicznym stanie są same podkstawki pod przekaźnik, ale da się je kupić.
Często się robiło zwarcie w przewodach przekaźnika i upalało wiązki pod deską (sygnał rozruchu ze stacyjki).
Tu masz mini schemat
https://sklep.regmot.com.pl/img/master/12520/Przeka%C5%BAnik%20%C5%9Bwiec%20%C5%BCarowych%20PSS-180L,%20Lublin%20II%20-%20widok%203.jpg

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #161 dnia: Marzec 27, 2023, 20:11:53 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Dzięki. Tak, jak piszę - za kilka dni i tak wezmę się za to; na razie brak czasu.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #162 dnia: Marzec 27, 2023, 20:13:42 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
RT = 206 Ω +/-22 w temperaturze 85oC
RT = 96 Ω +/-10 w temperaturze 110oC

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #163 dnia: Marzec 27, 2023, 21:41:45 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4666
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Cytuj (zaznaczone)
A jeszcze prościej się wymądrzać, nie? Ja tylko piszę, co udało mi się dzisiaj zrobić z moim polskim autem dostawczym.

Ta, polskie guwno polskie guwno, znowu sie lublin zepsuł i nie wiem co się dzieje. Polskie guwno a francuskie sie nie psuje. Toś posta naprodukował  ]:->

A jakbyś tą energię wsadził w zdobycie tej odrobiny wiedzy, jak go ogarniać, to byś nie musiał szukać mechanika, i by były posty typu "już rok i się Lublin nie zepsuł"... :D  I może taki kierunek należałoby obrać.

Cytuj (zaznaczone)
na razie brak czasu.

Ale na dojebanie (świętej już pamięci) krajowej motoryzacji to się znajdzie czas :D Jaka jest taka jest, ale jest tak prosta, że można z niej uczynić praktycznie bezawaryjne sprzęty, przy niewielkich nakładach :)

Polskich aut mechanicy nie chcą naprawiać, bo się kompletnie na nich nie znają, nie ma na to popytu i ciężko za to kasować tak duże pieniądze, jak przy nowych autach. Popytu nie ma, bo są tak proste, że większość użytkowników sama je naprawia. A jak np. nie chce im się przesmarować zwrotnic, no to coś słaby warsztat. Akurat z tematami mechanicznymi nie miałem nigdy problemu - jeśli mechanika spytałem, to każdy się podjął, najwyżej spartolił i trzeba było po nim poprawiać  <mysli>
« Ostatnia zmiana: Marzec 27, 2023, 21:48:36 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #164 dnia: Marzec 27, 2023, 22:00:08 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1307
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Polskich aut mechanicy nie chcą naprawiać, bo się kompletnie na nich nie znają, nie ma na to popytu i ciężko za to kasować tak duże pieniądze, jak przy nowych autach. Popytu nie ma, bo są tak proste, że większość użytkowników sama je naprawia.
Toś popłynął. Chyba nie ma podaży. Polskich aut już praktycznie nie ma. A to co są to zazwyczaj nalezą do hobbystów takich jak Ty albo ja i takie auta serwisuje się samemu. Ostatnie co do głowy by mi przyszło to oddawanie Poloneza do mechanika. No chyba ze na taką naprawę do której niedzwone są specjalne drogie narzędzia, jak na przykład geometria kół czy nabicie klimy.
Z drugiej strony to pewnie ostatnią rzeczą o której "marzą" mechanicy to naprawa zazwyczaj zajeżdżonego do cna Poloneza czy Lublina, którego właściciel sam nie wie czego chce, ogląda każdą złotówkę z każdej strony zanim wyda. Jak przyjdzie do zapłaty to się targuje, a na następny dzień dzwoni z pretensjami że popsuła się kolejna rzecz i oznajmia mechanikowi: Jak oddawałam do Pana auto to to działało jak należy. To Pan w warsztacie musiał to popsuć.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #165 dnia: Marzec 27, 2023, 22:15:39 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Wczoraj ogarnąłem poprawki blacharskie w Kadecie. Dziś dokończyłem jeszcze brzydkie zabawy z siodełkiem. Także czas wydzwaniać szarlatanów od piaskowania, cynkowania, chromowania etc.

Odpaliłem kombi, żeby trochę podładować akumulator. Albo ma HGFa, albo zgoliło krzywkę na wałku. W każdym razie, co zauważyłem już jakiś czas temu, dość długo trzeba czekać aż zacznie pracować na wszystkie cylindry.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #166 dnia: Marzec 27, 2023, 22:19:10 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
A ten mi na to, że oni nie mają już elektryka - na emeryturę odszedł.
moze maja do niego kontakt, dorobil by sobie do emerytury ;p

Odpaliłem kombi, żeby trochę podładować akumulator. Albo ma HGFa, albo zgoliło krzywkę na wałku. W każdym razie, co zauważyłem już jakiś czas temu, dość długo trzeba czekać aż zacznie pracować na wszystkie cylindry.
pod koniec zycia truchla tak mialem, rozkrece silnik to sie upewnie, ale obstawiam blokowanie sie hydropopychacza w pozycji scisnietej


przypomnialem sobie, ze Romet jest jeszcze na gwarancji do konca roku, wymiane cylindra zostawiam na czas po gwarancji,
a tak na marginesie to silnik 156FMI jest kwalifikowany jako OHV, a kreci sie ponad 9000rpm (maks moc przy 8000rpm) ;>
« Ostatnia zmiana: Marzec 27, 2023, 22:23:43 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #167 dnia: Marzec 27, 2023, 22:33:47 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5095
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
mp79 namawiałeś mnie na kupno, a jak widzę, to trzeba by było z lawetą po niego jechać, a tu kawał drogi. A poważnie, to jak chcesz mieć spokój, to wywal ten sterownik świec i zrób tak, jak było w starym dobrym żuku i pierwszych lublinach, czyli przełącznik "samopowracający" i zwykły przekaźnik typu 541. Ja mam w żuku wsadzony ten sterownik, ale mam też zrobione tak, by była możliwość grzania przełącznikiem. Te sterowniki lubiły siadać, to fakt. Czasem potrafiły w ogóle nie odcinać grzania. U siebie zrobiłem zabezpieczenie w postaci podpięcia jednej nóżki do masy z czujnika ciśnienia oleju i jak silnik odpali, to grzanie się odłącza wraz ze zgaśnięciem kontrolki ciśnienia. Ja całą instalację fabryczną wywaliłem, poza częścią tylną, idącą do lamp tylnych, zbiornika paliwa itp. i zastąpiłem ją przerobioną instalacją z caro rovera. Jest cała skrzynka z bezpiecznikami, mikroprocesor itd. Nieużywane przewody są po prostu nie podpięte i tyle, ale można bez problemu je aktywować, jak np grzanie tylnej szyby, kontrolka zużycia klocków itp. bo nic nie wycinałem z wiązki. Silnik wycieraczek z poloneza, pająk, stacyjka (choć to to samo, więc bardziej kostka). Jeden z obwodów wykorzystałem właśnie do świec, bezpiecznik jest w skrzynce bezpieczników i już, wszystko działa. Pożeniłem to z zegarami z plusa, ale obrotek i prędkościomierz z lublina. Śmiga aż miło.Jak pisze Daniel, przy niewielkiej inwencji twórczej i odrobinie chęci, można z tych aut zrobić coś w miarę fajnego. Nawet fotele z poldka wsadziłem. W grokach standardach się jeździ tym autem naprawdę fajnie. Kierownica jest znacznie niżej, niż w serii, do tego mniejsza, bo z poldka, więc jest wygodnie. Jedynie wspomaganie by się przydało, ale na pusto kręci się lekko.
U ciebie coś tam pewnie jest gdzieś skopane z masą, ale to kwestia sprawdzenia. Jak koledzy piszą, to nie prom kosmiczny. Instalacja w lublinie 3 i poliftowych dwójkach, czerpie już całymi garściami z polonezów caro MR93, oraz plusów. To nie jest aż tak skomplikowane. Jakbyś tam miał silnik z ostatniej wersji, na common rail, to jeszcze mógłbym przyznać, że coś się może zjebać, bo sterownik silnika itd i pewnie ciut inna instalacja.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #168 dnia: Marzec 27, 2023, 23:49:27 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
przekaźnik ma funkcję dogrzewania świec by nie dymił na biało na zimnym. Wywalanie go i montowanie przycisku to głupota.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #169 dnia: Marzec 28, 2023, 00:00:27 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5095
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Nie wiem, czy w lublinach była ta funkcja, książka o tym zdaje się nie wspomina. W pierwszych lublinach tego sterownika nie było, wszedł dopiero w dwójkach a jakoś to wcześniej chodziło. To samo z siłownikami do gaszenia. Często siadały i ludzie wracali do linki, jaka była w jedynkach. Nie zawsze ta elektronika jest niezawodna.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #170 dnia: Marzec 28, 2023, 00:12:22 am »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Było dwóch chłopców jeden jeździł samochodem wypasionym, zajebistym,ogromnym a drugi rowerem,spytasz który był szczęśliwszy otóż żaden. Jeden miał wiecznie pusty portfel a drugiego bolały nogi
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #171 dnia: Marzec 28, 2023, 05:15:21 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
jakbyś tą energię wsadził w zdobycie tej odrobiny wiedzy, jak go ogarniać, to byś nie musiał szukać mechanika, i by były posty typu "już rok i się Lublin nie zepsuł"
Ale na dojebanie (świętej już pamięci) krajowej motoryzacji to się znajdzie czas :D Jaka jest taka jest, ale jest tak prosta, że można z niej uczynić praktycznie bezawaryjne sprzęty, przy niewielkich nakładach :)
Nie wiem, czy coś z tego zrozumiesz, ale na co dzień zajmuję się czym innym, i - pomijając czas - mogę w danej chwili zwyczajnie nie mieć warunków na robienie czegoś przy lublinie, ponieważ nie jest nawet garażowany. Na forum natomiast wchodzę dla przyjemności, którą ty za wszelką cenę próbujesz mi zepsuć, a naklepanie posta zajmuje mi kilka, góra kilkanaście minut. I jedni odnoszą się do moich wypowiedzi z jakąś klasą, inni w ogóle się nie odnoszą, co też jest spoko, tak jak np. ja do twoich, kiedy nie mam niczego mądrego ani miłego do napisania... Tylko  ty masz wiecznie jakiś problem i szukasz zaczepki... Jaka motoryzacja, tacy obrońcy, chciałoby się rzec...

ciężko za to kasować tak duże pieniądze, jak przy nowych autach. Popytu nie ma, bo są tak proste, że większość użytkowników sama je naprawia. A jak np. nie chce im się przesmarować zwrotnic, no to coś słaby warsztat. Akurat z tematami mechanicznymi nie miałem nigdy problemu
To wszystko jest tylko twój punkt widzenia. Posty forumowego mądrali swoje, a życie swoje... Wolę nie rozwijać tematu, bo niepotrzebnie się rozpiszę, a szkoda mi czasu na takie głupoty.

W pierwszych lublinach tego sterownika nie było, wszedł dopiero w dwójkach
Tak w ogóle, jeszcze w jedynkach, po przejęciu FSC przez Daewoo.
Nawiasem... Po pierwsze - w trójkach już był na 8, a nie na 7 pinów jak w dwójkach (dopiero popatrzyłem na ten schemat - mam taki, jak mi trzeba, ze strony internetowej producenta). Po drugie - jak wspomniałem wcześniej, nic nie wskazuje na to, że to właśnie on padł.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #172 dnia: Marzec 28, 2023, 11:34:17 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3033
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Było dwóch chłopców jeden jeździł samochodem wypasionym, zajebistym,ogromnym a drugi rowerem,spytasz który był szczęśliwszy otóż żaden. Jeden miał wiecznie pusty portfel a drugiego bolały nogi

Hehe podoba mi się :)
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #173 dnia: Marzec 28, 2023, 15:03:29 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4666
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Cytuj (zaznaczone)
I jedni odnoszą się do moich wypowiedzi z jakąś klasą

Jakiej jakości wypowiedzi, takiej i mój szacunek...  :-) Dobra EOT, w końcu robisz tutaj jakiś folklor, i można się zawsze pośmiać z przygód Ostatniego Męczennika Polskiej Motoryzacji :P
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #174 dnia: Marzec 28, 2023, 16:26:13 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
Było dwóch chłopców jeden jeździł samochodem wypasionym, zajebistym,ogromnym a drugi rowerem,spytasz który był szczęśliwszy otóż żaden. Jeden miał wiecznie pusty portfel a drugiego bolały nogi
https://www.youtube.com/watch?v=wwNTXaGdzkg

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #175 dnia: Marzec 31, 2023, 11:41:21 am »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Nie dzisiaj, ale w tym tygodniu wymieniłem linke ręcznego w borku na linexa w teflonie, którą swoją drogą bardzo polecam, jest o dziwo bardzo dobrze wykonana. Wczoraj wpadły nowe tarcze, klocki na przód, przewody elastyczne i dodatkowo zregenerowałem zaciski hamulcowe. Odpowietrzniki odkręciły się bez grzania  :d

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #176 dnia: Marzec 31, 2023, 13:20:25 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Głównym powodem urywania odpowietrzników jest dociągania ich na chama,lekko skręcić co by stożek uszczelnił i to wszystko a ludzie to dopierdalają jak by na tym całe zawieszenie się trzymało  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #177 dnia: Kwiecień 01, 2023, 10:03:11 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
Głównym powodem urywania odpowietrzników jest dociągania ich na chama,lekko skręcić co by stożek uszczelnił i to wszystko a ludzie to dopierdalają jak by na tym całe zawieszenie się trzymało
To tylko 50% problemów. Kolejne 50% to lata nieruszania odpowietrzników i korozja gwintu, szczególnie groźna jeśli nie ma zaślepek i woda leje się między zacisk a odpowietrznik po przez otwór odpowietrznika. Obecność wody w tym miejscu jest jak reaktor i robi problemy nawet w żeliwnych zaciskach.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #178 dnia: Kwiecień 01, 2023, 22:20:49 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Dzisiaj zabrałem się za wymiane świec w ohvce, na 4 cylindrze wykręciła się razem z gwintem, ja prdl. ręce opadają.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #179 dnia: Kwiecień 01, 2023, 22:24:06 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1167
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
No to albo redukcja lub taka chyba helicol wkładka, i nie trzeba ściągać głowicy.